double the trouble but twice the fun

30-12-2010 15:27 2677 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom op het tweelingentopic!



De plek om vragen te stellen, tips en trucs te delen, of gewoon lekker te kletsen over je tweeling en alles wat daarmee te maken heeft!



Even voorstellen:

Ik ben Soezie, 33 jaar, en sinds eind september 2010 de trotse moeder van een jongen en een meid!



Kom er gezellig bij en klets mee!



Edit: Ik ben inmiddels niet meer actief op dit forum. Dit topic wordt door mij dus niet meer bijgehouden. Vandaar dat ik de tabel die hier stond inmiddels heb verwijderd op verzoek van een aantal dames. Voor een nieuw actief topic kunnen de actieve schrijvers dus beter een nieuw topic starten...
Alle dieren -behalve de mens- weten dat het leven in de eerste plaats bedoeld is om ervan te genieten. ~Samuel Butler~
Alle reacties Link kopieren
Iemand van hier heeft me een fb vriendschap verzoek gestuurd. Geen bericht erbij dus weet niet wie het is en ik voeg niet zomaar toe
Alle reacties Link kopieren
Gna gna Pop, haren trekken en elkaar op hoofd meppen hier ook favoriet! Ik weet nog dat wij samen zwanger waren, als 'oude dames' ook nog volgens mij (sorry als ik het fout heb!), was geloof ik op een ander topic. Wat goed dat bij jou de BV is gelukt! Bij mij vanaf begin te weinig melk voor twee, hoe hard ik ook kolfde.



Ah ja Saaaaar, zoals jij tegen de inentingscomplotten vecht zo vecht ik tegen de suiker (Zal wel niet lang meer zijn voordat ik eraan toegeef…)



Pop waren ze bij jou 'vanzelf' te vroeg? Als in, natuurlijk op gang en zo?
Alle reacties Link kopieren
Caramella2, oh wat leuk dat je mij 'herkend'. Ben inderdaad niet de jongste moeder . Schreef jij onder deze naam? Gaat even geen lampje branden, sorry!



Ik ben te vroeg bevallen omdat van één van de kindjes de vliezen braken bij 32 weken. Nog ruim een week kunnen rekken, met bedrust, weeenremmers (want ik kreeg weeen), longrijping, anti-biotica tegen infecties, etc.

Maar bij 33 weken zette de bevalling door, en werd het een spoedkeizersnede vanwege de ligging van de kindjes (één in volkomen stuit, de ander er lekker tegen aangekruld).

Hoe is dat bij jou gegaan?
Alle reacties Link kopieren
Hai Pop, nee ik schreef toen onder een andere naam, ivm eventuele herkenbaarheid onder deze (niemand wist toen nog dat ik zwanger was of probeerde te worden, en dat wilde ik graag zo houden). Toen ik eenmaal wist dat het er twee waren, zorgde dat voor zoveel ophef dat ik (tot vorige week) helemaal van het forum ben verdwenen!



Gut dan heb je een tijdje in het ziekenhuis gelegen zeg. Tenminste die bedrust was denk ik niet thuis? Ik ontwikkelde HELLP syndroom, uit het niets, en drie dgn later (ook met longrijpingsprikken en zo) moesten de babies eruit ivm acuut gevaar voor mij. (Ook spoedkeizersnede want er was nog niets op gang qua bevalling.)



Als ik zo snel reken moeten wij min of meer dezelfde uitgerekende datum hebben gehad: 12 maart?



Ik zit met twijfel over hoe het aan te pakken met het KDV. De twins zijn aan het wennen, maar dat schiet voor geen meter op. Tot nu toe is het 3 dgn wennen (1 uurtje KDV), 4 dgn ziek, 2 dgn wennen, 10 dgn ziek geweest. Nu zijn ze net aan beter, en ik wil zo graag dat ze eerst even een paar dgn 'beter' zijn voordat de volgende verkoudheid/hoest/koorts/bronchitis/buikgriep er weer aankomt. Maar ja, dan wennen ze nooit! Zucht
Vraag van een vriendin aan tweelingmoeders: Lijkt jullie dit een handige kinderwagen voor een tweeling?

Ja, en de volgende fase (met 2 zitjes) is nog handiger. Lijkt namelijk enorm op de iCandy die trouwens beter doorontwikkeld lijkt.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een wagen met twee wiegjes naast elkaar, lijkt mij persoonlijk handiger. En ik vind het erg fijn dat ik beide kids kan zien als ze in de wagen liggen. Wij hebben de tfk twinner twist duo.
Alle reacties Link kopieren
Lijkt mij juist vreselijk.

En waar wil je je boodschappen kwijt? Een groot pak luiers wordt al lastig

En mijn kinderen hadden de grootste lol toen ze naast elkaar zaten toen ze wat ouder waren
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Mijn hal was niet breed genoeg voor de brede wagen. Dat werd dus een keuze tussen een dubbeldekker of de schuur....
Alle reacties Link kopieren
Ow ja, als je geen plek hebt houdt het op natuurlijk

Heb ook echt gezocht op de smalste wagen
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Ik heb m'n best gedaan een smalle tweeling te baren 😜
Alle reacties Link kopieren




Je had gewoon een smalle wagen moeten uitzoeken, jij druif!
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Saaaaaaaar, ik had jou 3,5 jaar geleden moeten leren kennen. Big miss!



En wat is DE tip voor middagslaapjesweigeraars? Ik overweeg een isoleercel voor mijn tweeling in te richten......
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,



Ik ben inmiddels 13 weken zwanger van een eeneiige tweeling! Vind het allemaal zo spannend. Ik ga nu voor controle naar de gyn en heb vandaag weer een echo gekregen. Vanaf nu zal ik elke twee weken moeten terugkomen. Gelukkig is het ziekenhuis niet heel ver weg

Graag zou ik in contact komen met (aanstaande) moeders die nu ook zwanger zijn van een tweeling of moeders die een eeneiige tweeling hebben gekregen. Ik ben uitgerekend op 21 oktober.



Liefs, Viv
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook zwanger van een tweeling, maar van een twee-eiige tweeling! Ik ben bijna 18 weken zwanger. Ik ben 19 september uitgerekend, maar de gyn zegt dat ik ervan uit moet gaan dat ze ongeveer 3 weken eerder komen.

Ik heb elke 3/4 weken een echo in het ziekenhuis, erg leuk. Volgende echo is mijn 20 weken echo (ben dan 21 weken, maar eerder kon niet).
Alle reacties Link kopieren
Hi Sarah,



Wat leuk! Dat zei mijn gyn idd ook. Dus ik gok op 37 weken (hoop natuurlijk niet eerder). Spannend je 20 weken echo! Voel je je verder goed? Heb je nog meer kinderen of zijn dit je eerste twee?
Alle reacties Link kopieren
Ten eerste van harte gefeliciteerd jullie met de zwangerschap!

Zelf heb ik een eeneiige tweeling van nu 8.

Nu helemaal leuk, elkaars beste vriend.

Maar ik heb wel tropenjaren gehad.



Toch altijd weer bijzonder he een tweeling.

Je beseft je nu nog niet wat een bekijks je straks krijgt.

In ieder geval kunnen jullie hier terecht betreft het wel en wee van twee!
Alle reacties Link kopieren
Ja ik voel me verder goed, maar ben wel erg moe en heb een lage bloeddruk. Ik doe het rustig aan en gelukkig zijn ze op mijn werk erg begripvol. Dit zijn mijn eerste twee En jij?



Hoe voel jij je? Ben je al van de schrik bekomen dat het er twee zijn? Weet je het al lang?



Mafalda, bedankt voor de felicitatie en dat we hier terecht kunnen. ik bereid me ook voor op de tropenjaren haha. Praat hierover ook met vriend, zodat hij zich ook goed beseft Maar ik vind het ook leuk dat ze altijd elkaar hebben en hoop dat ze ook beste vriendjes worden.

Als ik nu al zeg dat ik een tweeling krijg vinden mensen dat superinteressant dus ben dan benieuwd hoe ze straks reageren!
Alle reacties Link kopieren
Ik voel me verder ook goed, maar inderdaad ook erg moe en mijn bloeddruk is ook laag (naja beter dan hoog). Hier op mijn werk gelukkig ook veel begrip. Zit er wel over te denken om over een tijdje minder te gaan werken en dan op een gegeven moment helemaal te stoppen.



Ja, dit zijn ook mijn eerste twee!

Ik weet het nu twee weken, gezien bij de termijnecho. Moest toch wel paar dagen bijkomen haha. Ook omdat ik meteen veel onzekerheid had van als alles maar goed gaat etc. Maar kan me nu al niet meer voorstellen dat het er maar 1 zou zijn en wanneer ben jij er achtergekomen?



Thanks Mafalda, wat leuk jij ook een eeneiige tweeling! Bijzonder he! De tropenjaren idd, kan me nog geen voorstelling ervan maken uberhaupt omdat het mn eerste kinderen zijn. Zal in het begin wel hulp krijgen van (schoon)moeders. Helemaal leuk idd dat ze elkaar beste vriend zijn. Dat vind ik altijd zo schattig om te zien.



En super deze topic, heb al het een en ander gelezen. Leuk zo met gelijkgestemden! Ga ik nog veel aan hebben
Wat leuk, allemaal nieuw leven bij double trouble. Succes, let goed op jezelf en de kleintjes!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd 'nieuwe' tweelingmoeders!



Het is inderdaad heel leuk, en bijzonder, een tweeling. Wij hebben een dochter en zoon van 15 maanden.



Stel je vragen, deel je ervaringen en zoals Jusa zegt: zorg goed voor jezelf!
Hey meiden,



Ik heb dit topic een tijdje geleden al van voor naar achter gelezen toen wij net kregen te horen dat we een tweeling verwachten. Nu is er nieuw leven in de brouwerij, wat leuk! Zelf ben ik in verwachting van een eeneiige tweeling en poejjj wat vind ik het spannend. Om de week controle en ik hou telkens weer mijn hart vast of er geen groeiproblemen of tts wordt ontdekt. Ook wordt er elke keer weer verteld hoe groot de kan is op bovengenoemde complicaties, dus ik moet zeggen dat ik het lastig vind om al wat spulletjes te kopen of echt te genieten omdat er telkens een stemmetje in mijn hoofd zit met 'wat nou als'. Hoe ervaren jullie dit ? Ik moet mijzelf echt toezeggen dat het ook echt zo kan zijn dat alles goed gaat en we straks écht twee baby'tjes in onze armen hebben, maar dat lijkt nog héél onwerkelijk.



Verder gaat het hier (nu bijna 17 wk) goed met de misselijkheid! Wel trekt de vermoeidheid niet echt weg, helaas. Hoe zit dat bij jullie ? Hebben jullie al meerdere kindjes? Ik heb al een dochtertje van ruim 2. Ik zou het leuk vinden hier te kletsen met jullie!
Alle reacties Link kopieren
Hai Madiran, ik heb me tijdens mijn tweelingzwangerschap nergens druk om gemaakt en toch ging het allemaal hartstikke problematisch. Ik ben eigenlijk wel blij dat ik me niet 29 weken zorgen heb gemaakt, want daar had ik daarna nog ruim de tijd voor. Ondanks dat allemaal heb ik twee hartstikke gezonde kindertjes van 15 mnd. Wat gebeurt, gebeurt. Geniet, zorg goed voor jezelf en vries lekker veel eten in van te voren, dat komt zeker van pas!
Hey Caramella, Dank voor je reactie. Ik zie nu dat mijn berichtje ook wel heel paniekerig overkomt maar gelukkig kan ik het bij momenten ook wel relativeren hoor. Er blijft alleen zo'n onzeker gevoelletje zeuren. Wat fijn dat jij nu twee gezonde kinderen hebt, jongens of meisjes? En ze zijn dus met 29 weken geboren? Dat is vroeg! Haha, ik moet wel lachen om je 'vries lekker veel eten in' :D gaan we zeker doen!



Rest van de dames; zijn jullie er al uit welke kinderwagen jullie nemen?
Alle reacties Link kopieren
Dat is een nadeel van een 1 ei tweeling, het risico op tts.

Bij mij is het daardoor echt heel spannend geweest, en geen zorgeloze zwangerschap.

Gelukkig word het goed in de gaten gehouden.

En de kans dat er niks aan de hand is, is gelukkig groter dan dat het mis gaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven