Wat is dit nou voor een orgasme?

17-03-2014 22:39 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is best raar om te zeggen, maar eigenlijk weet ik niet of ik ooit een orgasme heb gehad. Omdat ik dat niet zeker weet, is mijn conclusie dat ik dat inderdaad niet heb gehad. Want hoe kan een orgasme nou ongemerkt aan je voorbij gaan?



Wat ik in bed meemaak lijkt wel een mini-orgasme. Op een gegeven moment word ik heel erg nat (geen squirten, er spuit niks uit) en ik voel mijn vagina samentrekken. Dit duurt ongeveer een halve minuut. Op dat moment is mijn clitoris te gevoelig om er nog aan te (laten) zitten. Naar mijn idee klinken deze kenmerken als een orgasme. Maar ik voel helemaal geen ontlading, ook niet het gevoel dat ik even weg ben, of het ‘ik ben in de hemel’ gevoel. Ik heb ook niet het idee dat ik mezelf verlies.



Is het zo dat orgasmes in gradaties voorkomen, en zo ja, wat kan ik dan doen om echt goed klaar te komen. Als ik masturbeer is een mini-orgasme ook het enige dat ik kan bereiken, gewoon omdat het te gevoelig is om door te gaan.



Kan het zijn omdat er te snel naar een hoogtepunt wordt toegewerkt, en dat de ‘ontlading’ daardoor minimaal/nihiel is? Want mini-orgasmes kan ik binnen een paar minuten bereiken.



Ooit heb ik een vrouw horen zeggen dat ze als meisje altijd dacht dat dat lekkere gevoel vlak voor je orgasme hét orgasme al was. Vandaar ook dat ik denk: stop ik nou vlak voor dat ik klaarkom? Maar hoe ga je in vredesnaam door als het daar de clitoris te gevoelig is geworden? Ik duw mijn vriend ook weg als hij me blijft likken na mijn hoogtepuntje. Dat is gewoon too much.



Wie weet heeft iemand een gouden tip
Alle reacties Link kopieren
@ Catherina, het orgasmeboek van Goedele Liekens heb ik nog niet gelezen. Ga ik doen.



@Trotter, indirect aanraken. Staat genoteerd! Mijn vriend weet mijn clitoris juist heel goed te vinden, hahaha. Niet dat hij de rest negeert, maar hij sluit er altijd mee af, terwijl dat voor mij dan dus gewoon te gevoelig is en ik hem uiteindelijk wegduw.



@Vinsent, inderdaad, het orgasme speelt zich alleen in de schaamstreek af. De rest van het lichaam doet niet mee. Maar het is ook weer niet zo dat andere lichaamsdelen geen aandacht hebben gekregen, dus waarom mijn orgasme zich tot daar beperkt en dan ook nog zo minimaal....geen idee!



@delite, ik merk juist dat het een puur lichamelijke reactie is die ik registreer, maar er gebeurt juist niks in mijn hoofd. Ik ben er continu bij. Niet het moment dat ik mezelf even verlies ofzo.



@sjors007, ja de bekkenbodemtip ben ik tegengekomen, en ben nu sinds drie maanden dagelijks aan het oefenen. Het schijnt inderdaad dat hoe sterker je bekkembodemspieren, hoe intenser je orgasme, vandaar dat ik fanatiek aan het trainen ben. Ik merk wel dat mijn vriend heel erg zijn best moet doen om niet te snel klaar te komen als ik mijn spieren aanspan als hij in me zit. Zelf heb ik nog niet gemerkt dat het klaarkom-gevoel intenser is geworden.



@becina2000 Eigenlijk vind ik dat ik al heel erg ontspannen ben tijdens sex. Masseren doen we eigenlijk niet, of anders heel erg kort, maar het lijkt me lekker om de spanning eens veel langer op te bouwen inderdaad.
TO, probeer bij het masturberen te oefenen met fantaseren. Mijn orgasmes zijn heviger als ik met mijn hoofd helemaal in een fantasie zit.



Verder, kun je een beetje inschatten wanneer je minihoogtepuntje er aan komt? Zo ja, probeer dan ongeveer 20 seconden van te voren je adem in te houden. Ik weet niet waarom het werkt, maar het maakt het orgasme intenser.



Hier nog een trouwens, ik kan mijn clit ook nooit rechtstreeks aanraken. Ik dacht dat dat best zeldzaam was eigenlijk, maar blijkbaar niet hier op het forum, net als met door de pil heen zwanger worden
Alle reacties Link kopieren
hallo,

mijn vriendin heeft ook jaren nodig gehad om zo klaar te kunnen komen als ze nu doet.. door het trainen van haar bekkenbodemspieren kan ze heerlijk knijpen en voel ik haar orgasme ook echt aankomen..

soms stijgt ze echt even op, zoals we dat wel noemen, een andere keer is het minder heftig, maar wel intens. dus gewoon veel oefenen en veel geduld, stel je verwachtingen niet te hoog, dan kan je je nooit ontspannen en genieten!

als ze echt intens klaar komt, wordt het tranen en snikken...



en ook ik mag niet aan haar clitjekomen, veel te gevoelig, zij geniet van een vaginaal orgasme.



groetjes,



Fries
geniet van het leven!
Ik merk dat je het alleen hebt over de orgasme die je met je vriend hebt, maar heb je dan met zelf masturberen ook nooit iets intenser beleefd? Heb je wel genoeg zelf geëxperimenteerd? Meestal merk je dan pas wat echt lekker bij je zelf voelt, wat bij jou past: met of zonder penetratie, wel/niet rechtstreeks de clitoris strelen, uitstellen/quickies, enz...
Alle reacties Link kopieren
Nee, ook met masturberen beleef ik het niet intenser. Toen ik als puber begon met masturberen kreeg ik nooit een orgasme. Ik begreep ook nooit tot welk gevoel het moest leiden, en hoe lang ik ermee door moest gaan. Ik vond het altijd wel lekker, ook zonder die climax, maar toch het gevoel dat er iets niet 'af' was.



Het is pas sinds mijn vriend dat ik met hem dat mini-orgasme beleef. Eerst herkende ik het niet eens, omdat het dus een puur lichamelijke reactie is (spiersamentrekkingen van de vagina, opeens veel vochtiger) waarbij ik eigenlijk geen ontlading voel. Het grappige was dat hij op een keer zei dat ik zo makkelijk klaarkwam. Waarna ik dacht: hoe bedoel je? Ik kom helemaal niet!



Nu ben ik zover dat ik het gevoel dus wel herken als klaarkomen, en inmiddels lukt het me dat ook te bereiken door te masturberen. Maar daarbij lukt me dat veel moeilijker: ik ben dan minder opgewonden, sneller afgeleid, veel meer in mijn hoofd en vind masturberen soms gewoonweg wat saai. Het is gewoon veel leuker en opwindender om met mijn vriend in de weer te zijn, en hij met mij ;)
Alle reacties Link kopieren
quote:lady-aurora schreef op 17 maart 2014 @ 23:28:

Squirten vind ik juist niet de lekkerste manier van klaarkomen!

Het is vaak de man die het geil vindt, maar het heeft niet mijn voorkeur....Idem, ik vind het ook niet de lekkerste vorm. Het blijft op een bepaalde manier een oppervlakkiger gevoel dan een gecombineerd clitoraal/vaginaal orgasme. Het heeft niet het diepe en lekkere over the edge gevoel wat ik normaal altijd beleef. Net alsof ik net niet helemaal over het randje ga, maar een beetje blijf hangen in onbevredigdheid.
Alle reacties Link kopieren
wauw, ik dacht dat ik de enige was.



dit klinkt echt allemaal bekend, tot voor een jaar geleden had ik dit ook allemaal.



had het ook nog nooit met een vibrator of wat dan ook geprobeerd.



alleen toen ik hier mee ging experimenteren, kwam ik uiteindelijk wel tot mijn hoogte punt.



zowel lichamelijk als geestelijk , heerlijk gevoel. en ooh zo vreemd.



mijn clitoris is idd ook te gevoelig om direct aan te raken met vingers ofzo..



maar de trilling van een vibrator vind ik een aangenaam gevoel.



ik moest er eerst wel aan wennen. maar ik zeg het is het proberen waard!.. en uuh trouwens.. het verschilt ook per vibrator.
Alle reacties Link kopieren
Mijn eerste orgasme beleefde ik met een electrische tandenborstel. Binnen 30 seconden geloof ik haha. Ik wist niet wat mijn vriend van plan was, maar ik zakte zowat door mijn hoeven van intensiteit Vanaf dat punt wist ik wat ik hoorde te voelen en was het een kwestie van oefenen om dat zelf te bereiken en nu is het een eitje voor mij ; )
Alle reacties Link kopieren
quote:horecaboy schreef op 17 maart 2014 @ 22:52:

Iedereen waarmee ik het bed heb gedeelt heb ik laten spuiten (squirte) en degene die dat nooit hadden ervaren die vonden dat het meest geweldige klaarkomen dat ze ooit mee hadden gemaakt.



Dit is echt onzin.

Ik kan net zo lekker klaarkomen zonder te spuiten!!!
Alle reacties Link kopieren
Helemaal eens hoor lady-aurora, klaarkomen is niet iets wat je op kan dringen, ik heb dus leren tantra massage geven en ja er zijn methodes om dit te laten gebeuren het squertend klaar komen maar dat is zeker niet een must en voordat je een vrouw zo ver krijgt moet je goed weten wat en waar. maar in de tantra is een overgave van de vrouw, toewijding en weten wat en waar belangrijker dan squerten. Er zijn heel veel vrouwen die dat niet kunnen, maar een goed gspot en clitoris orgasme gelijktijdig met tedere strelingen geeft dit effect ook.
Romantiek is er bijna niet meer
Alle reacties Link kopieren
quote:horecaboy schreef op 17 maart 2014 @ 22:52:

Iedereen waarmee ik het bed heb gedeelt heb ik laten spuiten (squirte) en degene die dat nooit hadden ervaren die vonden dat het meest geweldige klaarkomen dat ze ooit mee hadden gemaakt.Als jou sex met een vrouw net zo goed is als dat je dit topic leest dat is het niet veel soeps.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb met masturberen inmiddels al wat jaren ervaring... Ik kan ook mijn clit niet rechtstreeks aanraken of masseren....dat doet pijn en is te gevoelig. Alleen maar indirecte aanraking, d.w.z. de huid(plooi) net iets boven of vlak naast mijn clitje. Dan is succes verzekerd kan ik je zeggen. mss. moet je je aandacht daar eens op gaan richten..? Hoop dat je hier iets aan hebt. suc6 in ieder geval.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven