Uitgerekend in oktober 2014

27-02-2014 14:51 651 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoera, een heleboel aanstaande oktobermoeders die mee willen schrijven! De tabel is vol, gasten zijn welkom.

naam leeftijd al kinderen?Uitgerekende datum opmerking floordeg22/26 - 30 septemberevw198429/371 zoontje 4 oktobermiezemuis 37/385e 4 oktober:heart:14-5 20 wk echo, 6-5 controle verle 33- 5 oktober muzieknootje29/27- 6 oktober 17-4 controle, 29-4 geslachtsbep.khamiesa8133/40- 6 oktober 23-4 geslachtsbepalingmommysher22/25- 7 oktober 15-4 geslachtsbepalinglinthe30/27- 7 oktober bosjekrullen29/30- 9 oktober bloempje049023-10 oktoberpolonaise29/331 dochtertje 10 oktober 29-4 controletoverballenboom322e 14 oktober 28-5 20 wk echosaxofoon1988 25/27 - 14 oktober 14-4 echomuppet32 - 17 oktoberdooncha28/28 - 19 oktober26-3 echoas1984 29/29-22 oktober 27-5 20 wk echozwelgje_b33/33 - 22 oktober 14-4 combitest theetut 26/27 - 27 oktober amereeh0132/32 2e 29 oktober



voor floflo, weekend, jaimesblond, daisy5 en de anderen
Alle reacties Link kopieren
En nog even een knuffeltje voor degene die dat nodig heeft..!
Alle reacties Link kopieren
Wat mooi dat er zoveel geschreven is in zo'n korte tijd, en er naast de moeilijke dingen ook zoveel goed nieuws is



@ amereeh: ik hoop dat je een voorspoedige zwangerschap hebt!

@ verle, had je je verloskundige nog gesproken? Ben even kwijt wanneer je nou je afspraak met haar had. En benieuwd ze tips had of kon meedenken wat je nu kan helpen.



Geslacht weten...we hebben het de eerste keer voor ons gehouden. Iedereen leek te denken dat we een jongetje krijgen, mijn ouders waren daadwerkelijk verbaasd toen ze een kleindochterhadden We vonden het aanvankelijk leuk om het samen te weten, maar mijn man zou het deze keer toch fijner vinden om het niet geheim te moeten houden. Mij maakte het de eerste keer al niet veel uit, dus zijn we er deze keer open over als we het weten.

Ben wel heel benieuwd wat we allemaal gaan krijgen, en zaterdag is echt al snel Bosjekrullen!
Alle reacties Link kopieren
Tjah ik twijfel nog tussen niemand vertellen, alleen een paar mensen vertellen of gewoon op fb zetten zodat iedereen het weet. Mijn man & ik zijn niet zo goed in geheimpjes hebben, we pakken onze kerstcadeautjes ook altijd rond sinterklaas al uit omdat we het niet langer voor ons kunnen houden, dus optie 1 zal wel afvallen ;)
Alle reacties Link kopieren
Bij ons is iedereen al op de hoogte van geslacht en naam!



En ja voor facebook groep! Ik word af en toe helemaal gefrustreerd van dit forum!
Alle reacties Link kopieren
@toverballenboom; hier in de buurt zit een echobureau die vanaf 15wk al kunnen zien wat het wordt, spannend! Hoop dat de baby er ook zin in heeft om zich te laten zien..

De naam houden wij sowieso voor onszelf.
Alle reacties Link kopieren
Fijn zoveel goed nieuws! : )

En sterkte voor het slechte nieuws.. Moeilijk hoor!



Ik heb maandag met precies 15 weken de geslachtsecho gehad, het was een heel mooie echo, de baby was heel mooi te zien.

We krijgen een meisje ☺️



Ben nog steeds steeds ontzettend misselijk en beroerd maar wetend dat het met de baby goed gaat, is dat helemaal niet erg!
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi,



@Linthe, wat leuk dat je al weet dat jullie een dochter krijgen! Kun je heerlijk op je roze wolk



@Evw, ik ben ook voor een fb groep! We hebben hier al zoveel lief en leed gedeeld, het lijkt me daarom echt leuk om persoonlijker te worden.

Degenen die niet mee willen kunnen hier blijven, als iedereen hier ook blijft posten blijft het hier ook gezellig.



Wij willen wel graag weten wat we krijgen maar houden het dan nog wel voor onszelf. Ik hoop dat ze het bij de 20weken echo kunnen zien.

Ik twijfel heel erg of ik de vk zal bellen. Het lijkt wel of ik soms een soort harde buiken heb. Voelt heel naar in ieder geval. Buikpijn is ook steeds erg aanwezig. Pff, wat een gezeur he...
Alle reacties Link kopieren
[quote]verle schreef op 15 april 2014 @ 13:27:





En mijn bevaldatum staat weer op 7 mei.



Jij gaat al wel heel snel bevallen Verle...haha (sorry kon het niet laten...)
Alle reacties Link kopieren
@facebook: zal ik dan maar een profiel aanmaken



@geslacht weten: wij willen het graag weten en gaan het dan ook vertellen denk ik. Maar de naam houden we nog even voor ons zelf.



Zijn jullie er al uit qua babynamen?
Alle reacties Link kopieren
@miezemuis, bij welke twijfel dan ook moet je gewoon altijd je vk bellen! Daar zijn ze voor! nooit twijfelen hoor! ook al is het niks, soms is de bevestiging dat het niks is toch fijn?



Qua baby naam weet ik al heel lang hoe ik een dochter wil noemen, zoals ik al eerder zei ik heb altijd gedacht dat ik een dochter krijg als ik 30 ben dus dat weet ik al wel, dat weet iedereen ook wel.



jongensnaam vind ik veel moeilijker, ik wacht ook de echo even af voordat ik daar echt diep over na ga denken Als het een jongentje is ga ik wel de naam voor me houden, vind het eigenlijk wel jammer dat iedereen de meisjes naam al weet, maar vind hem te leuk om te wisselen.
Als jullie een geheime groep aanmaken bij fb ben ik ook van de partij.



Denk eerlijk gezegd dat het hier dan snel zal uitsterven.



Namen: Drama hier. Dat gaat nog heel lang duren. We worden het nooit eens... tot op het laatste moment. (de vorige keer was het nóg lastiger)
Alle reacties Link kopieren
Wij waren er al uit voor een meisjesnaam, maar twijfelde erg over onze jongensnaam - wij konden eigenlijk niet kiezen tussen twee. Gelukkig is het dus een meisje.



Onze zoon heeft drie namen... Voornaam die wij gewoon leuk vonden en dan de namen van zijn opa's. Dat doen wij nu ook voor onze dochter. Leuke voornaam, en dan de namen van de oma's.



http://www.meertens.knaw.nl/nvb/ op deze site staan allemaal gegevens over voornamen... Hoeveel mensen er in Nederland zijn. Met deze naam, wanneer de naam erg populair is geweest enzo. Het blijkt dat mijn man en ik er van namen houden die in de jaren 80 veel aan babies gegeven werden!
Alle reacties Link kopieren
@evw1984 ja dat hebben wij ook, 3 namen, de vader van mijn man is overleden en die willen we graag vernoemen, en zo komen we dus op 3 namen voor een dochter. Waarvan de voornaam overigens nu in de top 10 staat, maar goed ik vind het echt een leuke naam.



Gek genoeg is een jongens naam lastiger, juist omdat we willen vernoemen. Mn schoonvader heette fred.....Zoek daar maar eens een leuke naam voor, .... fred ..... Heel moeilijk! Haha ben bang dat als het wel een jongetje wordt dat we hem maar gewoon Fred moeten noemen ;)



@polonaise: Ja je moet het natuurlijk ook nog eens zijn! haha je mag geen veto uitbrengen zeker? Ik merk dat met jongensnamen mijn man wat meer naar de hippe namen neigt, en ik naar de Hollandse lastig hoor!
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden ook maar 1 jongensnaam, en wel zes meisjesnamen... Daar moeten we dus nu uit gaan kiezen haha



@miezemuis idd bellen hoor! Daar zijn ze voor... Ik heb ook nog steeds erg veel last van m'n buik. 4 wkn terug heb ik er ook voor gebeld en mocht toen direct langs komen.
Alle reacties Link kopieren
Eindelijk weer tijd om even mee te schrijven, naast het meelezen van de afgelopen dagen



@facebookgroep; voor een besloten groep ben ik voor! Leuk

en ook voor een afspraak t.z.t. met alle kleintjes



@namen kiezen: dan heb ik het wel makkelijker in mijn uppie ;)

De meidennaam had ik eerst in mijn hoofd, maar staat nu nummer 1, en vind hem nu niet echt leuk meer. Erg leuk om dan met een collega te spreken en bij toeval op een erg leuke naam te komen, met een mooie betekenis. Nu de jongensnaam nog.

Maar zoals as1984 ook al zei, ik wacht de uitslag (van de NIPT) het weekend eerst wel af ;)



@polonaise: hier leuke paasplannen, weekendje richting het Noorden en paasbrunch met de familie 2e paasdag, mooie gelegenheid om het geslacht te onthullen

Helaas op dit moment wel erg moe, en een bloeddruk die steeds erg daalt, dus rustig aan
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik zitten kwa naam ook niet op een lijn. Ik hou meer van namen van nu en mijn vriend meer van wat oudere namen. Dus hier moeten we nog wel even over onderhandelen.



Deze week was ik jarig en heb ik veel cadeautjes gekregen maar ze waren meer voor de baby dan voor mij dus het wordt nu al verwend :p
Alle reacties Link kopieren
@saxofoon ja dat zal wel! Ik ben volgende maand jarig en mijn man ook, dus we moeten even een goed lijstje maken denk ik,voordat we 100 rompertjes krijgen ;) Ik had wel bedacht om een abbonnement op viva mama te vragen voor mijn verjaardag, dat leek me een leuke combinatie



Voor de meiden die al een kindje hebben: Ik ben soms een beetje bang dat ik spijt krijg van de naam, je moet het wel de rest van je leven mooi vinden, of dat als de baby er is dat de naam dan helemaal niet past, ervaringen?
Alle reacties Link kopieren
@as1984 ik had een tijdschrift cadeaubon gekregen en daar heb ik ook de viva mama voor besteld nu krijg ik 6 keer heb blad. Ik had geen lijstje ofzo gemaakt want ik had er helemaal niet over na gedacht.
Alle reacties Link kopieren
lieve schatten. . het gaat even zwaar kutttt (sorry) hier.. maar zal strax ff op pc inloggen en updaten en reageren op alles!



xx



ps: jaaaa Facebook! !! Ben altijd bang dat ik Door iemand herkend worst hier
Alle reacties Link kopieren
word*
Alle reacties Link kopieren
@Khamiesa, wat waardeloos meid...maar weer ff een computerknuffel voor jou dan



@As,

ik heb nog geen ervaring met een naam die niet past. Oudste dochter heeft een naam waarin een stukje van miezemans naam is verwerkt en een stukje van mijn naam. Naam past echt bij haar!

Onze zonen hebben allemaal een bijbelse naam omdat ik die mooi vond/vind. Nog nooit spijt van gehad.

En onze baby, dat wordt weer ff lastig,haha. We denken hard na. Over 4 weken weten we als het goed is wat het wordt. Ik ben zo benieuwd...



@Saxofoon,was jij nou jarig geweest? Nog gefeliciteerd!



Hoeveel zijn jullie tot nu toe aan gekomen? Ik schrik me telkens naar als ik op de weegschaal ga staan, al is het echt helemaal mijn eigen schuld. Ik heb echt de hele dag zin in eten, verschrikkelijk gewoon. Ik heb besloten dat het nu afgelopen moet zijn met dat gesnaai de hele dag, ik ben al bijna 5 kilo aangekomen. Terwijl ik juist 30 kilo was afgevallen. Ik heb net verse aardbeien, muesli, kwark en komkommers gekocht en nu ga ik weer over op de gezonde dingen. Weg met de zure matten, koekjes en andere zoetigheid!!!
Alle reacties Link kopieren
zo even ingelogd op een laptop, dat gaat wat beter dan een smartphone...



Ik ben zo blij dat ik allemaal leuke en fijne dingen bij jullie lees w.b. de baby... Gisteren had ik een echo en hartje luisteren. Net een housebeat. echt super!

Mijn man is alleen niet op komen dagen, lag ik daar te janken op dat bed...



Sorry dat ik zoveel klaag bij jullie erover, maar ik moet het gewoon kwijt... Het lijkt wel alsof ik in een film zit waarin ik niet inspeel maar waar ik meekijk van de zijlijn.. en dat ik dan continu naar mijzelf roep; KIJK EENS NAAR JEZELF, RUN!!!

Maar ja.. ik luister naar niemand, dus ook niet naar mijzelf..



Meneer *******. Alles wat ik nooit zou pikken, pik ik van hem.. En hij weet het..



Ik weet niet waar het misgegaan is.. ***** Als ik naar hem kijk voel ik gewoon zoveel liefde, hij heeft alleen zelf niet door dat hij zichzelf zwaar de vernieling inbrengt, en mij daarin meesleurt.. maar dat doe ik eigenlijk ook zelf.



Ik kan alleen maar huilen en voel me zo machteloos...



Bedankt dat ik mijn hart hier mag luchten!
Alle reacties Link kopieren
qua namen zijn we er (denk ik) wel uit. niet te islamitisch, maar wel dat ze worden geaccepteerd door het consulaat. Ze kunnen daar erg moeilijk doen!
Alle reacties Link kopieren
Pff, Khamiesa, dat is allemaal niet niks wat je daar schrijft. Ben je wel veilig bij hem?

Meis, ik wilde dat ik iets voor je kon doen. Zet em op, je bent een sterke vrouw, maar pas heel goed op jezelf en je kindje!

xx
Alle reacties Link kopieren
Ja hij zou me niets doen hoor.. gatver Hoe naïef klinkt dit eigenlijk.. ik ben gewoon ff de kracht aan het zoeken om hier uit te komen.. alleen of met hem..

je doet genoeg hoor om te luisteren xxx Dank je

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven