Actueel
alle pijlers
Yo Alex, you're talking shit, man!
maandag 30 juni 2008 om 21:05
http://www.volkskrant.nl/...rins_wil_praten_over_poep
Ik zou wel bij het overleg met Bea, Maxima en de persadviseurs hebben willen zitten waar dit besloten is.
'Hoogheid, ik vind het een gewaagde, maar zeer sterke zet. Zeer sterk! We moeten de maatschappelijke discussie over poep aan durven te gaan! Laat het maar borrelen in de samenleving, laat het maar op gang komen.'
'Precies, laat het maar stromen, hoogheid.'
'Er waait al een heel andere wind door het land dan een jaar of tien geleden. Patty Brard ging ons al een paar jaar geleden voor, wij kunnen echt niet langer achterbijven.'
Ik zou wel bij het overleg met Bea, Maxima en de persadviseurs hebben willen zitten waar dit besloten is.
'Hoogheid, ik vind het een gewaagde, maar zeer sterke zet. Zeer sterk! We moeten de maatschappelijke discussie over poep aan durven te gaan! Laat het maar borrelen in de samenleving, laat het maar op gang komen.'
'Precies, laat het maar stromen, hoogheid.'
'Er waait al een heel andere wind door het land dan een jaar of tien geleden. Patty Brard ging ons al een paar jaar geleden voor, wij kunnen echt niet langer achterbijven.'
maandag 30 juni 2008 om 21:29
Om in de sfeer van het onderwerp te blijven: heb jij weleens overwogen jezelf door de plee te trekken, Willem? Ik bedoel, als het lot van de aarde je zo aan het hart gaat, geef dan zelf het goede voorbeeld. Zo niet, dan liever ook niet praten over Afrikaantjes of arme Bangladeshi's die - 'helaas maar noodzakelijk voor het behoud van de aarde' - creperen.
maandag 30 juni 2008 om 21:38
Inderdaad, complicated, het topic is nog niet geopend en ik zit ik alweer ruzie te maken, met ons aller Willempie nog wel! Terwijl ik alleen maar een grappig onderwerp (nou ja) aan de orde willen stellen. Ik wens onze kroonprins van water en waterige poep veel suc6 met zijn campagne voor consistente uitwerpselen en schone pleebrillen.
maandag 30 juni 2008 om 22:45
"Wereldwijd heeft 40 procent van de wereldbevolking (2,6 miljard mensen) gebrek aan sanitaire voorzieningen, zoals een toilet. Dagelijks sterven wereldwijd meer dan 5000 kinderen aan diarree door gebrek aan zulke voorzieningen. In Afrika sterven elk jaar een miljoen mensen aan watergerelateerde ziekten.
Prins Willem Alexander wees de Afrikaanse leiders er op dat investeren in veilig drinkwater en sanitatie zichzelf terugbetaalt, onder meer in minder ziektekosten, meer energie uit hydro-installaties en meer geïrrigeerde landbouwgrond. ‘Elke dollar die u investeert genereert 9 dollar aan productieve activiteit.’"
Hartgrondig eens met Wen. Goede sanitaire voorzieningen zijn essentieel voor de volksgezondheid.
Prins Willem Alexander wees de Afrikaanse leiders er op dat investeren in veilig drinkwater en sanitatie zichzelf terugbetaalt, onder meer in minder ziektekosten, meer energie uit hydro-installaties en meer geïrrigeerde landbouwgrond. ‘Elke dollar die u investeert genereert 9 dollar aan productieve activiteit.’"
Hartgrondig eens met Wen. Goede sanitaire voorzieningen zijn essentieel voor de volksgezondheid.
dinsdag 1 juli 2008 om 11:11
dinsdag 1 juli 2008 om 18:53
Haha, ja dat dacht ik al toen ik het las. Moeder de vrouw mag de pot schoonmaken
Maar ik zei het vanwege een project dat ik heb leren kennen, waarbij in buurten toiletten geplaatst worden die juist door vrouwen worden schoongemaakt tegen betaling vanwege die redenen.
Ook de moeder van het jochie op mijn avatar doet dat
Maar ik zei het vanwege een project dat ik heb leren kennen, waarbij in buurten toiletten geplaatst worden die juist door vrouwen worden schoongemaakt tegen betaling vanwege die redenen.
Ook de moeder van het jochie op mijn avatar doet dat
dinsdag 1 juli 2008 om 19:00
Het klinkt alsof WA nooit een Afrikaans toilet van nabij heeft gezien. Staat er eindelijk een pot in huis, moet je nog met emmertjes water doorspoelen omdat er geen water op aangesloten is -en man, dat is bagger als je daar geen handigheid in hebt-
Alsnog een bron van bacteriën. Misschien nog wel meer dan de beerput waar men gebruikelijk over hangt.
Alsnog een bron van bacteriën. Misschien nog wel meer dan de beerput waar men gebruikelijk over hangt.