Eten, laatste week zwangerschap

16-04-2014 13:30 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Ik ben inmiddels 39 weken zwanger en het wel een beetje zat, al die regeltjes wat je wel en niet mag eten gedurende de zwangerschap.



Nu vroeg ik me af... ik ben gek op leverworst en heb de gehele zwangerschap hier niets van gegeten omdat ik weet dat ik het niet bij 1 of 2 broodjes per dag kon houden



Maar nu.. kindje is "af", kan het kwaad om dan de regels van t maximale aantal mg leverproducten aan mijn laars te lappen?

Ik lees op internet dat teveel vitamine A tot hartafwijkingen en gespleten gehemelte zouden kunnen leiden. Maar dat is niet meer van toepassing nu toch?



Ik weet het, ik weet het, nog even geduld en dan maakt het niets meer uit maar ik heb er gewoon zooooo een zin in (en dan flink losgaan natuurlijk).
Hartafwijkingen geen idee, gehemelte sluit rond week 12 (of niet).
Alle reacties Link kopieren
Ik zou mooi nog even max 3 weken wachten. En je kunt toch best 1 á 2 broodjes met leverworst eten? Je hoeft toch niet meteen een hele leverworst naar binnen te proppen?
Alle reacties Link kopieren
Als je het zo goed hebt volgehouden de hele zwangerschap, dan kan dat laatste beetje er ook nog wel bij toch?

Ik heb geen idee wat wel/niet te eten, maar ik zou geen risico lopen, ook al zal het waarschijnlijk meevallen.
Misschien moet je eerst jezelf tegen komen, voordat je het kunt zijn
Kan zijn dat het je laatste week is, maar het kunnen er ook nog drie worden natuurlijk.
Kan echt geen kwaad ook niet gedurende je zwangerschap af en toe een broodje..

Als je iedere dag zo'n hele worst naar binnen zit te werken is t een ander verhaal maargoed je zegt zelf al dat je niet gewoon 2 broodjes kan eten
Alle reacties Link kopieren
Je wil niet weten hoe graag ik een hele leverworst erin wil proppen Babbelien hahaha



Sushi, filet americain, chocolademouse, gerookte zalm...



Ik wacht wel dan... laatste loodjes zijn op verschillende fronten zo zwaar!
Alle reacties Link kopieren
je 'mag' gerust 1 boterham met leverworst per dag, je bent er dus al heel veel misgelopen.

Geniet er van!! (info)
Alle reacties Link kopieren
quote:k.middleton schreef op woensdag 16 april 2014 13:39 Je wil niet weten hoe graag ik een hele leverworst erin wil proppen Babbelien hahaha



Sushi, filet americain, chocolademouse, gerookte zalm...



Ik wacht wel dan... laatste loodjes zijn op verschillende fronten zo zwaar!



Je hebt vegetarische filet americain bij de AH. Chocomousse kun je maken met avocado en cacao (Google maar)

Sushi kun je zelf maken met komkommer, avocado, tonijn



Gerookte zalm mag als het vers is. Gewoon de visboer vragen!



Je maakt het jezelf wel lastig ?

Vega leverworst bestaat ook!
Geniet van elke dag!
Eet gewoon 1 of 2 boterhammen met leverworst.

Gerookte zalm (van de visboer, niet vaccuum verpakt) mag je ook, sushi idem en chocolademouse kun je maken van gepasteuriseerde eiwit.

Je maakt het jezelf onnodig moeilijk!
Alle reacties Link kopieren
quote:mrsnem schreef op 16 april 2014 @ 13:42:

[...]





Je hebt vegetarische filet americain bij de AH. Chocomousse kun je maken met avocado en cacao (Google maar)

Sushi kun je zelf maken met komkommer, avocado, tonijn



Gerookte zalm mag als het vers is. Gewoon de visboer vragen!



Je maakt het jezelf wel lastig ?



Vega leverworst bestaat ook!



Nietttt !! Ik had dit topic al heel veel eerder moeten openen dus haha!



Maar vega leverworst bevat nog steeds vitamine A denk ik?
Alle reacties Link kopieren
quote:k.middleton schreef op 16 april 2014 @ 13:39:

Je wil niet weten hoe graag ik een hele leverworst erin wil proppen Babbelien hahaha



Sushi, filet americain, chocolademouse, gerookte zalm...



Ik wacht wel dan... laatste loodjes zijn op verschillende fronten zo zwaar!Hé hou eens op, ik moet nog zo'n 13 weken!
Alle reacties Link kopieren
Nee, vegaleverworst is niet van lever gemaakt. Kan je gewoon eten.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Babbelien, ik moet nog veel langer, een half jaar!!!! Niet zeuren



En sushi met tonijn zou ik niet doen vanwege de zware metalen. Ook een tonijnbiefstuk zou ik nog laten staan. Maar als je sushi maakt met tonijn uit blik is het wel ok, dat is nog jonge tonijn en bevat minder zware metalen.



Sushi met krab, coquilles en garnalen mogen wel! Daar heb ik twee weken geleden nog heeeeeeerlijk van gegeten! Ook in combinatie met avocado, dus lekker en gezond!



Vegaleverworst kan gewoon. Dat bevat nl niet zoveel vit A
Alle reacties Link kopieren
Waarom? Er zit toch geen lever in, maar Soja-eiwit...
Geniet van elke dag!
Chocomousse uit de supermarkt is ook geen enkel probleem!!!! Dus neem het ervan.



Vers gerookte zalm mag ook en is zelfs goed voor jullie hersenen, vacuüm mag niet. Ga dus ook nog even langs de visboer en trakteer jezelf! Oh en tip, lekker erbij is de Torres Natureo witte wijn. Die kun je kopen bij de Gall&Gall, doen hoor



Succes met de laatste loodjes
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou je geen chocomousse mogen? Of heb je het dan over verse met rauwe eieren?
Alle reacties Link kopieren
Nou de albert heijn is straks weer een paar euro rijker, ga meteen vega leverworst halen!



Wat betreft sushi en chocolademouse zelf maken... Sushi van de toko vind ik nou eenmaal veel lekkerder maar heb juist op het viva forum gelezen dat de rijst een boosdoener zou zijn. Als dat niet vers zou zijn zouden daar juist bacterien in kunnen zitten. En chocolademousetaart heb ik alleen gemist op mijn verjaardag



Vega leverworst en vega filet americain, er gaat een wereld voor me open!!
Nee joh, die rijst dat is onzin. Sushi mag gewoon. Ook de nori-vellen zijn gewoon oké.

Idd als dingen niet vers zijn, moet je het niet eten. Maar zo'n vaart loopt het echt niet!

Sushi wel alleen vers bereid kopen, niet van die bakjes bij de supermarkt, dat zou ik nu ook niet doen.



Haal je ook meteen wat chocomousse bij de appie??
Sushi die vers bereid is bevat geen rijst die a la minute klaargemaakt is hoor.



Die rijst wordt 's ochtends al gekookt.



En dat kan dus wel een risico zijn.
Riannerianne, ik weet dat de rijst eerder wordt gekookt, maar als het afkoelen en bewaren volgens de regels gaat is het geen enkel probleem de rijst van !NotaBene! dezelfde dag te eten.

Ik ga het mezelf niet nog moeilijker maken dan het al is. Ik ken de keuken van het restaurant, is zichtbaar voor gasten, en het is niet zo'n vreetschuur a la Sumo/ShabuShabu oid. Dus ik maak me echt geen zorgen.
Alle reacties Link kopieren
Haha. Ik dacht dat je om advies kwam vragen wat je beter niet kan eten i.v.m. de aankomende bevalling. Een vriendin van mij zei in haar laatste week tegen me dat ze morgen hachee zou eten. Ik vond haar heel dapper en zei dat ook tegen haar. Ik geloof dat ze die hachee toch maar vervangen heeft voor iets dat minder darmgassen kon veroorzaken.
Alle reacties Link kopieren
Dat begreep ik dus ook Riannerianne!



Maar Cheery, die overheerlijke chocomouse taart van de albert heijn bevat rauwe eieren... toch?



Ik heb me verder wel prima vermaakt tijdens de zwangerschap hoor, alleen nu ben ik er wel een beetje klaar mee dat ik gewoon alles naar binnen wil schransen zonder rekening met bepaalde risico's te houden.
Dat dacht ik eerst ook Jubelientje! Zo van wat is goed 'voorbereidingseten'? Ook wel handig om te weten.

Ik denk trouwens dat het iets marathonachtigs zou moeten zijn, zoals pasta. Maar goed, wanneer eet je dat? Want in het gros van de gevallen weet je niet wanneer je gaat bevallen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gewoon die leverworst eten hoor. Toen ik zwanger was mocht dat nog gewoon (of ik heb niet goed gelezen toen, kan ook).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven