Gezondheid alle pijlers

buikgriep?

14-04-2014 08:06 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
goedemorgen viva'ers,



ik heb sinds zaterdagavond last van diarree, buikkrampen, koorts en een algehele malaise. die koorts en malaise zijn inmiddels redelijk verdwenen en ik heb weer wat eetlust. ik heb eigenlijk behoorlijk veel zin in chocolade en een lekkere pasta zou er ook wel in gaan. ik houd eten (die chocolade en pasta heb ik maar even laten staan en wijselijk besloten het bij beschuitjes te houden) echter nog steeds niet lekker binnen en de krampen zijn ook nog niet verdwenen.

5 jaren geleden heb ik een buikgriep gehad waarbij ik het gevoel had dat het einde van mijn leven nabij was: overgeven, diarree, overgeven EN diarree tegelijkertijd, een buikpijn die ik mijn ergste vijand nog niet zou gunnen, etc. dat gevoel heb ik nu totaal niet. na lang twijfelen heb ik me vandaag ziek gemeld, maar meer omdat ik onder deze condities liever geen gebruik maak van het personeelstoilet, dan dat ik echt niet in staat ben iets werkgerelateerds te produceren.



waar ik me nu een beetje zorgen om begin te maken, is dat dit misschien een nieuwe vorm van mijn prikkelbare darmsyndroom (PDS) is..? ik heb inmiddels al een aantal keren vernomen dat de gemiddelde forummer niet beschikt over een glazen bol en ik begrijp dat jullie hier geen pasklaar antwoord op hebben, maar waar ik op hoop is een beetje herkenning in de trant van "och ja, vijf jaar geleden had ik ook zo'n hele irritante buikgriep, was na vijf dagen weer over" o.i.d. nog een keer wennen aan PDS zou me mentaal behoorlijk opbreken denk ik en is niet iets waar ik naar uitkijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het heerst. Ik heb sinds gisteren buikgriep.. Enorme krampen en alles wat ik eet komt er gelijk weer uit (diarree). Heb er al meer mensen over gehoord dus denk niet dat het door jouw pds komt. Bij pds heb je ook geen koorts lijkt mij? Beterschap!
Alle reacties Link kopieren
Er zijn heel veel varianten van buikgriepvirussen en dit klinkt als een daarvan
Alle reacties Link kopieren
Waarom meteen een nieuwe vorm van PDS?

Ooo. jouw PDS! verkeerd gelezen

Een gewone buikgriep heerst op het moment in mijn omgeving, dus waarschijnlijk ook in die van jou.

En vijf jaar geleden is een hele tijd, ik zie niet helemaal in wat dat met deze keer te maken heeft. Buikgriep is altijd erg vervelend en verloopt meestal precies zoals jij beschrijft. Niets raars aan.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb precies hetzelfde als jij en in mijn geval is dat gewoon buikgriep.



Ik zou vandaag starten met invallen op een school maar heb afgezegd. Heel vervelend en ik zeg eigenlijk nooit af, maar constant mijn behandelingen moeten onderbreken om naar de wc te rennen + de kramp, het zweten en je niet goed kunnen concentreren.. leek mij niet fijn als eerste kennismaking met de kinderen.
Alle reacties Link kopieren
quote:winterteen schreef op 14 april 2014 @ 08:44:

Ik heb precies hetzelfde als jij en in mijn geval is dat gewoon buikgriep.



Ik zou vandaag starten met invallen op een school maar heb afgezegd. Heel vervelend en ik zeg eigenlijk nooit af, maar constant mijn behandelingen moeten onderbreken om naar de wc te rennen + de kramp, het zweten en je niet goed kunnen concentreren.. leek mij niet fijn als eerste kennismaking met de kinderen.



Ha ja, ik ga met veel dingen gewoon naar mijn werk, maar met spugen en diarree voel je je gewoon algeheel verschrikkelijk. En het is iets gênanter in het openbaar dan een hoofdpijntje

Ik heb het vorig jaar gehad: als ik mijn hoofd maar bewoog moest ik al overgeven. En dan ook diarree.. heb toen echt heul vaak met een teiltje op schoot op de wc gezeten...

Sterkte! En TO ook!
Alle reacties Link kopieren
ahhh, superfijn om deze geruststellende reacties te lezen!



@loiseau: mijn enige ervaring met buikgriep is die van vijf jaren geleden, en hoe ik me nu voel lijkt in principe meer op PDS (op zich wel eetlust, maar m'n darmen verwerken het eten niet) dan op die buikgriep van toen. maar aan de reacties te lezen moet ik me daar geen zorgen over maken



@alle zieken: heel veel beterschap! diarree en overgeven zijn inderdaad net een tikkeltje genanter dan dan hoofdpijn, haha.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt als een buikgriep.

En doe het je collega's niet aan je besmet voor je het weet iedereen via de wc / kraan / deurkruk. Dan ben jij straks beter en is de rest ziek.
Alle reacties Link kopieren
Hoe voel je je nu? Hou je je eten al binnen? Ik heb een uur geleden 2 beschuiten op en die zitten er nog in. Heb wel echt last van mijn darmen en nog steeds krampen.
Alle reacties Link kopieren
haha nee, mijn eten komt er net zo hard vloeibaar weer uit helaas. heb ook nog steeds last van krampen. wordt vanzelf beter hoop ik:)
Alle reacties Link kopieren
Oh balen zeg! Blijf je morgen nog thuis? Bij mij komt het eten er nu niet (nog niet) uit. Mijn darmen rommelen enorm en de krampen zijn er ook nog. Vervelend he ben jij ook misselijk?
Beterschap Roxyfoxy.

Heb er recent ook flink last van gehad.



Over die ziekmelding op kantoor maak je je niet druk toch? Velen voelen zich daar schuldig over. Maar ziek is ziek.
Alle reacties Link kopieren
jeeeeetje nou ik dacht dat het de goeie kant op ging, maar heb zo ongeveer de hele nacht op de wc gezeten. voel me nu nog steeds niet beter. pfff:(
Alle reacties Link kopieren
Buikgriepen zijn zeer irritant ja. Zelf ooit Noro gehad: hele nacht met een emmer voor me op de WC gezeten. Verschrikkelijk!



Veel beterschap. Hou wel goed je vochtstatus in de gaten opdat je niet uitdroogt, met andere woorden: plas je nog normaal zoals altijd en hoe vochtig zijn je slijmvliezen (droge mond, huilen zonder tranen etc). Het beste -als gewoon water er weer uitkomt- is zelf een beetje ORS maken. Kun je makkelijk op het internet vinden hoe je het maakt. Dat is water met wat zout en suiker. Supersmerig, maar het blijft in ieder geval binnen.



Let ook even op de ontlasting; bloed of slijm erbij > direct naar HA.

Ook als het langer dan 3 dagen duurt en/of je er een hoge koorts bij hebt (> 38.5).



Nogmaals veel beterschap!
Though lovers be lost, love shall not and death shall have no dominion
Alle reacties Link kopieren
Oh vreselijk zeg... Bij mij spoot net alles er weer uit bah! Heb inmiddels wel alle kleuren gezien :(.
Alle reacties Link kopieren
hahah, goeie info



ik voel me inmiddels ietsje beter, hoor zelfs m'n maag rommelen, dus ga zo maar eens een lekker droog beschuitje eten…



hoor van m'n omgeving wel dat het heel erg rondgaat, dus we zijn in ieder geval niet de enigen met een buikgriepje. het schijnt meestal niet zo lang te duren, dus ik hoop stiekem een beetje dat ik het ergste gehad heb…
Alle reacties Link kopieren
Haha sorry ;). Ik heb net 2 beschuitjes met banaan op. Hopelijk blijft het binnen. Hoop ook dat we het ergste hebben gehad zeg.. Zorg je er wel voor dat je genoeg drinkt?
Alle reacties Link kopieren
heeel even dacht ik dat ik er van af was, maar nope, toch niet… hoe is het nu bij jou? beschuitjes binnen gehouden?
Alle reacties Link kopieren
Dat denk ik dus ook steeds . Beschuitjes zijn er weer uit. Buik borrelt nog naar de krampen zijn minder heftig. Wel misselijk helaas, jij? Het is een hardnekkig virus .
Alle reacties Link kopieren
krampen heb ik alleen direct voordat ik naar de wc moet, en vanaf 11 uur vanochtend was dat alleen een kwartier geleden. maar goed, gisteren overdag ging het ook reeeedelijk, en toen heb ik de hele nacht wakker gelegen, dus ik heb echt geen idee meer waar ik aan toe ben.

ik ben over het algemeen niet misselijk en die beschuitjes gaan er juist wel lekker in. ze komen er alleen niet zo lekker weer uit merk ook wel dat ik nu heeeel slapjes en duizelig begin te worden hoor
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend dat je heel de nacht op de wc hebt gezeten . Ik heb heerlijk kunnen slapen maar toen vanmorgen mijn darmen weer op gang kwamen ging het mis. Ik probeer nu maar beetjes te eten en niet gelijk alles in 1x ;). Hoop dat je vannacht gewoon kan slapen.
Alle reacties Link kopieren
ja, ik begin ook wel een beetje medelijden met mezelf te krijgen nu fijn dat jij lekker hebt kunnen slapen! dat scheelt al zoveel, een goede nachtrust. ik heb nu maar besloten dat ik maar gewoon wat moet eten. beschuitjes, een banaan en ook mager vlees schijnt goed te zijn, dus ik trakteer mezelf zo op een lekker plakje kipfilet
Alle reacties Link kopieren
Hmm lekker . Ik heb vanmiddag 2 beschuitjes met banaan op. Voor vanavond staat er een pastasalade op het menu.. Kleine beetjes eten maar. Het is wel goed voor de lijn.. Heb al 3 dagen geen lekkere dingen op haha. Hoop dat we nu het ergste gehad hebben hoor. Vriend kwam ook net melden dat hij niet lekker is..hoop dat het hem bespaard blijft.
Alle reacties Link kopieren
ik werd net wakker en ik dacht: wauw, ik voel me supergoed! hopelijk is dat ook echt het geval
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog steeds diarree :(. Hoe is het met jou?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven