Meningen nodig! voel mij K....

12-04-2014 18:15 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik schrijf even onder een ander account.

Ik zal kort zijn:

Getrouwd, 3 kinderen plus bonuskind in weekend (van man).

3e was niet in de planning maar superwelkom en natuurlijk niet meer te missen. Deze wordt al 4 bijna overigens.



Punt: ivm gezondheid man is sterilisatie niet aan de orde.medicijnen enzo verder niets ernstigs maar zo veel mogelijk medische handelingen proberen doktoren te vermijden. Ik gebruik nog gewoon NuVA altijd goed gegaan!!.gegaan dus. (waarom nog geen permanete,geen idee)



En nu.: ongesteldheid liep laatste tijd al niet regelmatig (laatste jaar) maar goed ik ben 38 en dus ja dan zal het wel leeftijd zijn. Verder ook niet bij nagedacht totdat ik februari oversloeg.Ehm test gehaald want ik begon ineens wat te herkennen en ja hoor! dikke strepen. NEE dit is niet de bedoeling. OOk de afspraak dat als ,dan abortus met man afgesproken 4 jaar geleden. Maar ja nu is het zover.Nu heb ik voor de zekerheid vorige week een echo gehad om te kijken of het zo was en hoe ver. En DAT had ik dus niet moeten doen. 11 weken! maar zowel gezondheidstechnisch ((man heeft een ziekte die nu of in de toekomst tot aftakeling leidt en kan in de rolstoel belanden of erger,maar kan ook zomaar niet zo zijn of pas over 20 jaar). Ik ben al 38, heb er al 3, ruimte met bonuskind erbij is al proppen, banen hij vast ,ik tijdelijk, man wil het echt niet.



maar mijn gevoel zegt zoveel anders.Wie heeft dit ook meegemaakt? ik hoop niemand en vind het eigenlijk ook wel cru dat ik dit hier neerzet op de zwangerpijler want ook veel mensen die miskramen krijgen ,niet zwanger kunnen worden enzovoort. Ja had ik maar beter moet uitkijken of permanent moeten gaan maar gebruikt was goed van de NUVA ring.Ik ga maandag bellen. naar de kliniek in de buurt. Maar ben zo bang.emotioneel alles loopt door elkaar. Maar ik kan ook niet egoistisch zijn, moet ook aan het gezin denken.



Wat ik wil eigenlijk hier mee zeggen? ik weet het niet. kan het aan niemand verder kwijt omdat we het niemand hebben verteld.
@bettiepage: ik ben TEGEN intolerantie en mensen die TEGEN zijn.
quote:bettiepage schreef op 12 april 2014 @ 19:29:

Ik ben TEGEN abortus, dus aan mij heb je waarschijnlijk niets.Wat lief dat je dat hier komt melden, dat helpt vast enorm!
Alle reacties Link kopieren
Pfoe wat moeilijk zeg. Sterkte met het maken van de voor jou beste keuze.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:bettiepage schreef op 12 april 2014 @ 19:29:

Ik ben TEGEN abortus, dus aan mij heb je waarschijnlijk niets.Wtf? Opbokken uit dit topic dan.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Oeh, wat lastig.

Je kunt het ook zo bekijken: het feit dat je anticonceptie gebruikt, wil zeggen dat je geen vierde meer wilt, actief.

En tuurlijk, het besluit voor abortus is dan nog een tweede, maar wel in de lijn der verwachting.

Sterkte, het lijkt me vreselijk!
Ozo.
quote:bettiepage schreef op 12 april 2014 @ 19:29:

Ik ben TEGEN abortus, dus aan mij heb je waarschijnlijk niets.Ik ben TEGEN domme mensen, dus toedeloe!
Je gebruikt AC, je hebt met je man afgesproken dat er geen tweede komt, de toekomst heeft wel wat hobbels in de toekomst (gezondheid van je man) als weet je niet op welke termijn dit de kop opsteekt en hoe heftig, en je hebt de verantwoording voor al drie kinderen. Je wilt jezelf, je man en je andere kinderen toch niet tekort doen voor de zwangerschap die niet gepland en gewenst is.



Ik denk dat je weinig keus hebt, maar ik kan me voorstellen dat het vreselijk moeilijk is en met de hormonen erbij dat je er echt goed van overstuur bent.

Overleg met iemand erbij (maatschappelijke werk, FiOm lijkt me de beste oplossing.

Maar verlies alle anderen die afhankelijk zijn van jou beslissing niet uit het oog nu de hormonen door je bloed razen en je helemaal vertedert bent door een echo-beeld.



Heel veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dit altijd heel erg lastig....ik zou zo graag zelf een kindje willen en ben soms zo bang dat het aan mijn voorbij gaat. Ik snap alleen ook wel dat je eerst reactie geen blijdschap is. Aangezien het hier al om zwangerschap gaat van 11 weken heb je haast geen dag te verliezen. Zoek zsm hulp en een dikke knuffel kun je wel gebruiken...dus bij deze
Alle reacties Link kopieren
Dat dacht ik al. Ik zie dat er nogal gevallen word over mijn mening. Gevoelige snaar? Volgens mij leven we in een land met vrijheid van meningsuiting.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 13-04-2014 10:03
Reden: provoceren en schelden
% gewijzigd
quote:bettiepage schreef op 12 april 2014 @ 23:54:

Dat dacht ik al. Ik zie dat er nogal gevallen word over mijn mening. Gevoelige snaar? Volgens mij leven we in een land met vrijheid van meningsuiting.WTF moet TO met de wetenschap dat JIJ tegen abortus bent?
Alle reacties Link kopieren
Liever dom dan een moord op mijn geweten hebben. Maar zie dat er niet normaal gereageerd kan worden. Dus ik ben weg. Je mag btw van me denken wat je wil.
Abortus is geen moord, het is een recht.



Maar toedeloe!
Doeg hè?



Doe eens wat nuttigs met je tijd, zoals je empathie zoeken. Die moet toch ergens liggen...
Alle reacties Link kopieren
quote:bettiepage schreef op 12 april 2014 @ 23:54:

Dat dacht ik al. Ik zie dat er nogal gevallen word over mijn mening. Gevoelige snaar? Volgens mij leven we in een land met vrijheid van meningsuiting.Jawel alleen wat heeft TO aan jouw mening? Niets toch? Helpt het bij haar keuze?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:bettiepage schreef op 13 april 2014 @ 00:11:

Liever dom dan een moord op mijn geweten hebben. Maar zie dat er niet normaal gereageerd kan worden. Dus ik ben weg. Je mag btw van me denken wat je wil.Sjezus....... zeg alsjeblieft dat je nog heel jong bent. Anders heb je echt het inlevingsvermogen van een dode garnaal. Verplaats je eens in de ander voordat je jouw toetsenbord een douw geeft. Google het woord 'empathie' en 'zelfreflectie' anders eens. Hopelijk gaat er dan een wereld voor je open.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:bettiepage schreef op 13 april 2014 @ 00:11:

Liever dom dan een moord op mijn geweten hebben. Maar zie dat er niet normaal gereageerd kan worden. Dus ik ben weg. Je mag btw van me denken wat je wil.Ik zou je kunnen vertellen in welk Wetboek enzo moord en abortus en meer van zulks omschreven staat, maar ik laat het achterwege, want dat ga je toch niet begrijpen.
Alle reacties Link kopieren
TO hoe gaat het met je?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven