Wat is de lekkerste kipmarinade?

27-04-2013 08:50 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kwam dit topic tegen en wil binnenkort ook eens een marinade maken. Maar misschien een hele blonde vraag.. Doen jullie gewoon van alle ingrediënten een beetje en dan mengen in een kommetje en dan kip bestrijken ofzo? En proef je dan eerst zelf gewoon de marinade? Want hoe weet je welk samenstelling/hoeveelheden van ingredienten goed zijn?
Alle reacties Link kopieren
quote:madelieeefje schreef op 04 maart 2014 @ 16:04:

Ik kwam dit topic tegen en wil binnenkort ook eens een marinade maken. Maar misschien een hele blonde vraag.. Doen jullie gewoon van alle ingrediënten een beetje en dan mengen in een kommetje en dan kip bestrijken ofzo? En proef je dan eerst zelf gewoon de marinade? Want hoe weet je welk samenstelling/hoeveelheden van ingredienten goed zijn?De kipfilet/blokjes kipfilet leg ik altijd in een kommetje met marinade en laat het zo even een uurtje in de koelkast intrekken. Afhankelijk van het gerecht bak ik de kip ook nog in de marinade.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Marineren meestal de avond voor ik het wil gebruiken en dan een nachtje in de koelkast laten staan.

Wordt het vlees lekker mals van en kunnen de kruiden er goed intrekken.
quote:madelieeefje schreef op 04 maart 2014 @ 16:04:

Ik kwam dit topic tegen en wil binnenkort ook eens een marinade maken. Maar misschien een hele blonde vraag.. Doen jullie gewoon van alle ingrediënten een beetje en dan mengen in een kommetje en dan kip bestrijken ofzo? En proef je dan eerst zelf gewoon de marinade? Want hoe weet je welk samenstelling/hoeveelheden van ingredienten goed zijn?



Meestal de ingrediënten een beetje op gevoel en het is ook een kwestie van uitproberen.

De meeste recepten pas ik de hoeveelheden wel aan want vaak is het mij net niet pittig genoeg maar dat is voor iedereen verschillend natuurlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven