Zaak Demmink

15-03-2014 20:52 365 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgen meer mensen deze zaak?

Lees net dat Fred de Brouwer, de journalist van de Panorama die samen met Henk Krol in 2003 de eerste onthullingen deed ( maar uiteindelijk is gerectificeerd) is verongelukt in Thailand vandaag.

De zoveelste dood onder bijzondere omstandigheden. Hij zou volgende week in P&W verschijnen om te praten over de zaak.



Het wordt nu wel eng, zeker gezien de getuigenis afgelopen vrijdag in het proces in de zaak Demmink, van voormalig gevangenisdirecteur van Huet en zijn reden om zijn bevindingen vast te leggen bij een notaris: er zijn er wel meer omgevallen in deze zaak, aldus van Huet.



De achtergrond:

http://www.vn.nl/Archief/ ... leving/Demminkcontrol.htm

Wat vinden jullie ervan?
Alle reacties Link kopieren
Thanks, die had ik niet gevonden.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Iedere keer als ik door dit topic scroll, sluit de app zichzelf af. Bij andere topics nergens last van...over complottheorieën gesproken. :-S



Inhoudelijke reactie volgt als ik alles heb kunnen doorlezen.
beetje handige huisvrouw slaat een stel drukknopen in het kruis
Alle reacties Link kopieren
Haha, fancy...

Ik denk dat het komt door de lange tekst en die ook nog weer gequote is.
Alle reacties Link kopieren
quote:fancypants schreef op 15 maart 2014 @ 23:23:

Iedere keer als ik door dit topic scroll, sluit de app zichzelf af. Bij andere topics nergens last van...over complottheorieën gesproken. :-S



Inhoudelijke reactie volgt als ik alles heb kunnen doorlezen.App van VIVA is een ramp en via PC alles leesbaar
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Had minister Ivo Opstelten hier niet ook wat mee te maken? Ik bedoel; werd hem door Ivo de hand boven het hoofd gehouden?
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:missie_m schreef op 15 maart 2014 @ 23:26:

Had minister Ivo Opstelten hier niet ook wat mee te maken? Ik bedoel; werd hem door Ivo de hand boven het hoofd gehouden? Ja, zelfs zijn advocaat werd nog betaald. En ook Donner en Hirsch Ballin hebben hier een rol in gehad
Alle reacties Link kopieren
Die minister Opstelten.....ik weet het niet. Het zou zo een minister uit een donkere griezelfilm kunnen zijn. Nu houd hij Teeven ivm de "witwaspraktijk" een hand boven het hoofd. .
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Tja, Teeven zijn drijfveer was ooit om op deze post te komenom de Demmink-zaak op te lossen. En daar is ook niks meer van over. Gezien hoe Plasterk een paar weken geleden reageerde toen hem naar de zaak werd gevraagd bij Sven Kockelman?

Er stinkt echt iets...
Alle reacties Link kopieren
Nee niet gezien. Plasterk...ook weer zoiets. Zijn er nog betrouwbare ministers/kamerleden?



LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
HBG en jippie: via de mobiele site gaat t gelukkig ook prima. Was al bang dat ik rijp was voor de risperdal.



Ik vind misdaadjournalistiek altijd heel dubbel. Van de ene kant heel goed omdat het tot terechte veroordelingen kan leiden, van de andere kant heel kwalijk omdat men er niet voor terugdeinst om mogelijk onschuldigen in kwaad daglicht te stellen omwille van een scoop/ de kijkcijfers. Maar in dit geval denk ik ook dat er zoveel rook is, dat er wel vuur moet zijn.

Wel een eng idee dan, dat zulke dingen (pedofielennetwerken van hoge functionarissen met bijpassende doofpotten) echt voorkomen...bah
beetje handige huisvrouw slaat een stel drukknopen in het kruis
Alle reacties Link kopieren
quote:jippie55 schreef op 15 maart 2014 @ 23:03:

@enn, ik snap 'm niet?

Billie turf

Billie Turf post.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:hollebollegijs schreef op 15 maart 2014 @ 23:14:

[...]





Heb je daar onafhankelijke bronnen voor?

Als ik deze feiten google krijg ik alleen maar complot sites.



Kan zijn dat ik niet goed zoek, dan hoor ik het graag.





[...]





Micha de Kat heeft zich in de zaak Vaatstra zo voor schut gezet dat ik hem niet meer serieus neem Helsinki commissie, o.a. met Van der Plas. Ook een slachtoffer wordt gehoord.

http://www.youtube.com/watch?v=oDiZ3aCJp18
Als dit waar is, is het werkelijk afschuwelijk.

Het erge is, dat het zeker niet ongeloofwaardig klinkt.



Ik ben heel benieuwd hoe dit verder zal verlopen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het in alle opzichten een buikpijnverhaal zowel als het waar is als dat het niet waar is.



Wat ik heel erg opvallend vind is dat lranten als vk, trouw, ad etc. dit nieuws helemaal niet hebben gemeld. Het gaat nta bene over een oud-collega en bijna over alle Nederlanders die verongelukken in het buitenland wordt verslag gedaan.
quote:jippie55 schreef op 16 maart 2014 @ 18:45:

Ik vind het in alle opzichten een buikpijnverhaal zowel als het waar is als dat het niet waar is.





Ja, daar heb je zeker gelijk in.



quote:Wat ik heel erg opvallend vind is dat kranten als vk, trouw, ad etc. dit nieuws helemaal niet hebben gemeld. Het gaat nota bene over een oud-collega en bijna over alle Nederlanders die verongelukken in het buitenland wordt verslag gedaan.Ja. Dat is toch vreemd?
Alle reacties Link kopieren
quote:impala schreef op 15 maart 2014 @ 23:14:

Ik volg de zaak al jaren en er is zoveel rook van zoveel kanten dat er wel vuur moet zijn. Maar ik denk dat het weer met een sisser gaat aflopen, de belangen zijn te groot. Ze kunnen Demmink niet laten vallen want dan sleurt hij alles en iedereen mee, van de justitietop tot het koningshuis.



Er zijn in deze en verwante zaken al tientallen mensen onder verdachte omstandigheden om het leven gekomen.Heb toevallig de duitse docu gisteren gezien over de dode getuigen in de Dutroux-zaak. Als je dat allemaal achter elkaar ziet....brrr. Dan ben je je geloof in justitie ook wel kwijt.
Alle reacties Link kopieren
De journalisten die betrokken zijn bij de publicatie van diverse artikelen lijken allemaal ontzettend publiciteitsgeil. De complottheorieën vliegen je om de oren en het is wachten op de eerste de roept dat de Bilderberg Groep erbij betrokken is cq. de heer Demmink beschermt.





Ik geloof nl. niet dat iemand in die positie een directie secretaresse vraagt om jongetjes te regelen, maar goed we gaan het zien.



Waar rook is, is inderdaad vaak vuur maar het heeft ook veel weg van een vendetta.
Alle reacties Link kopieren
Waren de journalisten maar publiciteitsgeil. Het tegendeel is waar. Er zijn er maar weinig die het aandurven en bijna niemand houdt het lang vol vanwege intimidaties. De aanleiding voor dit topic is notabene de dood van een journalist.

lees je eerst eens goed in.
.
Alle reacties Link kopieren
Dat is nu nog zo, dat zij de enigen zijn maar dat was vroeger niet zo... Maar al die journalisten, vaak van de publieke omroep en dus betaald door staat, zijn op hun vingers getikt.

Denk aan Nos journaal, netwerk, de verboden uitzending van Adam Curry etc.



Ook is het raar dat P&w er vorige week totaal geen aandacht aan heeft besteed tijdens het proces en er dus vandaag nauwelijks melding op reguliere nieuwssites is gemaakt van dit ongeluk.
quote:impala schreef op 15 maart 2014 @ 23:14:

...Maar ik denk dat het weer met een sisser gaat aflopen, de belangen zijn te groot. Ze kunnen Demmink niet laten vallen want dan sleurt hij alles en iedereen mee, van de justitietop tot het koningshuis.

Dit is absoluut waar.
Alle reacties Link kopieren
Speciaal voor Ardni mbt de publiciteitsgeile journalisten en dan met name punt 5.2

http://www.tref.eu/nl/155 ... 1643-10-intimidaties.html
P&W ontkennen overigens dat hij volgende week in de show zou hebben gezeten,
Alle reacties Link kopieren
Ik las het inderdaad, wel diverse malen contact gehad.
Oud-officier van Justitie, Vrakking, vertelt vandaag in het NRC dat Demmink wel degelijk in beeld was in het Rolodex-onderzoek.

Terwijl onlangs Opstelten nog beweerde dat dit niet het geval was.



Link



" In het onderzoek naar betrokkenheid van hooggeplaatste magistraten bij seksfeestjes met minderjarigen in 1998 (Rolodex-onderzoek) is in tegenstelling tot beweringen van justitieministers wel degelijk ook topambtenaar Joris Demmink in beeld gekomen. Het onderzoek liep stuk één dag nadat de hoogste ambtenaar van het departement telefonisch bij het OM naar het onderzoek had geïnformeerd.

Dit zegt de Amsterdamse oud-hoofdofficier van justitie Hans Vrakking in een gesprek met NRC Handelsblad. Vrakking, destijds initiatiefnemer van het onderzoek, is verbaasd over de bemoeienis van toenmalig secretaris-generaal van het ministerie van justitie Harry Borghouts met het onderzoek.



Volgens Vrakking was bij de inlichtingendienst BVD „belastende informatie binnengekomen over Demmink. De chauffeur van Demmink, Rob Mostert, had tegenover de BVD verteld ‘er niet meer tegen te kunnen’. Hij zat ermee dat Demmink in de dienstauto af en toe seks had met jongens”, aldus Vrakking.



[...]





Vrakking zegt ten tijde van het hoogst geheime onderzoek te zijn gebeld door Borghouts die liet blijken ontstemd te zijn dat Demmink (toen directeur-generaal op dat departement) door de politie werd onderzocht. “Waar ben jij mee bezig”, zou Borghouts hebben gevraagd. Vrakking zegt niet te snappen hoe de top van het departement op de hoogte was. “Ik begrijp tot de dag van vandaag niet hoe Borghouts erbij kwam mij te bellen terwijl het om geheime inlichtingen ging."
Alle reacties Link kopieren
Zo hee, die Vrakking.

Zeer belangrijke verklaring (of eigenlijk: bevestiging) dit.

Maar waarom komt hij daar nu pas mee?



Volgens mij maakte Vrakking tot nu toe deel uit van de doofpot?
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven