Geld & Recht alle pijlers

Uitzendbureau, mag dit wel?

17-04-2014 13:53 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Via een uitzendbureau voor professionals ben ik twee jaar geleden op gesprek geweest bij een sociale dienst van een grote nederlandse gemeente. Alle vacatures lopen via dit uitzendbureau.

Helaas ben ik toen afgewezen.



Nu zie ik de laatste tijd steeds zeer interessante en voor mij geschikte vacatures langskomen bij hetzelfde gemeentebedrijf waar ik dus op gesprek ben geweest.



Maar volgens het uitzendbureau kunnen ze me niet meer voorstellen omdat ik 1 keer ben afgewezen (heb me niet misdragen of zo tijdens het gesprek )

Dit betekent dus eigenlijk dat ik nooit meer zou kunnen solliciteren bij de SD van deze gemeente en dus bij voorbaat al uitgesloten word.



Mag dit eigenlijk wel? Ik heb de pest aan het woord maar voel me een beetje gediscrimineerd.
Alle reacties Link kopieren
Wat was dan de reden dat je de vorige keer afgewezen was? Als de reden bijvoorbeeld was dat er een kandidaat beter was dan jij dan zie ik niet in waarom je niet nog een keer op gesprek mag komen toch?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben wel eens afgewezen voor een functie via het uitzendbureau, omdat een andere kandidaat toen volgens het bedrijf beter in het team paste, maar een maand later ben ik toen alsnog aangenomen. Dus het lijkt mij onzin dat ze je niet twee keer bij hetzelfde bedrijf mogen voorstellen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Waarom stuur je geen open sollicitatie rechtstreeks naar het betreffende bedrijf?
Dat is denk ik echt afhankelijk van de reden waarom je bent afgewezen.
Alle reacties Link kopieren
Ja klopt, er waren toen nog vier andere kandidaten die op gesprek gingen en één kandidaat paste beter. Daarnaast bleek het tijdens het gesprek om een full time functie te gaan terwijl ik had aangegeven toen max 24 uur te willen werken. Inmiddels is dat gewoon 32 en dat weet het uitzendbureau ook.



Ik baal hier echt van



Mijn contactpersoon zegt dat dit een regel is van de Gemeente, maar volgens mij kan dit echt niet
'gewoon' 32 uur is natuurlijk nog steeds parttime. Ik weet dat de gemeente waar ik werkte per definitie geen parttimers meer aan wilde nemen, misschien dat het daar iets mee te maken heeft?



Ik vind niet dat ze heel duidelijk tegen je zijn!!
anoniem_173215 wijzigde dit bericht op 17-04-2014 14:05
Reden: woordje vergeten...
% gewijzigd
Waarom bel je de gemeente niet even dan, om het te controleren? Lijkt mij namelijk ook sterk.



En je kunt inderdaad altijd direct solliciteren bij het bedrijf!
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt mij een heel rare regel. Het lijkt mij dat alleen de meest geschikte kandidaten worden voorgesteld, en dat zou betekenen dat bij iedere sollicitatieronde er dus een aantal zeer geschikte mensen voorgoed afvalt en bij volgende sollicitaties buiten de boot valt, puur door zo'n rare regel.



Als zij zeggen dat het een regel van de gemeente is dan zou ik overigens de gemeente bellen en verhaal halen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Het zal vast wel mogen, want dit is geen discriminatie, maar gewoon een zelfbedachte regel. Wel een hele rare regel, want zoals al aangstipt wordt: ze laten dan heel veel geschikte kandidaten voorgoed aan hun neus voorbij gaan. Ik zou inderdaad rechtstreeks de gemeente bellen met het verhaal over deze regel.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al bedacht om anders contact op te nemen met de gemeente. Overigens werd ik net gebeld dat ze me dan bij hoge uitzondering nog 1 keer voorstellen. Maar als het dan niks wordt dan is het echt klaar. Ik schiet van de ene in de andere verbazing eerlijk gezegd
Vreemd....alsof ze jouw een enorme gunst verlenen....lijkt mij dat jullie elkaar nodig hebben. Ik zou het zeker nog eens navragen bij de gemeente. Of misschien bij een andere intercedente, ik heb wel vaker verhalen gehoord dat intercedenten om persoonlijke redenen kandidaten niet willen bemiddelen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga inderdaad contact opnemen met de gemeente. En als het nou nog een hele kleine gemeente was zou ik me er misschien iets bij kunnen voorstellen, anders zit je steeds bij dezelfde aan tafel in gesprek.

Maar dit gaat om een hele grote stad.



Ik ben best nijdig en dat overschaduwt het idee dat mijn cv nog een keer naar de gemeente "mag"

Ik ga naar het tuincentrum om even weer zen te worden
Alle reacties Link kopieren
Het verschilt per bedrijf of organisatie hoe vaak je voorgesteld kan worden.



Ik kan me goed voorstellen dat de gemeente geen zin heeft om hun tijd te verdoen met het keer op keer lezen van CVs en spreken van kandidaten die ze niet willen. Tenzij er significant iets verbeterd/ veranderd is aan je ervaring, denk ik dat het jammer maar helaas is.



Als de website van de gemeente vermeldt dat werving via uitzendbureau X gaat, ga dan vooral NIET direct bij hen solliciteren. Dat komt namelijk over alsof je of niet goed kan lezen of regels aan je laars lapt. Beide geen kwaliteiten die je wilt bezitten.
quote:FromRussia schreef op 17 april 2014 @ 14:31:

Het verschilt per bedrijf of organisatie hoe vaak je voorgesteld kan worden.



Ik kan me goed voorstellen dat de gemeente geen zin heeft om hun tijd te verdoen met het keer op keer lezen van CVs en spreken van kandidaten die ze niet willen. Tenzij er significant iets verbeterd/ veranderd is aan je ervaring, denk ik dat het jammer maar helaas is.



Als de website van de gemeente vermeldt dat werving via uitzendbureau X gaat, ga dan vooral NIET direct bij hen solliciteren. Dat komt namelijk over alsof je of niet goed kan lezen of regels aan je laars lapt. Beide geen kwaliteiten die je wilt bezitten.



Maar stel nou dat ze de eerste keer op een functie heeft gesolliciteerd die net te hoog gegrepen was en dat ze nu voor een iets lagere functie gaat? Dan is ze misschien nu enorm geschikt, maar ze wordt al uitgesloten omdat ze ooit in een hoogmoedige bui gesolliciteerd heeft.

Ik vind het nog steeds raar. Okay, als TO nou elke week lukraak op van alles reageert, maar het gaat over een voorstelronde van 2 jaar geleden! In die tussentijd heeft ze ervaring opgedaan, cursussen en opleidingen gedaan. Het is gewoon erg kortzichtig om alle ex-kandidaten voor de eeuwigheid helemaal uit te sluiten voor sollicitaties.
Alle reacties Link kopieren
quote:Starshine schreef op 17 april 2014 @ 14:36:

Maar stel nou dat ze de eerste keer op een functie heeft gesolliciteerd die net te hoog gegrepen was en dat ze nu voor een iets lagere functie gaat? Dan is ze misschien nu enorm geschikt, maar ze wordt al uitgesloten omdat ze ooit in een hoogmoedige bui gesolliciteerd heeft.

Ik vind het nog steeds raar. Okay, als TO nou elke week lukraak op van alles reageert, maar het gaat over een voorstelronde van 2 jaar geleden! In die tussentijd heeft ze ervaring opgedaan, cursussen en opleidingen gedaan. Het is gewoon erg kortzichtig om alle ex-kandidaten voor de eeuwigheid helemaal uit te sluiten voor sollicitaties.Inderdaad, of dat ze de vorige keer ook al geschikt was, maar dat er een kandidaat was die nog nét iets geschikter was.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ligt aan de reden van afwijzing natuurlijk , maar ik zou weer gewoon solliciteren. Ik zie ook regelmatig vacatures voorbij komen waar ik ooit al een keer op gereageerd heb en reden van afwijzing was dat ze zoveel reacties terugkregen dat ze een keus moesten maken en ik er net niet bij zat. Dan reageer ik ook weer op die functie. Pas als ik als afwijzing te horen krijg dat ik echt niet geschikt ben,te oud of id dan reageer ik niet meer!
Waarom voel je je gediscrimineerd?
Alle reacties Link kopieren
Dat lijkt me niet of het uitzendbureau moet afspraken hebben gemaakt daarover met het bedrijf! Maar dan stuur je toch zelf een sollicitatiebrief dat mag namelijk zeker weten
Liever spijt van iets wat je heb gedaan, dan spijt van iets wat je niet heb gedaan
Een vriend van me werd ook niet meer voorgesteld bij de organisatie waar hij graag wilde werken na afwijzing. Maar werd wel elke week opgebeld dat hij er zo goed zou passen en dan moest HIJ steeds zeggen: ja maar, JULLIE willen me niet nog eens voorstellen!

Uiteindelijk een meedenkende man aan de lijn gekregen, die heeft hem gewoon nog eens voorgesteld... vriend heeft nu een jaarcontract en kans op vast!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou je ook niet meer willen spreken. Je "gediscrimineerd" voelen .
Alle reacties Link kopieren
Wij (Sociale dienst in het zuiden van het land) kunnen niet aan goede krachten komen.



Maar om op je vraag terug te komen, vind ik het ook vreemd in een jaar (oh zelfs 2 lees ik) kan veel gebeuren.

Dus op je strepen gaan staan, en nieuw gesprek eisen !
Alle reacties Link kopieren
Ik ben in België afgewezen omdat ik een Nederlander ben, ze eiste zelfs een verblijf/werkvergunning lol!



Als ik jou was zou ik minder op deze uitzendbureau focussen, gewoon rechtstreeks solliciteren. Zo laat je tenminste zien dat je het echt wilt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven