Het horeca rookverbod topic.

01-06-2008 17:29 1474 berichten
bron: www.nu.nl
Deense cafés bloeien na rookverbod

Uitgegeven: 28 maart 2008 13:43

Laatst gewijzigd: 28 maart 2008 13:43

KOPENHAGEN - Tot aangename verrassing van Deense caféhouders drinken Denen aanzienlijk meer in cafés, vooral bier, sinds er strenge rookverboden zijn ingevoerd.

Het Deense bureau voor de statistiek bevestigde vrijdag dat sinds het verstrekkende rookverbod 1 september van kracht werd, de omzet van cafés met 8 procent is gestegen.

De branche was tegen het verbod uit vrees voor een daling van de omzet. Maar nu gaan de belangenbehartigers van het cafewezen overstag.

Intrekken

Ze gaan er juist voor ijveren dat de uitzonderingen die zijn bedongen op het rookverbod bij de geplande herziening over anderhalf jaar worden ingetrokken.

Dan zou er ook in kleine kroegen van minder dan 40 vierkante meter een rookverbod gelden.

Ja, ja, ik heb op mijn werk zo nu en dan tijd het nieuws te volgen ;-) Ik vond dit wel een mooi bericht na zoveel gekrakeel over de leeglopende horeca zodra het rookverbod doorgevoerd wordt.
Alle reacties Link kopieren
superstar_2 schreef op 01 juli 2008 @ 11:40:

[...]

Ja alle reacties zijn samengevoegd met dit topic :-]

Ach so... Ik dacht al, wat een censuur... Maar het kan aan mijn humeur liggen... ik ben namelijk GESTOPT MET ROKEN!!!!! (al 5 dagen)

:thunder:
He, zet ik mijn laptop aan, kan ik niet meer reageren in het topic wat ik gister opende om 00.00.

Het tijdstip waarop de vele nietrokers eindelijk naar de kroeg konden om te genieten van een biertje zonder 3 dagen lang niet te kunnen praten of de rest van de nacht hyperventilerend in bed te liggen.

En Rokers? Hoe is het jullie vergaan de eerste nacht?

Zijn er mensen die vannacht nog uit geweest zijn, en was dat echt zo'n ramp zonder je pakje sigaretten?

Ik ben wel benieuwd.

De horeca zou er niet klaar voor zijn 8-P (uhhh gewoon geen sigaret meer opsteken? vergt dat zoveel voorbereiding?)

Nou, net als met het millenium waar ook niemand klaar voor was, hebben we het allemaal weer overleefd toch?
Ik heb me net onwijs zitten verbazen over een videofilmpje dat op MSN geplaatst is over bekende Nederlanders die tegen het rookverbod zijn. Ik heb werkelijk waar nog nooit zo'n dom (ik citeer: 'nicotine is niet verslavend, toch?'), egocentrisch stelletje gezien. Stellingen als; 'Als ik langzaam wil sterven, heb ik dat recht toch?' (Ja, en de meeroker sterft langzaam mee) en 'Nog even en er komt een verbod op cola drinken' of 'Sex mag straks nog maar twee keer per week' (die vergelijking slaat werkelijk kant nog wal, daar je met cola drinken of sex hebben niemand anders schade toebrengt lijkt me 8-P ).

Wat is de gemiddelde roker (niet allemaal natuurlijk; er zijn er ook bij die dit rookverbod wel terecht vinden) toch ontzettend hypocriet! Ze vinden zichzelf nu zo zielig, terwijl ze al die tijd toch verschrikkelijk weinig rekening hebben gehouden met niet-rokenden!

Mocht het jullie ontgaan zijn; ik ben ontzettend blij dat dit verbod er eindelijk is!! X-D
Jah, wel, iemand vertelde mij dat niet-rokers net zo egoistisch zijn als rokers, want nu dringen de niet-rokers hun wensen aan rokers op. Het zou eerlijker zijn dat te verdelen.

Wel, ja, dat klopt, als je tenminste even voorbij gaat aan het feit dat niet-rokers ziek worden en dood gaan als rokers hun zin krijgen en dat rokers er alleen maar gezonder van worden als niet-rokers hun zin krijgen.
Soep met ballen zal nooit met hetzelfde zijn
hova schreef op 01 juli 2008 @ 13:31:

Ik heb werkelijk waar nog nooit zo'n dom (ik citeer: 'nicotine is niet verslavend, toch?'), egocentrisch stelletje gezien. Stellingen als; 'Als ik langzaam wil sterven, heb ik dat recht toch?' (Ja, en de meeroker sterft langzaam mee) en 'Nog even en er komt een verbod op cola drinken' of 'Sex mag straks nog maar twee keer per week' (
Hm ja, ik zit net een boek hierover te lezen... Het zijn gewoon spelletjes die je verslaving met je hoofd speelt. Je gaat de meest rare kronkels bedenken om je verslaving te rechtvaardigen. Omdat er zo weinig (geen) redenen om te roken zijn, krijg je dit soort onzin! Eigenlijk gewoon heel sneu dus (zegt een verse ex-verslaafde) :-d
Wat ook jammer is, is dat de rokers hun kans 2 jaar lang gehad hebben. Als er voor (ik geloof) december 80 procent van de horeca (gedeeltelijk) rookvrij zou zijn zou het hele rookverbod van de baan zijn geweest (voorlopig).

Helaas voor de roker, maar het is ze niet gelukt. Ik hoop dat ze blij zijn dat ze stug door hebben gepaft, ik wel in ieder geval.

Rokers bedankt! door jullie hebben we nu een frisse rookvrije horecahttp://www.blog.mn/miniiblog/tvnteg/files/Image/sigaret(1).jpg
Wat een geleuter.
complicated schreef op 30 juni 2008 @ 23:57:

[...]

Het verbazingwekkende feit dat het gros der stoppers plotsklaps verandert in een meute schreeuwerds, die er niet tegen kunnen dat niet iedereen hun fantastische voorbeeld volgt, is een van de redenen dat ik nog maar even doorga met roken. Ik ben veel te bang dat ik ook in zo'n vervelend figuur verander.

Niemand hoeft mijn voorbeeld te volgen.

En ik zou zéker doorgaan met roken als je dat prettig vindt. Om een vervelend figuur te worden hoef je echt niet te stoppen.
melpomene ;-)
Int schreef op 01 juli 2008 @ 13:55:

Jah, wel, iemand vertelde mij dat niet-rokers net zo egoistisch zijn als rokers, want nu dringen de niet-rokers hun wensen aan rokers op. Het zou eerlijker zijn dat te verdelen.

Wel, ja, dat klopt, als je tenminste even voorbij gaat aan het feit dat niet-rokers ziek worden en dood gaan als rokers hun zin krijgen en dat rokers er alleen maar gezonder van worden als niet-rokers hun zin krijgen.

Goh nu er een rookverbod is gaat er niemand meer dood? X-D

Hmm apart..
complicated schreef op 30 juni 2008 @ 21:38:

Ik blijf die anti-rook-hetze een pathetische vertoning vinden.

Ik vind het een pathetische vertoning om rokers buiten te zien staan in de kou en de regen omdat ze hun lichaam niet onder controle hebben, blij dat ik (lang geleden ) gestopt ben.

Rokers zijn gewoon ruggegraatloze zielige junks, zodra de sigaretten 25 euro per pakje worden gaan ze auto's openbreken of in de prostitutie.
Maar ik ben er bij, in de kroeg, aanstaand weekend met mijn supersooker! X-D :rofl:
De nuance is weer eens ver te zoeken. Grappig hoe alle topics over roken onvermijdelijk verzanden in een nogal goedkoop platform voor roker-bashers. Geen gelegenheid wordt onbenut gelaten om de roker uit te maken voor alles wat maar lelijk en verachtelijk is, terwijl men zich ferm op de eigen schouder klopt. Het valt daarbij op dat met name de ex-roker de zelfbevestiging zoekt middels dit soort gedrag. Je kunt je als roker sterk afvragen of je je bij een groep lieden van een dergelijk slag zou willen scharen...
Je klinkt nogal zuur Compli. Is er iets ? :rofl:
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
complicated schreef op 01 juli 2008 @ 15:52:

De nuance is weer eens ver te zoeken. Grappig hoe alle topics over roken onvermijdelijk verzanden in een nogal goedkoop platform voor roker-bashers. Geen gelegenheid wordt onbenut gelaten om de roker uit te maken voor alles wat maar lelijk en verachtelijk is, terwijl men zich ferm op de eigen schouder klopt. Het valt daarbij op dat met name de ex-roker de zelfbevestiging zoekt middels dit soort gedrag. Je kunt je als roker sterk afvragen of je je bij een groep lieden van een dergelijk slag zou willen scharen...

Compli

Zodra ik als schooljuf de hele dag mag kettingroken in de klas van jouw kinderen heb jij recht van spreken. Eerder niet.

Het probleem met jullie rokers is ( en dat snap je natuurlijk niet, verblind door de rook) dat jullie over andermans longen roken.

Rookten moet ik zeggen dankzij het nieuwe verbod.

Er zijn ook sociale rokers maar tot die groep behoor jij duidelijk niet.

En stoppers, je kan vinden wat je wil maar die zijn gewoon sterk en wijs geworden. En worden ouder.
Bronny schreef op 01 juli 2008 @ 15:43:

[...]

Rokers zijn gewoon ruggegraatloze zielige junks, zodra de sigaretten 25 euro per pakje worden gaan ze auto's openbreken of in de prostitutie.
owja? heb jij dat ook gedaan dan?
Deze ruggegraatloze zielige junk gaat vanavond gewoon buiten roken zonder gezeik verder.

Leuk vind ik het niet maar voor mij geen reden om gigantisch op nietrokers te gaan zitten afgeven zoals hier wel door sommigen op rokers wordt gedaan.

Van beide kampen vat ik niet waarom een ander voor van alles en nog wat uitgemaakt kan worden, puur gebaseerd op of iemand rookt of niet. Bespottelijk gewoon.
That's the spirit Tante Sjaan ! Er zijn waarachtig wel grotere problemen in de wereld dus laten we een beetje normaal en gezellig blijven doen. We komen er samen wel uit ! :smile:
Helemaal mee eens tante Sjaan....Dat gezeur, en het mooie is nog dat sommige zelf ook ooit gerookt hebben.....die hebben geen schade aangericht??? we gaan wel gewoon naar buiten hoor! Geen probleem! En zo veel rook ik nu ook weer niet dus kom de avonden ook zonder sigart wel door hoor!!!
Bronny schreef op 01 juli 2008 @ 15:48:

Maar ik ben er bij, in de kroeg, aanstaand weekend met mijn supersooker! X-D :rofl:
Zou je dat nou wel doen Bronny ? Het schijnt dat die dingen soms worden gevuld met benzine .... 8-P
superstar_2 schreef op 01 juli 2008 @ 15:23:

[...]

Goh nu er een rookverbod is gaat er niemand meer dood? X-D

Hmm apart..
Hmm, ja, ik had dit wat zorgvuldiger kunnen formuleren.
Soep met ballen zal nooit met hetzelfde zijn
Donkeyshot schreef op 01 juli 2008 @ 16:43:

[...]

Zou je dat nou wel doen Bronny ? Het schijnt dat die dingen soms worden gevuld met benzine .... 8-P
Tja , des te meer reden om er geen meer op te steken in de kroeg.... X-D
olifantje19 schreef op 01 juli 2008 @ 16:26:

[...]

owja? heb jij dat ook gedaan dan?
Nee, ik kon het nog betalen toen ik stopte met roken.

Om naast de borstvoedingsmaffia er nog een maffia bij te verzinnen hier op het forum; volgens mij behoor jij tot de nicotine maffia! (6)

Je kunt je als roker sterk afvragen of je je bij een groep lieden van een dergelijk slag zou willen scharen...
Nee, dan zo'n groep lieden die 't diep van binnen wel weten, maar eigenlijk niet durven toegeven dat een staafje van een paar centimeter ammoniak, formaldehyde, koolmonoxide, methaanzuur, waterstofcyanide en nog meer van dat soort fijne stofjes, sterker is dan hun wilskracht, dáár wil je graag bij horen ;-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven