Lijf & Lijn alle pijlers

Chewing and spitting

27-03-2014 14:12 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet dat het raar klinkt maar ik kauw op mijn eten maar slik het niet door. In plaats daarvan spuug ik het uit. Ik ben zo met eten bezig en spuug mijn eten steeds vaker uit.

Ik ging het googelen en vond toen 'chewing en spitting'.

Hier wordt gesproken over een eetstoornis. Ook al wordt gezegd dat je er juist van aankomt, ik kan er niet zomaar mee stoppen.

Zijn er meer dit doen of er meer van weten?
Ga naar je huisarts. Je hebt eten nodig om in leven te blijven. Dit is niet normaal.
Alle reacties Link kopieren
NVTP
Dit is wel vrij bekend onder mensen met eetstoornissen, ja. Waarom doe je dit? Zodat je minder calorieën binnen krijgt? Of een andere reden? Waarom kan je er niet mee stoppen? Zou je wel willen stoppen?



Het is in ieder geval geen gezond gedrag en het lijkt me inderdaad goed om dit met je huisarts te bespreken.
Alle reacties Link kopieren
Mensen die een gezonde relatie hebben met eten doen dit niet.



Naar de huisarts dus.
Alle reacties Link kopieren
Dit is een verstoorde manier van met eten omgaan, dus eet-stoornis vind ik een hele acceptabele betiteling.



Je kan toch onmogelijk aankomen als je eten je darmkanaal niet eens bereikt. Misschien dat ik ook wel aankom als ik een reep chocola over m'n arm wrijf.



Gaat voort en maak een afspraak met de huisarts.
Alle reacties Link kopieren
quote:amby schreef op 27 maart 2014 @ 15:41:

Dit is een verstoorde manier van met eten omgaan, dus eet-stoornis vind ik een hele acceptabele betiteling.



Je kan toch onmogelijk aankomen als je eten je darmkanaal niet eens bereikt. Misschien dat ik ook wel aankom als ik een reep chocola over m'n arm wrijf.



Gaat voort en maak een afspraak met de huisarts.

Die facepalm zou ik maar weghalen.

In je mond verteer je al heel veel van je voedsel en in samenwerking met je speeksel krijg je toch echt wel calorien binnen.

Zo ook vet en suiker etc.

Aankomen kan ook komen omdat je lichaam niks meer binnen krijgt en het vet vast gaat houden.
Alle reacties Link kopieren
als ik je loep....

EETSTOORNIS!!!!!!!

Zoek hulp!
quote:Scamp schreef op 27 maart 2014 @ 15:46:

[...]



Die facepalm zou ik maar weghalen.

In je mond verteer je al heel veel van je voedsel en in samenwerking met je speeksel krijg je toch echt wel calorien binnen.

Zo ook vet en suiker etc.

Aankomen kan ook komen omdat je lichaam niks meer binnen krijgt en het vet vast gaat houden.Jij hebt er echt verstand van!
Alle reacties Link kopieren
quote:Scamp schreef op 27 maart 2014 @ 15:46:

[...]



Die facepalm zou ik maar weghalen.

In je mond verteer je al heel veel van je voedsel en in samenwerking met je speeksel krijg je toch echt wel calorien binnen.

Zo ook vet en suiker etc.

Aankomen kan ook komen omdat je lichaam niks meer binnen krijgt en het vet vast gaat houden.Oh nee,ik sta achter mijn facepalm, alhoewel ik toegeef vandaag wel extra cynisch te zijn. Je krijgt echt niet genoeg binnen om aan te komen van dit beleid. En dat vet vasthouden komt zoals je zegt dus door te weinig binnen te krijgen, dat zou ook gewoon kunnen door helemaal niet te eten. En dan alsnog, op termijn gaat je lichaam zichzelf toch wel opeten, je moet toch iets verbranden.
Alle reacties Link kopieren
quote:amby schreef op 27 maart 2014 @ 16:13:

[...]





Oh nee,ik sta achter mijn facepalm, alhoewel ik toegeef vandaag wel extra cynisch te zijn. Je krijgt echt niet genoeg binnen om aan te komen van dit beleid. En dat vet vasthouden komt zoals je zegt dus door te weinig binnen te krijgen, dat zou ook gewoon kunnen door helemaal niet te eten. En dan alsnog, op termijn gaat je lichaam zichzelf toch wel opeten, je moet toch iets verbranden.Waar!
Alle reacties Link kopieren
Uhm huisarts lijkt mij een verstandige keuze....enig idee waarom je dit doet?
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk kom je aan wanneer je eten alleen kauwt en daarna heel onsmakelijk uitspuugt. In je portomonaie, want je hebt stukken minder toiletpapier nodig. Alleen jammer dat je minder van die poen kan genieten omdat je snel dood gaat. Maar ja. Liever dood dAn normaal doen.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Waarom ik het doe, tsja wel kunnen genieten van dingen maar niet echt aankomen. Inmiddels doe ik het al een paar jaar. Alleen begon het eerst met het uitspugen van zoetigheden, zo nu en dan. Nu doe ik het ook met mijn ontbijt en lunch. Als er tenminste geen mensen in de buurt zijn... Zelfs dan vind ik soms nog manieren. Het begon eerst vrij onschuldig zeg maar, maar nu ben ik er continu mee bezig. Niemand weet hier verder van
Alle reacties Link kopieren
quote:breakeven schreef op 27 maart 2014 @ 17:26:

Waarom ik het doe, tsja wel kunnen genieten van dingen maar niet echt aankomen. Inmiddels doe ik het al een paar jaar. Alleen begon het eerst met het uitspugen van zoetigheden, zo nu en dan. Nu doe ik het ook met mijn ontbijt en lunch. Als er tenminste geen mensen in de buurt zijn... Zelfs dan vind ik soms nog manieren. Het begon eerst vrij onschuldig zeg maar, maar nu ben ik er continu mee bezig. Niemand weet hier verder van

Genieten? Om van eten te kunnen genieten moet je relatie ermee gezond zijn. Dat is bij jou niet zo. Dat je er niet mee kunt stoppen zegt al zo veel. Huisarts lijkt me geen verkeerd plan, niet alleen voor deze specifieke gewoonte maar juist voor je angst om aan te komen. Want ja, het klinkt inderdaad als een eetstoornis, of op zijn minst een ongezonde obsessie. Beide kunnen over gaan maar dan moet je wel accepteren dat je een probleem hebt en er hulp voor zoeken. Denk je dat dat gaat lukken?



Je krijgt op deze manier je voedingsstoffen niet goed binnen. Voedingsstoffen heb je nodig om goed te functioneren, energie te hebben, gezond te blijven.
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
Als er genoeg voedsel in je maag komt om je op een normaal gewicht te houden is er geen urgent probleem; behalve misschien voor je gebit.



Op termijn zou je verwijzing kunnen vragen naar een psycholoog om duidelijk te krijgen waar het vandaan komt en wat je eraan moet doen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
het is raar gedrag. en het klinkt obsessief en eetgestoord. Zoek hulp
Ga naar de huisarts. Dit is sowieso geen normaal gedrag. En als je je ontbijt en lunch uitspuugt krijg je echt te weinig voedingsstoffen binnen.
Toen ik in Los Angeles woonde deden veel mensen dit! Het was echt een beetje een rage en het nieuwste Hollywood dieet van dat moment. Dus zo gek is het niet.. Al is het ook niet helemaal normaal

Mijn gedachte hierbij was; heb je een laag zelfbeeld en ben je daarom heel streng voor jezelf? Of is het een dwangmatige handeling (tic)?

Krijg je genoeg vitaminen en mineralen binnen op een dag, dan is alles toch prima? Als je er verder geen last van ondervind is er toch niks aan de hand, behalve dat het misschien war onconventioneel is ;)
Alle reacties Link kopieren
Klinkt stom maar bedankt voor de tip ts, ik ben aan de lijn maar soms heb ik heul erg trek in chocola dus nu ga ik dat eens proberen. Het lijkt me wel heel onnatuurlijk om het niet door te slikken maag wie weet moet ik er aan wennen
Alle reacties Link kopieren
Ik weet dat het niet normaal is maar ik durf (nog) niet naar de huisarts te gaan.

Ik vind heel moeilijk om niet te kijken hoe en waar ik mijn eten kan uitspugen.

Ik vind het vervelend ontbijten als mijn ouders thuis zijn. Tijdens lunch hebben ze het niet in de gaten..

Ik ben nooit heel erg van het snacken geweest dus gebak en koekjes kan ik vrij makkelijk laten staan. Inmiddels is het dwangmatig geworden en ben ik continu met eten, niet eten, en mijn gewicht bezig.Avondeten doe ik wel en ook fruit eet ik. Dus ik krijg wel wat binnen en ben niet te dun. Maar ik hoop binnenkort wel de stap durven te nemen om naar de huisarts te gaan...voordat het echt mijn leven gaat beheersen en doorslaat in een ziekte...
Het is niet pas eem ziekte als je te dun bent. Zodra je dwangmatig bezig bent (en dat ben je) is het mis. Je houdt jezelf voor de gek.
Alle reacties Link kopieren
quote:madski schreef op 28 maart 2014 @ 22:56:

Klinkt stom maar bedankt voor de tip ts, ik ben aan de lijn maar soms heb ik heul erg trek in chocola dus nu ga ik dat eens proberen. Het lijkt me wel heel onnatuurlijk om het niet door te slikken maag wie weet moet ik er aan wennen

Serieus? Iemand worstelt om normaal te eten en jij vindt het een goede tip? Chocolade is trouwens bij uitstek iets dat in je mond smelt dus dat gaat niet werken. Neem gewoon een stukje, berg de rest op en geniet ervan.



@breakeven: ik hoop dat je die stap snel zet. Het beheerst je leven nu al. Hoe eerder je dat onder ogen ziet, hoe sneller je kunt beginnen ervan af te komen.
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
quote:madski schreef op vrijdag 28 maart 2014 22:56 Klinkt stom maar bedankt voor de tip ts, ik ben aan de lijn maar soms heb ik heul erg trek in chocola dus nu ga ik dat eens proberen. Het lijkt me wel heel onnatuurlijk om het niet door te slikken maag wie weet moet ik er aan wennenDoe eens ff normaal!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:breakeven schreef op 29 maart 2014 @ 17:17:

Ik weet dat het niet normaal is maar ik durf (nog) niet naar de huisarts te gaan. Je kan ook op de site kijken van Stichting JIJ of Ixta Noa. Dit zijn heel laagdrempelige organisaties die je kunnen helpen, je kan er ook lotgenoten vinden of gewoon je ei kwijt, informatie krijgen of vragen stellen. Je hoeft er niks, alles kan in jouw tempo en ook anoniem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven