ben ik te kritisch?

20-03-2014 10:48 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Ik ben sinds kort bezig met online dating en had wat contact met een man die wel leuk leek.



Hij wilt me graag ontmoeten voor een date, eerst chatten we nog een beetje, hij vertelde me gisteren dat hij drank wel lekker vindt, zoals bier en whiskey en wijn, dat stootte me af aangezien ik niet drink en het bij mij overkomt alsof hij toch wel een drinker is, en hij rookt ook, toen ik zei dat ik dat vies vind en vind stinken antwoordde hij dat iemand met een zweetlucht veel erger stinkt. .



Ben ik nu te kritisch als ik hierop afknap? Hij zei ook dat hij graag drinkt bij het uitgaan en dat hij daar gezellig van wordt . .
Alle reacties Link kopieren
quote:adorabull schreef op 20 maart 2014 @ 13:14:

Het mooie met daten is dat je op alles af mag knappen. Ik knap bijvoorbeeld af op de 'studio sport' man. Ik kan daar niks mee. Heb een 'hartstochtelijke' tyfushekel aan voetbal en het geluid van voetbalwedstrijden op TV. Dus wil ik geen relatie met zo'n man.Ook eens, ik vind dat ook heel onaantrekkelijk. Nu heb ik het geluk dat mijn man echt absoluut niks met voetbal heeft, maar als hij het wel leuk had gevonden dan denk ik ook weer niet dat dat een dealbreaker voor mij was geweest, alleen een stevig irritatiepunt.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Roken zou mij echt een enorme afknapper zijn. Ik vind dat echt zo ongelooflijk smerig en ongezond. Evenals kinderen uit een vorige relatie. Ben zelf stiefkind geweest en heb daar geen goede ervaringen mee.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
quote:liesjev schreef op 20 maart 2014 @ 13:52:

[...]





Hier dacht ik ook aan, als hij iemand is die enkel te genieten is en in een goed humeur na wat alcohol dan hoeft het voor mij niet, maar ik ga een keer op date met hem dan ga ik wel merken hoe hij is, ik ben in ieder geval op mijn hoede



Hier zou ik dus echt op af knappen. Mensen die nooit drinken n dan zeggen "Het kan toch ook gezellig zijn zonder alcohol" of "Ik heb geen alcohol nodig om gezellig te zijn".



Brrrrrrrr.



Nee thee. Dat is gezellig. Ik drink maximaal 1-2 glazen doordeweeks maar zo'n stelling van mensen, over van alles dat dingen vies/stom/onnodig/ongezond zijn.



Maar goed ontopic, het is jouw goed recht om iemand af te keuren op wat je dan ook maar wilt. Blijkbaar zit dit al zo ingebakken bij jou, dat je hier waarschijnlijk toch aan blijft ergeren dus ik zou er niet aan beginnen.
Ik date nooit rokers. Ik vind ook dat die stinken, maar erger nog, ze smaken ook vies bij het zoenen.
Alle reacties Link kopieren
quote:optimaal2014 schreef op 20 maart 2014 @ 17:55:

[...]





Hier zou ik dus echt op af knappen. Mensen die nooit drinken n dan zeggen "Het kan toch ook gezellig zijn zonder alcohol" of "Ik heb geen alcohol nodig om gezellig te zijn".



Brrrrrrrr.



Nee thee. Dat is gezellig. Ik drink maximaal 1-2 glazen doordeweeks maar zo'n stelling van mensen, over van alles dat dingen vies/stom/onnodig/ongezond zijn.



Maar goed ontopic, het is jouw goed recht om iemand af te keuren op wat je dan ook maar wilt. Blijkbaar zit dit al zo ingebakken bij jou, dat je hier waarschijnlijk toch aan blijft ergeren dus ik zou er niet aan beginnen.



Ik heb er niks op tegen als iemand geniet van een biertje of wijntje, maar iemand die alcohol echt nodig heeft om gezellig te zijn of in een goed humeur te komen dat vind ik jammer, zo iemand date ik liever niet.



En ja een kopje thee kan heel gezellig zijn
Alle reacties Link kopieren
quote:optimaal2014 schreef op 20 maart 2014 @ 17:55:



Hier zou ik dus echt op af knappen. Mensen die nooit drinken n dan zeggen "Het kan toch ook gezellig zijn zonder alcohol" of "Ik heb geen alcohol nodig om gezellig te zijn".



Brrrrrrrr.



Nee thee. Dat is gezellig. Ik drink maximaal 1-2 glazen doordeweeks maar zo'n stelling van mensen, over van alles dat dingen vies/stom/onnodig/ongezond zijn.

Dit vind ik altijd zo raar klinken van mensen die alcohol drinken.

Kijk, als je samen in de kroeg wil hangen en dronken worden , of jesamen lekker aangeschoten worden en bomen over het leven of tipsy giechelen op de bank: okay, dán is het ongezellig dat de ander niet drinkt.



Maar de meeste mensen die dit zeggen, zeggen bijna altijd: "ik drink er maar 1 of 2." Dan is het drinken dus niet bedoeld om aangeschoten te raken. Wat is er dan in hemelsnaam ongezellig aan als de ander het bij een kopje thee houdt? Het gesprek, het contact is dan evengoed nog gezellig of niet dan?



En ja, ik drink wel. Zowel alcohol als thee...
Alle reacties Link kopieren
Lies, als jij bij een online chat iemand al afbrand EN hem je wil al wilt opleggen om dan maar thee met je te drinken, please, open daar dan geen topic over. Zeg zoiets gewoon simpel tegen de man in kwestie, dan geef je hem tenminste de kans de stekker te trekken voordat het springkussen voor jullie is opgeblazen...



Alle reacties Link kopieren
quote:.Ratatouille schreef op 20 maart 2014 @ 23:26:

[...]





Maar de meeste mensen die dit zeggen, zeggen bijna altijd: "ik drink er maar 1 of 2." Dan is het drinken dus niet bedoeld om aangeschoten te raken. Wat is er dan in hemelsnaam ongezellig aan als de ander het bij een kopje thee houdt? Het gesprek, het contact is dan evengoed nog gezellig of niet dan?



En ja, ik drink wel. Zowel alcohol als thee...

alcohol is een soort ceremonie, zoals je Japanse theeceremonies hebt. Samen leuke fles wijn uitzoeken voor bij het eten. Of samen besluiten op een zomeravond een flesje rosé te pakken.

En samen 1 fles is niet veel alcohol, wel een soort saamhorigheid. Als 1 van beide nooit drinkt, vervalt dat
Alle reacties Link kopieren
Lilalinda wat zou je dan doen als je een man tegen komt die wel eens een biertje of een whiskey drinkt maar absoluut niet van wijn houdt.?
Alle reacties Link kopieren
quote:choilleich schreef op 20 maart 2014 @ 23:40:

Lies, als jij bij een online chat iemand al afbrand EN hem je wil al wilt opleggen om dan maar thee met je te drinken, please, open daar dan geen topic over. Zeg zoiets gewoon simpel tegen de man in kwestie, dan geef je hem tenminste de kans de stekker te trekken voordat het springkussen voor jullie is opgeblazen...







Heb ik ergens in mijn post gezegd dat ik iemand mijn wil wil opleggen??



Misschien moet je eens beter lezen voor je een nutteloze reactie geeft
Alle reacties Link kopieren
quote:.Ratatouille schreef op 20 maart 2014 @ 23:26:

[...]



Dit vind ik altijd zo raar klinken van mensen die alcohol drinken.

Kijk, als je samen in de kroeg wil hangen en dronken worden , of jesamen lekker aangeschoten worden en bomen over het leven of tipsy giechelen op de bank: okay, dán is het ongezellig dat de ander niet drinkt.



Maar de meeste mensen die dit zeggen, zeggen bijna altijd: "ik drink er maar 1 of 2." Dan is het drinken dus niet bedoeld om aangeschoten te raken. Wat is er dan in hemelsnaam ongezellig aan als de ander het bij een kopje thee houdt? Het gesprek, het contact is dan evengoed nog gezellig of niet dan?



En ja, ik drink wel. Zowel alcohol als thee...Volledig mee eens
Mijn man zou dit exact zo zeggen. Hij heeft een reuze verzameling whiskey's, bieren en sigaren. Echter, de keren dat hij daadwerkelijk drinkt zijn per jaar op 1 hand te tellen. Dus het feit dat iemand er van houdt, betekent niet dat hij dagelijks laveloos ligt te lallen ofzo.



Ik denk zelf trouwens dat dit precies het probleem is met internetdaten. Ik vind het te kritisch. Elk mens heeft eigenaardigheden waar je gaandeweg achter komt. Dan heb je dus misschien gewoon de perfecte man die toevallig een paar eigenaardigheden heeft. Met internet daten wordt iemand al vroegtijdig weggestreept omdat het te eigenaardig zou zijn. Er word teveel gefocust op dingen die moeten en niet moeten. En ja, zelf vind ik dat te kritisch. Kijk, als jij perse geen roker als vriend wil dan is dat jouw goed recht. Maar stel nou dat het eens een supervent blijkt te zijn die mogelijk wel wil stoppen met roken? Kom je nooit achter dan.
Alle reacties Link kopieren
quote:lilalinda schreef op 21 maart 2014 @ 08:34:

[...]



alcohol is een soort ceremonie, zoals je Japanse theeceremonies hebt. Samen leuke fles wijn uitzoeken voor bij het eten. Of samen besluiten op een zomeravond een flesje rosé te pakken.

En samen 1 fles is niet veel alcohol, wel een soort saamhorigheid. Als 1 van beide nooit drinkt, vervalt dat

Dat snap ik. Ik heb - ongelogen waar - binnenkort een vriendin op bezoek met wie ik een soort koffie-ritueel heb.

Maar dat betekent alleen dat je dat stukje dus niet kan delen met iemand. Het betekent niet dat het daarom per definitie ongezellig is!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven