Geld & Recht alle pijlers

Belastingvraag voor Fisbel

21-03-2014 23:15 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat u mij kan helpen,ik ben bezig met de aangifte van mijn man en mij.

Bij hypotheekschulden moet ik wat extra dingen invullen.schuld op 1/1 is niet bekend bij belastingdienst.

In de specificatie staat het volgende:



schuld op 1/1 niet ingevuld

schuld op 31/12 100.000

betaalde rente 5000

Maar daar onder

Deel van schuld op 1/1 van man limor

deel van schuld op 31/12 van man limor

deel van betaalde rente van man limor

Waarom wordt dit opnieuw gevraagd en wordt het ook niet aan mij gevraagd?Heb nu hetzelfde ingevuld als erboven.



In toelichting staat : vul deel v uw (gezamelijke)hypotheekschuld in.

Wij stellen deze vraag omdat deze ( hypotheekschuld)nog van iemand anders was dan van u, uw fiscale partner of van uw samen.

Het deel van de ander hoeft u niet te vermelden n deze aangifte.

verwarrend vind ik dat er niet u of uw fiscale partner staat(of moet ik het wel zo lezen)en iemand anders dan u ben ik limor.



Sorry voor het verwarrende verhaal, hoop dat u wat zinnigs hierover kan zeggen!
wie is fisbel?
http://forum.viva.nl/forum/find/poster/113214/topics
Heb je aangegeven dat jullie samen aangifte doen en ook samen aangifte doen in ditzelfde programma? Want als je de tweede vraag met nee hebt beantwoord, dan vul je alleen het deel van man in namelijk, want jouw deel moet je dan in jouw aangifteprogramma opgeven.
Alle reacties Link kopieren
Doreia,dat heb ik idd aangeven en overal staan onze beide gegevens

beide gegevens!ik begrijp hier echt niks van.we doen elk jaar samen aangifte en nooit gedoe gehad.
Alle reacties Link kopieren
Deze venstertjes ben ik idir jaar nderdaad ook een aantal keren tegengekomen bij het invullen van de vraag naar de hypotheekschuld eigen woning c.q. betaalde hypotheekrente. En soms was een venster niet ingevuld. Als de Belastingdienst niet voor 100% zeker is dat hun invulling klopt zullen ze de invulling achterwege laten.



Zo staan dit jaar voor het eerst buitenlandse pensioenen vermeld in de Vooringevulde Aangifte. Dat wil zeggen dat er een nummer is genoemd of een andere aanduiding. Het bedrag moet zelf worden ingevuld. Dit bedrag kan immers elk jaar wijzigen en zal niet op dezelfde manier doorgegeven kunnen worden als inkomens van werkgevers in Nederland.



Als schuld op 1 januari geeft u op het bedrag van de hypotheekschuld op 31 december 2012.

Wat heeft u eigenlijk ingevuld op de gestelde vragen? Als u het hele bedrag bij uw man vermeldt, dan zal er bij u geen venster meer verschijnen. Als u het halve bedrag vermeldt zal dit venster ongetwijfeld wel verschijnen.
Alle reacties Link kopieren
Deze venstertjes ben ik dit jaar nderdaad ook een aantal keren tegengekomen bij het invullen van de vraag naar de hypotheekschuld eigen woning c.q. betaalde hypotheekrente. En soms was een venster niet ingevuld. Als de Belastingdienst niet voor 100% zeker is dat hun invulling klopt zullen ze de invulling achterwege laten.



Zo staan dit jaar voor het eerst buitenlandse pensioenen vermeld in de Vooringevulde Aangifte. Dat wil zeggen dat er een nummer is genoemd of een andere aanduiding. Het bedrag moet zelf worden ingevuld. Dit bedrag kan immers elk jaar wijzigen en zal niet op dezelfde manier doorgegeven kunnen worden als inkomens van werkgevers in Nederland.



Als schuld op 1 januari geeft u op het bedrag van de hypotheekschuld op 31 december 2012.

Wat heeft u eigenlijk ingevuld op de gestelde vragen? Als u het hele bedrag bij uw man vermeldt, dan zal er bij u geen venster meer verschijnen. Als u het halve bedrag vermeldt zal dit venster ongetwijfeld wel verschijnen.
Alle reacties Link kopieren
Fisbel,bedankt voor uw reactie,ik heb idd bij schuld 1/1 de schuld van 31/12/2012 ingevuld.Het probleem is dat ik ook geprobeerd heb om de helft bij mijn man in te vullen,maar dan krijg ik GEEN venster voor mijn gegevens!.Daarom heb ik het hele bedrag bij hem ingevuld.Ik krijg alleen die onduidelijke toelichting waarvan ik eerst dacht,de belastingdienst denkt dat er buiten ons nog een andere eigenaar is.onze beide namen staan er wel boven.vind het sowieso vreemd want vorig jaar ook aangifte gedaan,dan weten ze toch de schuld per 1/1/13?
Alle reacties Link kopieren
Nog even voor de duidelijkheid,als ik de helft in vul bij man

krijg ik dus geen nieuw venster en kan ik dus volgens het programma de helft maar aftrekken.
Je kunt dan toch gewoon het hele bedrag bij 1 persoon invullen, en aan het eind van het programma de aftrekposten zo verdelen dat jullie samen zoveel mogelijk geld terug krijgen? Als je samen aangifte doet kun je die bedragen gewoon naar eigen inzicht verdelen, zodat het voor jullie zo gunstig mogelijk uitpakt, ongeacht bij wie je de schuld en betaalde rente invult. Die bedragen gelden dan gewoon voor jullie samen.
Alle reacties Link kopieren
Hallo trotter,het gaat hier om het begin (de voor ingevulde gegevens van de BD.Waar ze dus meer willen weten.Niet aan het eind waar je idd de verdeling kan doen
Maar het maakt in feite toch niet uit bij wie je welk bedrag je voor hypotheek en eigenwoningforfait invult, als je het op het eind toch naar eigen inzicht kunt verdelen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven