Werk & Studie alle pijlers

Kort rokje op kantoor?

15-04-2014 21:29 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil af en toe wel eens een kort, rokje dragen met een maillot en mijn laarzen. Daarop een leuke trui. Ongeveer deze lengte qua rok: http://cleolidewij.wordpr ... nder-je-trui-in-een-rokj/



Wat vinden jullie, kan dit naar het werk op kantoor?
Alle reacties Link kopieren
Ik doe het ook wel op kantoor, maar altijd met een dikkere panty of maillot.

In de zomer zijn mijn rokjes en jurkjes iets langer.



Ik werk bij een bouwbedrijf, voornamelijk met mannen (zelf ook technisch). Als ik naar een bouwplaats moet zorg ik er wel voor dat ik gewoon een broek aan heb.
Alle reacties Link kopieren
Nog iets korter vind ik opzich ook geen probleem



Vorige week hadden we een training op kantoor van een extern bureau. De dame had ook een te kort rokje aan en een behoorlijke inkijk aan de bovenkant. Regelmatig bukte ze ook over het bureau om wat te pakken. Na afloop waren mn mannelijke collega's behoorlijk van de leg haha. Er is nog lang over nagepraat waar de training over ging hadden maar weinig collega's meegekregen....
Alle reacties Link kopieren
quote:yoshe schreef op 15 april 2014 @ 22:10:

Nog iets korter vind ik opzich ook geen probleem



Vorige week hadden we een training op kantoor van een extern bureau. De dame had ook een te kort rokje aan en een behoorlijke inkijk aan de bovenkant. Regelmatig bukte ze ook over het bureau om wat te pakken. Na afloop waren mn mannelijke collega's behoorlijk van de leg haha. Er is nog lang over nagepraat waar de training over ging hadden maar weinig collega's meegekregen....Ergens is het wel treurig dat bepaalde mannen daar zo 'van de leg' van kunnen raken.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind t wel humor hoe sommige mannen reageren. Mensen zijn net beestjes
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Apatura, 3 minuten geleden

Ik vind t wel humor hoe sommige mannen reageren. Mensen zijn net beestjes
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
quote:Apatura schreef op 15 april 2014 @ 22:24:

Ik vind t wel humor hoe sommige mannen reageren. Mensen zijn net beestjesHet zijn altijd bepaalde mannen. Niet mijn types.
Alle reacties Link kopieren
Nou, niet alleen mannen hoor. Wij hadden een stagair die echt heeeeeele korte rokjes droeg. P zich mooi figuurtje, maar dit waren echt meer riemen dan rokjes. En iedereen (ook de vrouwen) wist meteen over wie het ging als iemand zei 'die met die rokjes'. Zo zou ik niet bekend willen staan op mijn werk.

Overigens komt het natuurlijk veel minder voor, maar als er bij ons een man met een heel kort broekje zou rondlopen, vermoed ik ook redelijk wat commentaar. En die keer dat mijn baas in zijn heel strakke wielrenkleding rondliep leidde ook wel tor wat opgetrokken wenkbrauwen. Dus vrouwen reageren er net zo goed op, alleen mannen hebben minder vaak iets opvallends aan in een werkopgeving.
Heeft niemand de stagiaire er op gewezen?
Alle reacties Link kopieren
quote:funky2901 schreef op 15 april 2014 @ 22:44:

[...]Het zijn altijd bepaalde mannen. Niet mijn types.

Hoezo bepaalde mannen.... mijn collega's kan ik niet echt scharen onder het type macho met grote bek. Volgens mij valt dat iedere man wel op en ik mag er zelf ook graag naar kijken.

Begrijp ook zn dame niet, dat ze dan niet thuis ff voor de spiegel kijkt naar hoe valt alles als ze bukt of als ze voor een groep zit en haar benen over elkaar doet.
Alle reacties Link kopieren
Overigens hoor ik mijn vrouwelijke collega's ook wel eens over een collega die erg strakke broeken draagt en overduidelijk rechtsdragend en goed bedeeld is.
Lengte van de rok vind ik meer afhangen van figuur dan functie. Wat al eerder werd aangegeven een rokje zo breed als een riem is natuurlijk gewoon ordinair. Maar de lengte zoals op de foto is toch een normale lengte? We wonen in Europa niet Saoudi Arabië.
Alle reacties Link kopieren
@Istar: jawel hoor, maar dat hielp weinig. Op zich werken we niet in een omgeving waar we iemand er voor naar huis sturen, maar haar begeleider heeft haar wel uitgelegd dat haar kleding voor elk soort werk weinig professioneel was. Maar vervolgens veranderde er niks. Tja, als je niet wilt leren houdt het ergens op.
Alle reacties Link kopieren
quote:xlong schreef op 15 april 2014 @ 21:57:

[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-HNWLJE4F.jpg[/img]



[

Met een dikke ondoorzichtige panty/maillot en laarzen vind ik het prima kunnen, ik draag ook zoiets naar mijn werk en toevallig zag ik afgelopen winter een medewerkster bij mijn vroegere werkgever (bank) met hetzelfde rokje.

Met blote benen en een doorzichtige panty vind ik het te kort, omdat ik erg lang ben vallen veel jurkjes erg kort bij mij, draag daarom eerder rokken (maat groter en laag op de heupen). Of ik draag een jurk als tuniekje met een capri tregging eronder.



[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-BZYPT3OZ-1.jpg[/img]HO STOP! MODE POLITIE. Capri legging kán echt niet meer. Of kort. Of lang
Trots!
Alle reacties Link kopieren
Een trui als rok?? Really? Is de crisis zo erg
Trots!
Alle reacties Link kopieren
Als je iets met n leuk (doorlopend) patroon heb, vind ik het echt een leuk idee.
Been there, done that, got the T-shirt.
Mijn rokken zijn halverwege mijn dij.

En ik ben ook nog eens 30+
Zeg maar gerust 40-
Alle reacties Link kopieren
quote:modepop- schreef op 16 april 2014 @ 08:08:

[...]





HO STOP! MODE POLITIE. Capri legging kán echt niet meer. Of kort. Of lang



Gelukkig heb je altijd mensen die zich niks aantrekken van de modepolitie en gewoon aantrekken wat ze zelf willen. Of het nu een legging is of niet.

Ik heb een aantal collega's die in de zomer vaak capri leggings dragen en hun staat het heel leuk vind ik.

Ik draag ze alleen op vakantie als ik ooit eens een jurk aan heb.
Alle reacties Link kopieren
Wat ben ik blij dat ik aan kan trekken wat ik wil op mijn werk. Ondanks de mannen (want die zijn er een hoop in de muziekwereld).
Kan prima hoor! Wel met maillot/40 den panty.



Ik werk bij een advocatenkantoor en veel vrouwen hier dragen dergelijke rokjes/jurken van die lengte.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe ook altijd boven de knie en dan ook nog 10 cm, nog nooit commentaar op gehad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven