Internetdaten - Wie nog meer?

03-01-2014 10:37 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het laatste topic dat ik hier over kon vinden was inmiddels een beetje dood gebloed omdat volgens mij iedereen naar een facebook groep is verhuisd. Vandaar dat ik een nieuwe aanmaak.

Onder een nieuwe naam vanwege herkenbaarheid, niet iedereen hoeft te weten wat ik uitspook op date gebied.



Wie is er nog meer aan het internetdaten geslagen en heeft zin om ervaringen uit te wisselen?

Het lijkt mij leuk om alle leuke en minder leuke dingen te kunnen spuien hier.
Alle reacties Link kopieren
Eerste mailtje wat je van een dame op RP krijg..



"Zullen we gelijk even Facebook uitwisselen?"



What's the use? Je kunt meerdere foto's van me zien en met me communiceren.. Dan kan ik net zo lief al m'n privé gegevens op m'n profiel zetten..



Onlinedating.. zucht..

Of ben ik weer zo moeilijk? :p
Alle reacties Link kopieren
@Strider hahahaha moet lachen om jouw toon in je bericht. Ja goed idee, gewoon een echt profiel plaatsen met je adres, wie weet komen ze dan gewoon bij je aanbellen



Ik ben er altijd erg voorzichtig mee, dus ik snap jou helemaal. En als je een keer een weirdo treft zal zo'n meisje ook wel voorzichtiger worden.



Heb je nog leuke contacten lopen?
@ strider, ik vind die vrouw wel een enorme drammer als ik eerlijk ben. Zou ik ook laten zitten.



@ lovendal, fijn dat je weer even terug bent.



@ nadine, ik kan wel tips aangeven om wat aan je sexy uitstraling te doen. Maar van vuilniszakken dragen wordt jij ook niet blij....



Even serieus, ik heb een keer een date gehad met iemand die graag een man wilde hebben die stevig in zijn schoenen stond vanwege haar sterke persoonlijkheid. Haar oordeel aan het eind van de date was dat ik geen tegengas gaf. Mijn oordeel was dat al mijn tegengas niet gehoord werd en ik geen zin had om openlijk ruzie te maken tijdens de eerste date.



Leuke mannen zijn anders, denken anders en gedragen zich anders dan arrogante mannen. Misschien moet jij die verschillen gaan herkennen en erop inspelen tijdens de date. Leuke mannen zijn echt niet bang voor sterke vrouwen, alleen willen ze wel weten of ze een sterke vrouw hebben of een bitch en zitten dus een tijdje in onzekerheid. Als je ze als sterke vrouw de tijd niet gunt om je te gaan vertrouwen, gaat het even duren.



Ook een leuke, vrouwen die reageren op je profiel met een interesse-berichtje. Jij reageert positief terug.



Stilte...



Meid, als je niet wil/kunt schrijven heeft het geen zin om me iets te sturen!



Grappig hoe je de ene periode zo een date hebt en dan weer weken niet eens een werkend contact kunt leggen.
quote:jasse schreef op 14 april 2014 @ 16:22:

Dus (met mate) eerlijk uitkomen voor je wensen, emoties en misschien angsten/tekortkomingen zeg maar. Geen hele zeurverhalen maar gewoon een glim van je innerlijke belevingswereld of zo. Ik heb volgens mij wel eens aan een date vertelt dat mijn richtingsgevoel vreselijk slecht is en dat ik me altijd zo ongemakkelijk voel als ik ontdek dat ik de verkeerde kant op loop en dan op een volle straat ineens om moet draaien terwijl iedereen dat ziet. Of dat ik wel eens appels en een komkommer heb gekocht bij de supermarkt terwijl ik die helemaal niet nodig had omdat ik niet alleen chocola wilde afrekenen want dat staat zo ongezond.



Kijk, kleine dingen dus. Daar heb ik wat aan, thanks! Lijkt alleen zo triviaal om het over iets als richtingsgevoel, iets kopen wat je niet nodig hebt (doe ik ook wel eens) oid te gaan hebben. Ik bedoel maar.. wat zegt dat nu helemaal over mij als persoon?? Maar ga het toch eens proberen, dus ben blij met de concrete voorbeelden



Over op onbetrouwbare mannen vallen: komen de redenen dat je op die mannen valt wel overeen met de werkelijkheid? Ik viel altijd op mannen met problemen vroeger. Ik had het gevoel dat die problemen betekenden dat die mannen: diepgang hadden, en openminded, vriendelijk, empathisch en intelligent waren. Toen heb ik natuurlijk door schade en schande geleerd dat die aannames niet echt kloppen en toen ik me dat besefte heb ik het type waar ik op val echt kunnen ombuigen.



Het beeld klopt op zich wel. Ik weet ook waarom ik op dat type man val... heeft enerzijds te maken met "vertrouwd vanuit verleden", dus herkenbaar gedrag, maar dat wil niet zeggen het goed voor me is. En anderzijds met mij als persoon: ik kan niet zo goed tegen routine, dat is in mijn ogen al snel sleur. Met zo'n type man wordt het natuurlijk nooit saai...



@Sybreed: ok, heb je ook nog andere tips waar geen vuilniszakken of algehele slonzigheid in voorkomen? ;) Msn kan ik er nog iets mee..

Ja vreemd he... soms ineens zoveel leuke contacten lopen en dan kom je ineens niet verder dan "hoi" en loopt het al dood.... gaat een beetje in fases merk ik, dus gewoon even wachten op de fase dat het wel weer loopt!
Ok zo irritant trouwens.. mannen die ofwel niet weten dat ze al vaker op je profiel gereageerd hebben, ofwel die een plank voor hun kop hebben en na 4 berichten nog steeds niet doorhebben dat je niet geinteresseerd bent. Eigenlijk zou ik een of ander lullig berichtje terug moeten sturen hehe... of ben ik dan zo'n bitch die jij bedoelt Sybreed ?
Alle reacties Link kopieren
@Nadine, dat zo overkomen herken ik hoor. Ik denk dat het voornamelijk met sterke communicatieve eigenschappen te maken heeft. Als je makkelijk praat en een bepaalde uitstraling hebt dan maken ze daar dat van, is mijn ervaring hoor haha. Ik probeer wat rustiger te reageren, minder gevat, minder snel. Ik merk dat ik val op mannen die ook makkelijk praten en dat zijn vaak de wat 'snellere' types. Een rustige, niet snel typende man, boeit me vaak minder, terwijl dat natuurlijk niets hoeft te zeggen over irl contact. Ik probeer er dus rekening mee te houden.



@Strider, een vuilniszak gaat niet helpen denk ik, het is ook je houding, loopje, blik etc. Je kunt jezelf niet veranderen toch. Wel kun je opletten op soort kleding, simpele spijkerbroek met shirt i.p.v. dat leuke jurkje en hakken. Maar in the end, ze moeten ook de moeite nemen er doorheen te kijken.
Alle reacties Link kopieren
quote:[message=16106185,noline]

Even serieus, ik heb een keer een date gehad met iemand die graag een man wilde hebben die stevig in zijn schoenen stond vanwege haar sterke persoonlijkheid. Haar oordeel aan het eind van de date was dat ik geen tegengas gaf. Mijn oordeel was dat al mijn tegengas niet gehoord werd en ik geen zin had om openlijk ruzie te maken tijdens de eerste date.





Grappig hoe je de ene periode zo een date hebt en dan weer weken niet eens een werkend contact kunt leggen.



2 hele herkenbare dingen!



Grappige is (mbt jouw 1e punt), m'n laatste date zei al vrij vroeg in mailconversaties dat ze iemand zocht die tegengas kon geven.

Dat deed ik dus ook mbt het "3x in de week afspreken in de 1e week" verhaal maar dat werd natuurlijk teniet gedaan zoals ik al eerder vertelde.





@Famke

Nee, op dit moment niet, ik heb nog even een nare nasmaak in m'n mond van vorige week. Het komt vast wel weer.

Hoe is het met jou?
Alle reacties Link kopieren
@Strider, bedankt en het gaat wel ok hoor. Enorme nasmaak dat wel en weer voorzichtig aan het mailen. Heb ook contact met een oude bekende die ik 20 jaar geleden voor het laatst sprak, grappig dat je zo ook weer bekenden tegenkomt. Ik heb eigenlijk teveel mensen die ik mail want afspreken wil ik nog niet en als ik dat ooit weer doe weet ik dus niet met wie haha.



@Sybreed, ik denk dat veel vrouwen zeggen dat ze tegengas willen, maar dat alleen mooi vinden klinken en er eigenlijk helemaal niet tegen kunnen. Evenals dat mannen graag een vrouw willen die direct is en eerlijk zegt wat ze wil, maar vaak vinden ze dat wel lastig. Mooie termen allemaal :-) Herkenbaar wat je schrijft en iets waar ik echt mee bezig ben. Leuke en goede mannen reageren anders. Misschien minder gevat en spannend/ouwehoerderig maar geeft misschien ook wel aan dat het type beter/anders is.
Alle reacties Link kopieren
@Nadine

Als iemand meerdere berichtjes stuurt zonder reactie te krijgen dan willen ze gewoon een bevestiging (hetzij negatief), want anders blijven ze stille hoop houden want je zegt ook geen "nee" bij geen reactie (en sommigen mensen hebben inderdaad gewoon een bord voor hun kop :p )



Hou gewoon een standaard copy/paste "geen interesse" berichtje in je conceptenmap.

Gewoon iets in de trend van "Bedankt voor je berichtje maar ik heb helaas geen interesse. Veel succes verder!"

Dan moet de boodschap wel over komen.



@Famke

Ok, mooi zo. Die nasmaak is niet meer dan logisch. Doe gewoon lekker rustig aan en doe waar je je goed bij voelt. Als dat nu alleen mailen is, so be it, you're the one in control.

De rest komt allemaal wel weer met de tijd ;)
@Strider: ik geef iedereen antwoord Dus dit gaat echt om mensen die al eerder een negatief antwoord hebben gehad. En dan ook echt duidelijk in de trant van: je profiel sluit niet aan. Dus waarschijnlijk wéten ze dan niet eens meer dat ze al gereageerd hadden. Nog erger.



@Sybreed & Strider. Ik wil toch even reageren op jullie stukjes over tegengas geven.



"Mijn oordeel was dat al mijn tegengas niet gehoord werd en ik geen zin had om openlijk ruzie te maken tijdens de eerste date"



en



"Dat deed ik dus ook mbt het "3x in de week afspreken in de 1e week" verhaal maar dat werd natuurlijk teniet gedaan zoals ik al eerder vertelde"



Misschien zit m in de interpretatie van tegengas geven. Ik zeg ook vaak dat ik iemand zoek die tegengas kan geven, dus ik zal mijn eigen persoonlijke interpretatie er op los laten. Tegengas houdt voor mij in dat iemand een sterke persoonlijkheid is, een eigen mening heeft, en mij kan "remmen" in die zin dat hij duidelijk grenzen stelt: tot hier en niet verder.

Als je dan naar een date kijkt, dan betekent dat voor mij dat iemand een mening heeft en die mening kan in heel kleine dingen al naar voren komen. Triviaal voorbeeld keuze uit tapas, noem er een aantal die je zelf wil en blijf niet wachten op mijn keuze of zeggen dat ik wel mag bepalen --> tuurlijk vind ik lief, maar ik wil ook graag weten dat jij iets wel/niet lekker vindt. Of een mening naar voren brengen als je het over een standpunt hebt, niet alles in het midden laten maar gewoon eerlijk daarover zijn.



Tegengas wil dus voor mij niet zeggen dat je overal over in discussie gaat, en al helemaal niet in het openbaar, of over kleine dingen moeilijk gaat doen, of star doen. Kwestie van pick your battles. Het gaat over iemand de ruimte geven, maar wel je grens kunnen stellen en die duidelijk maken.
@ nadine, dat vind ik op zich heel redelijk. Ik heb, en ik denk dat meer mensen dat hebben, over heel veel dingen geen sterke mening.



Als ik kan kiezen tussen tapas, de japanner of de indiër maakt het mij niet uit, zolang het eten maar lekker is. Ik vind alles lekker en voor mij is het net zo effectief om een dobbelsteen te gooien om het eten te bepalen. Ja, ik kan wel keuzes maken, maar ik zie geen enkel nut om een punt te maken terwijl ik ze van gelijke waarde zie. En als een vrouw gaat trekken zie ik het als dom gedoe om daar een discussie over te beginnen alleen maar om tegengas te tonen.



Nu ik door jouw bril kijk, lijkt het alsof ik met alle winden mee waai en geen eigen mening heb. Dat is niet zo, maar dat merk je als je graag kaasfondue wil. Daar ga ik mij daar toch met hand en tand tegen verzetten. Kaas is smerig.



Een deurmat zijn of niet altijd een sterke mening over iets hebben is niet hetzelfde, maar ik denk dat niet goed aan wat te eten afmeet.
Alle reacties Link kopieren
quote:nadine_j schreef op 16 april 2014 @ 16:26:

Het gaat over iemand de ruimte geven, maar wel je grens kunnen stellen en die duidelijk maken.



Dit is precies wat mijn laatste date dus niet begreep.

Als dat geen tegengas is weet ik het ook niet meer ;)



(Ik denk sowieso dat de definitie van "tegengas" per persoon varieert)





Oh en wat betreft de mannen die je al eerder had afgewezen na een berichtje.. Die hebben idd gewoon een bord voor hun kop, negeren of blokkeren is dan de beste oplossing ;)
quote:strider schreef op 16 april 2014 @ 17:44:

[...]





Dit is precies wat mijn laatste date dus niet begreep.

Als dat geen tegengas is weet ik het ook niet meer ;)





Daar bedoel ik mee te zeggen, dat tegengas voor mij niet is over nutteloze punten discussieren. 2 of 3x in de week afspreken zou voor mij een nutteloze discussie zijn die de moeite van het bespreken niet waard is. Denk dus dat dit meer met haar issues te maken had, dan met wel/niet tegengas geven ...



Hoe staat het met haar inmiddels? Nog contact?
Alle reacties Link kopieren
@Nadine

Nope, niks meer gehoord. Ook niet de behoefte gevoeld om zelf contact te zoeken dus dat zegt denk wel genoeg.
Zo dat was even zoeken! Hoe is het met iedereen? Nog ontwikkelingen?
Alle reacties Link kopieren
Zuster Nadine heeft de lifesupport geactiveerd :p



Ik heb nog wel een amuserend verhaal;

Afgelopen weekend had ik net een dag contact met een dame, foto's uitgewisseld je kent dat wel.



Vraagt ze wat ik die avond ging doen dus ik antwoord dat er een relaxavondje op het programma stond met.

Antwoord ze of ik zin had om af te spreken die avond.

Dus ik de opmerking terug dat ze wel redelijk rap is en of ze van plan was ergens een drankje te gaan doen (niet dat ik zou gaan)



Vervolgens krijg ik de uitnodiging om bij haar thuis langs te komen haha

Dus ik antwoord of ze altijd zo maar iedere wildvreemde bij haar thuis uitnodigt en zeg ook dat ik daar niet aan begin.



"Ja maar m'n vriendin is er ook en we zijn wel nieuwsgierig"

Ik bedank nogmaals vriendelijk en krijg nog een berichtje terug van "jammer want ik had wel zin vanavond"



okeeee... Wanhopig en dus droogstaand.

Uurtje later krijg ik nog een berichtje of ik Skype heb.



Aangezien ik toch een alternatief mailadres heb voor onlinedating en de amuserende factor vrij hoog lag kon ik het niet laten.

Eenmaal op Skype zie ik me toch iemand die 20kg zwaarder is dan op de foto's... Wat een drama hahaha

Vervolgens moest ik "m'n moeder nog uit bad halen" natuurlijk ;)
Ik had jullie graag willen vertellen over die roodharige met groene ogen die tijdens het optreden van 65daysofstatic tegen mij op botste, maar helaas is zij verzonnen en ging ik alleen met een t-shirt naar huis.



Maar het bewijs dat je als single nog steeds lol kunt hebben is die avond wel weer geleverd.



@ strider. Wat doe jij dat al die wanhopige types aan je blijven plakken. Ik heb daar echt nooit last van.
Alle reacties Link kopieren
@Sybreed



Ik heb echt geen flauw idee..Hopelijk straal ik niet zoiets uit :/

Maar dit verhaal kan ik wel om lachen.
Alle reacties Link kopieren
quote:nadine_j schreef op 20 april 2014 @ 16:56:

Zo dat was even zoeken! Hoe is het met iedereen? Nog ontwikkelingen?



Afgelopen woensdag een date gehad, maar na veel denken heb ik toch besloten om niet meer met m verder te daten. Hij raakte me steeds aan en zei wel drie keer in anderhalf uur tijd dat ie me echt heel leuk vond. Hij pakte m'n hand steeds lief vast, sloeg al een paar keer een arm om me heen, legde z'n hand op m'n been en gaf een aai over m'n wang. Ik zweer het, we hadden elkaar nog nooit eerder gezien en we hadden elkaar maar heel kort gesproken via whatsapp en Tinder. En hij was nu al gek op me? Ik vond t een beetje eng en een beetje benauwend om eerlijk te zijn. Bovendien hou ik er niet van om veel aangeraakt te worden door iemand die ik nauwelijks ken. Na lang nagedacht te hebben, heb ik hem een whatsapp bericht gestuurd dat ik niet meer met hem wilde verder daten, omdat ik niet te hard van stapel wil lopen en dat we daarin verschillen.



Gisteren heb ik een date gehad met een hele leuke lieve man. Ik kon goed met m opschieten en we hadden goede gespreksonderwerpen. We hadden een aardige klik, moet ik toegeven. Vlinders zijn er nog niet, maar dat zullen we wel ff zien.
@Strider: haha ja blijkbaar is het te confronterend voor mensen om een échte foto op de site te zetten. Of jij kan het gewoon niet zo goed inschatten via foto's :p Mooi verhaal iig! Vind het wel grappig dat je wegens het entertainment gehalte toch nog gaat skypen ;)



@Bumblebee: vond je je date van woensdag ook echt niet leuk? Of was ie alleen te aanrakerig? Sommige mensen hebben dat nu eenmaal snel en misschien verandert het wel als je aangeeft dat je het rustiger aan wil doen? Of is het echt helemaal over

En gaat er een vervolgdate komen met nr2?



Bij mij ligt het echt helemaal stil momenteel. Doe ook geen moeite meer om te reageren op berichten die ik binnen krijg....
Alle reacties Link kopieren
quote:nadine_j schreef op 21 april 2014 @ 13:44:

@Strider: haha ja blijkbaar is het te confronterend voor mensen om een échte foto op de site te zetten. Of jij kan het gewoon niet zo goed inschatten via foto's :p Mooi verhaal iig! Vind het wel grappig dat je wegens het entertainment gehalte toch nog gaat skypen ;)



@Bumblebee: vond je je date van woensdag ook echt niet leuk? Of was ie alleen te aanrakerig? Sommige mensen hebben dat nu eenmaal snel en misschien verandert het wel als je aangeeft dat je het rustiger aan wil doen? Of is het echt helemaal over

En gaat er een vervolgdate komen met nr2?



Bij mij ligt het echt helemaal stil momenteel. Doe ook geen moeite meer om te reageren op berichten die ik binnen krijg....



Ja dat mensen dat snel hebben, begrijp ik ook wel. Bij mij werkt dat alleen niet, omdat dat m'n aandacht afleid. Ik vind t leuker om eerst te kijken wat voor vlees ik in de kuip heb voordat ik mijzelf helemaal laat gaan. Ik ben een kat uit de boom kijker.

Met date nummer twee moet het goedkomen, ik voelde me erg op mijn gemak bij hem. Ik laat het lekker op me af komen op dit moment. Hij is erg leuk. Ik denk wel dat er binnenkort een tweede date gaat komen. M'n gevoel zit in ieder geval goed bij hem. Ik word niet snel verliefd, maar ik heb een paar dates nodig om dat voor elkaar te krijgen. Ik ben al onder de indruk van hem.
@ littlebumblebee, leuk om te horen dat je iets op de rit hebt. Ik hoop dat date 2 het wordt.



Ik vind het soms ook verbazend hoe vrouwen durven te misleiden met foto's. Ik zag er net één met een vrouw met jaren 70 haar in jaren 70 kleuren. Misschien is hij retro-stijl genomen, maar waarom zou je je foto meteen verdacht maken?



Zonnebrillen, de profielfoto toen ze twintig was (en nu nog niet lelijk, maar wat een afknapper) en overbelichting. Persoonlijk helpt het ook niet om alleen te geweldige foto's te plaatsen.



Er zijn echter ook vrouwen die zwaar liegen over hun leeftijd maar wel een eerlijke foto plaatsen. Alleen uitgewoonde junks zien er soms op hun dertigste vijftien jaar ouder uit. Dus ik snap niet dat ze er mee weg denken te komen.
Alle reacties Link kopieren
Ondanks dat ik niet meer date, vind ik het nog altijd fijn om mee te lezen. Als ik het relatieforum mag geloven, dan lees je vaak de meest bizarre verhalen. Het werkt voor mij wel relativerend. Zo van dit kan dus ook gebeuren. Laatst hoorde ik een verhaal dat een vrouw pas haar droomman vond, na 80 dates..... Iehh dan ben ik nog in de opstartfase. Zoveel dates heb ik nog niet gehad. Jullie?



Soms mis ik het daten nog wel, als ik terugkijk dan denk ik het was beter geweest, als ik na een succesdate was gestopt. Maarja ik had er op gegeven zo mijn buik van vol. Ik merkte ook dat het niet goed meer was voor mijn zelfvertrouwen, dus ik vond het tijd om te stoppen. Soms gaat het nog wel borrelen, als ik bijvoorbeeld van vrienden hoor dat ze iemand hebben gevonden, of als je tijdens feestdagen realiseert dat je alleen aan de tafel zit met alleen maar stelletjes. Pittig, maar het moet geen reden zijn om met elke man genoegen te nemen. We verdienen tenslotte allemaal iemand die 100 % voor ons gaat. Dit zie ik dan ook als peptalk voor mezelf maar ook voor jullie. Zet hem! die leuke man/vrouw loopt ergens rond. Waar? geen idee....maar als je hem/haar hebt gevonden... Dan weet je die date-ervaring is helemaal niet verkeerd geweest, nu weet ik wat ik wil. Dit zijn vaak gedachtes die door mijn hoofd gaan. Weer beginnen met daten om gewoon ervaring op te doen. Het is voor mij alleen nog de klus om zelfvertrouwen en daten te scheiden. Hoe doen jullie dit?



Strider en sybreed, het is interessant om te lezen hoe jullie het daten met vrouwen ervaren. Als ik terugdenk aan de datingsites waar ik op heb gestaan, dan dacht ik, die mannen hebben zoveel keuze, zoveel mooie vrouwen, ik val helemaal niet op. Nu ervaren jullie dat die profielen niet 100% op waarheid berust zijn.

Dat is vast erg frusterend...



Littlebumbelbee, Heb je al een vervolgdate ingepland? leuk om te lezen dat de eerste date gezellig was.

Nadine, Herkenbaar hoor, ik had op gegeven moment ook geen zin om nog te reageren.

Famke, Hoe gaat het nu met je?
Alle reacties Link kopieren
Zooooooo, waren we allemaal even in een lente-slaap?



Hoe is het met Famke, Misia, Single-lady, Sybreed, Strider? Nog leuke date ervaringen? Famke al over die date heen, of toch nog contact gehad?



Nadine: vind je het fijn om even niet te daten?



Update: ik heb sinds kort contact met een man. Wel weer iemand met angsten (seriously, ik trek ze aan), maar deze kan er tenminste over praten. Is een lief iemand volgens mij, tikkeltje onzeker....wat op lange termijn vervelend zou kunnen worden.

Aantal kenmerken die ik eerlijk gezegd wat minder aantrekkelijk vind, maar dit zijn *rand-kenmerken* (zoals wat hij doet, of niet doet), niet zozeer karakter-kenmerken.....

Maar het contact is leuk, kan redelijk ontspannen, eerlijk/mezelf zijn en dat is leuk. Hebben tot nu toe geskyped, nog niet in echt gezien dus......ben benieuwd.
Alle reacties Link kopieren
Lovendal, waarom date je niet meer? Kan me voorstellen dat je het na een aantal dates het wel even voorgezeten houd. Internetdaten of daten via een datingapp, het is allemaal een beetje mwah-mwah. Bij Tinder is dat niet anders. De knappe jongens/mannen die vind je op straat en daarvoor zou ik eigenlijk naar buiten moeten gaan. Of ergens heen gaan waar ik veel mensen kan ontmoeten. Komt vast nog wel een keer. De laatste tijd heb ik weinig tijd daarvoor, vanwege m'n werk.



@sybreed en Lovendal: Ik ga wel snel weer een tweede date inplannen met hem. Dat heb ik nog niet gedaan. Ik moet eerst het één en ander afwachten, qua planning. Maar ik voel wel weer de behoefte om m weer te zien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven