Ramen schoon krijgen

09-03-2014 12:27 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
De ramen aan de tuinkant zijn een geval apart, ik krijg ze namelijk met geen mogelijkheid schoon. Zodra je er met een sopje over heen gaat vormt het water gelijk van die kringen ofzo, alsof het raam van buiten met een waterafstotende laag of iets dergelijke is behandeld. Ik kan er tig keer over heen gaan, maar het blijft vies. Nou werd het raam verder nooit heel vies, en liet ik het maar voor wat het was, maar nu ze hier al sinds donderdag met de tuin bezig zijn zijn de ramen toch wel erg vies geworden. Ik ben er vandaag al 3x overheen gegaan: 1x met een sopje met ammoniak, 1x met een sopje met spiritus, en 1x met een sopje met azijn en afwasmiddel. En ik zie totaal geen resultaat, de ramen zijn nog net zo vies als daarvoor. Ik heb inmiddels de neiging om gewoon met een schuurspons over de ramen heen te gaan, maar daar vernaggel ik echt mijn ramen mee. Op internet kan ik alleen tips vinden over hoe je ramen streeploos krijgt, maar niet hoe je ze daadwerkelijk schóón krijgt. Hebben jullie tips voor me?
Alle reacties Link kopieren
Huur voor 1 keer een glazenwasser. Onze ramen moesten voor een keer op een aparte manier gereinigd worden en de glazenwasser wist precies welke chemische stoffen hij nodig had. Daarna waren ze echt perfect schoon, wat met een gewone beurt niet lukte. Nu kunnen ze weer gewoon gewassen worden.
Alle reacties Link kopieren
wat gebeurt er met gewoon schoon water en een vezeldoekje?
Alle reacties Link kopieren
Ik was ze met wat dreft en een ui in stukken erin
Glazenwasser weet er wel raad mee.
Alle reacties Link kopieren
Wat je nog kunt proberen is ruitenreiniger van HG. Ook kun je advies inwinnen bij de glazenwasser.
Alle reacties Link kopieren
Zelf maak ik ramen altijd schoon gewoon met water en een uitgeknepen citroen erin.

Maar als het echt niet lukt zou ik denk ik inderdaad het een keer door een bedrijf laten doen.
Alle reacties Link kopieren
Hier gebruik ik altijd een schuurspons, met ammonia kan heel goed.

Succes!
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:Eindeloos schreef op 09 maart 2014 @ 13:44:

Hier gebruik ik altijd een schuurspons, met ammonia kan heel goed.

Succes!Je maakt een grapje zekers?
Alle reacties Link kopieren
Heb je niet toevallig dubbele ramen, waarvan de '' binnenkant'' vies is?
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:Annapalona schreef op 09 maart 2014 @ 13:45:

[...]





Je maakt een grapje zekers?Nee, integendeel, wat is er mis met een schuurspons, daar kan een raam wel tegen hoor.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Wat ik er nog niet bij zag staan.Wij gebruiken hier soda en water. En het werkt.
Schuurspons heb ik ook wel eens gebruikt voor de buitenkant van de ramen



Anders met een krant proberen?
Alle reacties Link kopieren
Warm water met een ui zonder schil. Nawrijven met een krant.
Gisteren zag ik een systeem wat aangesloten wordt op de kraan en waarbij het water door een telescopische bezemsteel loopt. Je kan dus je raam perfect schoonspoelen. Daarna kan je er een wisser op aansluiten. Ik vond het echt wat.



Weet het merk niet meer, maar het was productplacementreclame bij SBS6.



Misschien Gardena maar weet het niet zeker en misschien was het iets totaal anders.
Alle reacties Link kopieren
Zit er oud dubbelglas in je raam? Misschien is je raam wel lek. Dan zit de viezigheid tussen de ruiten en daar helpt geen poetsen tegen. Ik hoop het niet voor je, want het enige wat er dan op zit is het glas vervangen.
Ik vind hier dingen van.
Dreft. Gewoon de groene zonder poespas en een schuursponsje voor wat hardnekkiger vuil.
Ik denk overigens dat het aan de lichtinval ligt; het licht breekt door minieme resten vuil.
Alle reacties Link kopieren
Wel dubbel glas, maar het zit echt aan de buitenkant, want als ik even flink krab met mijn nagel krijg ik het er wel af. Misschien inderdaad een glazenwasser laten komen, maar dan wacht ik nog even tot de tuin af is :P
Glazenwasser laten komen en daarna zelf bijhouden met jemako doeken. Scheelt echt ontzettend veel tijd en geen natte bende. Ideale dingen die doeken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven