Lijf & Lijn alle pijlers

Maagballon, op zoek naar ervaringen!

01-04-2014 21:09 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen,



Ik ben nog maar net nieuw op het forum, dus vergeef me als dit onderwerp verkeerd staat. Ik kon in ieder geval niet zo snel nog een topic over een maagballon vinden.



Een maagballon is een ballonnetje wat via de mond wordt ingebracht en ongeveer 6 maanden blijft zitten.



Nu is het zo, ik ben al zolang ik me kan herinneren te zwaar. Ik heb alle dieten van de wereld zo ongeveer gezien en ben op dit moment hopeloos. Ik ben al eerder bij de internist geweest, die wilde geen maagballon zetten, want ik was niet 'zwaar genoeg'. (ik ben toch een goeie 85 kg bij 1.58 m...)



Nu zit ik eraan te denken om alsnog een maagballon te zetten, maar dan in een privékliniek. Ik vraag me dus af, zijn hier mensen met ervaringen met een maagballon of andere (niet) tijdelijke ingreep (maagband, maagverkleining etc.) om af te vallen?



Ik loop hiernaast ook bij een psychologe om het mentale deel te behandelen, maar ik hoop dat de maagballon zal bijdragen aan dit proces.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zus en vriendin hebben kort geleden een maagverkleining (gastric bypass) gehad. Ze zijn allebei erg tevreden en al veel gewicht en centimeters kwijt geraakt.



Ze zijn beiden geopereerd in verschillende ziekenhuizen en het valt me wel op hoe verschillend de behandeling en voorschriften zijn. Ben erg benieuwd hoe op lange termijn de gevolgen en uitkomsten zullen zijn.
Wil je serieus een ballon in je maag?? Omg.
Tenzij het een heliumballon is, da's mss wel grappig.
Denk je niet dat die internist weet welk advies hij je geeft en dat een privekliniek vooral geld aan je wil verdienen?



Jouw lijf, jouw keuze maar ik zou de mening van een medisch professional toch wat zwaarder laten wegen dan je eigen mening.
Alle reacties Link kopieren
Zo'n ballon is echt outdated volgens mij



Een maagbandje wordt nog gedaan bij een kleine groep patiënten maar dan is het wel effectief ( itt vroeger toen een bandje de standaard was)

De standaard nu is een gastric bypass



Ik zou als ik jou was me heel goed laten voorlichten, er loopt bij de pijler gezondheid een topic over



Met jouw BMI kom je voor deze ingreep niet in aanmerking.

Lees de tips van andere posters
anoniem_96879 wijzigde dit bericht op 01-04-2014 22:08
Reden: Aanvullingen
% gewijzigd
Je bent zelf een theepot
Een maagbalon is geen gangbare operatie meer. Zitten teveel nadelen aan.



Waarom ga je niet met een personalia trainer aan de slag die ook een voedingsschema voor je opstelt? Jouw nodige gewichtsverlies is te overzien.
Als je een dieet niet vol kunt houden, hoe denk je straks dan om te gaan met het feit dat je minder en beter moet gaan eten? Je leven lang?
Alle reacties Link kopieren
Misschien is het niet voor iedereen duidelijk, maar ik ben dus op zoek naar ervaringen van mensen die een maagballon hebben laten plaatsen. Ik snap dat iedereen zijn mening in deze heeft, maar ik hoor vooral graag verhalen van mensen die het zelf hebben ervaren en de voordelen/nadelen kunnen vertellen.
Alle reacties Link kopieren
Het nadeel van een maagballon is dat de meeste mensen na het verwijderen ervan vrij snel weer in gewicht aankomen.
Alle reacties Link kopieren
quote:sannie007 schreef op 01 april 2014 @ 22:06:

Misschien is het niet voor iedereen duidelijk, maar ik ben dus op zoek naar ervaringen van mensen die een maagballon hebben laten plaatsen. Ik snap dat iedereen zijn mening in deze heeft, maar ik hoor vooral graag verhalen van mensen die het zelf hebben ervaren en de voordelen/nadelen kunnen vertellen.



Ik kan me niet voorstellen dat die ballonen nog geplaatst worden

En met reden dus dat moet je ook niet willen dan
Je bent zelf een theepot
Voordeel; je hebt altijd een ballon bij je op feestjes. Nadeel, met een heliumballon kan je opstijgen. Maar dat kan ook een voordeel zijn m.b.t. files enzo.
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt mij dat als ze een ballon in mijn maag gaan plaatsen mijn maag gewoon extra zou gaan oprekken want dat halve liter erwtensoep moet er natuurlijk gewoon in. In het begin zal ik misschien sneller volzitten en van verder eten afzien maar niet voor lang.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Een maagballon wordt nog wel geplaatst maar bv als voorbereiding op een gastric bypass bij mensen die extreem te zwaar zijn of een te hoog risico hebben om een ingreep te ondergaan.
quote:sannie007 schreef op 01 april 2014 @ 22:06:

Misschien is het niet voor iedereen duidelijk, maar ik ben dus op zoek naar ervaringen

Tja, dat gebeurt hier wel vaker. Naast ervaringen krijg je ook alle meningen over je heen. Misschien vind je hier iemand die er ervaring mee heeft:



Afvallen d.m.v. operatie (maagband, GBP of sleeve) deel 4!
Zeg Sannie, het is niet voor niks geen gangbare operatie meer. Waarom zou je dat je lijf aan willen doen??
Alle reacties Link kopieren
Twee vrouwen uit mijn familie hebben een Gastric Bypass laten doen en ze zijn er allebei heel veel mee afgevallen. De ene zie ik niet zo vaak, maar van de ander weet ik dat ze vrijwel alles nog kan eten, maar dan in kleinere porties.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Een GBP bij een gewicht van 85 kilo is meer dan onwaarschijnlijk.....
Alle reacties Link kopieren
Nee, dat is waar. Volgens mij moest mijn familielid zelfs nog iets aankomen om in aanmerking te komen, heel krom maar zo werkte het wel. En het ging inderdaad niet om 85 kilo.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Het hangt van je BMI af. Vanaf 35 met comorbiditeit en vanaf 40 zonder.
quote:StoraHuntur schreef op 01 april 2014 @ 22:09:

Voordeel; je hebt altijd een ballon bij je op feestjes. Nadeel, met een heliumballon kan je opstijgen. Maar dat kan ook een voordeel zijn m.b.t. files enzo.Die heliumbalonnen doen ze dan ook bij wat zwaardere mensen. Die blijven aan de grond. Zodra je gaat opstijgen is het tijd om em lek te prikken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven