Groente bij stoofvlees

11-03-2014 18:39 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort staat er hier weer stoofvlees op tafel. Sinds ik het eindelijk onder de knie heb doe ik niets liever dan dat maken . Maar wat voor groente serveer je nu bij stoofvlees? Traditioneel hoort er rode kool bij geloof ik, of bietjes (haal die altijd door elkaar), maar daar zijn we hier in huis niet zo weg van . Nu eten we het soms zonder groente erbij, en soms met wortel en champignongs enzo meegestoofd (boeuf bourguignon). Maar ik wil ook wel eens iets anders. De meeste groente die ik vaak maak vind ik allemaal niet zo passen bij stoofvlees. Maar wat dan wel? Wat serveren jullie bij stoofvlees?



En nog iets: wanneer is het 'groente' en wanneer 'groenten'? Twijfel er elke keer over en wil het nu weleens weten
Nu wil ik dus stoofvlees van de eetcounter de Wijert (kees en jannie) uit Groningen waar je heerlijk zoete knoflooksaus zonder groene stukjes kreeg <3 ..

Tis maar goed dat ik 220km verderop woon want anders ging mijn dieet er VANDAAG nog aan..
Wij eten vaak doperwten en zilvervliesrijst bij de hachee. En dan op je bord lekker alles door elkaar mengen tot een prakje.
Alle reacties Link kopieren
Spruitjes! Errug lekker met suddervlees. Verder kunnen spercibonen ook prima én de stamppotten natuurlijk. Stoof is lekker bij hutspot, rauwe andijvie etc.
Ik wil trouwens binnenkort een italiaans stoofpotje maken van de AH. Heeft iemand dat al ooit gemaakt?



Italiaans stoofvlees AH
Alle reacties Link kopieren
Verder is uiteraard hachee erg lekker maar ook Hongaarse goulash met diverse groente zoals harricot verts en krieltjes;







Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
In Limburg eet je zuurvlees met appelmoes
Alle reacties Link kopieren
M'n vriend en ik zijn hier dol op:



http://www.voedingscentru ... eescurrymetaubergine.aspx



Stoof, maar dan een beetje anders. :-)
@post-it. Wij hebben het gegeten. Is lekker, maar ik heb een ander italiaans stoofvlees gerecht die wij nog lekkerder vinden..



runderlappen aanbraden (natuurlijk peper en zout erover), gesnipperd uitje erbij, knoflook (geperst) erbij, 3/4 fles goede rode wijn erbij, bouillon (rund van een blokje erbij) tot vlees onder staat. Blik zwarte olijven (uitgelekt) erbij, half potje zongedroogde tomaten op olie (uitgelekt, in reepjes) erbij en 10 blaadjes verse salie erbij. Stoven maar..



Lekker met tagliatelle en sperziebonen/broccoli.



@to, ik mis voor een goed antwoord, wat voor stoofvlees je bedoeld.



Bij wat ik hierboven geschrijf, ga ik geen rode kool eten. Dat vind ik wel weer heerlijk bij hachee of een ander Nederlands getint gerecht. Ik maak ook vaak een Indisch getinte stoofvlees en daar zou ik ook geen rode kool bij eten..
quote:Ephina schreef op 11 maart 2014 @ 19:44:

Nu wil ik dus stoofvlees van de eetcounter de Wijert (kees en jannie) uit Groningen waar je heerlijk zoete knoflooksaus zonder groene stukjes kreeg <3 ..

Tis maar goed dat ik 220km verderop woon want anders ging mijn dieet er VANDAAG nog aan..Nou bespaar je de moeite want die cafetaria is allang weg..
quote:marjolein852 schreef op 11 maart 2014 @ 23:02:

@post-it. Wij hebben het gegeten. Is lekker, maar ik heb een ander italiaans stoofvlees gerecht die wij nog lekkerder vinden..



runderlappen aanbraden (natuurlijk peper en zout erover), gesnipperd uitje erbij, knoflook (geperst) erbij, 3/4 fles goede rode wijn erbij, bouillon (rund van een blokje erbij) tot vlees onder staat. Blik zwarte olijven (uitgelekt) erbij, half potje zongedroogde tomaten op olie (uitgelekt, in reepjes) erbij en 10 blaadjes verse salie erbij. Stoven maar..



Lekker met tagliatelle en sperziebonen/broccoli.

Bedankt. Gaat wel erg veel wijn bij! Heb tot nu toe alleen maar recepten gemaakt waar max 300 ml in gaat. Gaat dat niet overheersen? Daarnaast lust vriendlief geen olijven. Dus ik ga denk ik het andere recept eerst proberen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven