En, wat eten we vandaag?

12-02-2014 22:35 3091 berichten
Alle reacties Link kopieren






Eten, koken, smaken, proeven, ruiken, borden mooi opmaken, genieten en natuurlijk kletsen over van alles en nog wat!



Dit is een langer lopend topic, het vorige deel vind je hier. Dat neemt niet weg dat iedereen van harte welkom is om mee te schrijven.
Moos! Ik miste je al! Beterschap.



Idd Hop, had er overheen gelezen, maar klinkt super.
Alle reacties Link kopieren
Ook even een . Hier een beetje hetzelfde probleem. Eten is als ik druk ben sowieso niet mijn sterke punt, maar de combi met al bijna een week halfgammel is niet echt een goeie. Na morgen zou de ergste drukte voorbij moeten zijn (hoop ik, maar is nog niet helemaal zeker) en kan ik een beetje bijtanken.
Fenna!



Jømig, het is hier echt rustig. Ik eet vanavond uit. Ga nu op zoek naar een leuk (budgetvriendelijk) tentje. Ik wil iets aziatisch. Dim Sum, of Indonesisch of Indiaas.
Alle reacties Link kopieren
quote:GeorgieBrown schreef op 16 april 2014 @ 16:01:

Heb mijn plan gewijzigd. Ik maak een salade met de rucola en de sugar snaps, peynir en een dressing van de erwtjes. Erbij krieltjes uit de oven en gegrilde groene asperges.









Ik ga mezelf bij deze uitnodigen voor een soortgelijk diner.
quote:Elynn schreef op 17 april 2014 @ 14:05:

[...]









Ik ga mezelf bij deze uitnodigen voor een soortgelijk diner. Was ook erg lekker. Salade was 'da bomb'.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hard gewerkt en al flink boodschappen gedaan en nu ben ik moe. Gooi zo een beenhammetje in de oven en wat aardappel partjes en dan fix ik er een salade bij.
Alle reacties Link kopieren
Warning egopost: vandaag zo'n ongelofelijke k**dag op het werk dat ik om 3 uur ben afgetaaid en toen regelrecht naar de stad gereden en hele fijne schoenen heb gescoord. Precies wat ik wilde. Dat doet wonderen voor m'n humeur



Net heerlijk asperges met ham, ei en aardappels in de schil uit de oven gebeten met een goeie witte wijn. Doet nog meer wonderen voor m'n humeur
Alle reacties Link kopieren
Fijn van de schoenen en vergeet de rest van de dag maar Koor!
Retail therapy. (plaatje van de schoenen?)



Heb Indiaas gegeten. Wilde een restaurantje proberen waar ik nog nooit geweest was. Vond het niet zo authentiek. Hadden vooraf samosa. Die waren erg lekker En toen Palak Paneer (paneer met spinazie) met rijst erbij. En Vegetable Biryani met bijbehorende curry. Vond dat laatste gerecht niet zo super. Heb ik laatst in Londen beter gegeten. En verder nog raita en naan. Al met al okay (vooral ook erg gezellig met gezelschap ), maar niet dat ik nog een keer terugga.
dolfje, Mexicaans stoofvlees? Heb je een recept? Klinkt lekker.



enne sorry voor het inbreken
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen. Vandaag begrafenis van Liefs oma.

Vanavond weer asperges, mjum!



Hahaha, retail therapy works always : shoes!!



Jouw salade met peynir klinkt heerlijk, GB.
Alle reacties Link kopieren
quote:marjolein852 schreef op 18 april 2014 @ 00:40:

dolfje, Mexicaans stoofvlees? Heb je een recept? Klinkt lekker.



enne sorry voor het inbreken Ik dacht dat ik een beetje zoiets als dit heb gemaakt:

Mexicaans stoofvlees maar dan had ik wat aanpassingen gedaan. Op het laatst mais er door maar ook stukken tomaat. Weet het nl niet meer precies.

Dacht dat ik het hier ergens gepost had maar kan het niet vinden.

Had het idee in elk geval van Hoppala,misschien heeft zij een ander recept.



Had wel gerookte paprika poeder gekocht ervoor dat weet ik nog wel.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte vandaag Koor voor jullie!



Ik moet dadelijk nog wat boodschappen doen,man eet restje van de rijst van van de week met sate en een loempia(diepvries) en ik moet voor mezelf nog wat verzinnen. Misschien een noodle salad maar misschien ook wel iets anders.
Sterkte, KV, bij de begrafenis.



En de schoenen, nice!



Ik heb nog krieltjes over. Dus ik ga vandaag een salade maken daarmee. Met gegrilde paprika, rucola, lente ui en dan ofwel sardines, ofwel peynir. Even kijken waar ik zin in heb.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net een kipfiletje gebakken voor in mijn noedelsalade,verder erdoor geraspte wortel,komkommer en sla en wat cashewnootjes en veel koriander en een dressing van hoisin saus met wat mango chutney(mijn gembersaus is op merkte ik).



Helft van de kipfilet in de sla en de andere helft net op brood met een lik mayo en zout&peper op. Lekker!



Vanavond werken(vreemd want de rest van het centrum is dicht maar ok) en als ik thuis komt zit er als het goed is visite.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt goed dolf, die ga ik deze week misschien ook mof een keer maken. Gisteren zijn wij uit eten geweest om liefs nieuwe baan te vieren. Eerst bieten crème brulee als amuse. Voor tonijntartaar, als hoofd eend met paddestoelen, na verschillende toetjes. Het was lekker, maar de prijs toch niet helemaal waard.



Vandaag pompen couscous en lamsworst.
Klinkt goed, Dolfje, die dressing.



Kaat, wat goed dat je lief een baan heeft. Gefeliciteerd!
Rijst, snijbonen en groenteballetjes. Lekker en simpel.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Kaaaat, wat fijn!! Ben natuurlijk wel weer nieuwsgierig waar je at Klinkt wel als leuk eten, maar t kan dan net qua smaak niet je van het zijn, en dan is t toch al gauw te duur.



Ik at woensdag en donderdag buitenshuis, woensdag een halve kom mahi-mahi (dat is goudmakreel, volgens de kaart) soep die vooral naar gele currypasta smaakte en een beetje Thai beef salad die wel aardig was. Gisteren bij onze favoriete Thai in Voorburg een kom Tom Ka Kai die zalig was, en een paar happen massaman curry van lief en wat groententempura. Vandaag eindelijk weer gewoon honger (ik denk dat me een stresspuntje in een project dwars zat, wat nu redelijk duidelijk is en naar iedereen gecommuniceerd, en nu voel ik me stukken beter) en lief had pasta gemaakt met een tomatensausje met broccoli, peen en pompoenpitten. Was erg lekker. Australisch zusje at ook mee (is een weekje over) dus dat was erg gezellig.



Morgen weer koken bij mijn nieuwe favoriete (en helaas niet zo best betalende, maar soit) opdrachtgever, in een schattig miniem kasteelkeukentje. Wordt mijn eerste weekenddag daar, dus ben benieuwd of ik het bij grotere drukte ook draaiend kan houden, de gerechten zijn wat bewerkelijk en de keuken zo klein dat je alles wat je gebruikt meteen weer op moet ruimen, anders wordt het onwerkbaar. Maar ontzettend leuke plek en dito mensen.
Alle reacties Link kopieren
@Moos, we aten bij mijn naamgenoot in onze stad. Dus niet die in Blokzijl :D, het was eten was goed in de zin, mooie producten, mooi bereid. Maar ik vond het soms net iets te gzocht en net niet genoeg 1 + 1 = 3. Zeker voor het geld wat je er betaald wil ik net wat meer onder de indruk zijn :D.



Gisteren zijn we naar Micha Wertheim geweest in de schouwburg. Dat was cht super leuk. Daarvoor aten we een restje van de pompoensalade met sinasappel-granaatappeldressing met couscous en lamsworstjes.



Voor vandaag nog geen flauw idee, ben een dagje op pad vanuit mijn bestuursfunctie bij mijn vereniging. Ik hoop eigenlijk dat ik op tijd thuis ben en wat kan koken uit het nieuwe kookboek dat gisteren binnen kwam (I love Groente van Janneke Vreugdenhill). Morgen de hele dag met mijn famillie de hort op.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen, zometeen weer sporten en vanmiddag naar Paaspop! Wat we vanavond eten, zien we daar wel.



Succes vandaag, Moos in je schattige kasteelkeukentje.



Die dressing klinkt zeker goed, Dolf. Heb hier ook nog een pot mangochutney staan.

Heb je de nieuwe afleveringen GOT al gezien? Wij gisteren de eerste 2. Smullen!



Gefeliciteerd met nieuwe baan van lief, Kaaat.
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan naar een festival dus snackfood en bier ben ik bang. Heb niet zo'n zin en weet ook niet of ik het de hele dag volhou, heb al een paar dagen een beetje hoofdpijn. En te kort geslapen weer.
Alle reacties Link kopieren
Jazeker Koor , wij kijken Got meteen op maandag op Hbo.

Veel plezier op paaspop!





Gefeliciteerd Kaaat!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!



Net terug van sporten. Zo nog een beetje werken en dan kan het paasweekend beginnen. Vanavond eet ik deze: roti chicken uit de slowcooker.



Gefeliciteerd met baan van lief Kaaat! Fijn!

Veel plezier op paaspop en festival KV en Dolf.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven