Verliefd vanaf 1e date?!

16-04-2014 20:21 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb disscussie met vriendin over daten met jongen. Hij voelt wel wat maar verder ook niet, heel leuk. Maar dus niet verliefd. Na 2 dates

Maar nu zegt zij, waarom zou je nog paar keer met hem daten, verliefd hoort eigenlijk wel erbij. Maar als je elkaar helemaal niet kent.... Kan je dan verliefd zijn?



Wat vinden jullie?
Alle reacties Link kopieren
Ik zag hem, hij zag mij en ik ging weg (jemig, ik had met iemand anders afgesproken). Ik zag hem weer een week later (ik wis dat hij daar zou zijn, weet niet waarom) Ik zag hem dus weer, hij kwam naar mij toe en ik zei: ik vind je leuk. Tot nu. :-)



Verliefd niet, wel heel erg leuk vinden.
Ik was altijd al voor de eerste date verliefd, nou ja, had op zijn minst een crush. Ik begrijp eigenlijk nooit zo goed waarom je met iemand zou daten waarvan je knieën niet al knikken, lijkt me nogal kansloos. Maar misschien zit ik raar in elkaar hoor of word ik gewoon oud. Mijn laatste date is 18 jaar geleden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Vl43inder schreef op 16 april 2014 @ 20:29:

Ik was altijd al voor de eerste date verliefd, nou ja, had op zijn minst een crush. Ik begrijp eigenlijk nooit zo goed waarom je met iemand zou daten waarvan je knieën niet al knikken, lijkt me nogal kansloos. Maar misschien zit ik raar in elkaar hoor of word ik gewoon oud. Mijn laatste date is 18 jaar geleden.Jij hebt gelijk, ik had moeten zeggen: houden van niet, wel heel erg verliefd. :-)
Dat kan maar hoeft niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Vl43inder schreef op 16 april 2014 @ 20:29:

Ik was altijd al voor de eerste date verliefd, nou ja, had op zijn minst een crush. Ik begrijp eigenlijk nooit zo goed waarom je met iemand zou daten waarvan je knieën niet al knikken, lijkt me nogal kansloos. Maar misschien zit ik raar in elkaar hoor of word ik gewoon oud. Mijn laatste date is 18 jaar geleden.Dit. Ik word niet na een paar maanden opeens verliefd en ik geloof daar ook niet in. Verliefd is feromonen, hormonen, waarom zou dat na een paar maanden pas komen? Dat gaat buiten het verstand om. Ik ben niet oud trouwens..
Alle reacties Link kopieren
Niet iedereen is even snel verliefd, dat heeft soms tijd nodig. Het lijkt mij dat die jongen het leuk vindt om met je te daten, anders deed hij het niet. Misschien heeft hij een andere intentie dan jou .. praat er eens met elkaar over dat schept duidelijkheid.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ikhierhuh schreef op 16 april 2014 @ 20:30:

[...]





Jij hebt gelijk, ik had moeten zeggen: houden van niet, wel heel erg verliefd. :-)



Ah ja, ik noem 'verliefd zijn' het gevoel van je ziet hem en je denkt: WAUW, hij is helemaal geweldig. Knikkende knieën, geen honger, geen slaap, alleen maar aan hém denken.

En na een tijdje ebt dat weg en heb je houden van over. Dat noem ik dan weer niet meer verliefd zijn.

Op dit moment ben ik en heel verliefd én hou ik heel erg van mijn vriend, maar het zijn wel 2 'aparte' gevoelens wat mij betreft.
Alle reacties Link kopieren
quote:rugzakje schreef op 16 april 2014 @ 20:55:

Niet iedereen is even snel verliefd, dat heeft soms tijd nodig. Het lijkt mij dat die jongen het leuk vindt om met je te daten, anders deed hij het niet. Misschien heeft hij een andere intentie dan jou .. praat er eens met elkaar over dat schept duidelijkheid.Ik word ook niet snel verliefd, maar als ik verliefd word (2x gebeurd) is het áltijd liefde op het eerste gezicht. Ik denk persoonlijk dat als je pas na een paar maanden gevoelens voor een ander krijgt het meer 'houden van' is, waar verder niks mis mee hoeft te zijn hoor, denk ik. Ik zou er alleen niet op gaan wachten.
Alle reacties Link kopieren
Bij mijn man was het liefde op het 1e gezicht.

Hij kwam de kroeg in en ik zat aan de andere kant op een kruk, ik sprong echt op en zij tegen degene met wie ik was, die is van mij, dat is 18 jaar geleden.



Liefde daarvoor was iemand die ik echt al jaren kon, en ook echt heel regelmatig zag, zeg maar 2, 3 keer per week. En toch ontstond er liefde, ik werd vanuit hetbniet stapelgek op hem.



Dus liefde op het 1e gezicht, hoeft niet altijd dus.
Alle reacties Link kopieren
Maar 't is denk ik heel moeilijk, die onzekerheid, als je zelf wel al verliefd bent..
Alle reacties Link kopieren
quote:Vl43inder schreef op 16 april 2014 @ 20:29:

Ik was altijd al voor de eerste date verliefd, nou ja, had op zijn minst een crush. Ik begrijp eigenlijk nooit zo goed waarom je met iemand zou daten waarvan je knieën niet al knikken, lijkt me nogal kansloos. Maar misschien zit ik raar in elkaar hoor of word ik gewoon oud. Mijn laatste date is 18 jaar geleden.

Dit dus. Ik snap dat ook nooit zo. Voor mij persoonlijk geld dat ik toch wel verliefd moet zijn om te kunnen daten. Nou ben ( was, want ik ben al heel wat jaren getrouwd) ik nogal snel verliefd dus dat

was nooit het probleem. Maar hoe kun je nou voor iemand gaan die gewoon "wel leuk" is? Dat wordt m.i. nooit echt wat want de echte chemie ontbreekt dan.
Alle reacties Link kopieren
quote:sophietjekalewietje schreef op 16 april 2014 @ 20:54:

[...]





Dit. Ik word niet na een paar maanden opeens verliefd en ik geloof daar ook niet in. Verliefd is feromonen, hormonen, waarom zou dat na een paar maanden pas komen? Dat gaat buiten het verstand om. Ik ben niet oud trouwens..

Klopt, hormonen en feromonen, dat is waar het allemaal om draait vanuit de natuur gezien om mensen aan elkaar te binden. Natuurlijk gaat verliefdheid een keer over maar dan blijft er houden van over. Maar wat mij betreft moet het wel knallend beginnen anders begin ik er helemaal niet aan.



Hoe kijken jullie dan naar het volgende? Mijn eeuwig vrijgezelle broer die altijd veel scharrels heeft gehad, is nu een relatie begonnen met een meisje en zegt er zelf over dat ze elkaars type niet waren. Hij was en is niet verliefd maar vindt haar wel leuk om andere eigenschappen. Zelf zei hij dat uiterlijk ook niet het allerbleangrijkste is. Oei, dacht ik, dat zou ik niet willen weten als ik zijn vriendin was. Bepaald geen compliment. Ik ben benieuwd of dit wat wordt en of het blijft. Ik snap gewoon niet dat hij dat kan. Gun het hem overigens van harte hoor.
Alle reacties Link kopieren
quote:Vl43inder schreef op 16 april 2014 @ 20:29:

Ik was altijd al voor de eerste date verliefd, nou ja, had op zijn minst een crush. Ik begrijp eigenlijk nooit zo goed waarom je met iemand zou daten waarvan je knieën niet al knikken, lijkt me nogal kansloos. Maar misschien zit ik raar in elkaar hoor of word ik gewoon oud. Mijn laatste date is 18 jaar geleden.Huh? Hoe kan je nou verliefd zijn voordat je gaat daten? Je leert elkaar toch pas kennen als je gaat daten?!
Ik spreek toch geen Chinees?!
Alle reacties Link kopieren
Niet echt verliefd maar wel een bepaalde aantrekkingskracht
.
De eerste keer dat ik mijn man zag, vond ik hem maar een beetje gek. De tweede keer dacht ik: oh, die leuke gast is er weer! En toen we op een festival waren dacht ik opeens: wat ben jij eigenlijk een lekker ding! En pas toen raakte ik geïnteresseerd. Hij was al een half jaar een beetje verkikkerd op mij, wegens een eerder feestje waar hij me had gespot en ik hem niet eens had opgemerkt!
Bij mijn huidige vriend was ik verliefd vanaf het moment dat we elkaar aankeken. Maar ik ben ook weleens later verliefd geworden op iemand, doordat ik hem leerde kennen. Het kan allebei.



Ik geloofde nooit zo in liefde op het eerste gezicht, totdat ik mijn vriend zag dus.
Alle reacties Link kopieren
Niet vanaf de eerste date maar vanaf de eerste keer dat hij de kroeg in kwam. Het kon niet, het mocht niet, het was aan alle kanten fout dus hebben we heel netjes niets gedaan. Acht jaar later zijn we eindelijk een stel en gelukkiger dan ooit. Maar misschien zijn mannen gewoon wat langzamer?
Alle reacties Link kopieren
Ik kende hem van het uitgaan. Vond hem wel leuk maar meer ook niet. Keertje wat gerotzooid. Paar jaar niet gezien. Toen zijn we weer eens wat gaan drinken. Hij stapt uit de auto en ik had ineens een paar weke knietjes!! Hij was van een knul veranderd in een échte man. Jammie.



We zijn inmiddels getrouwd.
Alle reacties Link kopieren
quote:-tinkerbell- schreef op 16 april 2014 @ 21:40:

[...]





Huh? Hoe kan je nou verliefd zijn voordat je gaat daten? Je leert elkaar toch pas kennen als je gaat daten?!



Je kan iemand toch al kennen buiten daten om? Of is daten zo normaal geworden dat sommigen zich niet meer kunnen voorstellen dat je mensen ook leert kennen op school/studie, sportclub, als buren, in dezelfde vriendenkring, of collega's, of de broer/zus van een vriend(in)?



Zodoende kan je iemand al vaker gezien of gesproken hebben in andere situaties dan daten. .



Ik word niet snel verliefd en voel me ook niet snel aangetrokken tot iemand. Ken zowel op slag verliefd/verlust als na een paar maanden (dat je optrekt met iemand en diegene steeds leuker gaat vinden). Dat kan alsnog opeens in alle hevigheid optreden, dat was het geval met mijn grootste liefde iig. En dat duurde veel langer dan de 2 jaar die max wordt aangenomen dat mensen verliefd zouden kunnen zijn. Tegelijkertijd groeide die liefde (ernaast, net als Sophietje het verwoordt).



En niet elke verliefdheid hoeft over te gaan in liefde. Je hoort (en leest hier) wel vaker dat het na een jaar of 2 ophoudt, uitgewerkt is (bij 1 vd 2 of allebei). Dan was het misschien alleen maar chemie en aantrekkingskracht.



Grappige is dat iedereen het begrip "verliefd" ook verschillend invult. Wat anderen verliefd noemen noem ik misschien wel "verlust" (seksuele aantrekking en verder weinig raakvlakken bijv valt daar voor mij onder, dan ben ik niet verliefd). Verliefd is voor mij met een bepaalde potentie (relatiepotentieel, evt toekomst mee zien, leven willen delen).
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het heel grappig om te lezen hoe iedereen er over denkt!

Ik snap jullie allemaal eigenlijk wel. Ik was ook mega verliefd op mijn ex toen ik 18 was. Ik denk dat als je jong bent, toch sneller verliefd ben, dan ben je nog niet zo "kieskeurig" (= meer op dingen letten, begrijp mij niet verkeerd)



Ik denk dat ik wel inimini beetje verliefd op hem ben! Ik denk echt continu aan hem. Ik ken hem nog niet lang (internet) en we leren elkaar nu denk ik kennen. En we hebben echt een mega klik. En dat vind hij ook. We bellen echt super lang tot diep in de nacht.



Maar goed. Hij vind mij ook wel heel leuk, maar gevoelens waren een ander verhaal. Ook nog niet toe aan relatie. En hij wil gewoon leuk hebben en zien wel.....



What to do? Leuk hebben met hem, kijken waar het schip strand? Met als gevolg dat ik misschien gekwetst wordt. Misschien wordt hij wel nooit verliefd op mij?
Alle reacties Link kopieren
quote:Suzy65 schreef op 16 april 2014 @ 23:32:

[...]





Je kan iemand toch al kennen buiten daten om? Of is daten zo normaal geworden dat sommigen zich niet meer kunnen voorstellen dat je mensen ook leert kennen op school/studie, sportclub, als buren, in dezelfde vriendenkring, of collega's, of de broer/zus van een vriend(in)?



Zodoende kan je iemand al vaker gezien of gesproken hebben in andere situaties dan daten. .



Ik word niet snel verliefd en voel me ook niet snel aangetrokken tot iemand. Ken zowel op slag verliefd/verlust als na een paar maanden (dat je optrekt met iemand en diegene steeds leuker gaat vinden). Dat kan alsnog opeens in alle hevigheid optreden, dat was het geval met mijn grootste liefde iig. En dat duurde veel langer dan de 2 jaar die max wordt aangenomen dat mensen verliefd zouden kunnen zijn. Tegelijkertijd groeide die liefde (ernaast, net als Sophietje het verwoordt).



En niet elke verliefdheid hoeft over te gaan in liefde. Je hoort (en leest hier) wel vaker dat het na een jaar of 2 ophoudt, uitgewerkt is (bij 1 vd 2 of allebei). Dan was het misschien alleen maar chemie en aantrekkingskracht.



Grappige is dat iedereen het begrip "verliefd" ook verschillend invult. Wat anderen verliefd noemen noem ik misschien wel "verlust" (seksuele aantrekking en verder weinig raakvlakken bijv valt daar voor mij onder, dan ben ik niet verliefd). Verliefd is voor mij met een bepaalde potentie (relatiepotentieel, evt toekomst mee zien, leven willen delen).



Eens vroeg een vriendin van mij of ik nog verliefd ben op mijn vriend en toen zei ik heel stellig: nee alleen nog soms, dan zit ik opeens in een verliefde flow (zoals nu, want we zijn verloofd en dat heeft de feromoontjes op hol doen slaan geloof ik haha).

En zij zei: Oh tja. Nou ja ik ken mensen die hun hele leven verliefd blijven, zo'n liefde wil ik.

Los van het feit dat dit niet zo'n aardige opmerking was, alsof mijn liefde niet 'genoeg' was, leek het mij persoonlijk ook verschrikkelijk om je hele leven verliefd te blijven, omdat ik gewoon niet functioneer als ik verliefd ben.

Maar als ik dit zo lees denk ik dat zij verliefdheid misschien meer uitlegde zoals ik de langdurige verliefdheid voor mijn vriend heb. Ik ben heus niet meer zenuwachtig om hem te zien, maar krijg zeker nog wel vlinders in mijn buik van hem. Alleen dit zijn vlinders, niet zo'n misselijkmakende storm
Alle reacties Link kopieren
quote:freckels88 schreef op 17 april 2014 @ 09:13:

Ik vind het heel grappig om te lezen hoe iedereen er over denkt!

Ik snap jullie allemaal eigenlijk wel. Ik was ook mega verliefd op mijn ex toen ik 18 was. Ik denk dat als je jong bent, toch sneller verliefd ben, dan ben je nog niet zo "kieskeurig" (= meer op dingen letten, begrijp mij niet verkeerd)



Ik denk dat ik wel inimini beetje verliefd op hem ben! Ik denk echt continu aan hem. Ik ken hem nog niet lang (internet) en we leren elkaar nu denk ik kennen. En we hebben echt een mega klik. En dat vind hij ook. We bellen echt super lang tot diep in de nacht.



Maar goed. Hij vind mij ook wel heel leuk, maar gevoelens waren een ander verhaal. Ook nog niet toe aan relatie. En hij wil gewoon leuk hebben en zien wel.....



What to do? Leuk hebben met hem, kijken waar het schip strand? Met als gevolg dat ik misschien gekwetst wordt. Misschien wordt hij wel nooit verliefd op mij?



Dat ligt eraan. Durf je jezelf open te stellen met het risico dat het niet wederzijds is of niet?

Ik heb geen idee of ik het zou durven, beide keren dat ik verliefd was was het vanaf het moment dat we elkaar ontmoetten wederzijds. Maar dat is wat ik me zou afvragen.
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat vraag ik mij ook nu af. Maar hij wil wel verder kijken hoe ver onze klik gaat en we lachen we wat af. Op onze 3e date lagen we helemaal dubbel en de tranen rolde bijna over onze wangen van het lachen
Alle reacties Link kopieren
quote:Suzy65 schreef op 16 april 2014 @ 23:32:niet elke verliefdheid hoeft over te gaan in liefde. Je hoort (en leest hier) wel vaker dat het na een jaar of 2 ophoudt, uitgewerkt is (bij 1 vd 2 of allebei). Dan was het misschien alleen maar chemie en aantrekkingskracht.

Wat anderen verliefd noemen noem ik misschien wel "verlust" (seksuele aantrekking en verder weinig raakvlakken bijv valt daar voor mij onder, dan ben ik niet verliefd). Verliefd is voor mij met een bepaalde potentie (relatiepotentieel, evt toekomst mee zien, leven willen delen).Seksueel aangetrokken blijven en genoeg raakvlakken houden om het dagelijks leven met elkaar te kunnen blijven delen is liefde naar mijn ervaring.
volg je verstand, gebruik je gevoel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven