Gardameer eind mei/half juni

17-04-2014 17:24 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Ik ben een ontzettende twijfelaar en daar heb ik nu met de vakantie boeken ook last van. Ik wil graag naar het gardameer omdat we dan voor weinig geld kunnen vliegen en de omgeving schijnt heel mooi te zijn. Ik vind het ook fijn dat we lopend vanaf onze accommodatie naar een aantal restaurantjes kunnen of een ijsje kunnen eten. We zijn een gezin met 2 kleine kinderen 3 en 1 jaar. Ik twijfel of we eind mei gaan of halverwege juni. De jongste wordt 6 juni 1 en dan willen we thuis zijn, we gaan dus of daarvoor of daarna op vakantie. Qua temperatuur vind ik tussen de 20-25 graden prima maar ik ben bang dat het zwembadwater nog te koud is voor de kinderen. In ieder geval voor de jongste. Dus misschien beter in juni gaan? Maar ik lees wel dat het dan al best heel druk kan zijn rondom het gardameer. En dan de accommodatie, kan je ook gewoon rustig zitten op zo'n mega grote camping? Heb je last van de mini disco en de animatie enzo? Iemand zelf ervaring met het gardameer rond die tijd van het jaar?
Alle reacties Link kopieren
Het is 's avonds en 's nachts behoorlijk fris daar nog dan

Ik zou eind juni gaan, dan is het echt nog niet druk daar.



'Last van' vind ik subjectief. Waar jij last van hebt hoeft voor anderen niet zo te zijn.
Je bent zelf een theepot
Ik zou zo gaan dat je net voor de eerste schoolvakantie begint weer terug bent.

Mei is nog fris in de avonden en nachten, en het water is nog niet opgewarmd. Bij campings verwarmen ze het buitenbad ook niet in het algemeen, en dat van het peuterbad vaak pas vanaf een bepaalde datum, als het seizoen op gang komt.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben naar het Gardameer geweest met die koters van mij. Prachtige omgeving. Lasize (?) en Sirmione zijn plaatjes van dorpjes en de rest van de omgeving rondom Garda - zeker in het Noorden - is echt fantastisch maar het is mij ook veel te toeristisch en te massaal. Dan kan je beter naar Lago Calzone gaan en dan naar camping Mario.
Juni is beter qua weer alhoewel je het in mei ook kan treffen. Druk is het daar altijd wel, is mijn ervaring, dat maakt niet echt uit. Vooral in de weekenden, als de Italianen zelf ook richting het Gardameer trekken.



's Avonds buiten zitten doe je trouwens niet snel daar, is ook mijn ervaring. Het regent/onweert dan veel en koelt snel af.
Alle reacties Link kopieren
Dus geen files rondom het meer in juni? Dat lijkt me niet zo fijn namelijk. Nou vind ik dat zelf vaak niet erg maar ik hoor vriendlief al zuchten



Het toeristische vind ik wel fijn in die zin dat je makkelijk ergens wat kunt gaan eten. Wij zijn 2 jaar geleden in italie geweest en die accommodatie was perfect alleen je moest alles met de auto doen. Geen restaurantjes in de buurt. Dat vond ik met een dreumes niet handig.
Ja in het weekend wel hoor, zeker rond Sirmione.
Alle reacties Link kopieren
Ok, maar dat is niet zo erg, dan plannen we dan geen rondje om het meer. Ik zou het vervelend vinden als het gewoon elke dag vast staat.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn vorig jaar (in de schoolvakantie) naar camping Baia Verde geweest aan het Gardameer. Relatief kleine camping en alles goed voor elkaar, maar nog niet heel touristisch. Ik zou in juni gaan.

Veel plezier!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven