Gewoon even kijken :)

16-04-2014 16:29 42 berichten
Ik vind het een prachtig filmpje en wil hem graag met jullie delen!



http://www.lindanieuws.nl ... zwaarste-baan-ter-wereld/
Alle reacties Link kopieren
Ik vond 'm ook erg leuk! Aangemeld als (soon to be) director of operations ;)
this too shall pass..
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het een stom filmpje. Weer bedacht door een of andere moeder die claimt hoe zwaar het moederschap is en een statement wil maken. Ik ben zelf geen moeder, en ik geloof best wel dat moeder zijn zwaar is. Maar je kiest er toch zelf voor om moeder te zijn?
Ik kan je dan alleen maar succes en veel plezier wensen met je baan!
Alle reacties Link kopieren
Leuk filmpje, maar ik dacht dat het over de arbeidsomstandigheden in bijv. Azie ging.
Because when you stop and look around this life is pretty amazing.
Ze doen net of moeder zijn een zware handicap is.

Als ze zo'n filmpje op een andere wijze over chronisch zieken bijvoorbeeld maken, dan snap ik het.

Maar zo'n 'dramatisch' filmpje over het moederschap, ik hou er niet van.

Het is een rol waar je zelf voor kiest. En natuurlijk is het pittig, maar is het leven dat überhaupt niet?
Ik vind het enigszins overtrokken. Zo zwaar is het nou ook weer niet om ouder(s) te zijn. En het is niet te vergelijken met een drukke werkweek. Ouderschap is naast af en toe behoorlijk pittig vooral ook heel leuk. Je kan het ook overdrijven, dus.
Wat voel ik me een k*t moeder nu, ik herken mezelf helemaal niet zo als een moeder die in dat filmpje beschreven wordt . Ik zie het niet als baan, als werk, of wat dan ook..
Ik zag 'm vanochtend op facebook en voelde al voor ik 'm afspeelde aan dat het over moederschap zou gaan. Tja, da's dan ook duidelijk één van de redenen dat ik niet in aanmerking wil komen voor die ondankbare 'baan', omdat ik niet geleefd wil worden en geen vrijheid en geld wil inleveren
Leuk en herkenbaar voor mij helaas.
Ik herken me er niet in, en ik ben toch al bijna 18 jaar moeder, of ik heb vreselijk geluk met m'n kinderen, of ik ben geen goede moeder, daar miljoenen moeders het schijnbaar wel zo ervaren, of ik ben gewoon relax en laat het moederschap gewoon over me heen komen en maak er op mijn manier maar het beste van. Kortom, ik herken de drama van het filmpje niet, kan ook liggen aan gebrek aan empatisch vermogen van mij in dit geval
Alle reacties Link kopieren
Leuke twist maar schromelijk overdreven.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt er ook gewoon voor kiezen om de baan niet te nemen als het allemaal zo vreselijk is.
Ze zeiden in het filmpje dat er maar liefst 25 mensen op de vacature hadden gereageerd. Vind dat nogal vreemd eerlijk gezegd voor de eisen die ze er aan stelden en het feit dat het onbetaald was. Wellicht toch niet goed genoeg gelezen dan, want zo desperate is niemand.
Ik herken me er helemaal niet in. En dan ben ik ook nog een lui thuisblijfwijf zonder eigen leven dus ik zit 24 uur per dag met die koters opgescheept.

Zelfs als ik sport op mijn vrije zaterdagochtend hangt er nog een kind om me heen
Filmpje gestart echter niet afgekeken. Het duurde me te lang. Die tijd investeer ik liever in moeder-kind- kwaliteitstijd.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 16 april 2014 @ 17:17:

Ze zeiden in het filmpje dat er maar liefst 25 mensen op de vacature hadden gereageerd. Vind dat nogal vreemd eerlijk gezegd voor de eisen die ze er aan stelden en het feit dat het onbetaald was. Wellicht toch niet goed genoeg gelezen dan, want zo desperate is niemand.Met de huidige werkeloosheidscijfers worden we systematisch gedwongen om gewoon maar vrijwilligerswerk te gaan doen willen we ons nog een beetje nuttig voelen
odi et amo
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder heeft helemaal geen horeca opleiding gedaan, of een studie geneeskunde afgerond en die master of finance is ook niet aanwezig.
Ik geloof best dat het ouderschap soms zwaar kan zijn, maar dit filmpje vind ik vooral zwaar overdreven.
En is het vaderschap zo ontzettend anders dan?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het filmpje niet gezien, maar toen ik het voorbij zag komen op FB wist ik al dat het over moeders ging. Dat ligt er dik boven op.



Ik vind het in dezelfde categorie vallen als:

Like als je ook een zoon hebt van wie je superveel houdt.

Ik hou er niet van.



Net als alle andere soortgelijke 'moeders zijn bijzonder, moeder zijn is het zwaarste beroep ter wereld' blablabla.

Ik doe er niet aan mee.



Wel vind ik het geniaal dat er echt mensen zijn de gereageerd hebben en dat er ook echt sollicitatiegesprekken zijn gevoerd:)
Alle reacties Link kopieren




Zo ervaar ik het helemaal niet eigenlijk, vind het juist enorm gezellig en fijn met de kinderen.
Ab imo pectore
Grappig filmpje hoor, maar dat moeders geen break hebben, niet kunnen slapen en hun werk grotendeels staand moeten doen...?????
kinderen zijn leuk, nog leuker zijn kleinkinderen heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
quote:ingelise schreef op 16 april 2014 @ 17:47:

Grappig filmpje hoor, maar dat moeders geen break hebben, niet kunnen slapen en hun werk grotendeels staand moeten doen...?????Ja en constant bukken. Ruimen ze die Duplo blokken 1 voor 1 op? Zag ook al aan de tekst bij het filmpje waar dit heenging, zwaar overdreven en dan dat muziekje eronder op het laatst

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven