Relatie verbreken door rotopmerking?

03-03-2014 15:34 350 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,



Gisteren nogal heftige ruzie met mijn vriend gehad. We hadden het via de telefoon over financiële onafhankelijkheid van vrouwen en dat ik zo blij dat ik mijn eigen boontjes kan doppen financieel en dus niet afhankelijk ben van een man. (Even de achtergrond: gescheiden en sinds begin vorig jaar een huurhuis betrokken met mijn twee kinderen, lat-relatie met deze meneer en dus vier dagen in de week hard aan het werk)

Toen moest hij lachen. Hij zei dat ik helemaal niet financieel onafhankelijk was en dat hij alles voor mij betaalde. De weekendjes weg, de vakanties, de etentjes... Alles wordt door hem bekostigd en daarom was ik gewoon afhankelijk van hem. Ik werd zo boos, want dat is punt 1: pertinent niet waar, ik betaal af en toe ook

Punt 2: ik vraag nergens om en hij staat er altijd op dat hij betaalt. Dit ook omdat hij drie keer zoveel verdiend als ik.

Toen zei hij ook nog dat hij het prima vond dat ik tegen alle andere mensen zou zeggen dat ik zo sterk en financieel onafhankelijk was, maar dat wij wel beter wisten.

Ik werd er stil van. Ik voelde mij zo de grond ingestampt, zo klein en nietig gemaakt door wat hij zei....

Ik betaal mijn eigen vaste lasten en als we leuke dingen doen probeer ik op mijn manier echt wel mijn steentje bij te dragen. En dan krijg ik dit ineens op mijn bordje.

Laat hem dan lekker een dame zoeken die net zo veel verdiend als dat hij doet!

Maar goed, ik had geen tekst meer en hij heeft de hoorn erop gegooid....

Mijn eerste reactie was...zo dat was dat, die hoef ik nooit meer te zien. Een beetje aan mijn eigenwaarde tornen....

Maar ja, dan ga je liggen malen in je bed. En hij heeft mij gebeld om zijn excuses te maken. Hij zei dat hij verschrikkelijk veel spijt had van de dingen die hij gezegd had. En dat hij ook wel wist dat zijn geld mij niets kon interesseren.

Het voelt voor mij alsof hij mij al die tijd gekocht heeft. En als ik dan iets zeg wat hem niet aanstaat ik even op mijn plek gezet moet worden en dat hij dat recht heeft omdat hij alles betaald. Tenminste dat zou zijn uitleg dan zijn.

Hoe kan ik een toekomst opbouwen met een man die mij niet als gelijkwaardig beschouwd?

Hij heeft mij gesmeekt de relatie niet te verbreken en moest flink huilen aan de telefoon. Nu ben ik echt niet van steen dus dat doet heus wel wat met mij. Een 45-jarige man aan de telefoon die nooit huilt en nu dus wel en zegt vergeef mij...

Tja, dus nu komt hij vanavond naar mij toe om te praten.

En ik weet het even niet meer.

Dus tips?
Alle reacties Link kopieren
Bij "eigen boontjes kunnen doppen" denk ik in jouw geval aan de situatie (die nu hypothetisch is) dat jij financieel je alleen kunt redden, maar dat je nu een relatie hebt. Ik zou het dus opvatten, dat jij je financiën gewoon goed op orde hebt, Mama_vb.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 03 maart 2014 @ 22:02:

[...]





Het zou niet slim zijn van TO om haar huis op te geven, maar is het nou echt heel raar dat hij niet blij wordt van een woningstichtingbadkamer en een standaard keuken als je je het kan veroorloven om iets mooiers te kopen?Nou ja, ik was al afgeknapt omdat hij het co-ouderschap van zijn kinderen wilde opgeven om naar TO toe te verhuizen. Ik snap best dat je niet kleiner wil gaan wonen, maar als hij dat zo graag wou, moet hij niet gaan zitten zeuren dat ze niet financieel onafhankelijk is. Maar misschien doet hij dat juist wel omdat hij niet kan uitstaan dat ze hem zijn zin toen niet gaf.
Ga in therapie!
quote:boebezoebe schreef op 03 maart 2014 @ 21:26:

Waarom ze bij hem blijft is me dan wel een raadsel.Je mag 1 x raden...... Een beetje luxe is best fijn
Alle reacties Link kopieren
quote:strike schreef op 03 maart 2014 @ 22:16:

[...]





Ik mis helemaal geen punt. Want TO is geenszins afhankelijk van haar vriend.

Zonder die luxe kan ze ook.

Dat ze het aanneemt doet daar niets aan af.



Een gulle gever kan mijn onafhankelijkheid echt niet afnemen hoor, door met cadeau's te smijten.



En wat dacht je van: Hij moet stoppen er een machtsspel van te maken.Ik geef je helemaal gelijk.
quote:evien schreef op 03 maart 2014 @ 23:35:

[...]



Je mag 1 x raden...... Een beetje luxe is best fijnOok gezien to haar andere topics over deze 'meneer' is het eerder zo dat ze liever niet zonder relatie zit.
quote:dubiootje schreef op 03 maart 2014 @ 23:08:

[...]





Nou ja, ik was al afgeknapt omdat hij het co-ouderschap van zijn kinderen wilde opgeven om naar TO toe te verhuizen. Ik snap best dat je niet kleiner wil gaan wonen, maar als hij dat zo graag wou, moet hij niet gaan zitten zeuren dat ze niet financieel onafhankelijk is. Maar misschien doet hij dat juist wel omdat hij niet kan uitstaan dat ze hem zijn zin toen niet gaf.Hij is dan toch best wel heel toegeeflijk dat hij TO's kant op wilde verhuizen. Hij had ook kunnen zeggen, kom maar naar mij. Ook dat het latten blijkbaar vaak in TO's huis gebeurt ipv in zijn riante koopwoning snap ik niet. Als ik in 'n huis kom dat me niet aanstaat, zou ik stimuleren dat de ander voornamelijk naar mij komt. Juist in de weekenden is 'n grote tuin om van te genieten toch wel aangenamer.
quote:sole-mare schreef op 04 maart 2014 @ 07:08:

Ook gezien to haar andere topics over deze 'meneer' is het eerder zo dat ze liever niet zonder relatie zit.Ik heb niet alle topics van TO meegekregen, maar ik krijg ook de indruk dat ze té graag een relatie wil. Ze is dan misschien financieel wel onafhankelijk, maar emotioneel zeker niet, anders zou ze genoeg eigenwaarde hebben om die vernederende opmerkingen van haar vriend niet te pikken.
Joehoe..TO?
Alle reacties Link kopieren
Dat zijn wel heel erg veel topics over dezelfde man. (Loepje)
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Alle reacties Link kopieren
Zo, daar ben ik weer. Nu even vanaf mijn werk.

Ik zie dat de discussie hier flink doorgegaan is.

Gisteren was heftig. We hebben besloten een time-out te nemen.

Hij zegt dat hij van mij houdt en dat hij te ver is gegaan. Hij heeft opnieuw zijn excuses aangeboden.

Ik heb hem verteld dat ik voortaan liever geen cadeaus meer ontvang en als we ergens heengaan ik de helft meebetaal.

Hij zei dat hij mijn reactie begrijpt, maar dat dat meebetalen van hem niet hoeft. Ik zei dat ik mij daar prettiger bij zou voelen.

De reden dat hij zo op mij reageerde kwam mij bekend voor. Een aantal van jullie hadden dit ook gezegd. Omdat ik in zijn ogen zat op te scheppen dat ik zo financieel onafhankelijk ben schoot dat hem in het verkeerde keelgat aangezien hij vaak betaald als we uitgaan en bij etentjes. Ook dat begrijp ik wel.

Maar hij heeft mij flink gekwetst en dat gaat al een tijdje zo dus ik wil even afstand. Even de ruimte om voor mijzelf alles op een rijtje te zetten. Na mijn scheiding ben ik direct met hem verder gegaan en heb ik nooit de tijd gehad om een beetje rustig te acclimatiseren.

Dus het is niet over, maar wel even iets meer afstand.
Alle reacties Link kopieren
quote:mama_vb schreef op 04 maart 2014 @ 13:48:

Zo, daar ben ik weer. Nu even vanaf mijn werk.

Ik zie dat de discussie hier flink doorgegaan is.

Gisteren was heftig. We hebben besloten een time-out te nemen.

Hij zegt dat hij van mij houdt en dat hij te ver is gegaan. Hij heeft opnieuw zijn excuses aangeboden.

Ik heb hem verteld dat ik voortaan liever geen cadeaus meer ontvang en als we ergens heengaan ik de helft meebetaal.

Hij zei dat hij mijn reactie begrijpt, maar dat dat meebetalen van hem niet hoeft. Ik zei dat ik mij daar prettiger bij zou voelen.

De reden dat hij zo op mij reageerde kwam mij bekend voor. Een aantal van jullie hadden dit ook gezegd. Omdat ik in zijn ogen zat op te scheppen dat ik zo financieel onafhankelijk ben schoot dat hem in het verkeerde keelgat aangezien hij vaak betaald als we uitgaan en bij etentjes. Ook dat begrijp ik wel.

Maar hij heeft mij flink gekwetst en dat gaat al een tijdje zo dus ik wil even afstand. Even de ruimte om voor mijzelf alles op een rijtje te zetten. Na mijn scheiding ben ik direct met hem verder gegaan en heb ik nooit de tijd gehad om een beetje rustig te acclimatiseren.

Dus het is niet over, maar wel even iets meer afstand.Misschien ook maar beter. Hij was van plan om voor jou het co-ouderschap van zijn kinderen op te geven, lijkt me geen goede ontwikkeling.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Alle reacties Link kopieren
quote:BWitched schreef op 04 maart 2014 @ 13:58:

[...]





Misschien ook maar beter. Hij was van plan om voor jou het co-ouderschap van zijn kinderen op te geven, lijkt me geen goede ontwikkeling.Dat heeft hij al gedaan he want hij is al haar kant op verhuisd en woont dus te ver bij zijn kinderen vandaan voor co ouderschap.
Alle reacties Link kopieren
quote:pepersteak schreef op 04 maart 2014 @ 14:02:

[...]



Dat heeft hij al gedaan he want hij is al haar kant op verhuisd en woont dus te ver bij zijn kinderen vandaan voor co ouderschap.Nee hoor, hij woont nog gewoon ver weg.
Alle reacties Link kopieren
Een man die zo makkelijk de bloedband met zn kind verstoort zal ook geen moeite hebben zijn scharrel aan de kant te zetten
Alle reacties Link kopieren
quote:mama_vb schreef op 04 maart 2014 @ 13:48:

Na mijn scheiding ben ik direct met hem verder gegaan en heb ik nooit de tijd gehad om een beetje rustig te acclimatiseren.

Dus het is niet over, maar wel even iets meer afstand.





Moet dat niet zijn dat je de tijd niet genómen hebt? Zoiet overkomt je toch niet?



Maar goed, veel succes!
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
quote:mama_vb schreef op 04 maart 2014 @ 13:48:hij heeft mij flink gekwetst en dat gaat al een tijdje zo dus ik wil even afstand. Even de ruimte om voor mijzelf alles op een rijtje te zetten. Na mijn scheiding ben ik direct met hem verder gegaan en heb ik nooit de tijd gehad om een beetje rustig te acclimatiseren.Ok, hij was jouw rebound!
volg je verstand, gebruik je gevoel
Alle reacties Link kopieren
Had hij niet eens een goedmaak cadeautje bij zich?
quote:mama_vb schreef op 04 maart 2014 @ 13:48:

Na mijn scheiding ben ik direct met hem verder gegaan en heb ik nooit de tijd gehad om een beetje rustig te acclimatiseren.

Dus het is niet over, maar wel even iets meer afstand.Lees je andere topics nog eens door. Deze relatie loopt al niet lekker sinds het begin. Niet alleen over geld maar ook over andere dingen.
Tips?



Vergeef het hem, maar pluk hem ondertussen, wel stilletjes, kaal.
Alle reacties Link kopieren
quote:milouda schreef op 04 maart 2014 @ 17:16:

Tips?



Vergeef het hem, maar pluk hem ondertussen, wel stilletjes, kaal.
You've got a real problem all right, and a banjo is the only answer!
quote:boerderijgeit028 schreef op 04 maart 2014 @ 16:52:

Had hij niet eens een goedmaak cadeautje bij zich? Had ik op zijn minst wél willen hebben een heule dure..
quote:mama_vb schreef op 04 maart 2014 @ 13:48:

Zo, daar ben ik weer. Nu even vanaf mijn werk.

Ik zie dat de discussie hier flink doorgegaan is.

Gisteren was heftig. We hebben besloten een time-out te nemen.

Hij zegt dat hij van mij houdt en dat hij te ver is gegaan. Hij heeft opnieuw zijn excuses aangeboden.

Ik heb hem verteld dat ik voortaan liever geen cadeaus meer ontvang en als we ergens heengaan ik de helft meebetaal.

Hij zei dat hij mijn reactie begrijpt, maar dat dat meebetalen van hem niet hoeft. Ik zei dat ik mij daar prettiger bij zou voelen.

De reden dat hij zo op mij reageerde kwam mij bekend voor. Een aantal van jullie hadden dit ook gezegd. Omdat ik in zijn ogen zat op te scheppen dat ik zo financieel onafhankelijk ben schoot dat hem in het verkeerde keelgat aangezien hij vaak betaald als we uitgaan en bij etentjes. Ook dat begrijp ik wel.

Maar hij heeft mij flink gekwetst en dat gaat al een tijdje zo dus ik wil even afstand. Even de ruimte om voor mijzelf alles op een rijtje te zetten. Na mijn scheiding ben ik direct met hem verder gegaan en heb ik nooit de tijd gehad om een beetje rustig te acclimatiseren.

Dus het is niet over, maar wel even iets meer afstand.



Tja dat heb je toch echt zelf gedaan omdat je niet alleen wil zijn.

Dat is toch eigenlijk ook de hoofdreden waarom je zo graag bij hem wil blijven als je even heel eerlijk tegen jezelf bent?

Het gaat in eerste plaats meer om niet alleen willen/durven zijn dan om geld etc.. dat spat van al je topics af.
Alle reacties Link kopieren
quote:milouda schreef op 04 maart 2014 @ 17:16:

Tips?



Vergeef het hem, maar pluk hem ondertussen, wel stilletjes, kaal.Vals serpent
Ja en?
Alle reacties Link kopieren
quote:mama_vb schreef op 04 maart 2014 @ 13:48:

Na mijn scheiding ben ik direct met hem verder gegaan en heb ik nooit de tijd gehad genomen om een beetje rustig te acclimatiseren.

Dus het is niet over, maar wel even iets meer afstand.Je bent zelf actief op relatieplanet naar een nieuwe partner gaan zoeken en bent meteen met de eerste de beste date in zee gegaan. Heel verstandig dat je nu afstand neemt en rust neemt om met je kinderen je eigen draai te vinden. Wat betekent afstand precies, elkaar een tijdje niet zien? Wat hebben jullie daarover afgesproken?
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
quote:sole-mare schreef op 04 maart 2014 @ 18:45:

[...]





Tja dat heb je toch echt zelf gedaan omdat je niet alleen wil zijn.

Dat is toch eigenlijk ook de hoofdreden waarom je zo graag bij hem wil blijven als je even heel eerlijk tegen jezelf bent?

Het gaat in eerste plaats meer om niet alleen willen/durven zijn dan om geld etc.. dat spat van al je topics af.



Inderdaad. TO, ga eerst eens oefenen met avondenlang alleen op de bank zitten zonder jezelf zielig te vinden. Breng eens wat weekends alleen door met je kinderen, zonder afspraken of sociale dingen. Loop eens even keihard tegen jezelf aan. Je zal zien dat je eigenlijk heel leuk gezelschap bent



Als je eenmaal zo ver bent, dan kun je weer eens over een relatie gaan nadenken. Goede kans dat deze man dan helemaal niet meer zo aantrekkelijk is. Hij moet tenslotte wel verdomd leuk zijn om jouw gezelschap te overtreffen
Ga in therapie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven