Het horeca rookverbod topic.

01-06-2008 17:29 1474 berichten
bron: www.nu.nl
Deense cafés bloeien na rookverbod

Uitgegeven: 28 maart 2008 13:43

Laatst gewijzigd: 28 maart 2008 13:43

KOPENHAGEN - Tot aangename verrassing van Deense caféhouders drinken Denen aanzienlijk meer in cafés, vooral bier, sinds er strenge rookverboden zijn ingevoerd.

Het Deense bureau voor de statistiek bevestigde vrijdag dat sinds het verstrekkende rookverbod 1 september van kracht werd, de omzet van cafés met 8 procent is gestegen.

De branche was tegen het verbod uit vrees voor een daling van de omzet. Maar nu gaan de belangenbehartigers van het cafewezen overstag.

Intrekken

Ze gaan er juist voor ijveren dat de uitzonderingen die zijn bedongen op het rookverbod bij de geplande herziening over anderhalf jaar worden ingetrokken.

Dan zou er ook in kleine kroegen van minder dan 40 vierkante meter een rookverbod gelden.

Ja, ja, ik heb op mijn werk zo nu en dan tijd het nieuws te volgen ;-) Ik vond dit wel een mooi bericht na zoveel gekrakeel over de leeglopende horeca zodra het rookverbod doorgevoerd wordt.
Alle reacties Link kopieren
http://www.scouting-bvb.nl/images/nl_vlag_copy1.jpg

X-D
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
[quote]complicated schreef op 30 juni 2008 @ 23:57:

[...]

Zou stoppen met roken ook invloed hebben op het leesvermogen?

quote]

Eigenlijk geen idee of stoppen met roken daar invloed op zou hebben. Omgekeerd geldt natuurlijk wél dat roken erg veel invloed heeft op vele dingen, je gezondheid, een deel van je dagbesteding, je portemonnee, je lijfgeur, je gelige tanden, je slechte huid etc.

Maar jij wat toch een mislukte stopper Compli?
Wat een verschrikking!! En dan terwijl ik zelf even ja even niet meer rook omdat ik zwanger ben.

Ik vindt het echt heel erg jammer dat ik nooit meer gezellig in de kroeg kan zitten met een biertje/ wijntje en een sigaretje!!!

En dan die fanatieke niet (meestal zelf ex) rokers die het nodig vinden om nog even door te gaan met zeiken over het roken op terassen......

Pfff ik ben voor een verbod voor zeikerds in de horeca (is ook slecht voor je gezondheid) O_o
Maar jij wat toch een mislukte stopper Compli?
Nee, hoor. Ik heb periodes dat ik wel rook en periodes dat ik niet rook. Soms heb ik er gewoon geen zin meer in en dan rook een tijd lang niet. Van betuttling word ik echter vaak wat recalcitrant, dus voorlopig denk ik dat ik nog maar even doorga.
Tja, ik moet zeggen dat ik me soms wel verbaas over het rookverbod. Waarom hebben ze niet gewoon een rokers en niet-rokers deel standaard in de horeca ingesteld? Dat was toch al in zoveel plekken. In de disco...tja...het hoort er een beetje bij vind ik. Café's ook. En ja, je weet dat je stinkend naar rook thuiskomt en ik rook zelf ook niet maar je mist het wel een beetje vind ik.

Geen zeikerds in de horeca vind ik een veel te beperkt verbod. Zeikerds moeten gewoon overal uit geband worden en vooral uit de overheid!
Pffffff.
Tja, ik rook ook, maar ik vind het persoonlijk niet zo een ramp want zo besparen we veeeel geld, want met mooi weer is onze tuin net een terrasje hoor.

Ik ben in mijn omgeving de enige roker dus ben wel wat gewend maar toch krijg ik regelmatig te horen van niet-rokers dat ze het grote onzin vinden.

Toch kan ik het wel begrijpen, erg dubbel deze post maar ik ben dan ook een weegschaal!
Dit is nu al het vierde topic op dit forum over het rookverbod. pfffffffffffffffffffffffffffff
Omdat, Eve, ik ook lekker een keer in de kroeg wil zitten zonder me de dag erma beroerd te voelen, daarom!

Omdat ik geen last wil hebben, en toch gezellig een avondje wat wil drinken.

Omdat gescheiden gedeeltes vaak niet helpen, omdat de boel dan wordt gescheiden door een plant, of een scherm...

Daarom!

En ja, op terrassen vind ik het ook irritant om in iemand anders rook te zitten.
Ik was in Dublin laatst...waar ze al even een rookverbod hebben, en heeeeeeeerlijk wat en verademing, dat je na een avond in een stampvolle kroeg niet zo stinkt :-)

De oplossing daar: in veel restaurants en kroegen waren soort van binnenplaatsjes (maar dan niet overdekt) voor de rokers.

Zo'n groot probleem gaf het rookverbod helemaal niet.
Ik hoorde afgelopen weekend zelfs mensen om me heen die nooooooooit gerookt hadden, toch even een sigaretje wilden opsteken in de kroeg. Omdat afgelopen weekend het laatste weekend was....
Hoera voor het rookverbod! Hoera hoera hoera!
Ach Eve, als de baby er eenmaal is, zit je toch nooit meer in de kroeg X-D

De regel is bedoeld om werknemers in de horeca te beschermen tegen werkomstandigheden die hun gezondheid kunnen schaden. Daar helpen gescheiden ruimtes dus niet voor.
Ga in therapie!
Vinyl schreef op 01 juli 2008 @ 10:21:

Omdat, Eve, ik ook lekker een keer in de kroeg wil zitten zonder me de dag erma beroerd te voelen, daarom!

Omdat ik geen last wil hebben, en toch gezellig een avondje wat wil drinken.

Omdat gescheiden gedeeltes vaak niet helpen, omdat de boel dan wordt gescheiden door een plant, of een scherm...

Omdat deze vorm van afscheiden geen flikker helpt, daarom. En je dus denkt rookvrij te kunnen eten en dan alsnog die smerige stank in je gezicht krijgt en even later ziek wordt, daarom!!!

En ja, op terrassen vind ik het ook irritant om in iemand anders rook te zitten.

:worship:

En omdat het heel erg fijn is om nu, na een jarenlange rokers-dictatuur, je eens geen zorgen te hoeven maken of je ziek wordt van andersmans peuk.
Besef je wel dat sigaretterook giftig is en dat er elk jaar mensen aan de gevolgen van het inademen van die rook dood gaan of ernstig ziek worden? Ik vind het verbazend dat al die jaren is toegestaan dat mensen bloot worden gesteld aan dergelijke giftige gassen. Als je bekijkt wat voor regels er gelden voor werken met giftige gassen en hoe laconiek er dan in de privé-omgeving over wordt gedaan, dan ben ik niet verbaasd dat de overheid ingrijpt omdat rokers zichzelf kennelijk niet goed kunnen reguleren. Paternalistisch, ja, vast wel, maar kennelijk ook nodig.
Soep met ballen zal nooit met hetzelfde zijn
lieve1981 schreef op 01 juli 2008 @ 10:27:

Ik hoorde afgelopen weekend zelfs mensen om me heen die nooooooooit gerookt hadden, toch even een sigaretje wilden opsteken in de kroeg. Omdat afgelopen weekend het laatste weekend was....

Wat een onzin! Alsof je helemaal niet meer mag roken.

Laten we eerst maar eens kijken of het allemaal zo erg is.

Nu wordt er door sommigen een beeld geschetst dat alle cafe's over de kop gaan etc. Terwijl in andere landen, die al veel eerder het rookverbod voor de horeca hebben ingevoerd, de gevolgen reuze zijn meegevallen.
Pinksterbloempje schreef op 01 juli 2008 @ 10:32:

[...]

:worship:

En omdat het heel erg fijn is om nu, na een jarenlange rokers-dictatuur, je eens geen zorgen te hoeven maken of je ziek wordt van andersmans peuk.
Precies! Ik ben sowieso altijd de dag erna ziek, grieperig, spierpijn, snotterig. En nu... kan ik naar de kroeg en me de dag erna nog lekker voelen, joepie!!!
Rookverbod; jippie!!!!!!!!! :cheer2:

Nu kan ik ook de kroeg in zonder de volgende dag keelpijn te hebben!
Overigens vind ik het net zo raar dat we complete ondergrondse stelsels aanleggen om onze eigen uitwerpselen weg te werken, terwijl we honden overal om ons heen hun behoefte laten doen. Dat is toch een rare tegenstrijdigheid? Misschien dat we dat na het rookverbod maar eens moeten aanpakken.
Soep met ballen zal nooit met hetzelfde zijn
Ik las vandaag weer iets...........

de stichting Red de kleine Ondernemer gaat een rechtszaak aanspannen tegen het rookverbod en wil het helemaal ongedaan maken (zijn ze lekker op tijd mee)

OF ze willen dat het per 1 juli 2009 pas ingaat....HUH???

En hoe helpt dat de kleine ondernemer precies?? Dat ze een jaar later failliet gaan of zo?

Wat een onzin zeg............het zal allemaal heus zo'n vaart niet lopen
Waarom eigenlijk nog deze discussie? Het rookverbod is van kracht, rokers hebben geen gelijk en niet-rokers wel. Punt.
Ligt dat nou aan mij of vinden anderen het ook raar dat het topic 'yehh rookverbod is een feit' op overig is gesloten omdat er hier al over gepraat wordt???
Metatron schreef op 01 juli 2008 @ 11:27:

Ligt dat nou aan mij of vinden anderen het ook raar dat het topic 'yehh rookverbod is een feit' op overig is gesloten omdat er hier al over gepraat wordt???
Nee dat vind ik niet raar het topic is samengevoegd met deze omdat het over exact hetzelfde gaat.
superstar_2 schreef op 01 juli 2008 @ 11:34:

[...]

Nee dat vind ik niet raar het topic is samengevoegd met deze omdat het over exact hetzelfde gaat.
Oh, dus de reacties uit die draad zijn hier aan toegevoegd?
Metatron schreef op 01 juli 2008 @ 11:39:

[...]

Oh, dus de reacties uit die draad zijn hier aan toegevoegd?
Ja alle reacties zijn samengevoegd met dit topic :-]

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven