Actueel
alle pijlers
Het horeca rookverbod topic.
vrijdag 28 maart 2008 om 18:26
bron: www.nu.nl
Ja, ja, ik heb op mijn werk zo nu en dan tijd het nieuws te volgen Ik vond dit wel een mooi bericht na zoveel gekrakeel over de leeglopende horeca zodra het rookverbod doorgevoerd wordt.
dinsdag 1 juli 2008 om 12:26
He, zet ik mijn laptop aan, kan ik niet meer reageren in het topic wat ik gister opende om 00.00.
Het tijdstip waarop de vele nietrokers eindelijk naar de kroeg konden om te genieten van een biertje zonder 3 dagen lang niet te kunnen praten of de rest van de nacht hyperventilerend in bed te liggen.
En Rokers? Hoe is het jullie vergaan de eerste nacht?
Zijn er mensen die vannacht nog uit geweest zijn, en was dat echt zo'n ramp zonder je pakje sigaretten?
Ik ben wel benieuwd.
De horeca zou er niet klaar voor zijn (uhhh gewoon geen sigaret meer opsteken? vergt dat zoveel voorbereiding?)
Nou, net als met het millenium waar ook niemand klaar voor was, hebben we het allemaal weer overleefd toch?
Het tijdstip waarop de vele nietrokers eindelijk naar de kroeg konden om te genieten van een biertje zonder 3 dagen lang niet te kunnen praten of de rest van de nacht hyperventilerend in bed te liggen.
En Rokers? Hoe is het jullie vergaan de eerste nacht?
Zijn er mensen die vannacht nog uit geweest zijn, en was dat echt zo'n ramp zonder je pakje sigaretten?
Ik ben wel benieuwd.
De horeca zou er niet klaar voor zijn (uhhh gewoon geen sigaret meer opsteken? vergt dat zoveel voorbereiding?)
Nou, net als met het millenium waar ook niemand klaar voor was, hebben we het allemaal weer overleefd toch?
dinsdag 1 juli 2008 om 13:31
Ik heb me net onwijs zitten verbazen over een videofilmpje dat op MSN geplaatst is over bekende Nederlanders die tegen het rookverbod zijn. Ik heb werkelijk waar nog nooit zo'n dom (ik citeer: 'nicotine is niet verslavend, toch?'), egocentrisch stelletje gezien. Stellingen als; 'Als ik langzaam wil sterven, heb ik dat recht toch?' (Ja, en de meeroker sterft langzaam mee) en 'Nog even en er komt een verbod op cola drinken' of 'Sex mag straks nog maar twee keer per week' (die vergelijking slaat werkelijk kant nog wal, daar je met cola drinken of sex hebben niemand anders schade toebrengt lijkt me ).
Wat is de gemiddelde roker (niet allemaal natuurlijk; er zijn er ook bij die dit rookverbod wel terecht vinden) toch ontzettend hypocriet! Ze vinden zichzelf nu zo zielig, terwijl ze al die tijd toch verschrikkelijk weinig rekening hebben gehouden met niet-rokenden!
Mocht het jullie ontgaan zijn; ik ben ontzettend blij dat dit verbod er eindelijk is!!
Wat is de gemiddelde roker (niet allemaal natuurlijk; er zijn er ook bij die dit rookverbod wel terecht vinden) toch ontzettend hypocriet! Ze vinden zichzelf nu zo zielig, terwijl ze al die tijd toch verschrikkelijk weinig rekening hebben gehouden met niet-rokenden!
Mocht het jullie ontgaan zijn; ik ben ontzettend blij dat dit verbod er eindelijk is!!
dinsdag 1 juli 2008 om 13:55
Jah, wel, iemand vertelde mij dat niet-rokers net zo egoistisch zijn als rokers, want nu dringen de niet-rokers hun wensen aan rokers op. Het zou eerlijker zijn dat te verdelen.
Wel, ja, dat klopt, als je tenminste even voorbij gaat aan het feit dat niet-rokers ziek worden en dood gaan als rokers hun zin krijgen en dat rokers er alleen maar gezonder van worden als niet-rokers hun zin krijgen.
Wel, ja, dat klopt, als je tenminste even voorbij gaat aan het feit dat niet-rokers ziek worden en dood gaan als rokers hun zin krijgen en dat rokers er alleen maar gezonder van worden als niet-rokers hun zin krijgen.
Soep met ballen zal nooit met hetzelfde zijn
dinsdag 1 juli 2008 om 14:15
Hm ja, ik zit net een boek hierover te lezen... Het zijn gewoon spelletjes die je verslaving met je hoofd speelt. Je gaat de meest rare kronkels bedenken om je verslaving te rechtvaardigen. Omdat er zo weinig (geen) redenen om te roken zijn, krijg je dit soort onzin! Eigenlijk gewoon heel sneu dus (zegt een verse ex-verslaafde)
dinsdag 1 juli 2008 om 14:18
Wat ook jammer is, is dat de rokers hun kans 2 jaar lang gehad hebben. Als er voor (ik geloof) december 80 procent van de horeca (gedeeltelijk) rookvrij zou zijn zou het hele rookverbod van de baan zijn geweest (voorlopig).
Helaas voor de roker, maar het is ze niet gelukt. Ik hoop dat ze blij zijn dat ze stug door hebben gepaft, ik wel in ieder geval.
Rokers bedankt! door jullie hebben we nu een frisse rookvrije horeca
Helaas voor de roker, maar het is ze niet gelukt. Ik hoop dat ze blij zijn dat ze stug door hebben gepaft, ik wel in ieder geval.
Rokers bedankt! door jullie hebben we nu een frisse rookvrije horeca
dinsdag 1 juli 2008 om 15:43
Ik vind het een pathetische vertoning om rokers buiten te zien staan in de kou en de regen omdat ze hun lichaam niet onder controle hebben, blij dat ik (lang geleden ) gestopt ben.
Rokers zijn gewoon ruggegraatloze zielige junks, zodra de sigaretten 25 euro per pakje worden gaan ze auto's openbreken of in de prostitutie.
dinsdag 1 juli 2008 om 15:52
De nuance is weer eens ver te zoeken. Grappig hoe alle topics over roken onvermijdelijk verzanden in een nogal goedkoop platform voor roker-bashers. Geen gelegenheid wordt onbenut gelaten om de roker uit te maken voor alles wat maar lelijk en verachtelijk is, terwijl men zich ferm op de eigen schouder klopt. Het valt daarbij op dat met name de ex-roker de zelfbevestiging zoekt middels dit soort gedrag. Je kunt je als roker sterk afvragen of je je bij een groep lieden van een dergelijk slag zou willen scharen...
dinsdag 1 juli 2008 om 16:12
Compli
Zodra ik als schooljuf de hele dag mag kettingroken in de klas van jouw kinderen heb jij recht van spreken. Eerder niet.
Het probleem met jullie rokers is ( en dat snap je natuurlijk niet, verblind door de rook) dat jullie over andermans longen roken.
Rookten moet ik zeggen dankzij het nieuwe verbod.
Er zijn ook sociale rokers maar tot die groep behoor jij duidelijk niet.
En stoppers, je kan vinden wat je wil maar die zijn gewoon sterk en wijs geworden. En worden ouder.
dinsdag 1 juli 2008 om 16:31
Deze ruggegraatloze zielige junk gaat vanavond gewoon buiten roken zonder gezeik verder.
Leuk vind ik het niet maar voor mij geen reden om gigantisch op nietrokers te gaan zitten afgeven zoals hier wel door sommigen op rokers wordt gedaan.
Van beide kampen vat ik niet waarom een ander voor van alles en nog wat uitgemaakt kan worden, puur gebaseerd op of iemand rookt of niet. Bespottelijk gewoon.
Leuk vind ik het niet maar voor mij geen reden om gigantisch op nietrokers te gaan zitten afgeven zoals hier wel door sommigen op rokers wordt gedaan.
Van beide kampen vat ik niet waarom een ander voor van alles en nog wat uitgemaakt kan worden, puur gebaseerd op of iemand rookt of niet. Bespottelijk gewoon.
dinsdag 1 juli 2008 om 16:37
dinsdag 1 juli 2008 om 20:57
Nee, dan zo'n groep lieden die 't diep van binnen wel weten, maar eigenlijk niet durven toegeven dat een staafje van een paar centimeter ammoniak, formaldehyde, koolmonoxide, methaanzuur, waterstofcyanide en nog meer van dat soort fijne stofjes, sterker is dan hun wilskracht, dáár wil je graag bij horen