Gezondheid alle pijlers

Voortdurend doorbraakbloedingen met mirena/pil

03-11-2013 23:24 9 berichten
Morgen ga ik de huisarts maar weer bellen, maar toch hier eens naar ervaringen vragen.



Ik heb 2x een mirena gehad. De eerste jaren ben ik totaal niet ongesteld geweest, heerlijk. Vorig jaar rond deze tijd begon het met een heftige bloeding en daarna bijna voortdurend doorbraakbloedingen. Uiteindelijk de mirena maar verwijderd. Doorbraakbloedingen hielden op en ik had vrijwel meteen weer een normale cyclus.



Omdat ik echt 0,000000000 kinderwens heb en daarom liever double dutch ga (geen vaste partner) ben ik aan de pil gegaan. Ik heb microgynon 30 gekregen, dwz eerst de merkloze, daarna de merkvariant, en nu Yasmin. Niets helpt. De eerste 10 dagen van mijn cyclus zijn ok, daarna ben ik doorlopend aan het bloeden. Het is geen echte menstruatie maar ook meer dan een paar vlekjes. Categorie OB-mini zegmaar.



Alles bij elkaar loop ik er nu dus al een jaar mee te klooien en ik ben er he-le-maal klaar mee. De gynaecoloog ziet geen afwijkingen op de echo. Blijkbaar reageer ik op de hormonen, zelfs in de dosis van de mirena. Wat kan ik nog meer doen?
Alle reacties Link kopieren
Lijkt mijn pil geschiedenis wel..

Na van alles te hebben geprobeerd ben ik gekomen op een erg ouderwetse pil. Mijn zusje beviel hem goed en het is de eerste pil die ik zonder problemen kan gebruiken. Maar hoe heet hij ook al weer :S

Hier de samenstelling: gestodeen / ethinylestradiol

0,075/0,03 mg



Ik zou het erop wagen!
Love to live life
Femodeen is dat toch?
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar maar ik heb het na gebruik van de prikpil. Volgens gyn kan het zijn dat daardoor het slijmvlies van de baarmoeder dunner is geworden en dus sneller bloed. Nu eerste cyclus met prikpil en microgynon 50 en ik ben benieuwd. Prikpil en yasmin was niet effectief.
Alle reacties Link kopieren
Aanvulling: bij mij ook geen afwijkingen te zien en de micorgynon50 bevat nog meer oestrogenen en dat moet het slijmvlies weer verbeteren.
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg 2 jaar na plaatsing van mirena ook doorbraak bloedingen tgv dunner baarmoederslijmvlies. Ik slik nu op advies van gynaecoloog dagelijks oestradiol. Hiermee geen klachten meer
Alle reacties Link kopieren
quote:ericito schreef op 04 november 2013 @ 08:44:

Femodeen is dat toch?JA!! Ik krijg altijd een non-merk van mijn apotheek dan wordt hij vergoed door de verzekering.
Love to live life
Ik laat mijn mirena elke 3, 5 a 4 jaar vervangen ipv elke 5. Tenminste, de vorige he ik na net 4 jaar gewisseld, werkt nu weer 2 jaar prima
Alle reacties Link kopieren
Vanwege doorbraakbloedingen en hevige menstruatiepijn heb ik een verwijzing gekregen voor de gynaecoloog voor een echo. Zo te lezen hebben meer mensen dat gehad, wat ik mij afvraag is of er dan een inwendig of een uitwendig onderzoek plaatsvind. Vergeten aan de huisarts te vragen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven