Lijf & Lijn alle pijlers

Cambridge 500 - we gaan ervoor!

13-01-2014 18:35 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hebben deel 1 helemaal vol-gecambridged, dus gaan we hier verder!



Dit topic is voor iedereen die het Cambridge dieet volgt. Vragen, tips, tricks, aanmoedigingen, frustraties: allemaal welkom!



We zijn ons allemaal bewust van de nadelen van dit dieet, dus goedbedoelde waarschuwingen hoeven niet.



Succes iedereen!
Only dead fish go with the flow.
Alle reacties Link kopieren
Oeps 2x
@Okkie, wat fijn dat er weer zoveel af is!

Tja, dat antwoord... Ik weet van mezelf dat ik wel zoiets heb; ik heb nog niet 1x iets verkeerds gegeten dus ik zou het best willen. Maar aan de andere kant is het een echt honger gevoel. Niet zo zeer onderbewust, maar wel met knorrende maag en alles.



Spannend die afbouwweek. Logisch dat je blijft afvallen want je krijgt nog steeds minder binnen dan je kreeg. Je zal hooguit vocht vast kunnen houden.

Kijk ook maar naar Wiejoes, die valt ook nog enorm af ondanks haar afbouwweken.



@Felientje, wat sneu voor je dochtertje. En voor jullie, want jullie moeten dealen met een zielig meisje. Hoe is het gegaan vannacht? Lijkt ze weer op te knappen? Het gekke is altijd dat kinderen van het ene moment op het andere ziek kunnen zijn, maar dat ze ook zo weer beter zijn.



@Ego, zojuist gewogen en ik ben ten opzichte van gister 0,4 kwijt, dus 0,2 ten opzichte van zondag. Hmm, totaal sinds woensdag nog maar 0,6. Pff, gaat heel langzaam deze week. Hopelijk krijg ik nu ook even van die knallers zoals Okkie de komende dagen want die kan ik wel gebruiken. Donderdag weer naar de weegjuf.

Mijn bmi daalt wel langzaam en gestaag; 25,6! Dus dat is wel heel fijn.
Alle reacties Link kopieren
Lekker Smart, toch weer 0,4! Een BMI van net boven de 25! Super zeg!

Die van mij is 27,3, daar ben ik ook al heel blij mee!
Okkie, ben benieuwd naar je afbouwweek! Smart, hier ook last van hongergevoel. Knorren etc. Maar in mijn geval nog te wijten aan weer in ketose komen. Ik hoop dat jij de komende dagen ook weer wat harder gaat! Morgenvroeg wegen, ben benieuwd. Hoop in ieder geval een paar ons afgevallen te zijn. Verder hier ziekenboeg weer opgeknapt. Mijn dochter is trouwens 4,5 (en hebben ook zoontje van 2,5). Nou, ik ga hier de handel op bed leggen.
Alle reacties Link kopieren
Felientje, fijn dat je dochtertje zich weer wat beter voelt! Succes bij de consulente! Ik hoop dat je vandaag weer in ketose bent, dan heb je weer wat minder trek!



Vanmorgen -0,4! Dus nu 83,2 = -23,4! Is een BMI van 27,2!

Ik ga nog steeds omlaag en ik ben weer blij!

Nog twee dagen en dan mijn eerste afbouwmaaltijd! De eerste dag komt er een tussenweekmaaltijd bij.



Meiden, zet 'm op vandaag!
Goedemorgen allemaal,



Hier vandaag 0,4 af. Pff, eindelijk weer een beetje normaal. Nu 1 kg deze week.



Morgen naar de weegjuf. Nu even op pad.



Succes vandaag!
Alle reacties Link kopieren
Hallo Allemaal,



Ik heb dit forum gisteren al bekeken en vandaag besloten om er ook maar iets op te plaatsen.



Gisteren ben ik begonnen aan cb 500. Toen ik maandagavond naar de consulente ging woog ik 78 kilo en ik wil naar de 55 kilo. Ik ben 20 jaar en qua lengte 1.58, dus ik ben echt flink wat te zwaar..



Ik merk dat ik vooral erg misselijk word van de shakes.. Hebben jullie dit ook gehad? Ik doe er wel een uur over om er een op te krijgen.

Hoe gaat het bij jullie? Is het een beetje uit te houden? En hoe lang moeten jullie nog (ongeveer)?



Groetjes
Alle reacties Link kopieren
Pffff, ik heb het ontzettend zwaar. Net nu mijn consulent op vakantie is, grom.

Iedereen binnen mijn huishouden is snipverkouden, en zelf ben ik ook wat schor en vol, dus ik denk dat mijn lijf aan het vechten is tegen een virus en dat daar die enorme honger vandaan komt.

Zowel gisteren als eergisteren heb ik een gekookt eitje extra gegeten, ik was zo loeichagerijnig (en gisteren ook nog een extra reep... ik hield het niet meer). Dus voor het eerst in bijna 12 weken heb ik "gezondigd", en ik voel me daar nog schuldig over ook. Koekkoek. Het waren geeneens slechte keuzes. Maar ik wil volgende week zo graag boven de 20 zitten, ik zou echt enorm balen als dit niet zo was.



Morgen heb ik paasontbijt met mijn groep, word wel een uitdaging want ik heb veel allochtone kinderen in mijn klas waarvan de moeders zich helemaal uitleven op allemaal hapjes en die het haast als een belediging zien als ik dat niet proef.

Overigens (wie vroeg dat nou?) maken mijn leerlingen er helemaal niets van dat ik shakes drink in plats van met hun mee lunch. Ze snappen het wel, dat ik graag een gezond lijf wil hebben om lekker mee te rennen en doen. We hebben een heel gesprek gehad over mooi, smaak, peerpressure, gezond gewicht, gezond leven. Heel erg leuk, en nog pedagogisch verantwoord ook, grijns... Ze balen alleen als een stekker dat ze mijn shakes niet mogen proeven, want ze zien soms zo mooi roze. Ik overdrijf dan meestal maar hoe vies ze zijn, dus dat is nu het ritueel; "Juf, welke smaak is het? En hoe smaakt het echt? *verwachtingsvolle koppies in hoop op een enorme culinaire belediging*

Wel leuk is dat ik steeds vaker van met name de jongens in de groep hoor dat ik er zo mooi uitzie die dag. Zo schattig uit de mond van een jongetje van 8.



Welkom Malu!

Misselijk van de shakes word ik niet. Wat je eventueel kunt doen is de portie poeder in tweeen delen, dus dat je eerst een halve shake eemt en een paar uur later de andere helft. Maar ik zou niet zo lang met een al gemaakte shake doen, volgens mij staat er ook op het zakje (of ik heb het ergens anders gelezen) dat dan de voedingswaarde verloren gaat. Dat zou zonde zijn!



Zo, ik ga de blagen weer uit de gymzaal halen, hopelijk zijn ze onder dwang van de gymjuf goed uitgestormd. En ik heb mijn lekkere trek weer van me af getypt. Toch wel fijn!
Wat wilde ik nou toch typen?
Alle reacties Link kopieren
Even een ego berichtje!



Ik heb net twee broeken gekocht! Maat 42!!!!!!!😃



Wat ben ik hier blij mee!!!



Welkom Malu en sterkte Mimsey!

Schakes in twee met ijsklontjes!
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie voor de tips.. In tweeën delen en de ijsklontjes ga ik zeker proberen!



@Okkie Wat goed dat het zo goed gaat! Daar mag je echt trots op zijn..



@Mimsey Een slechte week kan gebeuren.. En het is niet dat je een onwijze eetbui hebt gehad oid... Je hebt het al twaalf weken kunnen volhouden.. Dus de rest lukt ook wel!



Ja pasen wordt wel lastig.. Maar ja het is niet anders.. Ik probeer vooral aan het resultaat te denken.. Ik ben zo benieuwd hoeveel er na 1 week af zal zijn...
@Malu, welkom! Hopelijk kan je je ei een beetje kwijt door mee te schrijven. In elk geval heb je de eerste stap nu gezet! Succes!



@Mimsey, wat balen dat je het even moeilijk hebt. Het is zoooooo herkenbaar, helaas. Zondigen met een verantwoorde keuze is echt niet erg, houd dat voor ogen. Je hebt gelezen wat de consulente van Okkie zei; rond deze periode is het lastig (kunnen we allemaal beamen) en mag je een eetweekmaaltijd nemen als je je daardoor beter voelt. Wellicht dat je dat helpt? En anders; so be it! Je moet kijken waar je vandaan komt! Hallo, zo goed als 20 kg!!!!



Leuk dat je werk zo goed bevalt en dat de kinderen zo mee leven. En schattig van die charmante jochies

Een extra boost om door te gaan!



@Okkie; 42!!!! Wow!!!! Goed zeg! Wat zal jij op wolken lopen vandaag. Jeetje, lekker zeg. Waar heb je ze gekocht? Of wil je dat niet kwijt?



@Ego, gisteravond is mijn jurkje binnengekomen. Manlief vindt hem fantastisch en ik... ik twijfel. Het bekende; ik-ben-nog-niet-slank-in-mijn-hoofd-syndroom.

Hij staat erg mooi, mijn na-zwangerschapsbuikje/randje wordt netjes verbloemd, maar toch... Ik weet het niet. Misschien omdat ik ook niet gewend ben om jurkjes te dragen.



Zojuist even bij mijn zus geweest, zij verwachtte een pakje en moest even weg dus ik heb even daar gewacht. Lekker lopend gegaan, is iets meer dan een kwartier enkele reis en met dit weer zeker geen straf. Smarttje is in de wagen in slaap gevallen en die ligt nu in de gang in de wagen te pitten. Laat maar lekker liggen.



Gister op mp een fietszitje met windscherm gekocht, dus over 2,5 maand kunnen wij lekker op de fiets! Kijk er nu al naar uit, wat een vrijheid heb je dan weer zonder dat je voor wat langere afstanden de auto hoeft te pakken.



Nu mijn fiets nog wegbrengen om een stuurslot en dubbele standaard te laten plaatsen. Eigenlijk zou ik het liefste een nieuwe fiets willen, maar deze is nog meer dan prima en vanwege een verlengd frame ook meer dan geschikt voor een zitje voorop. Daarbij heb ik nog een fiets en die is nu 2 jaar oud, maar toch kriebelt het. Ken je dat? Dat je iets wil, eigenlijk het geld nu even niet er voor wil/kan neerleggen maar dat je het toch wel graag wil?



Anyway, ik heb boek 1 uit en nu uitgeleend aan mijn zus. Zij is een paar jaar geleden zelf heel veel afgevallen, maar er sluipt nu ietsje aan en dat wil ze niet. Dus nu ga ik deel 2 lezen. Binnenkort maar eens in de praktijk brengen, na de laatste shake- weken.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb alles doorgelezen, en ik heb volgende week mijn eerste afspraak met de consulente! Ik wil dan die woensdag meteen gaan beginnen.



Ik denk dat ik ik kies voor CB800, 2x shake, een keer normale magere maaltijd. Heb allerlei dieeten geprobeerd, ik hou dit maximaal een week vol, prop me weer vol en weeg weer hetzelfde. Dit wordt voornamelijk veroorzaakt omdat het voor mijn idee dan niet snel genoeg gaat, waardoor ik denk het heeft toch geen zin en het duurt zo lang. Zo gaat het al jaren waardoor ik ook al jaren tussen de 75 en 78 kg met een lengte van 1.68. Ik zou zo graag weer 65 kg willen wegen en ik denk door. Ik hoop dus tussen de 10 a 15 kg te verliezen in 6 weken.



Ik had nog wel een vraag, hoe zit het met behoorlijk hard sporten. Ik doe 1x bootcamp in de week en daarbij loop ik nog 2x per week hard (zo'n 5 a 15 km).
Alle reacties Link kopieren
Hoi Marforce, Welkom!

Weet je zeker dat je dan de 800 gaat doen? Daarmee val je minder snel af, kom je sneller in de verleiding en houdt honger omdat je koolhydraten binnen krijgt.



Smart, het "ik ben nog niet slank syndroom" schijn je nog een jaar te houden. Leuk weer lekker fietsen met de kleine!



Malu, de eerste week val je tussen de 3,5 en de 5 af, dat zal je wel stimuleren. Uit ervaring weet ik dat het de eerste 10wkn niet zo lastig is om niet te zondigen....



Mimsey, leuk, hè! Die kinderen! Mijn kinderen zijn ook enthousiast, ze zijn blijk dat ik zo dunner ben geworden.



Die broeken heb ik bij de Miss Etam outlet gekocht. En nu niet zeggen dat die altijd wat ruimer vallen, hoor! Ik heb een mooie linnen broek en een spijkerbroek.

Mijn dochter heeft net een foto gemaakt om naar mijn zus te appen, maar dan vind ik mezelf ook nog dik! Ik ga denk ik nog een hele tijd zeggen dat ik nog 10kg kwijt wil!

Maat 38 zou werelds zijn! Ik ga door totdat ik het echt zat ben, of tevreden ben!
Alle reacties Link kopieren
@ okki1976



Ik denk niet dat ik het volhoud om op 500kcal de leven, aangezien ik bij elke keer dat ik sport dit al dik verbrand. Ook denk ik niet dat ik helemaal afscheid kan nemen van vast eten, bovendien is het avondeten dat mijn vriend maakt super lekker en gezond. Dus ik kan dan in ieder geval 1x gewoon normaal eten... Ik ben ook anders bang dat ik omdat ik helemaal geen normaal eten meer binnen krijg juist mezelf aan het slechte ga vergrijpen. Eerst maar eeeens zien hoe het loopt en wat de consulente zegt. Maar iig bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het juist heel prettig en duidelijk dat ik even niets mocht! En vergrijpen aan het slechte betekent uit ketose. Ik en uit ketose gaan steeds is heel slecht voor je stofwisseling, dus dat doe je niet.

Maar jij kent jezelf het beste!



Ik doe een keer in de week bodypump en een keer step'n shape. De eerste twee weken mag je geen pittige cardio doen, daarna kam je weer opbouwen.
Hoi, wow Okkie! Jij gaat goed! En maat 42 van Broek Top! Daar zit ik ook bijna. 44 is te groot en 42 nog iets te strak. Malu, wat mij helpt is idd de shakes met ijsklontjes en met n rietje opdrinken. Dan word ik niet misselijk. Verder kies ik vaak alleen nog de choco- Mint en kant-en-klare pakjes Rest bah! Smart wat top joh van je jurkje!! Daar doen we t voor! Ik vandaag 0,5 kilo afgevallen. Viel me mee na 4 dagen schranzen en 2,5 dag streng. Nu ff volhouden.
Alle reacties Link kopieren
Felientje, toch nog afgevallen, lekker toch! En nu volhouden!



Smart, voor mij zou een jurk ook heel erg wennen zijn, hoor! Als je er nooit een hebt gedragen...



Vandaag 0,6 aangekomen😢, vocht waarschijnlijk. Twee plakjes salami (stress+trek, had 5 kids aan tafel waar ik pizza voor aan het bakken was en om 19.00u kwamen er twee ouders en twee andere kids om te vergaderen over een schoolfeest) maar dat is natuurlijk geen excuus! Door al deze acties kon ik gisteren niet sporten😢 Vandaag nog even streng, bij het afbouwen natuurlijk ook, maar dan mag ik iig alweer wat eten.



Vandaag in mijn nieuwe spijkerbroek naar het werk! Dat voelt goed!
@Marforce, welkom! Ik kan je geen tips geven over de 800, want ik doe ook de 500. Waarom? Omdat ik dan weet dat ik niet mag eten en dat ik mijn lijf niet in en uit ketose wil hebben. Zelfde als Okkie dus eigenlijk.

Sporten doe ik er nog niet bij. Hardloopschoenen en kleding liggen klaar, maar de eerste stap moet ik nog zetten.



@Okkie, Waarom zou iemand van ons zeggen dat die broeken wat ruimer vallen? We zijn alleen maar heel trots op je! Je past gewoon die 42 waar we allemaal van gedroomd hebben!!!

Je hebt hem nu aan naar je werk lees ik, je krijgt vast complimentjes!



Jammer van het vocht. Maar inderdaad verklaarbaar met die salami.



@Felientje, je zit weer op de goede weg! En nu daar blijven! Kom op, je kan het!



@Ego, vanmorgen 3 ons afgevallen. Dat maakt de stand thuis 1,3 in een week. Magertjes voor mij, maar goed wat er af is is er af. Straks naar de weegjuf, kijken wat het daar is. BMI nu 25,4, owww bijna...

Overigens gaat het al beter met de drang naar eten, dus ik twijfel nu weer of ik er een weekje bij aan zal plakken. Hmmm.



Ik twijfel nog steeds over het jurkje, ondanks dat manlief (ijdel en verzorgd) vindt dat hij leuk staat. Morgen maar even aan mijn zus vragen wat zij er van vindt. Dan besluiten wat ik zal doen.



Smarttje heeft ons de hele nacht wakker gehouden. Pfff, vanaf half 3 heb ik niet meer geslapen. Manlief is zelfs er wakker van geworden en dat zegt wat.



Meiden, zet 'm op vandaag! Ik laat straks weten hoe het bij de consulente was.
Alle reacties Link kopieren
Oei smart, dat wordt een zwaar dagje!



Dat van ruimer vallen was als grapje bedoeld! Natuurlijk zouden jullie dat niet zeggen!

Gewoon een weekje eraan plakken zou ik zeggen, als je daarna maar die 6 (of 12) weken kan afbouwen! Maar jij gaat pas in september met vakantie, toch?



Meiden, zet um op vandaag! Dan doe ik dat ook!!!
O, gelukkig Okkie. Ik was al bang dat je nu niet slank ging denken.



Net weer terug van het weegmoment. Daar ook 1,3 deze week. Maar ik moest nodig plassen, dus het kan best ietsje meer zijn

In elk geval valt het resultaat mij tegen en dat snapte zij wel, omdat ik andere weken meestal tussen de 1,8/2,1 zit.



Maar goed, nog een weekje shaken en dan volgende week kijken of ik nog een week doe of niet. Ze gaf eerlijk aan dat het wel verstandig is om een week eraan te doen, dit omdat ik dan net iets minder weeg voor ik ga afbouwen. Ach, een weekje de tijd om te denken.
Ik heb 2 plakjes kaas gegeten!

En waarom? Geen idee, echt honger heb ik niet, meer om even wat te kauwen te hebben denk ik en omdat mijn einddoel in zicht komt.



Bah, ik baal niet want ik weet dat dat geen zin heeft maar vind het wel jammer. Nou ja, morgen niet meer.



Aanvulling; ik vroeg manlief wat hij wil eten, zodat ik boodschappen kon gaan doen. Vroeg hij of ik een patatje mee ging eten, dan ging hij wel bakken.

Even kwam ik in de verleiding, maar ik heb nee gezegd. Ben nog 1,1 kg verwijderd van een gezond bmi en tussen de 2 en de 5 kilo van het gewicht waar ik tussen wil blijven.

Ben trots dat ik nee heb gezegd, maar vind het toch ook wel lastig want ik heb er echt wel zin in.

Zou ik daarom die plakjes kaas hebben gegeten? Hmmm.
anoniem_91317 wijzigde dit bericht op 17-04-2014 16:22
Reden: Aanvulling
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
De tips helpen! Minder misselijk.. Thanks!



@smart79 Knap dat je toch nee hebt gezegd! Ik ken dat gevoel (ook al ben ik pas net begonnen) dat ik geen honger heb, maar wel zin om even ergens op te kauwen, ook al is het maar een worteltje.

En over het jurkje.. Als je jezelf er goed in voelt, zeker houden!



@marforce ik snap wel dat je dan geen 500 aandurft.. Ik voel me erg wiebelig de hele dag.. Dus je merkt wel goed aan je lichaam dat je zo weinig binnen krijgt. Hier schijn je vooral de eerste week last van te hebben.. Dus wie weet dat je daarna wel gewoon kan sporten.



@felientje Fijn dat je toch bent afgevallen! Ik vind choco tot nu toe alleen lekker.. Daarnaast vind ik het papje naturel nog wel gaan. Gisteren had ik een papje met appel/kaneel smaak geprobeerd.. Nou ik heb het weg gegooid zo vies.. Ik ga zaterdag wel even langs om een nieuw zakje te vragen en een aantal vieze shakes te ruilen.



Ik merk dat ik soms nog moet wennen om nee te zeggen tegen dingen. Mijn vriend nam vanmiddag een krentenbol en vroeg of ik ook wilde.. Even dacht ik 'ja lekker', en toen zeiden we tegelijk 'o nee, dat mag niet!'.



Nou ik ga weer een halve shake voor mezelf klaarmaken!

Prettige avond!
Alle reacties Link kopieren
Wat is dat toch met die mannen? Ze moeten je steunen!!! En niet in de verleiding brengen, toch? Tenminste.....niet op eetgebied😁



Ja, ik snap ook niet zo goed waarom ik kaas snoep.



Heb de eerste afbouwdag maar vandaag gedaan. Was er klaar mee. Wat ik wel bereikt heb is dat mijn kinderen tegenwoordig sla gaan lusten, dat is dan weer mooi meegenomen😀



Ik ga zo maar even naar de sportschool...
Alle reacties Link kopieren
Toch maar niet naar de sportschool. Hoezo uitstelgedrag?

Ik ga in het ieder geval morgenochtend naar de les...



Krijg tegenwoordig ook complimenten van mijn mannelijke collega's! Wel grappig! Vandaag was er een die vroeg jij bent afgevallen, hè? Wat goed! Een andere die al weet waar ik mee bezig ben zei vandaag: wat zit je haar leuk, ben je naar de kapper geweest? Het viel mij vanmorgen ook al op dat het goed viel...

Toch leuk!
Alle reacties Link kopieren
heey allemaal



ik heb ook alweer een tijdje niks geschreven maar wel met jullie meegelezen en jullie gaan super hoor!

Ik zit nu voor de 2de week in week 3 van de afbouwweek en was aan het overwegen om het nog een weekje te gaan doen. Nu ben ik gisteren gaan wegen en was er 1,5 kilo weer af en heb ik mijn twijfel besproken met mijn consulent en zij raadde mij aan om weer 3 shakes te gaan doen zodat ik op een mooie bmi zit voordat ik echt klaar ben. Nu heb ik besloten om dat te gaan doen vanaf dinsdag maar zie er best wel een beetje tegenop om weer opnieuw te beginnen maar ik wil toch best wel die 6 weer zien op de weegschaal dus schouders eronder en nog ff doorgaan denk ik maar,...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven