Collega's te snel uitgenodigd op Facebook?

03-04-2014 15:46 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren had ik een uitstapje met mijn werk. We deden activiteiten waarbij we werden ingedeeld in teams met collega's van andere afdelingen. Hierdoor heb ik wat nieuwe collega's leren kennen

(ik werk al een paar jaar hier maar van andere afdelingen kende ik sommige mensen nog niet). Het was naar mijn mening een zeer leuke dag waarbij het heel gezellig was met die -voor mij- nieuwe collega's. We hadden het gepraat over Facebook en een paar collega's vertelden dat ze er vrij actief op waren en lieten me ook wat persoonlijke foto's zien (van hun kinderen bijv.) op hun pagina. Eenmaal thuis 's avonds ging ik op Facebook kijken en voegde ik die collega's waarmee ik de hele dag heb doorgebracht toe. Helaas hebben ze alle drie nog niet op mijn vriendschapsverzoek gereageerd. Aangezien ze vertelden dat ze behoorlijk actief zijn op Facebook heb ik het vermoeden dat ze mijn uitnodiging wel gezien, maar geweigerd hebben.

Ben ik te brutaal/te snel/te persoonlijk geweest door ze na één gezellige dag al toe te voegen? Als dat zo is, schaam ik me een beetje!



Voor de duidelijkheid: in mijn bedrijf hebben veel collega's elkaar als Facebook vriend (ik heb er ook zeker 10 in mijn vriendenlijst staan). En het gaat hhier niet om romantische interesse ofzo, we zijn allemaal getrouwd en het betreft mensen van verschillende leeftijden en mannen/vrouwen .
Alle reacties Link kopieren
Ik zou je niet toevoegen na één dag. Heb ook een beetje een hekel aan die mensen die na één ontmoeting al menen je te moeten toevoegen als 'vriend', maar ben zelf dan ook echt niet zo.
Alle reacties Link kopieren
Als ik savonds na een dag uit eindelijk thuis ben ga ik echt niet achter de computer zitten, dan zit ik gezellig te kletsen met mijn lief over die dag, en ga daarna lekker bankhangen.
Alle reacties Link kopieren
Linkedin is voor collega's, niet Facebook.
Alle reacties Link kopieren