Collega's te snel uitgenodigd op Facebook?

03-04-2014 15:46 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren had ik een uitstapje met mijn werk. We deden activiteiten waarbij we werden ingedeeld in teams met collega's van andere afdelingen. Hierdoor heb ik wat nieuwe collega's leren kennen

(ik werk al een paar jaar hier maar van andere afdelingen kende ik sommige mensen nog niet). Het was naar mijn mening een zeer leuke dag waarbij het heel gezellig was met die -voor mij- nieuwe collega's. We hadden het gepraat over Facebook en een paar collega's vertelden dat ze er vrij actief op waren en lieten me ook wat persoonlijke foto's zien (van hun kinderen bijv.) op hun pagina. Eenmaal thuis 's avonds ging ik op Facebook kijken en voegde ik die collega's waarmee ik de hele dag heb doorgebracht toe. Helaas hebben ze alle drie nog niet op mijn vriendschapsverzoek gereageerd. Aangezien ze vertelden dat ze behoorlijk actief zijn op Facebook heb ik het vermoeden dat ze mijn uitnodiging wel gezien, maar geweigerd hebben.

Ben ik te brutaal/te snel/te persoonlijk geweest door ze na één gezellige dag al toe te voegen? Als dat zo is, schaam ik me een beetje!



Voor de duidelijkheid: in mijn bedrijf hebben veel collega's elkaar als Facebook vriend (ik heb er ook zeker 10 in mijn vriendenlijst staan). En het gaat hhier niet om romantische interesse ofzo, we zijn allemaal getrouwd en het betreft mensen van verschillende leeftijden en mannen/vrouwen .
Alle reacties Link kopieren
Ik zou je niet toevoegen na één dag. Heb ook een beetje een hekel aan die mensen die na één ontmoeting al menen je te moeten toevoegen als 'vriend', maar ben zelf dan ook echt niet zo.
Alle reacties Link kopieren
Als ik savonds na een dag uit eindelijk thuis ben ga ik echt niet achter de computer zitten, dan zit ik gezellig te kletsen met mijn lief over die dag, en ga daarna lekker bankhangen.
Alle reacties Link kopieren
Linkedin is voor collega's, niet Facebook.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 2 collegas toegevoegd, 2 dames die ik ook bij me thuis zou uitnodigen om te blijven eten. Dat is zn beetje mn criterium. Een hoop collegas zou ik echt niet in mn huis willen, die verzoekjes heb ik geweigerd. Regelmatig schoon ik mn lijsten ook op, mensen die alleen maar lurken en nooit reageren maar altijd van de hoed en de rand weten verwijder ik weer. Ik hooguit 40/50 mensen in mn vriendenlijst.
Alle reacties Link kopieren
Voeg geen collega's toe op facebook!
Ik heb uit principe geen collega's op FB en Twitter ed.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen facebook, maar als ik er één zou hebben, dan zeker geen collega's er op.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Ik had ooit collega's op FB. Nadat ik ze verwijderd had, werden ze ontzettend boos op me . Ze begrepen het niet. Ik heb ze verwijderd omdat ik werk en privé toch gescheiden wilde houden want er heerste een ontzettende roddelcultuur.
quote:minnimouse schreef op 03 april 2014 @ 19:30:

Ik had ooit collega's op FB. Nadat ik ze verwijderd had, werden ze ontzettend boos op me . Ze begrepen het niet. Ik heb ze verwijderd omdat ik werk en privé toch gescheiden wilde houden want er heerste een ontzettende roddelcultuur.Ik zit daar dus midden in. Kreeg vorig jaar vriendschapsverzoek van baas en collega's, en ben zo dom geweest om toe te voegen, kan sinds die tijd mezelf niet meer zijn op Facebook, of althans dat voelt zo. Durf ze er ook niet echt af te flikkeren, want dan krijg je dar weer gezeur over. Heb ze nu als kennissen aangevinkt en post dus alles voor vrienden behalve kennissen. Krijg ik weer gezeur van "jij post ook nooit iets". Pfff.... wou dat ik er nooit aan begonnen was. Niet doen dus!!
Misschien hebben ze het nog niet gezien, maar misschien ook wel en hebben ze het geweigerd. Trek het je ook in dat laatste geval niet te erg aan. Heb in een opwelling ook wel 's iemand uitgenodigd waarvan ik later dacht: hmm, had ik dat wel moeten doen, komt vast te stalkerig over... Ben wel eens geweigerd, maar ik heb op mijn beurt ook wel weer mensen geweigerd.
Alle reacties Link kopieren
Ok duidelijk, de meest mensen hier zijn 'tegen' het hebben van collega's op Facebook. Ik niet, ik vind het gezellig. Heb dan ook veel leuke collega's .

Ik had ook te vroeg gepanikeerd want 2 van de 3 hebben inmiddels wel mijn verzoek geaccepteerd.
Ik heb ook hele leuke collega's, met wie ik ook nog wel eens in de kroeg beland, maar ze hoeven niet alles van me te weten
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het eigenlijk een beetje creepy om hiervan in de stress te schieten.

Komt behoorlijk wanhopig over
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:zilvervlok schreef op 03 april 2014 @ 16:32:

Ik ben op hyves toen dat er nog was ,door een collega een keer giga in de problemen gekomen. En ik had mijn eigen profiel nog wel afgeschermd. Maar mijn vriend die ook in haar lijstje stond niet.

En mijn vriend had hele romantische foto s van ons op zijn hyves gezet ( compleet met lege wijnflessen erbij op ) die zij even dood leuk aan mijn baas liet zien.

Kennelijk vond zij het perse nodig dat mijn baas dat moest zien!

Ik heb wel mijn baan mogen houden dat wel Maar dat gezeik wat me dat heeft opgeleverd om een paar foto s dat wil ik nooit weer mee maken dus voor mijn geen collega s meer op social media. Hoe gezellig ze ook zijn.Eh waarom zou jij je baan kwijt raken omdat je in prive tijd met je vriend wat (of heel veel dat maakt niet uit) gedronken hebt?
quote:IkBenIkenbenertrotsop schreef op 03 april 2014 @ 22:48:

[...]





Eh waarom zou jij je baan kwijt raken omdat je in prive tijd met je vriend wat (of heel veel dat maakt niet uit) gedronken hebt?Ik denk dat het ligt aan wat voor soort werk je doet. Ik weet zeker dat ik een stevige reprimande van mijn werkgever zou krijgen als dat soort foto's openbaar zouden staan.
quote:Istar_ schreef op 03 april 2014 @ 22:55:

[...]



Ik denk dat het ligt aan wat voor soort werk je doet. Ik weet zeker dat ik een stevige reprimande van mijn werkgever zou krijgen als dat soort foto's openbaar zouden staan.Ok dank je. nou ik geloof dat ik dan helemaal niet van dit soort foto's online zou gooien wel of geen collega's als vriend op fb
Als ik mn collega's toevoegt ga ik zowiezo problemen krijgen met mn vader. Want ik werk in zijn bedrijf, hij wilt dat dus niet en ik begrijp dat helemaal! Collega's hoeven geen foto's te zien van wat wij in het weekend doen of hoe het huis eruit ziet enzo, want daar zijn ze erg nieuwsgierig naar!



En als zou ik niet bij mn vader werken zou ik ze nog steeds niet toevoegen. Leuke foto's laat ik op het werk wel zien aan mn naaste collega's. Overigens hebben mn collega's elkaar wel op fb.



Vroeger had ik op het hbo ook niet mn klasgenoten op fb, alleen echte vriendinnen, scheelt een hele hoop gezeik als je je ziek meld en je zit gewoon lekker in de sneeuw ofzo!
First world problems..
Alle reacties Link kopieren
quote:ray_41 schreef op 03 april 2014 @ 15:53:

Een beetje te gretig om diezelfde avond iemand toe te voegenDoe ik ook weleens! Veel mensen vinden dat leuk. Anderen niet. Nou dan accepteren ze me maar niet. Ik maak me er verder niet druk om. Als collega's werk en privé gescheiden willen houden heb ik daar alle begrip voor, als ze me te enthousiast of te snel vinden ook. Schouders ophalen dus! :-)
Alle reacties Link kopieren
quote:EvaViva schreef op 03 april 2014 @ 22:27:

Ik had ook te vroeg gepanikeerd want 2 van de 3 hebben inmiddels wel mijn verzoek geaccepteerd.Gelukkig maar!
Alle reacties Link kopieren
quote:calvijn1 schreef op 03 april 2014 @ 22:36:

Ik vind het eigenlijk een beetje creepy om hiervan in de stress te schieten.

Komt behoorlijk wanhopig overIn de stress was het nou ook weer niet hoor . Ik vroeg het me gewoon af en zou het inderdaad vervelend vinden als ze me vreemd/te eager zouden vinden.
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die het not done vindt om mensen zo snel toe te voegen of collega's in het algemeen: prima toch? Ieder z'n mening gelukkig .

Ik ga nu gezellig Facebooken met mijn zeer snel toegevoegde, pas ontmoette, nieuwe collega's .



@blogbabe Thanks ;)
quote:Istar_ schreef op 03 april 2014 @ 22:29:

Ik heb ook hele leuke collega's, met wie ik ook nog wel eens in de kroeg beland, maar ze hoeven niet alles van me te weten



Helemaal mee eens! Gisteren nog een bedrijfsborrel gehad, toen zei een collega 'ik ken jou nu inmiddels wel een beetje' en toen dacht ik 'vriend, je hebt werkelijk geen idee'. Denken te kennen is 1 ding, kennen is iets anders. Ik doseer mijn info, het blijven toch collega's.



Collega's = Linked In bij mij, absoluut niet op Facebook.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven