Schaamteloze acties

28-03-2014 11:21 331 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van het topic over wit dragen op een bruiloft...



Wat is de meest schaamteloze actie waarvan jullie getuige zijn geweest?



Ik ben bekend met de TO trapt af regel, maar ik kan even niets zo gênant bedenken dat het de voorbeelden uit dat topic kan evenaren
Alle reacties Link kopieren
quote:georgia87 schreef op 14 april 2014 @ 21:49:

voor mijn werk zie ik vaak bankafschriften die mensen moeten inleveren. Je mag van zo'n bankafschrift in principe de uitgaven wegstrepen als je dat liever privé houd, maar dat weten/doen de meeste mensen niet. Dan heb je dus types (meerdere!) die alimentatie(?) overmaken naar hun exvrouw en de volledige ruimte die je beschikbaar hebt om een omschrijving te geven vullen met verwensingen, echt van het niveau van, "VUILE VIEZE TYFUSHOER HIER HEB JE JE GELD KUN JE MISSCHIEN JE KOP VAN VERB"



Dat je dat doet is één ding, maar dat je dat afschrift dan ook gewoon inlevert zonder het weg te halen, of als je dat niet weet, even wachten tot het gezakt is naar pagina 2 ofzo, dan schaam je je echt nergens voor... Ik moest erom lachen maar eigenlijk is het om te huilen...
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het soms ook best lastig in de trein. Ik val heel makkelijk flauw, ik ben zelfs al 2 keer flauwgevallen in een drukke trein terwijl ik gewoon een zitplek had (te weinig zuurstof in die nieuwe intercity's), en ik weet niet hoe vaak ik al ben flauw gevallen terwijl ik stond. Dus als ik een zitplek heb dan sta ik hem niet af, zelfs als er oude mensen moeten staan. Ik voel me dan super asociaal maar als ik ga staan dan gaat het gewoon niet goed. Ik hoop maar dat mensen zich bedenken dat niet alle jonge mensen gewoon op kunnen staan voor anderen.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Alle reacties Link kopieren
Ik was vorige week met mijn twee kinderen waarvan een baby dus in de kinderwagen. Eerst was ik met nog een moeder met kinderwagen toen zij en een man met rotator en de andere moeder ging weg maar er kwam een nieuwe vrouw met rotator. Het was dus even passen en meten. Kwam er een vrouw langs en die bleef net met haar tasje achter mijn kinderwagen bleef hangen. Zegt ze gewoon kut dingen ook.



Tja ik kies hier ook niet echt voor en had net aardig moeten passen en meten zodat de ouderen konden zitten enzo.



Ik moest eigenlijk een beetje grinniken
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft
Alle reacties Link kopieren
Ik snap dat je je bezwaard voelt Gioia, maar dat is eigenlijk niet nodig. Het is alleen onwaarschijnlijk dat alle 40 mensen in een coupe allemaal iets hebben waardoor ze niet kunnen staan. Dus dan is er 1 zwanger, 1 valt snel flauw en 1 heeft een enkelblessure en de rest is gewoon asociaal



Wat ik een schaamteloze actie vind zijn auto's die geparkeerd worden op een invalide parkeerplek. Vooral als die een nummerbord hebben..
Alle reacties Link kopieren
Moeders die roken achter de kinderwagen. Ook een keer gezien: een vader die blowend achter het stuur zat. Met vrouw ernaast en twee kleine kinderen achterin. Uiteraard alle ramen dicht. Schaamteloos asociaal. Heb altijd medelijden met die arme kinders.



Ook gezien: moeder komt met twee kinderen Kruidvat binnenstormen en gaan rechtstreeks op de snoepbakken af. Beginnen met z'n drieën zonder enige reserve in deze snoepbakken te graaien (was blijkbaar een soortement van gewoonte). Moeders stopt als eerste een snoepje in haar mond. Blert tegen haar kinderen: "Gatver, deze mot ik niet!" en spuugt het natte snoepje zo weer terug in de snoepbak. Hoeveel lagen schaamteloos kan je in een actie stoppen? Volwassen vrouw van een jaar of veertig.
Alle reacties Link kopieren
quote:Starshine schreef op 04 april 2014 @ 14:52:

ik heb al gezegd dat ik het niet zomaar aan allerlei vreemden vraag, maar dat de vraag op zich (dus aan iemand die al wat bekender van je is) helemaal niet gek is. Als ik een gezin zie met ouders en kinderen die echt niet op elkaar lijken qua huidskleur, lichaambouw, soort haar etc dan denk je gewoon, goh hoe zit dat? (maar ik vraag niks, zou niet meer durven) Ja dat is nieuwsgierigheid, is dat tegenwoordig een slechte eigenschap? Als ik iemand een vraag stel is dat uit belangstelling, verder niet. Ik vraag btw nooit om maandsalaris of seksfrequentie, weet niet waar jij dat uithaalt?

En ik verzin geen positieve redenen, wat ik aanhaalde is echt gebeurd. Je wilt trouwens niet weten hoeveel mensen weer beledigd zijn als iedereen maar er vanuit gaat dat die volwassene en kind ouder en kind zijn. Volgens mij staat het vast nog wel ergens in een topic over domme acties van mensen. Meisje van 19 op pad met zusje van 3 en dan opmerkingen over tienermoeders krijgen.



En nog heb je niet in de gaten dat geen domme vragen stellen en geen domme opmerkingen maken de simpelste en juiste benadering is?



Jouw verweer is dat de omgekeerde opmerkingen ook niet goed vallen. Hallo, hou gewoon al die opmerkingen voor je, dan stoot je nooit -ook niet per ongeluk- mensen voor het hoofd.
quote:devima schreef op 03 april 2014 @ 14:13:

Ik ga het niet gewoon vinden dat de eerste vraag die een wildvreemde me stelt over mijn kind en haar achtergrond gaat, net zoals je een wildvreemde om de tijd vraagt.



Waarom kan je een wildvreemde niet naar de tijd vragen?

Heb dat zelf wel meerdere keren gedaan en heb nu niet het idee dat het gevraagde door die ander vreemd werd gevonden.
Alle reacties Link kopieren
quote:vla-flip schreef op 15 april 2014 @ 15:51:

[...]





Waarom kan je een wildvreemde niet naar de tijd vragen?

Heb dat zelf wel meerdere keren gedaan en heb nu niet het idee dat het gevraagde door die ander vreemd werd gevonden.Dat kan nou juist wel. Dat andere niet.
quote:modepop- schreef op 07 april 2014 @ 11:49:

Gisteren nog... ik was kots en kots misselijk door maagzuur (zwanger) en aangezien we geen wc boven hebben was ik genootzaakt naar beneden te rennen in mn lingerie + dikke buik. (Maar het was al 9 uur sochtends en aangezien onze shutters in bestelling zijn hebben we niet zoveel voor het raam staan.. ) en ja hoor.. 2 oudjes liepen net voorbij en keken naar binnen.. ik schaamte niet maar ik vond het asociaal van deze mensen om naar binnen te kijken.. zo ook gisterenavond weer.. zaten spuiten en slikken te kijken.. keek de buurtjes naar binnen.. en ja juist was er net op tv dat een vrouw een vagina massage kreeg.. ze zullen wel niet denken haha



Hoe bedoel je dat "naar binnen kijken"? In jullie tuin met hun voorhoofd tegen het raam en handen erlangs?

Of gewoon vanaf het openbare troittoir een blik richting het raam?



Met de afmetingen van de beeldschermen van tegenwoordig, is het niet zo moeilijk om van een afstand te zien, waarnaar men kijkt.
quote:fairy1 schreef op 15 april 2014 @ 15:58:

[...]



Dat kan nou juist wel. Dat andere niet.Heb het nog eens gelezen en ik geloof dat het maar net is, hoe je het leest. Je kan het nml. op twee manieren lezen
Alle reacties Link kopieren
quote:vla-flip schreef op 15 april 2014 @ 16:08:Heb het nog eens gelezen en ik geloof dat het maar net is, hoe je het leest. Je kan het nml. op twee manieren lezen Nee hoor, er staat duidelijk dat ik de vraag naar de de tijd van een vreemde normaal vind, en een persoonlijke vraag niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Anthonius schreef op 04 april 2014 @ 16:52:

[...]





Oh ja gaan we zo beginnen... Ouderen kiezen er toch niet voor om oud te worden, wat een onzin.. Je wordt gewoon oud.. Net zoals je er niet voor kiest je been te breken als je gaat skiën..



Echter.. een kind krijgen is toch echt een keuze!! Waarom zouden anderen daar de gevolgen van moeten dragen?



Jouw denktrant volgende zou ik dus eigenlijk eerst aan een zwangere dame moeten vragen of de verwekking van haar vrucht een welbewuste keuze geweest is of niet. In het eerste geval zou ik dan niet moeten opstaan en in het tweede geval wel!



Of aan een bejaarde vragen of het een bewuste keuze was om net tijdens de spits het openbaar vervoer te kiezen of dat het echt niet anders kon. Oh, u had ook een uurtje vroeger kunnen weggaan bij de bijeenkomst van 50+, sorry, maar dan zult u toch echt moeten staan vandaag.



Jammer toch dat de etiquette in deze tijd soms ver te zoeken is.
Alle reacties Link kopieren
quote:marjolein852 schreef op maandag 14 april 2014 23:44 Wat ik een schaamteloze actie vind zijn auto's die geparkeerd worden op een invalide parkeerplek. Vooral als die een nummerbord hebben..Huh? Want de auto's van invalide mensen hebben geen nummerbord??
Alle reacties Link kopieren
quote:masque schreef op dinsdag 15 april 2014 16:36 Huh? Want de auto's van invalide mensen hebben geen nummerbord??Een persoonlijke parkeerplek voor invalide.
Alle reacties Link kopieren
Haha oh nee die bankafschriften, moet toch wel even grinniken.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het schaamteloos als iemand denkt dat jij belangrijke dingen wel verzet en dan door blijft zeuren als dat niet kan. Of dat ze denken dat je iets moet doen, zoals bv bij verhuizen. Ik help graag hoor, maar als het echt geeist wordt, dan wordt het bij mij wel anders. Of dat er gewoon maar van uit wordt gegaan dat je mensen wel even om 2 uur 's nachts op komt halen van Schiphol terwijl je 8 maanden zwanger bent. Ik laat het natuurlijk ook wel gebeuren, maar nu dus niet meer. Kostte me dus wel een vriendschap, maar was het wel vriendschap? Nee dus.
quote:kerol schreef op 15 april 2014 @ 15:19:

[...]





En nog heb je niet in de gaten dat geen domme vragen stellen en geen domme opmerkingen maken de simpelste en juiste benadering is?



Jouw verweer is dat de omgekeerde opmerkingen ook niet goed vallen. Hallo, hou gewoon al die opmerkingen voor je, dan stoot je nooit -ook niet per ongeluk- mensen voor het hoofd.



Zo zo, kom jij er na ruim een week ook nog even een plasje erover doen?

Nog maar een keer dus:

Overigens kunnen jullie zelf niet zo goed begrijpend lezen, want ik heb wel drie keer geschreven dat ik zulke vragen NOOOOOOOOIT aan een wildvreemde zou vragen. Maar dat de vraag (hoe zou dat gezin in elkaar zitten?) wel in me opkomt. Maar ik vraag het dus niet hè, ik denk het alleen maar. De vraag op zich (in je hoofd dus, niet uitgesproken) is helemaal niet gek, want er zijn samengestelde gezinnen, adoptiegezinnen, pleeggezinnen etc. En dan kan het ook nog een gastouder met allerlei kinderen zijn, of gewoon een moeder met haar eigen kinderen en wat vriendjes van die kinderen. Of neefjes/nichtjes die mee zijn.

Maar ja, ik stel die vragen dus niet, ik bemoei me niet met iemands privé en je zal maar iemand treffen die in alles het slechtste ziet en daar dito op reageert.
Alle reacties Link kopieren
Een collega van een vriend van mij werd haar contract niet verlengd dus moest afscheid nemen. Eiste dat er als afscheid gebowld ging woorden EN uit eten. Toen alleen het bowlen geregeld werd klaagde ze dat ze het niet vond kunnen dat ze niet uit eten gingen dat had ze toch gevraagd.. ze werkte er maar een jaartje.



Mensen die zomaar iemand laten vallen, een vriendschap, zonder reden vind ik ook aso.



een loge uitnodigen die ongevraagd nog een loge mee neemt.



Trouwens in zuid Europa is het standaard dat een bruiloft gast 100 euro of meer betaald.
..popcorn?
Alle reacties Link kopieren
oh ja.. een vriendin van mij vierde haar verjaardag. In een restaurant, wij zouden bijdragen aan haar eten. Veranderde haar vriendinnen ineens het normale restaurant naar een locatie veel exclusiever en daarbij werd even besloten dat een handtas van 800 euro ook cadeau gedaan moest worden. En iedereen werd geacht mee te betalen aan dit alles, we waren met zijn zessen..

Ik ben thuis gebleven.. nu wil die vriendin me niet meer spreken.
..popcorn?
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik vind dat echt niet normaal hoor... Was die handtas dan ook gelijk het cadeau voor de bruiloft of moest er dan ook nog gegeven worden?



Ik ben wel een paar keer bruidsmeisje geweest. Ook gedoe over de jurkjes maar dat was meestal omdat er een geen geld had. Als je dat boven tafel krijgt, is het afkeuren ook gelijk duidelijk.
sowieso een handtas van 800 euro WTF. Prima hoor als je dat geld er voor over hebt, maar koop hem dan zelf en ga niet dit soort krankzinnige dingen eisen voor een verjaardag. Djeezzz some people...
Alle reacties Link kopieren
quote:velvetred schreef op 05 april 2014 @ 15:11:

Ooit op een festival ben ik gevallen in de modder.. Niet zo maar van water en zand, maar van pis en zand. Ik was redelijk dronken en liep naar de Dixies, en daar viel ik zomaar ineens.



In de eerste instantie dacht ik er nog niet bij na tot dat twee meisjes riepen: ''ÍEWWW, weet je wel waar je ingevallen bent?'' toen drong het tot me door.Wat is hier nou schaamteloos aan?
Alle reacties Link kopieren
Iemand??



Nog meer??
Alle reacties Link kopieren
Een week geleden moest ik naar Londen voor werk. Op straat zie ik ineens haar lopen. Zij, was ooit een lieve vriendin, maar door haar schaamteloze acties werden alle banden toentertijd doorgesneden. Een van de ergste dingen die ze deed was mensen gebruiken (voor geld), vrienden werden achtergelaten met torenhoge schulden.



Zo heeft een vriend van mij haar in huis gehad, terwijl hijzelf op wereldreis ging. Ze moest haar studentenkamer uit (forse huurachterstand bleek later) en had nog geen andere woonruimte gevonden. Dus zij mocht van hem, gedurende de tijd dat hij weg was (half jaar) in zijn appartement verblijven. De huur e.d. werden allemaal automatisch afgeschreven en zou hij betalen. Afgesproken was dat zij alleen een klein bedrag per maand op zijn rekening zou storten voor G/W/L en de eventuele telefoonkosten..



Toen hij terug kwam in zijn appartement stond de thermostaat op 25 graden. Zij was foetsie. Niet alleen zij was foetsie, ook de helft van zijn meubilair. Daarnaast bleek hij niet alleen een torenhoge telefoonrekening te hebben, ook zijn auto had ineens een paar forse deuken. Half jaar later kreeg hij ook nog eens de eindafrekening v.d. energieleverancier onder ogen (of hij nog eens 600 euro wilde bijbetalen).



En zij? Zij was ergens een leuke backpacker tegengekomen, heeft een tijdje in vriend zijn huis samengewoond met die gozer. Backpacker zou weer verder gaan met reizen en zij wilde met hem mee. Ze had zelf te weinig geld en heeft toen maar besloten om wat spullen van vriend te verkopen op MP om haar tickets e.d. te bekostiging. Haar vader heeft uiteindelijk de schulden gedeeltelijk afgelost.



Vorige week kwam ik haar dus ineens tegen. Ze is in 15 jaar tijd weinig veranderd, ze leeft nog steeds op kosten van anderen....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven