zoontje 9 weken in ziekenhuis wegens fles weigeren

07-03-2014 08:49 269 berichten
Alle reacties Link kopieren
alle tips zijn welkom want ik ben de wanhoop nabij en zo.moe.



Ons zoontje is.nu.ruim.9.weken en heeft de eerste 3 weken afgekolfde moedermelk gekregen en sindsdien kunstvoeding..Eerst nutrilon.HA, toen Friso Comfort en nu in het ziekenhuis weer Nutrilon.

Drinken is vanaf het begin een struggle geweest: de eerste helft gaat er rustig en goed in, vanaf dan.begint het geklooi.met onrust in zijn lijfje, draaien, boeren, scheten, niet meer willen. Sinds een paar weken is hier overstrekken bij gekomen en soms (gelukkig niet bij elke fles, maar dat.is ook meteen het gekke) compleet weigeren. Hij.raakt dan.al in paniek bij het zien van de.fles.

van alles hebben we geprobeerd: lactatiedeskundigen,

osteophaat, allerlei soorten flessen.en.spenen, verschillende houdingen etc. Steeds lijkt het even beter te gaan, maar dan begint het weer opnieuw. Sinds maandag zijn we in het.ziekenhuis en hebben ze hem geobserveerd. Logopedisten zijn langsgeweest, fysiotherapie, psychologie, verschillende verpleegsters kijken mee of geven de voeding. Het ging goed de afgelopen dagen: een liggende houding op zijn zij bleek goed uit te pakken plus hem af en.toe op adem laten komen (hij heeft een lichte vorm van laryngomalacie). Deze ochtend zouden we naar huis mogen. Het is nu echter weer helemaal mis en niemand weet eigenlijk nog hoe of wat. Tot nu toe krijgt ie gelukkig toch nog steeds genoeg binnen, maar ik ben zo bang voor het moment dat hij alle flessen gaat weigeren.

We snappen er niks van. Waarom ene fles wel ('s nachts bv gaat het veel beter) en bij de andere totale paniek? Reflux lijkt hij niet te hebben volgens ziekenhuis, krampjes wel. Tussen de voedingen door is hij indianen en super vrolijk.

Ik heb er alles voor over dat hij lekker gaat drinken, dit is slopend. Alle ervaringen en tips zijn welkom.

dank.
Hmmm klinkt mij ook wat onwaarschijnlijk in oren.

Het lijkt wel een beetje oo reflux vind ik hoor ( uit ervaring dan, ben natuurlijk geen arts)

Spuugde hij hiervoor niet? En nu met de sonde wel?

Hoelang krijgt hij nu maagzuur remmers? Die gaan na een dag of 3 hun werk wel doen.

Hij heeft zn slokdarm niet ontstoken? ( in geval van verborgen reflux?)
Alle reacties Link kopieren
vanaf morgen maagzuurremmers door de sonde.

Ze denken wel aan reflux.

Verder -ik haat dit woord ondertussen- aan onrijpheid van de darmen.



Het lijkt echt wel alsof er niet veel in zijn lijfje past.



Wat een zoektocht, pffff. Daar weet jij alles van Chryssa
Alle reacties Link kopieren
Hi,



Mijn dochter weigerde de fles niet maar had wel gelijk na geboorte veel last van darmkrampjes. Ze drinkt wel goed maar werd redelijk snel na het drinken wakker van kramp. Haar lichaam trekt samen e n ze laat ontzettend veel scheten. Veel geprobeerd maar niets werkt.



Omdat ze goed aankomt en er verder gezond uitziet en vrolijk is als ze geen pijn heeft denken de artsen dat ze er over heen zal groeien. Ze is nu 2 en we hopen nog steeds!



Wat bij mijn dochter denk ik aan de hand is is een intolerantie voor lactose. Lactose zit in alle soorten melk ( dus ook geiten-, schapenmelk), maar vooral veel in borstvoeding. Vandaar gelijk pijn vlak na geboorte.



De pijn is een stuk minder geworden sinds ik sojamelk geef (de gewone die je bij de supermarkt kunt kopen). Ze heeft nog steeds kramp maar nu maar een half uur in plaats van van 1 uur s' nachts tot 5 uur. Ook geef ik probiotica om de darmen te versterken.



Het is niet 'vastgesteld' want lactoseintolerantie kan alleen worden aangetoond door nu weer melkproducten te gebruiken. En dan loop ik weer de hele nacht met een krijsend kind door het huis. Liever niet dus!



Aangeboren lactose-intolerantie is erg zeldzaam, daarom wordt er niet snel aangedacht door artsen.



De symptomen die je beschrijft komen niet vreselijk overeen maar ik wilde toch mijn verhaal delen.



Een gluten-allergie is wel aan te tonen. Hebben ze dat al gedaan? En is de ontlasting al onderzocht op parasieten en wormen?



Sterkte!
quote:cath2013 schreef op 01 april 2014 @ 21:35:

vanaf morgen maagzuurremmers door de sonde.

Ze denken wel aan reflux.

Verder -ik haat dit woord ondertussen- aan onrijpheid van de darmen.



Het lijkt echt wel alsof er niet veel in zijn lijfje past.



Wat een zoektocht, pffff. Daar weet jij alles van ChryssaHet lijkt wel of er niet veel in zijn lijfje past, op zich logisch, hij drinkt niet voor niets zo weinig, dus als nu alles in feite via de sonde erin gestopt wordt spuugt hij het teveel gewoon weer uit.
Hoeveel cc per keer geven ze hem door de sonde?

Bij mijn dochter werd meteen een liter melk per dag(nou ja, nacht) door die sonde gejast en zoveel op een dag had ze nog nooit gedronken, maar ja, ze moest aankomen, dus dat ging ook niet goed.

Je kunt een kind wat per voeding een cc of 100 drinkt bijvoorbeeld, niet zomaar 200 cc in zijn mik pompen en al helemaal niet bij een kind dat al een voedingsprobleem heeft.



Een glutenallergie aan willen tonen lijkt me wat voorbarig voor een baby die alleen nog maar melk krijgt. Daar zitten geen gluten in.
Ik herken het wel hoor, bij dochter leek ook niet veel in te kunnen.

Alleen kinderarts wou hier geen sonde plaatsen.

Dus tot een maand of 14 bleef elke voeding een strijd, melk, fruit, groente, brood, alles.

Toen ze 9 maand was kreeg ze tussen de middag brood, ging daarna slapen en na haar slaapje van 3 uur lang presteerde ze het nog om brood te spugen, dat zat dus nog steeds in haar maag.
Op zich is het niet abnormaal dat een maaltijd na 3 uur nog in de maag zit.



Hopelijk komt er snel een diagnose en remedie, TO, dit is niet te doen natuurlijk.
quote:riannerianne schreef op 01 april 2014 @ 22:13:

Op zich is het niet abnormaal dat een maaltijd na 3 uur nog in de maag zit.



Hopelijk komt er snel een diagnose en remedie, TO, dit is niet te doen natuurlijk.Nou ja, kinderarts vond van wel ;)
Alle reacties Link kopieren
Cath ik vind het ook maar raar klinken, zeker dat hij nu nog pijn heeft met een voeding. Dan kan je toch niet spreken van een psychisch iets.



Mamajobsa mijn baby heeft weleens 's ochtends tijdens het spugen (niks bijzonders, gewoon het spugen wat alle baby's weleens doen) wat boontjes van de avond daarvoor uitgespuugd. Dat vond de kinderarts niet vreemd.
Alle reacties Link kopieren
ze geven hem.7 x 100. helemaal.niet overdreven veel dus.

net viel hij in slaap.tijdens voeding, dan heeft hij geen last. Ook niet gespuugd en omdat hij dus ook laat zien dat zijn lijfje het wél aan kan, is er geen reden om aan iets te denken.

Behalve darmkrampjes dan, maar dat vinden ze niet heel.boeiend.En reflux dus. Dat zullen we snel.genoeg weten.



morgen eerste hapje proberen, ben benieuwd.



Wat lief dat jullie allemaal zo meedenken.
Alle reacties Link kopieren
mammajobsa: veel herkenning.in elkaars verhalen. Fijn dat je dochter nooit een sonde gekregen heeft !
Neuh, dat voedsel wat langer in de maag blijft zonder dat dat een probleem is herken ik ook wel. Bij het aankoppelen van de sonde aan de pomp moet je altijd even met een spuitje wat maaginhoud omhoog halen om te controleren of alles nog goed zit en als wij dat bij dochter deden zaten er toch regelmatig wat voedselresten van een tijdje daarvoor in. En zij had verder helemaal geen spijsverteringsproblemen.
Alle reacties Link kopieren
Voedsel na drie uur nog in de maag lijkt me niet heel uitzonderlijk. Dat is bij onze dochter ook zo. Die heeft weleens vijf/zes uur na het avondeten gespuugd en toen kwam alles er gewoon onverteerd weer uit.



Glutenallergie lijkt me zeer onwaarschijnlijk, aangezien zo'n kleintje alleen nog maar melk krijgt en daar natuurlijk geen gluten in zitten.



Nogmaals: hoe zit het met zijn ontlasting? Zijn ze er zeker van dat hij geen pijn heeft van een verstopping? Is er gekeken naar obstipatie? Bij onze dochter is uiteindelijk bij 5 maanden een colon inloopfoto gemaakt en daarop was een enorme bal versteende ontlasting in de darm te zien en een daardoor ontstaan zogenaamd 'megacolon'. Overigens had ze gewoon wel elke dag ontlasting (met lactulose weliswaar), maar toch zat ze enorm verstopt. Het kan zijn dat een deel van de ontlasting langs de verstopping loopt.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Ja, dat heeft mijn tweede zoon ook gehad. Peuterdiarree was het volgens de huisarts. Tot hij bij een kinderarts terecht kwam en flink aan de forlax werd gezet.

Heeft jaren geduurd tot die prop stukje voor beetje verdween, pas toen hij zindelijk werd(en hij was laat) en hij een andere poephouding aannam doordat hij op de wc ging, ging het beter.

En stinken altijd, die ontlasting, vreselijk. Een echte rottingsgeur.
Alle reacties Link kopieren
Het klinkt mij echt als reflux in de oren hoor. En door de neusmaagsonde heb je ook een bepaalde mate van reflux. Het klepje van de maag staat door het slangetje namelijk altijd een beetje open.



Bij mijn zoontje is het nooit vastgesteld maar hij krijgt wel al anderhalf jaar Zantac.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het nu?
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het nu, Cath?
Ik heb niet hele hele topic gelezen, maar ik hoorde vorige week wel iets waar ik zelf nog nooit eerder van had gehoord. Een overprikkeld kind. Dat hield in dit geval in dat hij sinds dat die klein is nauwelijks flessen heeft gedronken en op de dag van vandaag nog steeds geen goede eter is. Hij voelt alles veel scherper aan en is erg kwetsbaar in de zin dat hij gevoelig is en er bij veranderingen ruim van te voren voorbereid moet worden.

Zijn hele lichaampje sputtert tegen eten. Rijst kan jij bijvoorbeeld als naalden aanvoelen. Ze gaan er nu mee aan de slag en misschien is dit het totaal niet, maar het was voor mij iig nieuw.

Ohja en als baby wilde hij alleen maar door zijn ouders vastgehouden worden, en dat is waarschijnlijk gekomen doordat de prikkels die hij door drukte en andere mensen kreeg erg onrustig en huilerig werd.
quote:n93 schreef op 16 april 2014 @ 10:06:

Ik heb niet hele hele topic gelezen, maar ik hoorde vorige week wel iets waar ik zelf nog nooit eerder van had gehoord. Een overprikkeld kind. Dat hield in dit geval in dat hij sinds dat die klein is nauwelijks flessen heeft gedronken en op de dag van vandaag nog steeds geen goede eter is. Hij voelt alles veel scherper aan en is erg kwetsbaar in de zin dat hij gevoelig is en er bij veranderingen ruim van te voren voorbereid moet worden.

Zijn hele lichaampje sputtert tegen eten. Rijst kan jij bijvoorbeeld als naalden aanvoelen. Ze gaan er nu mee aan de slag en misschien is dit het totaal niet, maar het was voor mij iig nieuw.

Ohja en als baby wilde hij alleen maar door zijn ouders vastgehouden worden, en dat is waarschijnlijk gekomen doordat de prikkels die hij door drukte en andere mensen kreeg erg onrustig en huilerig werd.





Kan heel goed, zoon had dat ook, bleek later autistisch, bij hem ging voeding goed tot het het vaste voedsel met stukjes, vanaf toen drama. Brood ben ik heel onpedagogisch begonnen met een dikke laag pasta, dat was tenminste erg lekker en zo leerde hij toch brood eten, maar goed ..



Cath hoe gaat het bij jullie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven