Wie wil er advies geven over mijn cyclus/temperaturen?

16-04-2014 20:29 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,



Ik ben 8 maanden geleden gestopt met de pil. Mijn cyclus is erg onregelmatig. Varierend tussen meer dan 70 dagen en 56.



De gynaecoloog heeft me aangeraden om mijn temperatuur in de gaten te houden en eventueel ovulatietesten er bij te gebruiken. Ik doe het beide.



Deze maand is de tweede maand dat ik hier mee bezig ben. Ik heb een positieve ovulatietest gehad en na 48 uur is mijn temperatuur netjes wat gestegen. Maar niet zo erg als ik had verwacht.



Wie heeft er ervaring mee en kan me vertellen of deze stijging hoort zoals het moet zijn of dat mijn temperatuur te laag is om van een eisprong te spreken?



Hier onder heb ik mijn lijstje geplaatst. Jullie zouden mij heel erg helpen om er met een nieuwe, frisse blik naar te kijken.



1: 36.5 (ongesteld)

2: 36.5 (ongesteld)

3: 36.5 (ongesteld)

4: 36.2

5: 36.2

6: 36.2

7: 36.4 (al uit bed geweest)

8: 36.2

9: 36.5

10: 36.4 (al uit bed geweest)

11: 36.2

12: 36.2

13: 36.2

14: 36.5 (al uit bed geweest)

15: 36.3

16: 36.2

17: 36.3

18: 36.3

19: 36.4

20: 36.3

21: 36.3

22: 36.6 ( pas om 02.00 uur slapen, uitgeslapen, uit bed geweest)

23 36.3

24: 36.4

25: 36.4 (al uit bed geweest)

26 36.3

27: 36.4 (ziek, start antibiotica)

28: 36.3

29: 36.3

30: 36.3

31: 36.4 ( positieve ovulatietest )

32: 36.3

33: 36.5

34: 36.7

35: 36.5



Overigens temperatuur ik altijd op hetzelfde tijdstip. Als dit niet het geval is dan zie ik dat meteen terug in mijn temperatuur. Ik heb dit er dan ook in het lijstje bij vermeld.



Dank jullie wel.



Liefs



Saintje
Alle reacties Link kopieren
Er gaat iets mis hier! Ik wilde deze niet nog een keer plaatsen en krijg hem nu niet verwijderd.



Nog wat advies is natuurlijk meer dan welkom, maar mijn excuus. Dubbel.
Alle reacties Link kopieren
Hihi
you will be beautiful
Alle reacties Link kopieren
Gaat hier lekker Koemelk
Alle reacties Link kopieren
Bij temperaturen is het niet de bedoeling dat je eerst je bed uit gaat en dan gaat meten. Zoals je terugziet op je lijstje is je temperatuur dan gelijk hoger. Dus is je lijstje niet zo waardevol meer.



Als je een positieve ovulatie test hebt mag je er ook van uit gaan dat je een ovulatie hebt.



Temperaturen is ouderwets. Zoek een modernere gynaecoloog.

Die laat je een aantal keren naar het ziekenhuis komen en dan wordt door middel van bloed prikken en echo's gekeken of en wanneer je een eisprong hebt.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt een positieve ovulatietest gehad, dat lijkt mij veel belangrijker Wat wil je dan nog weten verder?



Wonderlijk overigens dat je temperatuur bij ziekte - waarvoor zelfs ab nodig is - niet gestegen is.



Verder succes met zwanger worden. Ik hoop voor je dat het snel raak is.
Alle reacties Link kopieren
Haha sugarmiss wat jij zegt hebben we eerder gehoord (weet je nog Saintje). Ook mijn huisarts zei: "joh dat temperaturen is ouderwets en niets voor moderne vrouwen" :D.
Alle reacties Link kopieren
Wat is er mis mee met gewoon elke dag sexen??
Alle reacties Link kopieren
quote:zijenhij schreef op 16 april 2014 @ 22:11:

Wat is er mis mee met gewoon elke dag sexen??Niets maar als blijkt dat je geen eisprong hebt dan kan je dat 10 jaar doen maar dan ben je nog niet zwanger.
Alle reacties Link kopieren
Maar heb je wel lol gehad
Alle reacties Link kopieren
Ik mis draden trekken van je afscheiding. Als je er tussen je vingers draden van kan trekken, zit je in je vruchtbare periode.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Ik gebruikte de app Fertility Friend. Deze trekt zelf conclusies uit de temperaturen en je kan er allerlei opties bijplaatsen.

Succes met zwanger worden!
Alle reacties Link kopieren
Hahaha, Eva! Inderdaad En toch blijven de meeste stug volhouden dat er wel eerst getempt moet worden voor er verder onderzoek plaats gaat vinden. Dus de eerste beste gynaecoloog die bloed bij me wilt afnemen, begin ik denk ik spontaan te omhelsen



Vandaag weer 36.6 Ouderwets of niet, ik heb er toch een duidelijk beeld bij. En helemaal met die positieve ovulatietest, zoals Lisa schreef, moet ik me eigenlijk ook helemaal geen zorgen maken.



Maar het is wel fijn om er even een frisse blik over te hebben gehad. Dank jullie wel daarvoor!



Liefs,



Saintje



Oh en hijenzij: niks mis tussen de lakens hier Dat is ook niet de reden dat ik hier mee bezig ben. Ik zou graag willen weten of ik wel een eisprong heb. En wanneer ik dan mijn menstruatie kan verwachten. Dit geeft me meer geruststelling dan dat ik een hele cyclus door (van soms wel bijna 60 dagen) denk zwanger te zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:MrsStanleyWalker schreef op 17 april 2014 @ 00:30:

Ik mis draden trekken van je afscheiding. Als je er tussen je vingers draden van kan trekken, zit je in je vruchtbare periode.





Oh en ook dat heb ik gevonden. Precies wanneer het moest. Geen idee meer waarom ik dit topic opende als het me nu opeens zo duidelijk word.



Maar het is echt even fijn om die bevestiging te krijgen. Nogmaals, dank jullie wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven