Peuter humor, schattig en schaamteloos

04-03-2008 19:10 2672 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is hier al eerder een dergelijke topic geweest, maar ik heb wel weer zin om leuke anekdotes (jemig, hoe schrijf je dat?) te lezen over onze oogappeltjes.



Mijn zoontje wordt volgende maand 4 en is sinds een paar dagen zindelijk. Eerst met plassen, maar nu ook met poepen.

Vandaag bij het boodschappen doen, loopt hij naar zijn favoriete winkelmeisje toe, trekt enthousiast midden in de winkel zijn broek naar beneden en roept uit: KIJK, IK HEB GEEN LUIER MEER AAN.

Tja.... toen kon je me even weggooien. Heb hem toch maar even ingefluisterd dat dit nou net niet de bedoeling was.
quote:Mies85 schreef op 24 februari 2014 @ 19:51:

Zaterdag waren we bij opa en oma... Roept zoon van 3,5 ineens. Mama heeft een dikke buik. Er zit een baby in. Ik raakte haast in paniek, die zit er écht niet in. En dat weet hij dondersgoed.Hahaha, grapjas!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zwanger en dochter (3) vindt dat allemaal machtig interessant. Ze heeft zelf natuurlijk nu ook regelmatig een baby in de buik.



Dochter: ik heb ook een baby in mijn buik

Ik: oh, wat leuk! Is het een jongetje of een meisje?

Dochter: dat is nog een verrassing. Dat zie je pas als ze is geboren. Als ze staartjes heeft, is het een meisje!
Alle reacties Link kopieren
Leenkind: 'Heb jij een baby?'

Ik: Nee!

Leenkind al wijzend op mijn buik: 'Oh, zo zag het er de vorige keer wel uit!'



Ikzelf als kind, een jaar of vier: trouwerij van oom en tante in de kerk, waar iedereen na de dienst de dominee de hand schudde. Ik luid tegen vader: HE!!! Mag ik de here Jezus ook een handje geven?
music is my life
Zoon (5) die iets heel lekkers eet: Ik vind het zo lekker als een miereneter die een mier eet!



?! OK, fijn schatje...
Alle reacties Link kopieren
Poes en dochter van net 3 kunnen het niet altijd even goed met elkaar vinden. Het gaat steeds beter maar we zijn er nog niet helemaal zeg maar.



Gister was ik even op de bovenverdieping, dochter en poes in de woonkamer. Hoor ik ineens een hoop geroep: T (poes) sorry, Sorry! Sorry!!! SORRY!!!!!!!!!!



Op mijn vraag wat er aan de hand was kreeg ik als antwoord: nou, ik had de bal naar T gegooid en dat was een beetje expres maar veel per ongeluk en toen zei ik sorry, maar hij wil geen dank je zeggen!



Toen ik aangaf dat ballen naar poezen gooien niet zo lief was zei ze met rollende ogen: ja dat weet ik maham! Daarom zei ik toch ook sorry. Dan kan hij toch wel even dank je mauwen?
Alle reacties Link kopieren
quote:kersenvlaai2011 schreef op 25 februari 2014 @ 11:00:

Poes en dochter van net 3 kunnen het niet altijd even goed met elkaar vinden. Het gaat steeds beter maar we zijn er nog niet helemaal zeg maar.



Gister was ik even op de bovenverdieping, dochter en poes in de woonkamer. Hoor ik ineens een hoop geroep: T (poes) sorry, Sorry! Sorry!!! SORRY!!!!!!!!!!



Op mijn vraag wat er aan de hand was kreeg ik als antwoord: nou, ik had de bal naar T gegooid en dat was een beetje expres maar veel per ongeluk en toen zei ik sorry, maar hij wil geen dank je zeggen!



Toen ik aangaf dat ballen naar poezen gooien niet zo lief was zei ze met rollende ogen: ja dat weet ik maham! Daarom zei ik toch ook sorry. Dan kan hij toch wel even dank je mauwen?
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen kerst zouden alle (stief) kinderen, hun aanhang en kinderen bij onze "ouders" komen. Mijn dochter, toen 5, spit de hele intertoys gids door op zoek naar een cadeautje voor haar pas geboren "neefje". Al zoekend hebben we het erover dat baby's nog niet kunnen praten alleen maar huilen. Opeens zegt zoon (3): ik hoop maar dat hij niet hard huilt, anders kan ik niet met oma praten.
Met man en dochterlief (3) op stap. In de winkel, tegen de dame achter ons in de rij: "weet jij wel dat dit mijn papa is? Hij is groot hoor....en zijn piemel ook!" Oei, heb mijn kerel nog nooit zo'n boei zien hebben!



En enige tijd terug: mijn zus komt op bezoek. Het giet buiten en zus belt aan (jas over hoofd tegen de regen). Kijkt dochterlief door de brievenbus naar buiten en roept tegen mijn zus: "ik mag geen vleemde (vreemden) deur open doen hoor".
Misschien belachelijk om na lange tijd inactiviteit toch te uppen, maar zo'n leuk topic.

Zelf nog geen kinderen (zwanger ) maar hopelijk spoor ik mensen aan tot nwe verhalen
Alle reacties Link kopieren
in de categorie: de jeugd van tegenwoordig...



Mijn dochter (3) heeft sinds kort een nieuwe psz juf: Antoinette.

Hoe ze heet volgens dochter? Juf internet

Bijna goed meis.
if we all light up, we can scare away the dark...
Bij landal keken we naar een show van puk&pelle (het entertainment). Puk werd gespeeld dor een mevrouw met een mooi vrouwelijk figuur en rondingen op de juiste plekken. Leuk voor de vaders maar dat maakt voor de kinderen niet uit. De volgende dag hielp ik zoon (3) mee met de kleurplaat. Ik kwam bij puk haar shirt. 'Nee mamma, niet geel. Puk had groene borsten' en na een stilte....'mooi hè! '
Alle reacties Link kopieren
Ik was van de week luizen aan het pluizen bij mijn zoontje op school. Toen ik een klein meisje aan het nakijken was en vroeg of ze van de week nog jeuk had gehad op haar hoofd, kreeg ik het antwoord... nee maar wel tussen mijn billen
Alle reacties Link kopieren
Een paar van mijn dochter.......



ik ging haar een keer van school ophalen met de fiets. Ziet ze bij het weggaan een oudere meneer staan met een baard, blauwe overall en op klompen. Wijst ze naar die man en zegt knetterhard: "kijk mama, daar staat Kabouter Plop".



komen we een keer ergens aan en ziet ze een eindje verderop een begraafplaats. Dochter werd helemaal blij, wijst er naar en zei: "oooooh gaaf, een doolhof".



In de supermarkt zette ze vaak de kleine spulletjes op de band en vertelde dan ook nog wat het was. Hagelslag voor op het brood, kaasjes voor in de sla en bij een pakje tampons merkt ze op: "sprietjes voor in mama haar bips".
Enjoy the little things in life
Ik vroeg aan een jongetje (werd 6) bij mijn dochter in de klas wat hij voor zijn verjaardag (kinderfeestje) wilde hebben.

Zegt hij doodleuk " oh doe maar een kadobon van 10 euro".
Alle reacties Link kopieren
Toen mijn oudste een 4-jarige was (lang geleden) ging hij een keer mee met oma en mij om Chinees te halen. We zitten te wachten in een bomvol afhaalgedeelte van het restaurant. Zegt hij ineens hardop: " Oh jee. Ik heb een seet selaat." De gezichten van de mensen om ons heen, onbetaalbaar.
Alle reacties Link kopieren
quote:Duffie_1 schreef op 15 januari 2016 @ 10:13:

Ik was van de week luizen aan het pluizen bij mijn zoontje op school. Toen ik een klein meisje aan het nakijken was en vroeg of ze van de week nog jeuk had gehad op haar hoofd, kreeg ik het antwoord... nee maar wel tussen mijn billen Heb je daar ook nog even gecheckt?
Alle reacties Link kopieren
quote:Sussann schreef op 15 januari 2016 @ 12:17:

[...]





Heb je daar ook nog even gecheckt? Nee ik zei, die hoeven we vandaag niet te checken
Leuk, reacties. Keep them coming.
Alle reacties Link kopieren
We zijn sinds kort werk aan het maken van dochtertjes (2,5) zindelijkheid. En dat heeft nogal voeten in aarde want ze is in principe al zindelijk: Ongelukjes als ze de luier niet aanheeft gebeuren nauwelijks meer, maar als ze iets voelt aankomen eist ze een luier. Potje of wc komen 'morgen' (we hadden haar nooit dat woord moeten leren).



Een paar dagen geleden liep ik met haar terug van de crèche en ik vraag haar: wat heb je gedaan. Zegt ze: 'see' (wc). Dus mijn vriendin de volgende dag navragen - en ja hoor, blijkt dat ze op de crèche al weken, zo niet maanden op de wc gaat
IMHO
Alle reacties Link kopieren
Grimble, dat deed mijn dochter ook .



Toen dochter 5 was wilde ze nog steeds niet fietsen. Ze had voor haar verjaardag een hele mooie gekregen, helemaal op maat gezet door de fietsenmaker, en heel trots liep ze er naast naar huis. En toen dus niets meer mee gedaan. Na drie maanden had ik het er mee gehad, dan maar niet leren fietsen, jammer dan.

Tot ze op een dag door de moeder van een vriendinnetje thuis gebracht werd. Fietsend. Op het fietsje van haar vriendinnetje, echt een peutermaatje nog, ze kwam met haar knieen nét niet tegen het stuur, kon met haar knieen bij wijze van spreken bij de grond. En ze had daarvoor dus echt pertinent geweigerd om zelfs maar in de buurt van een fietsje te komen, laat staan er op gaan zitten.

Ik sta met open mond in de deuropening, zegt ze heel droog: 'Ja, oma zegt altijd dat je het op een ouwe fiets moet leren, dus doe ik dat. Nu wil ik wel op de mooie, want nu kan ik het!'
Alle reacties Link kopieren
We staan in de dierentuin te kijken bij de roggen, roept dochter (2,5) verbaasd: "Die vis heeft een stok in zijn kont!".



Ik heb een nieuw lang vest gekocht, kom de huiskamer in lopen, zet dochter (4): "Wow! Mam! Coole cape!".
Alle reacties Link kopieren
quote:MadameHooch schreef op 15 januari 2016 @ 12:52:

Grimble, dat deed mijn dochter ook .



Toen dochter 5 was wilde ze nog steeds niet fietsen. Ze had voor haar verjaardag een hele mooie gekregen, helemaal op maat gezet door de fietsenmaker, en heel trots liep ze er naast naar huis. En toen dus niets meer mee gedaan. Na drie maanden had ik het er mee gehad, dan maar niet leren fietsen, jammer dan.

Tot ze op een dag door de moeder van een vriendinnetje thuis gebracht werd. Fietsend. Op het fietsje van haar vriendinnetje, echt een peutermaatje nog, ze kwam met haar knieen nét niet tegen het stuur, kon met haar knieen bij wijze van spreken bij de grond. En ze had daarvoor dus echt pertinent geweigerd om zelfs maar in de buurt van een fietsje te komen, laat staan er op gaan zitten.

Ik sta met open mond in de deuropening, zegt ze heel droog: 'Ja, oma zegt altijd dat je het op een ouwe fiets moet leren, dus doe ik dat. Nu wil ik wel op de mooie, want nu kan ik het!'
Zoon van 4: mama, nu heb ik nog kleine balletjes he, maar later worden ze net zo groot als van papa toch?



Een andere. Mijn zoon heeft het afgelopen jaar een paar moeder vlekken gekregen. Ik heb gezegd dat dat is zodat hij altijd weet dat ik veel van hem houd. Zegt hij laatst onder de douche 'hoe meer moedervlekken jij mij geeft mama, hoe verliefder ik op jouw word!'
Alle reacties Link kopieren
"Mijn papa is heeeeeeeeeeel sterk! En een beetje dik."
Hier zoon van 2 jaar en 3 maanden bezig met zindelijk worden. De regel hier: als hij plast mag hij op de kleine knop drukken, maar bij poepen mag hij op de gróte knop drukken.

Is oom op visite, die blijft lang weg, dus papa en ik kijken elkaar aan en merken op dat hij vast op de grote knop gaat drukken.

Komt oom binnen, roept zoon opeens heel vrolijk: 'Jaaa.!! Oom goote nop dukt! Oom POEPT!!!!'

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven