Uitgerekend ergens in de komende 9 maanden: Het Bezem-topic

12-12-2013 21:43 2381 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na de eerste paar weken koudwatervrees (ben ik écht zwanger? Gaat er écht een kindje komen?) wil ik me nu toch wel aansluiten bij een leuk clupje. Maar wat nu?! Alles zit al vol.



Daarom dit Bezem-topic, voor wie het óók leuk vindt om over de (gewenste) zwangerschap en bevalling te kletsen en elkaar te volgen. Of je nu over een maand bent uitgerekend of over 8, 10 of 16 wees welkom!

Graag een beetje normáál en een beetje nuchter, dat zou fijn zijn





NaamLeeftijdStatusAl kinderen?Bijzonderheden19juni32In afwachting van ICSI pogingTwee zoons waarvan de jongste in het Formidable201229Zwanger van tweeling1e twee kindjesUitgerekend meiSpritzzZwanger van een meisje2e kindje, al zoon van (bijna?) 2Uitgerekend eind mei/begin juniKaz28 Zwanger van een meisjeAl een zoon van 2 jaarUitgerekend juniNemini2.031Zwanger van een jochie2e kindje, al zoon van ruim 3Uitgerekend 18 juliTheepoesZwanger geraakt na 3e IUI poging1e kindjeUitgerekend 20 aug So_8727Zwanger van een meisje1e kindjeUitgerekend 11 augustusEstrellas34Zwanger van een zoon!4e kindje, zoon van zomer '12 en 2 tweelingdochters in het Uitgerekend 18 augustusMevrouwDeKees??Zwanger!2e kindje, al zoon van 2 Uitgerekend septHertjehertje??Bevallen1e kindje na eerdere miskraamBambi Dapperedoda??Bevallen!!1e kindjeDodo-kuiken geboren Jint32Bevallen!!!1e kindjeJintmini geboren 14-1 Pindakaas24Bevallen!!!1e kindje Pindamini geboren Rabida31Bevallen!!1e kindjeRabimini geboren Tjoek32Bevallen!!!2e kindjeMini2 geboren Derpina24Bevallen!!!1e kindjeDerpje geboren MrsBambi31Bevallen!!!1e kindjeBambiboy geboren
aangebrand en nog niet gaar? Hou je b*k en vreet het maar!
Alle reacties Link kopieren
@So Je mag ook wel eens een dag niets doen hoor. Als ik terug kon had ik ook wel eens een dag niets gedaan. Je hebt je zelf er mee. Hopelijk ben je vanavond fit genoeg voor de yoga



En die kilo's je zou het denken he maar vriend en ik kunnen niet ontdekken waar. Want m'n boven armen zijn ook "dikker" krijg sommige vestjes niet over m'n armen. Ik zit er niet zo mee hoor het is 3,5 week geleden het ging ook allemaal wel heel snel.





@Pinda vergat jou nog. Ik herken net niet de buikpijn maar dat is denk ik gewoon "onmacht". Maar onthoud: Baby's huilen soms zonder dat je weet waarom. Ze kunnen ook alleen maar huilen ze kunnen niet vertellen wat er is. Probeer het soms wat los te laten en niet te veel te zoeken. Je herkent ondertussen haar honger huiltje wel of het huiltje van pijn. Probeer niet te veel te zoeken daar word zij ook alleen maar onrustiger van. Want waarschijnlijk wil ze "gewoon" even huilen. 'S avonds verwerken baby's trouwens de hele dag alle indrukken verwerken ze dan. Dat kan ook een oorzaak zijn van het huilen. Je hoeft haar zeker niet te laten huilen hoor. Knuffel haar lekker en zeg dat ze best even mag huilen.
Alle reacties Link kopieren
Als je zelf heel onrustig bent van het huilen dan merkt je baby dat vaak aan je, vaak ga je onbewust toch ook anders ademen, fysiek reageren op het huilen. Daar reageert je baby dan weer op met... juist ja, meer huilen. Tip voor Pinda die ik van mijn moeder kreeg: Zingen! Je houd je ademhaling beter onder controle en krijgt jezelf weer rustiger en het geluid van je stem is fijn voor je baby. En een rare: stijf vastpakken en heel hard sissen (zoals je iemand in een kerk zou manen niet te lachen) in het oortje, schijnt ze doen denken aan het ruisen van het bloed+ geborgenheid van de baarmoeder.



Ik kon overigens bij echt hysterisch huilen niet meer denken, echt mental shutdown, zo raar. (ik herkende die huiltjes overigens voor geen meter, mijn baby deed aan heel hard krijsen of niks)
Alle reacties Link kopieren
Ik zal mijn verhaal iets duidelijker uitleggen want als ze bij mij is en ze huilt dan heb ik daar geen last van. Zodra ik haar oppak is ze rustig. En ik vind het ook niet erg als ze even huilt als ze bv in de box ligt en even moet wachten. Maar als ik op bed lig en m'n vriend is in de woonkamer met haar als ze dan huilt dan krijg ik dat buikpijn gevoel. En als ik dan in de woonkamer kom en haar overneem is ze stil.
Een regenboog!!! (ik wou beginnen met schrijven 'wat een rare dag, qua buien, toen de regen weer tegen de ramen begon te hagelen (en toen onderbrak ik mezelf om naar boven te rennen, het bedritueel van de Kazmannen te onderbreken zodat Kazknul even zijn eerste regenboog kon zien )



Eerst een HELE DIKKE voor Kees, vanwege de BI (goed om het af te korten, net iets minder confronterend ). Je klinkt er redelijk zen over, maar het is natuurlijk ook balen.



En So, ben je nu erg moe na zo'n actieve dag? Het klinkt best lekker, je dagen zo doorbrengen. Ik begin me er langzaam bij neer te leggen dat ik in mijn verlof echt heeeeel weinig van mezelf moet gaan verlangen. Heb gisteren het 'grote kleurboek voor volwassenen' besteld, om wel wat ontspannends te doen te hebben maar niet steeds achter de laptop/DVD te hoeven zitten.



Vanochtend zei Kazman 'je was er wel vaak uit vannacht he?'

Ehm.... Lieverd, ik denk dat jij dan niet zo goed geslapen hebt (waardoor je het ineens door had) want eerlijk gezegd was ik er juist iets minder vaak uit dan de afgelopen nachten! Ik zag ineens een kwartje vallen bij hem... 'ow... dus ZO slecht slaap je?!' Hahaha, ik vond het wel aandoenlijk.

Nou had Kazknul ook een nacht waarin hij er weer een paar keer uit kwam, dus ik zat echt als een zombie op mijn werk. Was blij toen ik om half 4 thuis was en nog even naar bed kon, maar ben nog steeds niet echt goed wakker...
Alle reacties Link kopieren
Geef je vriend ook de kans haar stil te krijgen Pinda . Ik snap dat je dat moeilijk vind. En baby's/kinderen zijn sowieso vaak sneller stil bij de moeder als bij de vader.

Maar ik denk dat het dan gewoon komt omdat je niet zo goed weet wat er is en er niet bij bent. En het is gewoon je moeder gevoel om naar je huilende kindje te gaan. En te troosten en bij te zijn.



Haha Kaz hoe vond Kazkind de regenboog?

Wat lief dat bij mannen dat kwartje soms toch valt qua slapen. Ze snurken maar door en durven dan soms zelf nog te zeggen dat ze slecht hebben geslapen !



Vannacht hier mijn eerste "slechte" nacht. Derpje had gisteren nacht zo goed geslapen dat zijn fles tijden nog al in de war waren gekomen en gisteren "vervelend" uit kwamen. Maar 5 flessen is nog echt te weinig voor het manneke. Hij komt in princiepen 1 keer in de nacht maar slaapt na z'n laatste avond fles meestal 5 uurtjes door. Dus hij slaapt prima alleen gisteren nacht sliep hij nog langer door dus alles wat in de war. Vannacht sliep hij pas om kwart voor 2 hij was dan ook steeds z'n speen kwijt en hij weet gewoon of ik er ben want als ik er naast bleef zitten bleef zijn speen in. Lag ik in bed begon hij weer te huilen. Toen kwam hij om 4 uur voor zijn fles dus dat was een kort slaapje voor mij. 'S nachts slaapt hij ook gewoon door tijdens zijn fles dus kan de voeding nog al lang duren. En na zijn poepluier was hij toch wat wakkerder dan anders. Dus lag ik er pas om kwart over 5 weer in. Na dat ik ook nog een deuzige kat rustig moest krijgen die door het huis vloog omdat ze haar gekke 5 minuten had. En om half 7 ging de wekker. Ga hem nu alvast de fles geven hij ligt nog heerlijk te slapen en vanmiddag weer een keer een half uurtje eerder. Dan zit hij weer wat op "schema" voor zover dat met een baby kan.

En ik ga vanmiddag eens slapen, dat heb ik op 2 keer na in mijn kraamtijd nog niet gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk Kaz die regenboog. Dat zijn echt de dingen waarom ik een kind wilde



Derpina, succes met het ritme terug vinden. Dat zelfs jij gaat slapen tssss



En Kaz en Derpina, het valt echt wel mee hoe actief mijn dag was hoor. De helft van de dingen waren zitklusjes. Heb misschien een half uurtje echt staan poetsen in totaal. En echt, hangen is pijnlijker. Ik moet gewoon elk half uur opstaan en iets gaan doen, als is het maar 5 minuten. Dat heb ik 's ochtends dus niet goed gedaan en daar heb ik dan ook de hele dag verder last van. Yoga ging dus ook niet zo denderend en het slapen uiteraard dan ook niet. Vandaag nieuwe kansen!.
Eh.... een 'deuzige kat'???



@So, sorry dat ik het verkeerd heb ingeschat!! Ieder half uur moeten opstaan is ook niet heel prettig, vooral niet als je dan weer moe wordt van wat je dan gaat doen!! Ik moet eigenlijk niet meer op de bank zitten, krijg ik echt pijn van, terwijl het met alle andere stoelen wel meevalt.



Zit ff thuis te werken een paar uurtjes (inderdaad, aan het plan dat ik deze week 'nog even' mag produceren ). Dan ga ik een dutje doen en dan op naar het werk, voor de grote wervingsactie. Heb er best zin in, zeker nu ik vooraf zo'n relaxed programma kan maken.



@Pinda, ik ben het wel eens met Derpina, dat je je vriend wel de kans moet geven. Ik herken het buikpijngevoel niet maar het eerste waar ik aan denk is een soort onbewust gevoel bij jou van 'eigenlijk kan ik het beter'. Ik zeg niet dat het zo is hoor! Maar pas er wel voor op. Ik weet niet meer hoe het bij Kazje als baby was, maar ik weet wel dat het nu zo is dat hij vaak stopt met huilen als wij gewoon wisselen van de wacht. Dus je zou eens eerlijk moeten kijken wat er gebeurt als Pindaatje bij jou huilt en je vriend hem overneemt.
Alle reacties Link kopieren
Nou So ik voel me toch aardig fit dus of ik ga slapen weet ik toch nog niet

Hoop dat je, je vandaag wat beter voelt!



@Kaz Ja deuzige kat ja ze was iets te wakker normaal slaapt ze 's nachts lekker bij me. Maar nu moet ze natuurlijk ook even bij Derpje kijken als ik hem de fles ga geven of een speen. Dus dan hobbelt ze de hele tijd achter mij aan. Alleen toen kwamen de gekke 5 minuten naja 5.....beest vliegt de zolder trap op om in een snel vaart naar beneden te gaan tegen de bank en stoelen op te vliegen. (eet kamer stoel viel om geeft een flinke klap 's nachts). Om vervolgens dat rondje nog 20 keer te maken en omdat ze dan zo snel rent vliegt ze af en toe ook uit de bocht .



@Kaz Succes vanavond ben benieuwd hoe je je morgen voelt !
Alle reacties Link kopieren
zo lig ik op de bank. Geen slaap te bekennen haha.
Hahaha Derpina, heel beeldende smiley!



Ik heb net een lekkere tosti op en ga nu ff naar bed (stom, had het al lekker opgemaakt voor Kazman vanavond... )



Weet zeker dat ik na tien minuutjes lezen wel slaperig word en zo niet, dan blijf ik gewoon lekker een uurtje lezen!
Alle reacties Link kopieren
Ja jullie hebben ook helemaal gelijk. Ik moet mijn vriend idd de kans geven om haar stil te krijgen. Ik ga het echt proberen want ik moet natuurlijk niet de enige zijn die haar stil kan krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte daarmee Pinda, lijkt me best lastig om los te laten.



Kaz, maakt niks uit hoor. Volgens mij kan jij sowieso beter niksen dan ik.

Ik ben benieuwd hoe je het er vanaf brengt vanavond. Hoop dat het meevalt en je het ook echt leuk vindt (ook zo jammer anders )



Derpina, das ook niet alles zo'n vliegende kat 's nachts. Kan me voorstellen dat je daar veel te wakker van wordt. Ben je al moe ondertussen?



Zelfs het zwemmen deed verrot veel zeer in mijn stuitje. Ik hoop dat dit een grapje is even, want zo zijn 17 (+2 misschien) weken wel erg lang. ik heb nog enige hoop dat het naweeën zijn van de dag van gisteren. Gelukkig mag ik bijna naar bed...
So, even een hele dikke Vind het zo vervelend dat er vrouwen zijn die zo'n pijnlijke zwangerschap hebben! En doe dan toch maar wat rustiger/voorzichtiger he.... (makkelijk praten heb ik, ik weet het... )
Alle reacties Link kopieren
Komt goed pinda zal lastig zijn maar komt goed bij oapa is het ook fijn!



Kaz werken tostis slaapverwekkend!? Dan eet ik die moegeb ook !



@So Nog geen slaap te bekennen heb Derpje z'n ritme wel bijna terug heeft hij deels zelf geregeld .

Hoop dat je klachten snel minder worden want dan kunnen 17 weken nog lang duren. Even kijken wat de tijd doet en moeders laten ze ook niet aankwakkelen hoor dus 42 weken zullen ze niet doen als het dan kan zullen ze je wel eerder strippen. Maar goed dat helpt je nu niet.
Is hier nog niemand langs geweest vandaag??? Nou ja, dan meld ik me even. Gisteravond was superleuk en iedereen was hartstikke lief en bezorgd/verzorgend.



Vanochtend om half 7 wakker, en in plaats van uitslapen er toch maar uitgegaan in de hoop dat ik vanmiddag nog even een dutje kan doen (want wat eerder naar huis). Moet ik wel even een taxichauffeur voor Kazknul vanuit KDV vinden... (iemand in de buurt van het midden van het land vanmiddag, toevallig??? )



Nu gauw weer aan het werk, krijg mijn opdracht natuurlijk nooit af deze week maar wil er wel zo ver mogelijk mee komen.
Alle reacties Link kopieren
Ik wel Kaz maar had niets te melden haha (Ja ook ik kan eens stil zijn dan behalve wanneer ik lig te bevallen)



Fijn dat iedereen zo lief voor je was ! En doe rustig aan vandaag probeer inderdaad vanmiddag maar een dutje te doen.

Ik zou met alle liefde Kazknul ophalen alleen ze zullen hem niet mee geven aan een vreemde en dat zal kazknul ook niet waarderen haha ! nee maar goed hopelijk is er iemand die dat even voor je kan doen.
Alle reacties Link kopieren
Hallo mensen!



Even een teken van leven van mij.



Het gaat allemaal goed hier, bambiboy is weer mooi aan het aankomen. Maar goed ook, de eerste dag was hij al bijna 10 procent afgevallen. Dus meteen afkolven en bijvoeden, naast heel vaak aanleggen om productie goed op gang te krijgen. Inmiddels zijn we daar weer vanaf. Overdag is het een heerlijk rustig ventje, onze bambiboy! Snacht houdt hij van spoken, en dat is best slopend. Vandaag overdag weer lekker een paar uurtjes bijgetankt!



Later weer meer, fijne avond!
Door een ander topic kom ik bij dit artikel terecht, erg interessant vond ik dus ik dacht, ik deel het even met jullie!



Zit redelijk uitgeteld op de bank inmiddels, maar morgen ben ik lekker vrij en dan: nog maar een dag!
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat het goed met jullie gaat MrsB!



Woa Kaz, nog 1 dagje werken, dan schiet het op!



Wij zijn vandaag naar de kinderboerderij geweest, nu wil ik een baby-dwerggeitje. Verder snot van kind gekregen en nu dus moe op de bank.
Alle reacties Link kopieren
Heel interessant Kaz, leuk dat je t even deelde.



Ik mis hier een smiley van een poppetje dat de vingers in de oren doet en heel hard LALALALALAAA roept, die zou ik wel willen gebruiken als jullie het over gewicht en je pre- en postzwangerschapsgewicht hebben. Gelukkig maar dat ik niet 20+ kilo aankom want dan loop ik helemaal de kans dat ze me terug de zee in willen rollen als ik op t strand loop

Ik ben blij voor jullie hoor, echt, dat heus.



Enfin, allereerst natuurlijk MrsBambi: gefeliciteerd met Bambiboy, wat fijn wat fijn dat ie er is! En ingeleid dus, pittig wel zo te lezen. Ik lees tzt graaaaaag je bevallingsverhaal: ik bevallingsverhalen. Bevallingsverhalen zijn voor mij wat Nijntje voor MvrDeKees is



Hier alles redelijk oké. Gelukkig is het allerbelangrijkste achter de rug: ik ben afgestudeerd!!! YEAH! Wat een opluchting. Wel vind ik mijn werk best heel druk nu nog en kom ik alsmaar tijd te kort. Ik werk 4 dagen maar moet ook vaak 's avonds nog werken. Ik weet gewoon niet wanneer ik nu eens lekker kan gaan babytutten want mijn vrije dag is tot nu toe steeds opgegaan aan: invallen voor iemand anders, afstuderen, ziekenhuiscontroles enz. Het lijkt wel alsof wij altijd veel te veel te doen hebben, ook in de weekends moet er vanalles achterstalligs gedaan worden in en om het huis en voor ik het weet is het weer maandag. Ik word er steeds chagrijniger van en krijg steeds meer de behoefte gewoon te gaan cocoonen. Ik zou ZO graag eens een hele poos willen niksen. Héérlijk! Mijn bloeddruk wil ook maar niet onder controle blijven, dus ergens hoop ik soms dat ze in het ziekenhuis zeggen dat het genoeg geweest is en dat ik moet stoppen met werken , of minderen.

Ik wil gewoon RUST!

Verder nog even klagen over mijn bekken, ik had het kunnen weten aangezien het besmettelijk lijkt in dit groepje maar ook hier redelijk aanwezige bekkenproblemen, ik lijk echt wel bejaard hoor. Vooral als ik op een harde ondergrond heb gezeten of bijvoorbeeld in het ziekenhuis als ik op zo'n behandeltafel moet liggen voor een echo. Dat liggen lukt al haast niet en ik zak door mijn benen na het opstaan. Als ik dan bedenk dat de baby nog maar 1/3 van zijn uiteindelijke gewicht heeft word ik wel bang van wat me nog te wachten staat. Heb ook al regelmatig van die heerlijke steken in mn schaambeen, had ik vorige keer ook maar pas in de laatste maand



Enfin, hier maar weinig momentjes van roze wolk en dat vind ik dan weer zooo stom van mezelf. Misschien had ik na vorige keer toch een niet zo realistisch beeld van de zwangerschap. Of was het gewoon een stuk makkelijker/rustiger de vorige keer. Gelukkig maar dat het mannetje stevig actief is in mijn buik, dat maakt het wel heel gezellig en dwingt me goed om toch nu en dan stil te staan bij hem.
aangebrand en nog niet gaar? Hou je b*k en vreet het maar!
Gefeliciteerd Nemini met je afstuderen!! Heb je tussen alle drukte door nog wel tijd gevonden om het te vieren??
Alle reacties Link kopieren
Leuk artikel Kaz! Is wel een beetje hoe ik te werk ga soms (als pm'er). Alleen je leest er toch weer andere handige dingen in! Nu nog onthouden



Nemi gefeliciteerd! goed gedaan hoor wees maar trots op jezelf! Leuk weer van je te horen.

Hopelijk ga je nu wat rust en tijd terug vinden. En genieten van het drukke mannetje in je buik. Ik zou op je vrije dagen niet meer invallen het is nu tijd voor jezelf! Balen van je klachten maar die banken liggen sowieso kut. Daar rolde ik gewoon van af als een kamer olifant haha!

Niet dat, dat rollen soepel ging hoor.
Gaahaaap....



Kazvader kwam zijn kleinkind om half 2 halen, en toen kon ik ook echt niet meer. Lekker 1,5 uur geslapen dus, en nu nog even relaxen voordat ze weer thuiskomen.



@Nemini, allereerst heeeeeeel hartelijk gefeliciteerd met je afstuderne natuurlijk, heerlijk he, als dat voorbij is? Wel jammer dat jullie zo druk zijn. Kun je niet gewoon een paar dagen vrij nemen? Met je zwangerschapsverlof en dergelijke, heb je dit jaar misschien toch al niet zo veel vakantiedagen nodig verder? Gezien je bekkenproblemen wordt het misschien ook wel tijd om een hardere streep te zetten onder allerlei zaken die aan je gevraagd worden maar waar je ook 'nee' tegen zou kunnen zeggen... Ga je al naar een fysio?



@Kees, ik kreeg ook snot van kind en hij deed het verdorie gewoon expres! Hij gaf me een kus (waarvan ik al dacht 'met zo'n snotneus had het nu even niet per se gehoeven van mij...') en toen zei hij, bijna triomfantelijk, 'snottebel veegt' ........ Ik kan er nu wel om lachen, maar hoe reageer je op zoiets??
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Nemini. Als ik je zo lees heb je genoeg rede om aan de bel te trekken. Je hoofd klinkt niet alleen als of hij meer rust nodig heeft, maar je bekken ook! (en dan bedoel ik minstens aangeven dat je alleen doet wat je binnen je normale uren kan doen en dan zou ik eens kijken of het beter gaat, zo niet dan zelfs nog meer rust nemen).



Bambi, fijn dat het goed gaat daar.Geniet er maar van



Ik ben het klagen even zat en meer valt er niet te doen, dus vandaar even niet zo veel hier.



Het enige leuke waar ik momenteel nog kracht voor heb is het bij elkaar verzamelen van wasbare luiertjes
Sootje, je bent toch hopelijk ons geklaag niet zat he?



Maar van mij mag je hier gerust blijven klagen hoor. Maar ik wil ook best een paar grappige/flauwe/ontroerende (Nijntje... ) filmpjes opzoeken of plaatjes, om je op te vrolijken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven