Mode & Beauty alle pijlers

Hoe maak je een knot?

04-04-2014 19:59 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is vast een hele domme vraag, maar: hoe maak je een knot?



En dan bedoel ik geen fancy beehive, donut knot, of met allemaal tierelantijntjes, maar een gewone, doodnormale, shit-wat-zit-mijn-haar-in-de-weg knot. Mijn moeder heeft het me nooit geleerd, en vriendinnen wisten hun haar zo snel in een perfecte knot te krijgen dat ik het ze nooit heb durven dragen hoe dat dan moest .

In de loop der jaren heb ik zelf diverse pogingen gewaagd, zo moeilijk zag het er immers niet uit. Maar mij lukt het niet. Hieronder een plaatje (zelf getekend in paint, dus excuus voor de *ahum* geweldige kwaliteit ):

http://i58.tinypic.com/34nfgbl.png

Bij 1 doe ik mijn haar eerst in een staart, en dan draai ik die staart min of meer om het elastiekje heen om het dan met een tweede elastiekje weer vast te zetten. Maar om de een of andere reden wordt het dan altijd een soort mega toeter wat er niet uit ziet, terwijl ik niet eens zo veel en lang haar heb ofzo. En in de loop van de dag zakt 'ie ook nog eens opzij waardoor het net de toren van pisa lijkt . Daarbij heb ik dan vaak plukjes die erg strak zitten, en die ik ook niet losser krijg zonder dat alles in elkaar stort. Niet fijn.

Bij 2 doe ik mijn vriendinnen na: graai graai, in een knotvorm proppen en er een elastiekje omheen wurmen. Bij hen zit het dan ongeveer zo:

http://1.bp.blogspot.com/ ... A3v0oA/s1600/messybun.jpg

Maar bij mij zakt het hele zooitje binnen no time naar beneden en vormt het net een warm vogelnestje in mijn nek. De haren bovenop staan dan zo strak dat het gewoon pijn doet. Het voelt alsof ze er langzaam uitgetrokken worden.

Bij de laatste probeer ik het haar te draaien tot een strakke knot vormt, wat ik vriendinnen ook weleens zie doen. Maar ik heb van nature een vrij strakke middenscheiding, en als ik het achterop mijn hoofd ga draaien, gaat die hele middenscheiding mee draaien. Als ik naar links draai, gaan mijn haren rechts half overeind staan en andersom. Beetje lastig uit te leggen, maar ziet er niet.



Ik wil gewoon mijn haar in een knot kunnen doen zonder dat het pijn doet en wat er ook nog enigszins normaal uitziet. Om het überhaupt in een toonbare knot te krijgen ben ik serieus een half uur bezig, terwijl vriendinnen het met 2 tellen voor elkaar krijgen. Ik snap gewoon niet hoe het moet, en als ik op internet zoek krijg ik alleen maar tutorials voor knotten met behulp van zo'n haardonut, of van de mooie, moeilijke bruidskapsels etc. Maar geen normale huis-, tuin- en keuken knotten. Het is blijkbaar zo obvious, dat mensen het niet nodig vinden om daar eens een uitleg van online te plaatsen. Wie kan het mij uitleggen?
Alle reacties Link kopieren
Je maakt een staart met je handen. Draait die een paar keer in elkaar. Dan sla je em omhoog en doet er een clip/haarklem doorheen. Klaar.
Alle reacties Link kopieren
1. Maak een staart met je handen

A. Blijft dit niet "zitten", doe er dan een dun elastiekje in

B. Zakt het waar je bij staat, maak dan een vlechtje naar achter. Dan is dat stuk in elk geval vast.



2. Rol je staart in een zijwaartse beweging, net zo strak tot het naar je hoofd toe trekt. Je draait hem eigenlijk



3. Rol dit om je oorspronkelijke staart heen. Je hebt nu een "rolknot". Zet deze goed vast. Met speldjes, een dun elastiekje extra, en een dik elastiek.



4. Voor een messy bun; ipv stap 2 te draaien, rol je het richting je hoofd en zet het rondom je staart met 4 speldjes vast. Het hangt nu half los. Doe nu een elastiek in.



5. Donut; hoge staart, elastiek erin, donut erom, op de kop gaan hangen, haar over de donut laten vallen en vastspelden. Lekker strak!
Geniet van elke dag!
Alle reacties Link kopieren
Ik maak een staart, doe een elastiek erom, draai de rest een paar keer rond en dan rolt het door de spanning vanzelf een paar keer om elkaar heen. En dan nog twee elastieken erom om het op zijn plek te houden. Ik had heel erg lang en dik haar, dus na een paar uur deed ik het overnieuw.
Alle reacties Link kopieren
Sinds ik te horen heb gekregen dat ik niet van die meutige knotjes moet dragen durf ik niet meer. Gezicht is er ook niet geschikt voor. Maar wat een leuke dingen komen langs.
Waar zit de any-key?
Alle reacties Link kopieren
quote:lemoos2 schreef op 04 april 2014 @ 20:07:





Trek met beide handen vlak voor het elastiek de haren iets losser, steek twee vingers naar beneden in de opening en trek het losse stuk haar naar boven (uiteinde dubbel geklapt staartje). Trek knotje wat uit elkaar en wikkel een tweede elastiek er omheen. Geen plukken, geen verzakking.



Ik snapte de uitleg goed......tot dit stuk.....uhhhhh wat? Hoe? Ik heb het net geprobeerd, maar ik bak er niets van.

Hang je hierbij nog op zijn kop? En als ik die pluk erdoorheen trek, dan maak ik het geheel weer los.



Zucht......ik ben ook een hele slechte knottemaakster.....met slap en futloos haar.



Mag de uitleg nog een keer......i
Alle reacties Link kopieren
Tussen je achterhoofd en het elastiek doe je de wijsvingers van allebei je handen en dan maak je samen met je duimen een opening in je haar. De staart doe je daar doorheen, losjes, en je steekt em vast.
Alle reacties Link kopieren
Ooohhhh zo.....

Met je hoofd nog naar voren of sta je inmiddels weer rechtop?
Alle reacties Link kopieren
Rechtop. Dat is handiger.
Vast zetten met schuifspeldjes.
Alle reacties Link kopieren
quote:thula schreef op 04 april 2014 @ 21:45:

[...]





Ik snapte de uitleg goed......tot dit stuk.....uhhhhh wat? Hoe? Ik heb het net geprobeerd, maar ik bak er niets van.

Hang je hierbij nog op zijn kop? En als ik die pluk erdoorheen trek, dan maak ik het geheel weer los.



Zucht......ik ben ook een hele slechte knottemaakster.....met slap en futloos haar.



Mag de uitleg nog een keer......i



Hopelijk iets duidelijker:



Je staat inmiddels rechtop. Je hebt nu bovenop het hoofd (of waar je de knot wil hebben) een rommelige, dubbelgevouwen staart. Het restant van de staart zit onder het dubbelgevouwen haar. Dit 'restant' moet je wegwerken. Steek twee vingers tussen hoofdhuid en elastiek, wrik een beetje en creëer een opening. Haal hier het restant door. Trek het niet helemaal omhoog, maar voldoende om geen palmboom te creëeren bovenop de knot. (Vroeger, jaren '90 had je hier zo'n plastic hulpdingetje voor)



Je hebt dus nu een dubbelgevouwen staart, met wat plukken omhoog. 'Trek' dan de knot wat uit elkaar (niet helemaal doorhalen, gewoon wat losser en rommelig maken), draai het in de vorm van een knot (de opstekende plukken bedek je dus nu) en zet vast met het tweede elastiek.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Check! Thanx.

Ga het weekend even oefenen.
Alle reacties Link kopieren
Oohh neeee..ik snap het weer niet..



Hoezo...draai het in de vorm van een knot.......wat dan? Het hele dubbelgeklapte staart met plukken omhoog snap ik (eindelijk ) maar wat draai ik dan nog in een knot? Die hele staart nog een keer?



Alle reacties Link kopieren
Ik laat het gewoon zo rommelig zitten met een paar sprietjes omhoog. Maar ik heb weinig en dun haar.



Je kunt de staart ook andersom door het gat doen, dus van boven naar beneden en dan aan de onderkant met een speldje vaststeken.
Alle reacties Link kopieren
quote:thula schreef op 04 april 2014 @ 21:57:

Oohh neeee..ik snap het weer niet..



Hoezo...draai het in de vorm van een knot.......wat dan? Het hele dubbelgeklapte staart met plukken omhoog snap ik (eindelijk ) maar wat draai ik dan nog in een knot? Die hele staart nog een keer?



Ik doe het als volgt: ik probeer met mijn linkerhand de hele zooi te vangen (zoals je een prop papier zou vasthouden) met mijn rechterhand duw ik alle plukken en uitpuilend haar onder mijn linkerhand. Dan overnemen met rechterhand en DIRECT elastiek afschuiven van rechterpols met linkerhand.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Ik doe het altijd zo:



- maak een paardenstaart achter op je hoofd, zet goed stevig vast met een dik elastiek

- pak de staart vast, draai een paar slagen en wikkel tot een soort spiraal (met de klok mee totdat je alleen nog wat losse plukjes hebt)

- zet meteen vast met nog een elastiek. Investeer in goede elastieken (Zenner heeft fijne)

- spuit eventueel wat haarlak zodat de boel beter blijft zitten



Losse plukjes kan je wegwerken met speldjes. Ik wikkel ook wel eens een sjaal of haarband om alles heen. Het blijft het beste zitten als je haar niet superschoon meer is en dat is nou juist fijn. Geen beter kapsel voor een bad hairday dan een knot. Als je haar wel schoon is en dus te glad: veel merken verkopen spray waar je haar wat ruwer van wordt (en het dus beter blijft zitten).
De maatschappij maakt jou echt niet gek, dat doe je zelf veel beter (bootje_op_de_golven)
Alle reacties Link kopieren
Hierboven bedoelen ze dit;



https://www.google.nl/url ... YHfA&ust=1396729511414623



Maar dan de helft erdoor trekken
Geniet van elke dag!
Alle reacties Link kopieren
quote:lemoos2 schreef op vrijdag 04 april 2014 20:51 Deze lijkt een beetje op mijn manier:



<a href="http://m.youtube.com/watch?v=6p_eXm9BCsk" class="link">Tutorial</a> Dank lemoos voor deze tutorial! Ik snap t nu! Ik stopte altijd bij het eerste elastiekje waardoor ik zo'n raar ding had wat zij ook aangeeft. Stap 2 deed ik nooit!
Ik ga deze tutorials ook eens proberen. Ben ook niet goed in knotten maken en ik wil er zo graag eentje bovenop mijn hoofd kunnen doen voor bij het slapen. Maar dat gaat bij mij gruwelijk irriteren waardoor ik de volgende dag als ik mij haar los heb heel de tijd een tintelend gevoel heb. Dat schijnt dan weer te komen doordat ik mijn haar nooit zo hoog draag
Mijn dochter heeft een graai graai knot, binnen twee seconden draait ze het goed. Maar dat doet ze dus ook elk half uur hoor, anders zakt het ook uit. Ze heeft heel lang en dik haar, het blijft echt niet langer dan een half uur zitten.



Ikzelf doe mijn haar in een staart, dan haal ik mijn staart door het elastiek maar trek dat er niet geheel doorheen maar wip het omhoog en zet het met klemmetjes vast, zo heb ik een nonchalante knot die de hele dag goed zit. Ik krijg altijd complimenten voor mijn haarknot. Terwijl ik er niet veel bijzonders mee doe.
Alle reacties Link kopieren
http://youtu.be/_ItHsbsG7Ao



Deze lijkt me wat! Ga ik straks proberen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb heel glas haar, dus bij mij zakt alles er zo weer uit. Wat ik meestal doe: haar in een staart, oprollen en dan een soort krakeling vorm maken. Dus een lus maken, daar het haar doorheen, en dan vervolgens weer het haar door de nieuwe lus. En dan 2 speldjes waarmee ik die lussen vastzet.

Ok dit klinkt heel vaag waarschijnlijk, ik zal proberen een voorbeeld op te zoeken :P
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een lijst met goede tutorials:

http://www.hairfairforum.be/viewtopic.php?f=16&t=86
Alle reacties Link kopieren
Hier staan ook nog wat tips, even naar beneden scrollen:

http://www.goop.com/journal/see/219/goop-mag
Alle reacties Link kopieren
quote:ninika schreef op 05 april 2014 @ 15:32:

Hier ook een lijst met goede tutorials:

http://www.hairfairforum.be/viewtopic.php?f=16&t=86



Nooit geweten dat er zoveel hairdo's zijn!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven