Geld & Recht alle pijlers

onder voorbehoud verkocht...?

21-03-2014 00:11 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is misschien een beetje aparte vraag, maar ga die toch stellen...als een huis op bijvoorbeeld funda onder voorbehoud is verkocht...hoe 'verkocht' is dat...is dat huis voor 90-100% echt weg of is er best nog kans dat het niet zoveel zegt. Ik heb namelijk een huis op het oog en die is dus onder voorbehoud verkocht, maar ik kijk al 2 wk op funda en het staat er nog steeds. Ik vraag mij dan af waarom het dan niet verwijdert staat. Dus vandaag heb ik gebeld naar de makelaar en het blijkt dat de kopers tot 30 maart de tijd hebben om de financiering rond te krijgen, en dat de makelaar tot nu toe nog niets heeft vernomen....is dit normaal? Is de kans nog vrij groot dat het allemaal rond komt?



alvast bedankt voor het meedenken
Ja, dat is normaal.
Alle reacties Link kopieren
De kans is heel groot dat het nog rondkomt, dat duurt een paar weken.
Tja tegenwoordig is het krijgen van een hypotheek niet vanzelfsprekend. Dus een kans is er nog steeds. Ik zou bij de makelaar melden dat je gebeld wilt worden als het afgeketst wordt.
Alle reacties Link kopieren
oke dat dacht ik al hoor, maar kreeg een klein beetje hoop nadat ik had gebeld omdat het al bijna 30 maart is en ze nog niets vernomen hadden.
Alle reacties Link kopieren
ja ik heb mijn naam en tel nr achtergelaten voor het geval dat
Bijna 30 maart? Ze hebben nog 10 dagen!
Alle reacties Link kopieren
ja 9 dagen nog, maar dat is dus nog tijd zat...ik heb zelf nog nooit een huis gekocht dus weet niet hoe lang dit soort dingen horen. Puur uit die paar gevallen uit mijn omgeving is het wel allemaal snel gegaan. Maar ik geloof best dat het allemaal kan verschillen en dat dit waarschijnlijk ook allemaal rond zal komen.
Ja hoor kan nog makkelijk geregeld worden. Volgens mij stond er bij ons huis zelfs zeven weken onder voorbehoud. Dit ivm hele trage hypotheekverstrekkers, staking van postbodes en een luie verkoper :-)
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben de datum zelfs tot 2 keer toe moeten verlengen toen wij het huis kochten, omdat de hypotheek verstrekker eerst nog niet aan de hypotheek toe was gekomen, vervolgens waren we aan de beurt bleken ze mijn intentie verklaring niet goed te vinden. kwamen we weer onder op de stapel en zo ging het even door. Ons bod is half oktober geaccepteerd en we hadden half januari de hypotheek pas rond. Dus het is helemaal niet raar dat de makelaar nog van niets gehoord hebben, banken doen niet zo makkelijk tegenwoordig.
Alle reacties Link kopieren
In principe is het huis dan gewoon verkocht, alleen is het financieringsvoorbehoud nog niet afgelopen. De kopers zullen dus nog bezig zijn met het regelen van hun hypotheek en dat kan inderdaad best even duren!
Had ik maar een motto.
Ons huis is nooit "verkocht onder voorbehoud" op funda.

Zelfs toen we er al in woonden stond het volgens Funda nog te koop.

Pas na weken hebben ze "te koop" veranderd in "verkocht". Was vast een luie makelaar.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat de kans heel groot is dat het gewoon verkocht is. Mijn woning heeft ruim 4 maanden als verkocht onder voorbehoud gestaan. De hypotheek was na een maand wel rond (augustus), maar we waren overeengekomen dat ik pas in december de sleutel zou krijgen. Dit omdat dit hun ook beter uit kwam met de sleutel van hun nieuwe huis die ze kregen in november.
Het huis boven ons staat al 2 jaar 'verkocht onder voorbehoud'. Er wonen al 2 jaar andere mensen in.
Het huis van onze buren heeft al 2x op verkocht onder voorbehoud gestaan en is daarna 2x weer in de verkoop gegaan. Het kan dus wel....
Alle reacties Link kopieren
Het huis dat wij gekocht hebben, heeft 2 keer onder voorbehoud te koop gestaan. Een keer kwam de financiering niet rond en een keer omdat de verkoper er toch in wilde blijven wonen, zijn ex vriendin moest uitkopen, maar dat uiteindelijk niet rond kreeg.
Zes weken 'verkocht onder voorbehoud' is vrij normaal. Wij hadden pas een dag voor het eind van het voorbehoud de hypotheek rond (en daar hebben wij de makelaar verder niet van op de hoogte gehouden, heel misschien een dag of twee daarvoor, maar dat weet ik niet meer).



Ik werd wel heel chagrijnig van makelaars die je belt over een leuk huis, dat al twee weken 'verkocht onder voorbehoud' blijkt te zijn, omdat ze het strategisch handiger vinden dit er niet op te zetten voor het voorbehoud eraf is... Wat mij betreft zou Funda daar wel gedragsregels voor op mogen stellen.
Wij hebben ooit een appartement verkocht onder voorbehoud dat we schriftelijk konden aantonen dat er huisdieren mochten wonen. De kopers hadden geen hypotheek oid nodig.



Zoiets kan ook nog.
Alle reacties Link kopieren
Zelfs als het 30 maart is kunnen de kopers nog uitstel aanvragen waardoor het weer langer duurt. Bij ons hadden de kopers het huis gekocht onder voorbehoud van koopsubsidie en het duurde erg lang voordat dat rond was, dus elke keer werd het weer verlengd. Erg zenuwslopend voor ons, maar het huis is dus erg lang 'verkocht onder voorbehoud' geweest en uiteindelijk echt verkocht.



Het kan natuurlijk altijd dat het alsnog niet doorgaat, maar ik zou er niet op rekenen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
quote:Kastanjez schreef op 21 maart 2014 @ 08:53:

Ik werd wel heel chagrijnig van makelaars die je belt over een leuk huis, dat al twee weken 'verkocht onder voorbehoud' blijkt te zijn, omdat ze het strategisch handiger vinden dit er niet op te zetten voor het voorbehoud eraf is... Wat mij betreft zou Funda daar wel gedragsregels voor op mogen stellen.



Ja, wij hebben ook wel eens gebeld voor een huis waarbij ons gemeld werd dat die middag het koopcontract bij de notaris gepasseerd zou worden. Dan was 'verkocht onder voorbehoud' toch wel leuk geweest, zeker gezien we dus al een rondje door de wijk hadden gemaakt vooraf.



Overigens hadden wij ook 6 weken de tijd om de hypotheek rond te krijgen. Van te voren hadden we al een goedkeuring van de bank, en we hoefden dus alleen nog maar papieren in te leveren. Dat moest een aantal keer heen en weer, concept hypotheekakte opgesteld, die bleek niet te kloppen... Al met al kostte het ons 6 weken en één dag, maar daar deed de verkopende partij gelukkig niet moeilijk over. Kan dus prima dat het huis inderdaad gewoon verkocht is.
Alle reacties Link kopieren
.,
Alle reacties Link kopieren
Bedankt allemaal voor jullie input.



De makelaar heeft inderdaad gezegd dat het 6 wk duurt voor alles geregeld is en mocht het op de laatste dag vd 6 wk nog niet helemaal goed zijn dan kunnen zij uitstel aanvragen. Dus ik ben mij er zeker van bewust dat het huis naar alle waarschijnlijkheid weg is. Helaas.



gr
Wij hebben zelfs 2 keer verlening aangevraagd omdat de instanties zo enorm traag waren.



Ik zou hier zeker niet op wachten, succes met het vinden van een andere beschikbare woning!
Alle reacties Link kopieren
Ze kunnen ook verlenging aanvragen. Je kan beter verder kijken... wij hadden dit namelijk ook! We hebben zelfs meer geboden.. was niet netjes van ons. Maar helaas konden ze het 'contract' niet verbreken.
Trots!
quote:modepop- schreef op 21 maart 2014 @ 19:24:

Ze kunnen ook verlenging aanvragen. Je kan beter verder kijken... wij hadden dit namelijk ook! We hebben zelfs meer geboden.. was niet netjes van ons. Maar helaas konden ze het 'contract' niet verbreken.Niet zo zeer niet netjes, eerder een beetje dom. Jij zet 'contract' tussen aanhalingstekens, maar dat is gewoon wel wat het is. De kopers het huis in principe al gekocht. De enige manier waarop ze er nog vanaf kunnen is omdat ze het niet blijken te kunnen betalen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven