Werk & Studie alle pijlers

Verveling op werk

04-03-2014 15:13 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds kort een nieuwe baan, en heb afgelopen weekend mijn eerste werkdag gehad. Superleuk, maar bij vlagen ook enorm saai. Het is in de recreatie, waarbij de klanten op vaste tijden komen en gaan, namelijk op het hele uur. Denk aan iets als een bowlingbaan. Ik sta achter de bar, en heb alleen klanten voor ze beginnen en als ze klaar zijn. Dus eigenlijk alleen tussen kwart voor en kwart over. Daar tussen heb ik dus een half uur lang geen klanten. Daarbij gebeurt het erg veel dat mensen 2 uur bezig zijn ipv 1 uur, en dan heb ik dus 1,5 uur lang geen klanten. Het is niet zo dat mensen tussen door eten of drinken bestellen, zoals bij een bowlingbaan dan wel het geval zou zijn, want hierbij kan dat niet. Zo heel af en toe komt iemand tussendoor wat drinken halen, maar dat is tijdens de 8 uur durende werkdag zaterdag maar 2x gebeurd, dat zijn dan mensen die mee gaan om te kijken ipv om mee te doen.



Nu kan ik in de tussentijd wel schoonmaken, maar daar ben je op een gegeven moment ook wel klaar mee. Van de 8 uur durende dienst ben ik misschien 2 uur bezig geweest met klanten bedienen, 1,5 uur met schoonmaken, en een half uur met het voorbereiden van eten (broodjes klaarmaken enzo). Blijft er nog 4 uur over.... Voor de beeldvorming: de hele zaterdag hebben we maar 40 euro winst gemaakt, en maar 12 klanten gehad....... Ze hebben ook een aparte schoonmaker in dienst, dus daar hoef ik me ook niet mee bezig te houden in principe. Mijn collega die me inwerkte vertelde dat dat op een normale werkdag nog meer is, want dit was zaterdag en dan is het nog relatief druk, en omdat zij mij moest inwerken duurde alles langer dan het normaal zou duren. Ze vertelde dat andere werknemers vaak een groot deel van de tijd buiten stonden te paffen, op hun telefoon zaten te spelen of een tijdschrift zaten te lezen. Maar dat vind ik nogal onprofessioneel, ook al zien de klanten dat misschien niet. Maar om nou 4 uur voor me uit te gaan staren is ook nogal saai. Ik heb mijn complete contract, cao etc. doorgenomen in de tussentijd, maar dat is natuurlijk maar eenmalig. Verder heb ik de voorraadcheck gedaan, maar dat hoeft ook maar 1x per week. En alle snoep en chips 10x opnieuw gerangschikt.



Zijn hier toevallig mensen in een soortgelijke functie, en/of met een soortgelijk probleem? Wat doen jullie in de tussentijd?
boek lezen
Alle reacties Link kopieren
Zou dan ook gewoon iets voor mezelf gaan doen:

lezen, telefoon, tablet, cursusje of wat dan ook.



Als je alles al af hebt, kunnen ze ook niet van je verlangen dat je dan maar een half uur uit je neus gaat zitten eten, toch?!
Ik zou een studie gaan doen, denk ik. Of artikelen schrijven. Of een boek! Mooie gelegenheid om betaald verder te komen
Alle reacties Link kopieren
Boek lezen gaat ´m denk ik niet worden met mijn concentratieprobleem . Het duurt zeker een half uur voor ik er een beetje in zit, en als er dan een klant komt ben ik mijn concentratie gelijk weer kwijt..



Een cursus/studie is wel een goed idee! Ik zit er al een tijdje aan te denken om een loi cursus management en organisatie oid te doen, maar dacht altijd dat ik daar toch geen tijd voor vrij zou maken thuis. Dit is nu een mooie gelegenheid om dat toch te doen, en is ook nog eens goed voor mijn werk. Ik sta daar in principe alleen, dus wat management skills komen dan wel goed uit .
Alle reacties Link kopieren
Voor een cursus hoef je geen boeken te lezen?
jammer dat je vriendin niet aangenomen is, hadden jullie anders samen kunnen kletsen



Ontopic: ik vind dat je problemen zoekt die er niet zijn. lees een tijdschrift, speel een spelletje op je tablet, forum mobiel, maak een kruiswoordpuzzel of gebruik de tijd om grotere klussen aan te pakken (klantenbestand up to date houden in de computer, mooie display maken in de etalage/toonbank, dat soort dingen).
Alle reacties Link kopieren
quote:toni48 schreef op 04 maart 2014 @ 16:18:

Voor een cursus hoef je geen boeken te lezen?Ja, wel. Maar dat zijn over het algemeen wat kortere teksten. Geen 300 pagina´s, maar misschien 10 over hetzelfde onderwerp. Geen verhaallijn, maar gewoon lekker to the point. Dat leest heel anders dan een leesboek. Net zoiets als een film proberen te kijken: half uur kijken, half uur onderbreken, half uur kijken, half uur onderbreken. Bij een film is dat irritant, maar als je een korte documentaire kijkt van een half uurtje komt dat mooi uit. Dat is net zoiets als een leesboek vs studieboek.
Alle reacties Link kopieren
Geen ervaring mee, ik sta voor de klas en daar is altijd wel wat te doen.

Kan me voorstellen dat je je af en toe verveelt.

Wat al genoemd is (cursus, boek/tijdschrift, tablet) zou ik ook als tips geven.
Ik heb bij een squashal gewerkt, daar zat ook bowling bij maar die was overdag dicht.. Ik heb veel huiswerk gedaan, boekjes lezen of tijdschriften. En ik had altijd een tekenblok bij me of puzzelboekjes, sudoku's en Zweedse puzzels enzo.
Puzzelboekjes, tijdschriften, boek met gebundelde columns, boodschappenlijstje maken voor die avond, alle reclamefolders daar lezen ipv thuis (scheel ook weer oud papier thuis).



Ik zou gewoon eens wat dingen meenemen, en kijken waar je je het lekkerste bij voelt. Worst case neem je een laptop mee en ga je daarop aan het werk, heb ik ook wel eens gedaan op mijn werk (achter een balie, voornaamste taken: deur open doen, mensen goeiedag zeggen, de weg wijzen in het gebouw en de post naar de receptie 3 etages hoger brengen). Zolang ik de mij toebedeelde taken maar voorrang geef boven mijn eigen activiteiten doet niemand moeilijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik haak, lees, kleur of internet op mijn werk.
Het Viva forum is papaja.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven