Werk & Studie alle pijlers

Schop onder hol.......

01-07-2008 19:57 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
.....heb dit nog nooit gehad......moet voor dit studiejaar nog 1 paper schrijven (deadline is over een week) en het lijkt wel alsof ik mij er 'gewoon' NIET meer toe kan zetten. Ben al wel begonnen, maar elke motivatie én inspiratie ontbreekt om het af te schrijven. Ik moet het gewoon dóen, maar mijn hoofd werkt niet meer mee. Woehaaa, wie heeft er tips en/of een goede cowboy-laars om die schop onder mijn hol te geven... :ass:
Buk maar even :rolling:
*HOP* hier is je eerste schop!

Ik zit in hetzelfde schuitje. Een beetje dan. Ik heb deze week nog tentamens en een mondeling. Moet nu eigenlijk ook zwaar aan de studie maar kan me er ook niet toe zetten. Wat misschien helpt:

Jezelf verplichten om minimaal een uur achter elkaar te werken (langer is niet goed voor je concentratie) en jezelf dan belonen met een kwartiertje lamballen. (in mijn geval sigaretje roken en kop thee drinken) na dat kwartier weer een uur nonstop aan het werk etc.
:-d
Joh, ga gewoon lekker op het strand zitten. Doe je het volgend jaar toch helemaal opnieuw? Je mag vast nog iets toevoegen aan je studieschuld en ach, je kunt nog je hele leven saaie dingen doen. Bovendien, misschien krijg je nog een slechte beoordeling ook voor dit paper. Zou helemaal zonde zijn van je eventuele inspanningen.
Even mijn 'things to do' lijstje erbij gepakt en wat een toeval:

http://images.cafepress.com/image/10090326_400x400.jpg

*neemt een aanloop en plaatst maat 40 met een goed gemikte beweging op achterwerk van TO*

Check! En dan nu een biertje!
Caren schreef op 01 juli 2008 @ 20:02:

*HOP* hier is je eerste schop!

Ik zit in hetzelfde schuitje. Een beetje dan. Ik heb deze week nog tentamens en een mondeling. Moet nu eigenlijk ook zwaar aan de studie maar kan me er ook niet toe zetten. Wat misschien helpt:

Jezelf verplichten om minimaal een uur achter elkaar te werken (langer is niet goed voor je concentratie) en jezelf dan belonen met een kwartiertje lamballen. (in mijn geval sigaretje roken en kop thee drinken) na dat kwartier weer een uur nonstop aan het werk etc.
Hmmm, ga dat dan maar eens proberen. Ik begin zo om 20.30 tot 21.30 en kom dan even een kwartiertje lamballen op forum, uiteraard mét sigaretje. Zoals geschreven heb ik dit niet eerder gehad en moet eerlijk zeggen dat ik ook nooit iets begreep van mensen die hier last van hadden/hebben....nu dus wel B-)
wuiles schreef op 01 juli 2008 @ 20:08:

Joh, ga gewoon lekker op het strand zitten. Doe je het volgend jaar toch helemaal opnieuw? Je mag vast nog iets toevoegen aan je studieschuld en ach, je kunt nog je hele leven saaie dingen doen. Bovendien, misschien krijg je nog een slechte beoordeling ook voor dit paper. Zou helemaal zonde zijn van je eventuele inspanningen.
:applause:
Benedicte, ik heb er 5 jaar last van gehad, tijdens het schrijven van mijn scriptie heb ik op het punt gestaan ermee te stoppen.

Echt, ik was een drama. Maar het beste zal idd wel zijn een goed schema maken van werken en op tijd een break.

Ik werkte onder druk het beste, maar die druk is bij jou nu ook al erg hoog geworden. Helpt het als je verplicht hier verslag moet komen doen of het gelukt is?

En nu vedr#@^%&**me van dat forum af, scheer je weg!!!!!
nogeensdan schreef op 01 juli 2008 @ 20:19:

Benedicte, ik heb er 5 jaar last van gehad, tijdens het schrijven van mijn scriptie heb ik op het punt gestaan ermee te stoppen.

Echt, ik was een drama. Maar het beste zal idd wel zijn een goed schema maken van werken en op tijd een break.

Ik werkte onder druk het beste, maar die druk is bij jou nu ook al erg hoog geworden. Helpt het als je verplicht hier verslag moet komen doen of het gelukt is?

Vijf jaar is lang, goed dat het je is gelukt door te zetten! Vrees dat ik idd maar heel kinderachtig hier verslag ga uitbrengen, dat ding móet gewoon af, wil er ook van af, kan ik na jaar keihard werken en studeren vakantie vieren.

En nu vedr#@^%&**me van dat forum af, scheer je weg!!!!!
Ben al weg..... :nerd: .........
ikkanhet ..ikkanhet..ikkanhet...en dat duizend keer

heb ik al gezegt,dat je het kunt?
Nog een half uur en we krijgen antwoord! :-d
Heb je al weer een breakie? Ik wel :-d Ik kon er niks aan doen, eerlijk niet. Ik werd gebeld door mijn vader, duurde een half uur. Daarna nog even met moeders gebeld, en nu ben ik ineens drie kwartier en vijf sigaretten verder. *zuchT*
Help! Ik zit ook aan mijn laatste paper, en het lukt totaal niet! Ben al drie keer van onderwerp veranderd... Nu in 1 ruk 600 woorden gedaan, maar ben het zat! En moet er dus nog minstens 1400... Paper moet tussen de 2000 en 2500 woorden zijn, en donderdagavond af. Moet morgen werken, hele dag, en donderdagavond oppassen. Donderdag overdag vaccinaties halen, dus heb vanavond, morgenavond en een paar uurtjes donderdag... T vervelende is, dat dit vak 1. een extra vak is, 2. ik dus al mijn puntjes voor dit jaar al heb, 3. voor 50% nu ongeveer een 9 sta, dus zelfs met een rotcijfer erbij haal ik het vak nog... WEG concentratie/wil...
Tinkeldel schreef op 01 juli 2008 @ 21:01:

Nog een half uur en we krijgen antwoord! :-d

Tadadadaaaa.....om 20.35 dacht ik 'shit, moet nu écht wat gaan doen, anders kan ik topic net zo goed sluiten'...:-) ...het is nu 21.47 en zit aan mijn wel verdiende peukje en kopje

thee ;-)......ben zowaar geconcentreerd bezig geweest........
Ik heb zojuist besloten dat ik ga slapen:D Laptop uit, tandjes poetsen, en plat! Werk toch beter als ik wakker ben, laten we het daarop houden;) Trusten!

Enne, Benedicte, Super;)
Caren schreef op 01 juli 2008 @ 21:37:

Heb je al weer een breakie? Ik wel :-d Ik kon er niks aan doen, eerlijk niet. Ik werd gebeld door mijn vader, duurde een half uur. Daarna nog even met moeders gebeld, en nu ben ik ineens drie kwartier en vijf sigaretten verder. *zuchT*
Doe dan het tweede uur met mij mee.....van 22.00 tot 23.00......
UCchick1990 schreef op 01 juli 2008 @ 21:41:

Help! Ik zit ook aan mijn laatste paper, en het lukt totaal niet! Ben al drie keer van onderwerp veranderd... Nu in 1 ruk 600 woorden gedaan, maar ben het zat! En moet er dus nog minstens 1400... Paper moet tussen de 2000 en 2500 woorden zijn, en donderdagavond af. Moet morgen werken, hele dag, en donderdagavond oppassen. Donderdag overdag vaccinaties halen, dus heb vanavond, morgenavond en een paar uurtjes donderdag... T vervelende is, dat dit vak 1. een extra vak is, 2. ik dus al mijn puntjes voor dit jaar al heb, 3. voor 50% nu ongeveer een 9 sta, dus zelfs met een rotcijfer erbij haal ik het vak nog... WEG concentratie/wil...
.....lees ik hier een perfectionist....... ;-) ...............maar sjezus, dat jij uberhaupt in zo'n korte tijd dat aantal woorden kan schrijven, ook al ben ik in mijn goede doen, lukt mij dat niet......maar kop op, ook jij gaat het halen!!!!
benedicte_1975 schreef op 01 juli 2008 @ 21:53:

[...]

Doe dan het tweede uur met mij mee.....van 22.00 tot 23.00......
Check. Ik zie je over en uur weer verschijnen op dit topic ;-)
maansa schreef op 01 juli 2008 @ 20:50:

ikkanhet ..ikkanhet..ikkanhet...en dat duizend keer

heb ik al gezegt,dat je het kunt?
Oh ja, en dit is ook een goede...... :-d .....laatste paar dagen toch een beetje te vaak gedacht dat het niet meer kan.... :-| ......
Caren schreef op 01 juli 2008 @ 22:01:

[...]

Check. Ik zie je over en uur weer verschijnen op dit topic ;-)
Deal! :rofl:
Dáár ben ik weer :-d

Heb het helemaal gehad... Hoe is jouw uurtje gegaan?
He Benedicte! Goed dat je je blootstelt aan sociale controle. Dat is de beste oplossing voor deze dip.

Kun je ons laten weten hoeveel woorden het moeten worden en hoeveel je al hebt? En ons dan elke dag (elk dagdeel, elk uur, net wat je wilt) laten weten hoeveel woorden je dan geschreven hebt? Dit werkt goed bij mij! (zo kan ik op goeie dagen wel eens 2500 woorden schrijven... maar dan heb ik het schrijven ook wel heeeeeel lang uitgesteld hoor! X-D)
Caren schreef op 01 juli 2008 @ 23:02:

Dáár ben ik weer :-d

Heb het helemaal gehad... Hoe is jouw uurtje gegaan?
Haiiiiiii, ben er ook weer......mijn uurtje dreigde er aan te gaan....wánt mijn telefoon ging........máár, ik heb NIET opgenomen en ben braaf aan het werk gegaan.......dusss, ben nu weer sigaretje aan het roken.......en jij, nog iets kunnen doen?
Mwaaah. Niet écht. Heb morgen een mondeling waarvoor ik 15 boeken moest lezen. Dacht dat ik die wel had gelezen maar toen ik de lijst bekeek, kwam ik maar tot 5 stuks. *zucht*. heb dus als een sneuneus scholieren.com afgespeurd en dan morgen maar op hoop van zegen. Zit nogal in de knoei met gedonder thuis dus kan me ook niet écht concentreren. ik steek nog maar een Kentje aan :-d

Wel heel keurig btw dat je niet opnam! Zo sterk ben ik niet ;-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven