Geld & Recht alle pijlers

Wat zijn jullie kwijt aan boodschappen per week? deel 2

27-03-2014 10:11 1634 berichten
Alle reacties Link kopieren
In dit topic schrijven we over het lief en leed dat boodschappen heet Deel twee alweer!



Of het nu is bij de Lidl, AH, de Action of op de markt...

Omdat het moet of omdat het kan...

Hoge budgetten en lage budgetten...

Envelopjes en pinpassen...

Van eenpersoonshuishouden tot en met grote gezinnen...

Met recepten, gta's, boodschappenlijstjes en meer...

Met complimenten, hulp, tips en soms gewoon een hart onder de riem...



En dat alles rondom de vraag: wat zijn jullie kwijt aan boodschappen per week?



Hier komt een linkje naar deel 1: Wat zijn jullie kwijt aan boodschappen per week?
Verstuurd vanaf mijn Ipad
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad Mardejo.



Nu moet ik wel zeggen dat ik nooit echt geloofde dat het eten goedkoper is in Nederland. Maar als ik hier de prijzen soms zie. Denk ik dat dit wel het geval is....
Alle reacties Link kopieren
Hollanders willen veel voor weinig. In andere landen is men bereid meer te betalen voor kwaliteit en smaak.

Ooit op vakantie in Frankrijk zag ik bij de slagerijafdeling een stel Hollanders die per se het goedkoopste vlees wilden. Het zag er uit als grof gemalen gehakt. Ze hadden niet door wat het bordje 'pour chien' betekent...
Power to the people
Mijn rondje door het centrum ook weer gemaakt voor deze week;



Kruidvat

6 flessen Andrelon antiroos 8,35



C1000

1x huismerk roosvice 1,09

1x chocomelk 0,64

2x cola 2,00

2x statiegeld 0,50

2x drinkyoghurt 1,04

1x vruchtenyoghurt aardbei 0,89

1x vruchtenyoghurt perzik 1,32

2x kipkerriesalade 2,98

2x selderijsalade 1,38

2x tijgernootjes 3,54 (-0,54 korting)

2x afbakbroodjes 0,78

1x rookworst 0,78

1x ontbijtspek 0,78

1x gebraden gehakt voor op brood 0,55

1,5 kilo kanzi appels 3,69 (-1,70 korting)



Totaal 19,73



(En voor wie zich afvraagt waar groente, vlees, aardappelen en fruit (behalve appels) deze week zijn; ik heb een overvolle vriezer die echt gedeeltelijk leeggegeten moet worden, anders past er de komende tijd niets meer bij, dus deze week even veel uit de vriezer en kelder eten om ruimte te maken (iets te grote voorraad aangelegd, opzich wel prettig, maar het moet ook niet over datum gaan). Daarnaast heb ik ook nog vrij veel fruit ingemaakt in potjes staan en nog mandarijntjes over van vorige week.)
Alle reacties Link kopieren
Aan blabla gewoon echt een vraagje. Wat zjin ingemaakt fruit. Daar heb ik nog nooit van gehoord.



Aan galileo dat vind ik wel wat laag bij de grond. Dat is nogal gemakkelijk om te beweren dat Nederlanders gierig zijn. Ik ben op en top Belg en ook gierig...



Wat ik dus bedoelde met vorige reactie is enkel dat de winkels precies goedkoper zijn dan hier. Volgende week ga'k winkelen en dan zal ik de prijzen eens vergelijken
Alle reacties Link kopieren
http://2.bp.blogspot.com/ ... zwJoXp8c/s1600/Wekken.jpg



Ingemaakt fruit is fruit wat je behandeld en daarna in weckpotten doet zodat het lang houdbaar blijft. Mijn oma had vroeger een hele kelder vol.
Alle reacties Link kopieren
@mlsc, ik heb het over gemiddelden. Niet iedereen is hetzelfde.

Italianen hebben veel over voor goed eten. Nederlanders zijn zuinig, niet gierig. In Nederland wordt veel aan goede doelen gegeven. Hoe dat in andere landen zit, weet ik niet.

Verder is het vergelijken tussen landen wel lastig. Je moet dan ook inkomen, omzetbelasting, accijnzen, goedkope/dure winkellocaties, etc. meerekenen.
Power to the people
quote:kerstklok schreef op 15 april 2014 @ 19:42:

http://2.bp.blogspot.com/ ... zwJoXp8c/s1600/Wekken.jpg



Ingemaakt fruit is fruit wat je behandeld en daarna in weckpotten doet zodat het lang houdbaar blijft. Mijn oma had vroeger een hele kelder vol.Klopt helemaal. Mijn oma doet dat nog steeds en nog steeds dezelfde hoeveelheden als die ze vroeger inmaakte voor haar hele gezin, wat veel te veel is voor alleen haar en opa. Dus nu geeft ze het aan haar kinderen en kleinkinderen.
Alle reacties Link kopieren
Kende ik echt totaal niet. Zal wel lekker zijn denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Geen idee wat ik per week aan boodschappen uitgeef. Doe wel redelijk zuinig, ik heb dan ook een markt om de hoek, dat scheelt al veel. Verder let ik wel op aanbiedingen, vooral van artikelen die verhoudingsgewijs duur zijn, zoals koffie, wijn, cosmetica, wasmiddelen. Dan schaf ik er behoorlijk wat van aan. Het kan me dan ook niet schelen om met zo’n tuttig boodschappenkarretje te lopen. Maar ik ga ook weer niet kilometers omfietsen voor een paar dubbeltjes. Ik koop bijna alles vers. En besteed aandacht aan het koken, vind ik ook leuk. Er is een heel goede slager in de buurt van een Turkse keten, die is echt stukken goedkoper dan de andere, wat exclusieve slagerij. Zij hebben ook uitstekende groenten, fruit, en kruiden. Niet van die peuterige plastic verpakkinkjes zoals bij AH, maar royale verse bossen. Heerlijk! O ja, en grote verpakkingen linzen, couscous, rijst, en blikken olijfolie. Ik vind het een depri bezigheid om precies bij te houden wat alles kost en wat ik uitgeef, maar kom gewoon uit, kwestie van routine misschien. Een heel enkele keer heb ik wel eens een uitschieter, dan krijg ik bijvoorbeeld gasten te eten en heb totaal geen inspiratie, of een onverwacht drukke dag. Dan koop ik iets lekkers bij een traiteur. De dagen erna doe ik het dan weer heel eenvoudig.
Alle reacties Link kopieren
Stress nog maar 100 euro tot einde van de maand
Alle reacties Link kopieren
Mlsc: Kun je aan de hand van je voorraad al menu's vooruit maken voor de rest van de maand? En zien of er dagen zijn dat je niet thuis eet? Dan weet je wat je nog bij "moet" halen. Heb je nog wat in de diepvries zitten? Succes meid !!



Fjorgyn: Klinkt alsof je het best goed voor elkaar hebt ! Je houdt de aanbiedingen bij, maar je hebt financieel wel de mogelijkheid af en toe naar de traiteur te gaan, heerlijk zeg !



Ingemaakt fruit: dat is al lang geleden zeg dat ik dat gegeten heb ! Vroeger hadden mijn ouders een tuin met alle mogelijke groenten en fruit: aardappelen, wortelen, sla, druiven, pruimen, aardbeien etc. Echt heerlijk, al vind je het als kind niet altijd leuk dat je elke dag moet helpen met plukken en zo ;) maar nu zou ik zo weer willen ruilen



Blabla: Dat is ook fijn, zo'n week dat je even eerst voorraad moet opmaken, financieel vind ik dat ook heel prettig .



Galileo: hihi, dat is wel grappig: pour chien



Ik ga eens opstarten hier, fijn paasweekend dames !!
Alle reacties Link kopieren
Hebben we gedaan. Normaal moet het lukken denk ik met onze voorraad. Zeker voor de volgende tien dagen. Heb lijstje opgesteld voor volgende week. Normaal rond de 50 euro... Hebben enkele duurdere dingen dat we nodig hebben.
Hier nog maar ¤50,- voor 2 weken. De verjaardag koste totaal ¤25. (Wat dus van het budget afgaat)

Ga morgen naar de Lidl / C1000 / AH /Deen om boodschappen te doen.
Alle reacties Link kopieren
Deze week ¤ 78 uitgegeven. Ik wilde deze week onder de ¤ 50 blijven, maar dat is dus niet gelukt, helaas. Toch altijd nog ¤ 22 onder het eigenlijke budget.



T/m maandag heb ik een budget gepland van ¤ 50. Dinsdag gaan we een weekje weg, dan gaan we ons niet aan het budget houden.
Hoi dames,



Na mijn afwezigheid een teken van leven. Heb een paar pbtjes gestuurd om uit te leggen wat er ad hand was. Kan hier niet alles schrijven vanwege de herkenbaarheid. Heb een ongeluk gehad en kon mede daarom even niet meeschrijven. Morgen als ik weer wat fitter ben dan lees ik bij en schrijf ik weer gezellig mee.
Alle reacties Link kopieren
Morgen dames !



Welkom terug Pierot, ik mistte je al hier, hopelijk ben je nu weer wat aan het opknappen !



Quinta1976:Jammer dat je voornemen niet gelukt is, maar wat je zegt, minder dan dat het was dus toch nog goed ! Alvast veel plezier komende week !



Maïskip; Was de verjaardag gezellig? Ik hoop dat je het gaat redden de komende 2 weken !
Contactconny, ja hoor gaat echt al een stuk beter! Dankjewel!

Vraag me af of er wat met die boeken is omdat ze jouw kant maar niet opkomen .



Nieuw huis, helemaal niet wennen eerlijk gezegd. Wel moet het nog aangekleed worden. Maar hier schieten de weggeefhoeken ook uit de grond! Yessss

Echt een super alternatief.



Vanaf volgende week weer straks met de budgetten. Nu viel het deze week wel mee, maar verder .... Dat hoort bij een verhuizing denk ik. De super hier op het dorp is duur, maar gelukkig zijn alle supermarkten heel dichtbij. Het loont wel de moeite om ervoor om te rijden.
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal. Fijn paasweekend



Ik kom hier meeschrijven want vanaf mei moeten wij helaas gaan leven van 1 inkomen omdat mijn WW ophoud en ik nog geen werk heb kunnen vinden. Op zich kunnen we alles van het salaris van mijn vriend betalen. We houden dan nog ¤150 over voor kleding/uitstapjes/cadeautjes etc. Maar ik wil voorkomen dat mijn vriend ineens niks leuks meer kan doen omdat hij voor mij moet betalen. En aangezien ik altijd de boodschappen doe heb ik me voorgenomen om daarop te gaan besparen zodat ik eind vd maand het verschil aan hem kan geven.



Wij geven nu nog zo'n ¤325 uit per maand voor 2 personen + hond. Daarin zitten ook verzorgingsproducten en schoonmaakproducten. Komende maand wil ik in plaats daarvan ¤225,- uitgeven, en dus ¤100,- besparen.



Zelf eet ik meestal vegetarisch, en mijn vriend eet biologisch vlees. Dat wil ik wel echt zo houden, hier komt geen bio-industrie vlees in huis. Hopelijk is dat te doen met ons nieuwe budget. Verder wordt het denk ik weekmenu's maken, seizoensgroenten, en bezoekjes aan de markt etc. Iemand verder nog tips?
Alle reacties Link kopieren
Even kort: deze week totaal ¤109,76 uitgegeven. Toch weer ruim onder budget



Fijne paasdagen allemaal
Verstuurd vanaf mijn Ipad
Alle reacties Link kopieren
Moondancer: Welkom ! Toevallig zag ik zojuist in de nieuwe AH folder dat je met de bijbehorende kortingsstickers komende week biovlees kunt kopen, dat scheelt alweer. En verder noem je zelf de belangrijkste tips al denk ik. Ow ja, probeer zoveel mogelijk boodschappen in 1x te halen, i.p.v. 3 x per week een beetje. Hoe vaker in de winkel, hoe vaker de verleiding om iets extra's mee te nemen



Noniempje: Goed bezig !!!



Pierot: Wat fijn dat je je al gelijk thuis voelt, heerlijk genieten van het nieuwe huis !
Alle reacties Link kopieren
Pfft helemaal geen zin in boodschappen bijhouden met dit weer. Toch gedaan Maandag ¤14,38 en vandaag ¤42,23. Op de helft qua budget en week, dus prima op schema.



Een relatief makkelijk weekje omdat de kids er niet zijn. Ik probeer wel voor volgende week alvast veel te kopen. Zodat mijn uitgaven dan niet helemaal uit de klauwen zullen lopen.



En we eten deze week ook een paar keer buiten de deur, vanmiddag geluncht op een terrasje heeeerlijk, en dat is ook gunstig voor de uitgaven aan boodschappen
Verstuurd vanaf mijn Ipad
Mijn wekelijkse rondje centrum ook weer gemaakt vandaag;



bakker

- 1 wit brood 2,40



coop

- potje doperwten/wortelen 0,95 (-0,58 korting)

- instant slagroom 0,99

- 6 pakken drinken 1,5L 3,54

- klop fix 0,53

- bruine bonen 0,57

- halvarine 0,54

- margarine 0,45

- worstenbroodjes 1,59

- saucijzenbroodjes 1,59

- sperziebonen 0,71

- suiker 1,5 kilo 1,28

- 3 pakken thee biscuitjes 1,17 (-0,18 korting)

- worteltjes 0,71

- bloemkool 0,99

- appels 1,39 (-0,70 korting)

- komkommer 0,49

- tomaten 2,12 (-1,35 korting)

- kipkerriesalade 1,19

- selderijsalade 0,99

- 2 bruine broden 1,98

- doos frikadellen 3,89

- 1 kilo friet 1,11

- vruchtenyoghurt 1,32

- speklappen 1,82

plus 58 koopzegels 2,90 (zag thuis alleen pas dat ik er maar 55 heb gekregen



totaal 32 euro



kruidvat

3 pakken luiers 15,00

2 potjes babyvoeding 1,00



totaal 16,00



hema

1 kinderpyjama 5,00



zeeman

4 kinder -shirts 6,00

1 kinderjas 10,00

5 kinderonderbroeken 4,00



totaal 20,00



Ik dacht dus klaar te zijn voor 75,40 euro deze week. Maar toen ik thuis kwam belde mijn vriend met de vraag of ik nog even iets lekkers kon halen om morgen te trakteren op zijn werk (voordat hij vandaag klaar is met werken zijn de winkels al dicht). Dus net opnieuw naar de winkel gereden.



jan linders;

- 1 fles holy soda 1,49 (cash back)

- 1 doos blauwe muisjes 0,00 (bon voor gratis doos)

- 1 appel kruimelvlaai 5,79

- 1 halve kruimel gele room vlaai 3,45



totaal 11,00 (waarvan 1,49 cash back)



Totaal deze week 86,40

Waarvan

- 1,49 cash back

- 25,00 kinderkleding

- 15,00 luiers

- 44,91 boodschappen
Alle reacties Link kopieren
Er is een GtA op Head & Shoulders shampoo. Je krijgt het volledige bedrag terug met het actiekaartje van kruidvat
Geniet van elke dag!
Alle reacties Link kopieren
En ook een gta op een bepaalde smaak van Fernandes frisdrank (1 liter of een blikje). Bij kortingisleuk.nl dus snel het geld op je rekening terug
Verstuurd vanaf mijn Ipad
Alle reacties Link kopieren
Vandaag bij de AH:



1 liter Fernandes (gta) 1,48

2 liter milk en fruit (bonus 2x1,29-0,64)

1 liter olijfolie (bonus 4,99-1,25)

1 grote bak champignons (35% korting 1,20-0,42)

1 courgette (bonus 0,99-0,30)

1 yofruit 1,65

2 fruitkick 2x1,38

1 penne (bonus 0,98-0,25)

1 truffelsaus (bonus 1,99-0,50)

1 eiersalade (bonus 1,25-0,32)

1 kipkerriesalade (bonus 1,54-0,39)



Totaal ¤17,34 en dan krijg ik nog ¤1,48 terug van de Fernandes. Was de jokerstickers vergeten, die de volgende keer maar plakken Fijn weekend allemaal!
Verstuurd vanaf mijn Ipad

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven