Geld & Recht alle pijlers

werken als camgirl en de belastingsdienst

07-04-2014 21:20 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi.



Sinds een tijdje ben ik een camgirl voor wat extra inkomen alleen ondek ik dat er een mindere leuke kant van is en dat is de belastingsdient.

heeft iemand ervaring mee?

Stel ik zou 200 pm hier mee opbreng, moet ik dan de helft ofzo aan de kant zetten?



Bedakt voor het lezen





x
Alle reacties Link kopieren
Zusenzo... Dan nog is het geen cursus.
Uiteraard is dat een lager niveau maar moet je daarom zo denigerend er over doen zoals jij praat?





Studenten volgen een opleiding of studie.

Cursisten een cursus.

Cursussen duren nooit lang. Dan denk in je richting van bloemschikken.



Een kapster of verpleegkundige is gewoon student geen cursist.
Alle reacties Link kopieren
Hoe haal ik kappersopleiding naar beneden?

Het is gewoon geen studie, dat is niet iets om over te discussiëren.

Dat is gewoon een feit, het is een beroepsopleiding. Geen studie.
Alle reacties Link kopieren
quote:cassavechippie schreef op 07 april 2014 @ 22:37:

Bah wat kom jij naar over mocca!

Ben je soms zelf heel hoog geschoold ofzo en vind je mensen met mbo maar minder?



Het zeker niet naar bedoeld, misschien ben ik wat direct en een tikje bot in mijn woorden.



En nee, ik heb een MBO-opleiding gedaan.

Dus niet te snel conclusies trekken en zelf met vooroordelen komen over hoog geschoolde mensen.
Alle reacties Link kopieren
Mee eens..



Maar goed.. Ik hoop dat TO antwoord heeft op haar vraag :-)

En ik hoop dat alle kapsters rustig slapen



Ik hou t hier voor gezien!
Alle reacties Link kopieren
Scholier?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Dus heel Nederland heeft het verkeerd behalve jullie?

Want iedereen heeft het over en overal lees je: MBOstudent.

Maar dat moet dus MBO cursist zijn. Goh wat dom dat niemand dat weet.



Sarcasme uit. Ik ga slapen.
Het was geen vooroordeel over hoog geschoolde mensen maar over jou.



Excuus.



Ach ook een beetje een compliment, ik dacht iig dat je hoog geschoolt bent. :D
Alle reacties Link kopieren
Je doet een beroepsopleiding, dus ben je een cursist of een scholier en natuurlijk noemt men het weleens student.

Maar het is geen studie. Wat valt dat nou niet aan te snappen.

Welterusten iig.
Alle reacties Link kopieren
dubbel
Alle reacties Link kopieren
quote:cassavechippie schreef op 07 april 2014 @ 22:50:

Het was geen vooroordeel over hoog geschoolde mensen maar over jou.



Excuus.



Ach ook een beetje een compliment, ik dacht iig dat je hoog geschoolt bent. :DTja dan zat er idd een complimentje in.
Alle reacties Link kopieren
quote:lemonpie schreef op 07 april 2014 @ 22:44:

Ik weet dat je bij de kappersopleiding ongeveer elk detail van anatomie voorgeschoteld krijgt. Dus ga kappers asjeblieft niet naar beneden halen met zo'n opmerking.

Oh, dat is mooi. Dan weet ik waar ik voortaan naartoe kan gaan bij gewrichtsproblemen.



Sorry, ik ben van de oude stempel en ik vind zelfs HBO'ers gewoon leerlingen, geen studenten. Zo was dat nou eenmaal, vroeger. Geen idee wat daar denigrerend aan is. Een leerling leert een vak, menig werkloze intellectueel is daar (achteraf) jaloers op.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Alle reacties Link kopieren
Maar TO, voor 200,- bruto per maand wil je cammen en voor altijd op het internet blijven rondwaren?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Nou 1 ding weet onze cammende to in ieder geval wel nu . En dat is dat er een behoorlijk verschil zit tussen een cursist en een student.
"quote: lemonpie schreef op 07 april 2014 @ 22:24 :

Moccagourmet.. Off-topic..

Ik ben geen kapster, maar die opmerking vind ik echt denigrerend!



Je kan studeren voor van alles en of je dan leert iemands haren knippen of master huppeldepup, het blijft een studie.



Dat wilde ik toch even gezegd hebben... No offense..



Het verbaasd me echt dat je zegt een studie doet en dat je dat soort basis vorming niet weet.



Nu blijk je op lager niveau een cursus te doen en dan klinkt het iets logischer dat je zulke dingen niet goed weet."



Uhm, je weet dat Lemonpie TO niet is?



"Zelfs mijn puber in mavo 4 heeft geleerd hoe de inkomstenbelasting in elkaar zit, inclusief aangifte en wat in welke box hoort.



Een student is in mijn ogen iemand die doorleert na de HAVO of VWO. Dan hoor je zulke dingen toch globaal te weten?



Of studeer je voor kapster of zo?"



En als je dan toch aan het miereneuken bent, HBO is ook geen studie.
Gosh, quoten gaat mobiel weer geweldig.
Alle reacties Link kopieren
Heb je gelijk in, HBO is idd ook geen studie.
Alle reacties Link kopieren
Gaan we die studie, cursus, opleiding discussie weer voeren?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Studeren doe je op de universiteit. Mbo en hbo is een opleiding maar geen studie. Je bent een leerling op een mbo of hbo Je gaat namelijk naar school
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik ben er wel klaar mee. Bedtijd ook trouwens. Truste.
Alle reacties Link kopieren
''Je bent geen student, want HBO. Gewoon scholier dus.''
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
moccagourmet schreef:
07-04-2014 22:07
Zelfs mijn puber in mavo 4 heeft geleerd hoe de inkomstenbelasting in elkaar zit, inclusief aangifte en wat in welke box hoort.



Een student is in mijn ogen iemand die doorleert na de HAVO of VWO. Dan hoor je zulke dingen toch globaal te weten?



Of studeer je voor kapster of zo?
Jeetje, dat is ook niet aardig :o! Precieze belastingsdetails leer je toch niet op de middelbare school? Alleen de boxen leer je globaal. Daarnaast is het sowieso niet slim om ervan uit te gaan dat de belastingregels die je op de basisschool leert na zoveel jaren onveranderd blijven. Globaal zal het wel zo zijn maar dat laat TO ook zien: ze houdt al rekening met grofweg 40%.
Alle reacties Link kopieren
moccagourmet schreef:
07-04-2014 22:07
Zelfs mijn puber in mavo 4 heeft geleerd hoe de inkomstenbelasting in elkaar zit, inclusief aangifte en wat in welke box hoort.



Een student is in mijn ogen iemand die doorleert na de HAVO of VWO. Dan hoor je zulke dingen toch globaal te weten?



Of studeer je voor kapster of zo?
Wat een nare denigrerende reaktie. Op de mavo waar ik ooit zat kwam belasting niet aan bod.

Wat is er mis met kapster zijn trouwens, kijk je daar op neer? Laat het maar niet merken als je in de stoel zit daar dan.

Of heb je het moeilijk met slimme mooie studentes met strakke lijven die als camgirl werken. Dan ben je jaloers. Niet doen niet aantrekkelijk.
Dit topic is drie jaar oud hoor.
moccagourmet schreef:
07-04-2014 22:35
Het verbaasd me echt dat je zegt een studie doet en dat je dat soort basis vorming niet weet.

Nu blijk je op lager niveau een cursus te doen en dan klinkt het iets logischer dat je zulke dingen niet goed weet.
En dan zeg je dat je zoon dit 'zelfs' allemaal in mavo 4 heeft geleerd.

Eerlijk gezegd, als ik om me heen kijk hangt het veel meer af van waar je je in het leven mee bezig houdt of je je van dit soort zaken bewust bent of niet. Er zijn juist genoeg studenten op het HBO of WO die dit niet weten, of zich in ieder geval niet goed beseffen, omdat ze lange tijd er weinig tot niet mee te maken hebben. Ze studeren langer door en hebben alleen bijbaantjes, zijn met andere dingen bezig. Als ze gaan werken en dan echt het bruto/netto verschil op hun loonstrookje zien staan en het over hun eigen geld gaat valt het besef pas. Terwijl MBO leerlingen meestal eerder aan het werk gaan, sommigen beginnen een eigen bedrijf waardoor ze veel meer met dit soort financiële zaken te maken hebben. In beide groepen zijn ook gewoon mensen die het zich wel/niet beseffen, meer of minder bij stilstaan.

Ik vind overigens wel dat je opmerking denigrerend overkomt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven