Start mei 2013

10-04-2013 20:53 1268 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag dames!

Op weg naar een zwangerschap hebben we hier onze ervaringen en vragen gedeeld. Bijna iedereen is inmiddels bevallen.

Helaas is nog niet/niet meer iedereen zwanger.



NaamLeeftijdBDBijzonderhedenriverrdale27(32) 5-2-2014 jongen

11/6 positief musje3131(34) 26-2-2014 meisje

17/6 positief

(stop pil april) heupdysplasiederpina24(31) 21-3-2014 jongen 7/8 positief

16/6 2e miskraam meis198825(30) 24-3-2014 jongen karin_31(27) 4-4-2014 jongen 26/7 positief mamaroos8825(30) 15-4-2014 meisje 16/8 positief

2e, zoon 19 maanden, (stop pil april) mamarjan28(31) 6-7-2014 meisje 25/10 positief

(mirena uit april)



123aap123 & Lionlily



Wil je (terug) in onze tabel, laat het dan weten.

[tr][td]123aap123[/td][td]25(25)[/td][td]ud 11-10-14[/td][td]2-2 positief(stop pil december) pcos, 29-10 LEO, zwangerschap moeten beeindigen met 16 wkn [/td][/tr][tr][td]lionlily[/td][td]33(33)[/td][td]1-3[/td][td](spiraal uit april)[/td][/tr][tr][td]livelaughlove[/td][td]26(26)[/td][td][/td][td] (stop pil mei) pcos [/td][/tr[tr][td]marnee[/td][td]27(27)[/td][td][/td][td](al aantal maanden gestopt met pil) lange cyclus[/td][/tr]][tr][td]8saar4[/td][td]29(30)[/td][td]6-7[/td][td](stop pil april)[/td][/tr][tr][td]janneke513[/td][td]28(34)[/td][td]+/-1-7[/td][td](stop pil maart)[/td][/tr][tr][td]12laura12[/td][td]27(29)[/td][td]26-6[/td][td](stop pil april)[/td][/tr][tr][td]blossom87[/td][td]26(30)[/td][td]15-5[/td][td]begin april[/td][/tr][tr][td]eef[/td][td]33(30)[/td][td][/td][td]2e, zoon 8 jaar (start juni) eerst in mei cyclus ontdekken[/td][/tr][tr][td]marieanne2011[/td][td][/td][td][/td][td]2e, dochter bijna 2 jaar(stop pil mei)[/td][/tr][tr][td[/td][td][/td][td][/td][td][/td][/tr]

[tr][td]miesje83[/td][td]30(28)[/td][td][/td][td] ud 5-2-2014 2e, dochter 1 jaar[/td][/tr][tr][td]hopefully mamatobe[/td][td]24(23)[/td][td][/td][td]ud begin januari28/4 positief, vaginisme [/td][/tr]

Alle reacties Link kopieren
@meis1988 van harte gefeliciteerd met je zoontje :-) alles goed gegaan? Geniet ervan!!



@Derpina nogmaals van harte meis;). Geniet van je kleine mannetje!!



@iedereen ook zo lekker aan het genieten van het weer? Ik zit nu op 36 weken, het begint langzaam dichterbij te komen ;) spannend!!
Alle reacties Link kopieren
Meis: gefeliciteerd met jullie mannetje

Gaat alles goed met jullie?



En Derpina hoe gaat het met jou en je kleine man?



Mamaroos: 36 weken al weer.. Aftellen!

Het is inderdaad heerlijk weer, had ik echt niet verwacht in m'n verloftijd. Maak elke dag een lekkere lange wandeling, genieten!



Hoe gaat t met de rest vd meiden??



Met mij gaat alles goed. Onze kleine is echt n heerlijk kereltje!

Wel temperamentvol, van wie hij dat nu weer heeft

Voeden gaat goed. Ik geeft bv en dat loopt lekker, al is onze man wel een gulzige drinker..

Morgen al weer 8 weken! Binnenkort naar cb voor de eerste prikjes, bah dat vind ik zo zielig voor dat kleine hummeltje!
Alle reacties Link kopieren
Sorry dames ik heb even niet gereageerd..

Maar goed om zoveel moois te lezen!



meis gefeliciteerd met jullie zoon!, dus blijkbaar was de bevalling toch al wel op gang gekomen, toen je eerste vlies was gebroken.



Riverrdale, wat leuk te horen dat jullie kereltje al een karaktertje heeft. (alle leuke dingen heeft hij van jou, de mindere dingen van de papa.. toch?) succes met zijn eerste vaccinaties, is voor een goed doel, maar ook dubbel, hopelijk heeft hij helemaal geen last van.. en anders extra knuffelen



roos, je bent vast erg benieuwd naar jullie meisje.. nog even geduld. Wanneer is je zoontje jarig, toch ook rond deze tijd?



Aap, hoe gaat het met je zwangerschap?? kan je een beetje genieten?? alweer op 1/3 gaat hard!



Derpina, wat super om te horen dat je je zo goed voel. Ook al was je zwangerschap zwaar, je lijkt dat al bijna vergeten te zijn?

door dat jullie zoon het zo goed doet, of ook omdat je zelf zoveel fitter bent.. (volgens mij beide)



Lion, succes aankomende maand. en misschien ook wel fijn even een maandje rust.



karin, je uitgerekende datum vandaag. ik weet niet of je al bevallen bent, of dat je nog wel 2 weken geduld moet hebben.

iig het beste.



hier; inmiddels ruim 27 weken. gaat eigenlijk heel goed. Maar ik ben echt super moe, helaas daardoor minder plezier in mijn werk en 's avond geen energie meer over.

Van de week wel een commode en ledikantje gekocht en de volgende dag had manlief deze al in elkaar gezet toen ik uit mijn werk kwam.. zo'n leuke verrassing, Nu nog onze slaapkamer leeg halen, zodat we alles in de nieuwe babykamer kunnen zetten. Het wordt steeds echter!
Alle reacties Link kopieren
Sorry dames.

Krijg geen meldingen meer in mij email. Dus is het forum een beetje langs mij heen gegaan.



Meis gefeliciteeerd. Geniet er lekker van. hopelijjk word het een mooi voorjaar.

Zodat iedereen die verlof heeft of gaat krijgen .. mee kunnen genieten van het mooie weer !



Roos

dat schiet al op. Wat gaat het allemaal snel zeg als je zo terug kijkt



Mamarjan.

wat vervelend dat je zo moe bent. En jij ook alweer 27 weken. Wisten jullie nou eigenlijk wat het gjng worden of toch niet?

lief van je mannetje. Kon je het gelijk zien het kamrrtje van de kleine. Tijd vliegt voorbij zeker ?



karin

Ik zie dat jij al uitgerekend bent. Nog geen nieuws aan jou kant. Spannennnnd hoor!



riverdale

8 weken alweer tjeej... Tot wanneer is je verlof. Wel fijn dat het weer mee zit en je lekker veel kan wandelen. Altijd zo sneu die prikjes. Hopelijk valt het hem mee.

Ik wil straks ook bv gaan proberen. Hoop dat het mij ook goed afgaat.



Lion

Hoe gaat het met jou meid ?



Hier ik ben alweer 13 weken. Voel me al een stuk beter nu alleen nog met vlagen misselijk. Mij huid word ietsje rustiger. Heb nog steeds geen buikje. En ook nog niks aan gekomen.

Worden alnflink verwend met allemaal leuke kadootjes. Super lief. inmiddels 4 goede echo-s gehad. En de termijn en nekplooimeting gehad. Vooralsnog zag het er goed en gezond uit..

Over 3 weken geslachtsbepaling.. ben erg benieuwd heb een meisjes gevoel. En iedereen om ons geen roept ook allemaal meisje. Ik ben dus erg benieuwd wat eruit gaat komen ! En als we het geslacht weten ga ik lekker shoppen. Vind het nu toch best moeilijk en saai om iets te kopen.

Het kamertje gaat me vriend maken van stijgerhout en dan white wash. Het besef dat ik zwanger ben word nu steeds groter hihi. Heeft even geduurd.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Aap, leuk om weer van je te horen.

Vervelend dat je ook zo'n last hebt gehad van misselijkheid, hopelijk ben je er snel van af. (duurde bij mij tot week 15)



Karin, hoe gaat het met je? Maximaal nog 10 dagen afwachten!



Roos geniet jij nog van het zwanger zijn? (kan nog wel een maand duren, maar kan ook al deze week)



Ik ben weer een weekje verder, 28 weken, vanmorgen bij de verloskundige geweest. Gelukkig was alles goed.



Sinds afgelopen weekend is het babykamertje heel ver. De kast, commode en ledikant staan er!

Voorlopig staan de kleertjes en lakentjes nog in dozen, ik ga de kasten pas inruimen wanneer ik alles gewassen heb, maar daar wacht ik nog wel 2 maanden mee. En we willen nog een muursticker of schildering.

Verder nog nadenken over namen.

De naam voor een jongen staat wel vast, maar ik twijfel enorm over de meisjes naam. Ik wil graag mijn achternaam meegeven, maar manlief ook. Gelukkig kunnen we hier goed over praten en is het alleen een gespreksonderwerp, geen discussie. Momenteel denken we aan (roepnaam)(officiële naam van mijn moeder/vader)(achternaam van man).

En natuurlijk nog geboortekaartje uitkiezen.



Ik was eerder een beetje de kat uit de boom kijkend, maar vorige week is een vriendin bevallen en ik merk dat ik nu toch wel erg benieuwd ben naar onze kleine.



Maar ik moet ook nog mijn onderzoek(van geneeskunde studie) afsluiten voordat ik met verlof wil gaan, dus de aankomende maanden moeten ook niet te snel voorbij gaan ;)
Alle reacties Link kopieren
Hooi!



In alle hectiek ben ik ons blijde nieuws helemaal vergeten hier te melden; op 4 april om 5.46 is onze zoon Stef geboren!

Precies op de UD zoals zijn vader en zijn opa!



Ik ga zo nog wat teruglezen hier, eerst ons verhaal:



De bevalling liep voorspoedig al leken mijn weeën niet krachtig genoeg (vaak maar halve minuut) bleek niet zo te zijn keurige ontsluiting en Stef is helemaal natuurlijk geboren.



Donderdag einde middag begonnen met steeds meer harde buiken, rond 7u s'avonds werden dat toch al wel echte weeën, 11 uur verloskundige gebeld en we mochten met 5 cm ontsluiting meteen naar ziekenhuis door (wilden we graag).



Placenta wilde echter maar voor de helft geboren worden, dus na de bevalling van Stef. Uiteindelijk moest ik daarvoor, en het vele bloedverlies, naar de OK en heb alsnog ruggeprik gekregen voor die operatie :(



Na een dag en een nacht in het ziekenhuis mocht ik zaterdag einde van de ochtend naar huis. Stef is in het ziekenhuis bij mij gebleven. Ik heb zijn geboorte helder meegemaakt maar na een half uur moest ik weg naar de OK en heb ik bijna drie uur van zijn kleine leventje gemist. Best heftig, maar dat halen we nu allemaal in.



Op mijn site ( lings (.) nl ) staat trouwens een fotootje van Stef. Wat gaat het snel, hij ziet er nu alweer anders uit
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Derpina!!

Wat fijn dat je je zo snel weer fit voelde, ik kon zelf pas op dag 6 zelf met Stef staan en op dag 7 met hem rondlopen. Nu steeds beter! Komende dinsdag voor het eerst een dag alleen thuis. Spannend wel...
Alle reacties Link kopieren
Meis1988 > ook gefeliciteerd!!!!
Alle reacties Link kopieren
Karin gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon!

Wat een droppie

Nu lekker genieten!
Alle reacties Link kopieren
Dank je!

Het is echt zo overweldigend in alle opzichten. Mooi en fijn en opnieuw verliefd, maar ook handen in het haar soms
Alle reacties Link kopieren
Oja dat herken ik zeker.. Het is zo heftig!

Ik zeg ook wel eens eerlijk tegen vrienden/familie dat ik het helemaal super vind, maar ook erg pittig!

De mensen met kinderen kunnen het allemaal beamen en dan hoor je pas ook de 'echte' verhalen.

Tip: neem hulp aan van vrienden of familie waar het kan voor bijv huishouden oid, dat is zo fijn want al je tijd en energie gaat naar je kleine mannetje.

Mijn schoonmoeder heeft hier net ook een grote schoonmaak gedaan en dat is echt zo fijn!



Gaat het verder goed met jullie? Loopt de borstvoeding een beetje?
Alle reacties Link kopieren
Zo'n schoonmaak is heerlijk, hebben wij ook in de week voor de bevalling nog gedaan samen met mijn schoonmoeder.



Gaat goed! Borstvoeding is nog even zoeken en Stef krijgt zo nu en dan een flesje. Vind ik soms heel erg en soms helemaal niet > verstand vs. gevoel denk ik zo.



Hoe is het met jullie?



Op mijn site staat inmiddels nog een nieuw fotootje
Alle reacties Link kopieren
Karin gefeliciteerd! Wat een prachtig mannetje en wat zag je er zwanger en wat zie je er nu bevallen ook goed uit zeg! Geweldig om te zien!

En volgens mij ook helemaal gelukkig fijn!



Hier alles nog steeds goed nog vol op aan het genieten. Al bijna 4 weken wat gaat het snel zeg. Zo cliche maar het is wel zo haha!
Alle reacties Link kopieren
Wauw karin, wat een prachtig mannetje hebben jullie! gefeliciteerd, en nog wel op de uitgerekende datum.(gezellig met opa en papa, hoe krijg je het voor elkaar;)



En inderdaad wat zie je er goed uit. Bij je 9 maanden foto ben je prachtig zwanger, en wat ben je met 12 dagen slank!

Heerlijk om jullie stef zo in de draagdoek te zien (ik ben zo benieuwd of onze uk er net zo graag in ligt als ik denk dat ik er zelf van ga genieten)



probeer niet te balen van de (extra) flesjes, je geeft gewoon waar hij behoefte aan heeft. en als dat met wat bijvoeding is, dan is dat zo.



Derpina, goed om te horen dat het ook goed gaat met jullie!



Riverrdale, alweer 2,5 maand, wat gaat het snel zeg! al helemaal aan het nieuwe ritme gewend?



Roos; hoe gaat het met jou? Bijna heb jij ook je meisje in je armen
Alle reacties Link kopieren
Mamarjan, jullie kleintje zal de draagdoek vast ook heerlijk vinden!



Ik zit overigens alweer op mijn pré zwangerschapsgewicht
Alle reacties Link kopieren
Hee meiden,



Even een snel berichtje vanaf hier. Op 15-04 ben ik de trotse mama geworden van een mini roosje. Ze is prachtig en doet het super;). Kom snel weer verder kletsen.



Gefeliciteerd voor iedereen die ik nog niet heb gefeliciteerd ;)
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Roos!

Ook al eerder bevallen dan de ud,

leuk, dan heb je niet langer in spanning hoeven zitten en al 'eerder' kennis kunnen maken.

Is de bevalling goed verlopen?



Karin, alweer op prezwangerschaps gewicht? Pas maar op dat je niet verder afvalt;)
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Roos! Alles goed met jullie?



@mamarjan > zou best 2 kilo meer af mogen
Alle reacties Link kopieren
Ik heb echt een top bevalling gehad. De VK noemde hem uit een boekje.

8,5 uur totaal, maar 15 min geperst. Geen pijnstilling en 1 hele kleine hechting .. Een totaal andere bevalling dan bij mijn zoontje. Heerlijk haha.



Ons meisje maakt het goed. En we genieten enorm, want wat is ze mooi😊😊.



Hoe is het met jullie? Leuke 1ste paasdag?
Alle reacties Link kopieren
@mamaroos: gefeliciteerd met jullie dochter

En wat fijn dat alles zo goed is verlopen!

Nu lekker genieten van je mooie gezin!



Hier gaat alles goed, temperamentvol mannetje dat wel haha

Maar geniet volop van hem en jeetje wat groeit hij toch snel!

Vandaag fijne wandeling gemaakt met familie en een paasbrunch heerlijk! Morgen lekker niks..



Fijne dagen iedereen
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Roos!!!!
Alle reacties Link kopieren
Goed, dat had ik dus al gedaan... Lalala ja dat ontzwangeren kost ook tijd...
Alle reacties Link kopieren
Aap en mamarjan hoe gaat het met jullie zwangerschap?
Alle reacties Link kopieren
Karin lief dat je het vraagt

Het voelt een beetje als stilte voor de storm.

Bijna 32 weken nu. Gaat gelukkig allemaal heel goed. Natuurlijk heb ik kwaaltjes, zoals sneller moe, slechter slapen, minder mobiel... maar dat voelt gelukkig niet echt als een last.

De baby kamer is in principe bruikbaar, maar we willen nog een muur sticker.

de

De naam zijn we nog niet uit. Voor een jongen wel, maar voor een meisje niet. Aangezien ik niet weet wat het is, wil ik natuurlijk ook een meisjes naam. Maar geen naam tot nu toe is perfect voor onze eventuele meid. Liever niet een top 5 naam, niet een naam die al in de omgeving voor komt, de betekenis van de naam moet ook mooi zijn etc. En welke achternaam, we willen beide nog altijd onze eigen achternaam (ik heb ook niet de achternaam van mijn man aangenomen) hopelijk komt die perfecte naam voor de bevalling, of is het gewoon een zoon.

Vandaag hebben we alle kleertjes en lakentjes uitgezocht die we van onze ouders hebben gekregen uitgezocht en aangevinkt op de babyuitzet lijst. We hebben genoeg lakentjen en rompertjes, en minimale hoeveel kleertjes. Dus dat kunnen we mooi als kraamcadeautjes vragen aan de kraamvisite van de eerste week. (Of aan vrienden wanneer hun kinderen er uitgegroeid zijn over 2 maanden)

Ik werk/ studeer 2,5 dag en 3 dagen per week. Ik werk dat dat best veel is, ben echt moe na een dag. Maar omdat het goed gaat zie ik geen reden om te minderen. Maar vind het ook niet erg dat van mijn werk het verlof een week eerder zal ingaan (kwam beter uit bij werkgever...verlof loopt wel week later pas af, dus prima!) maar dan ga ik nog niet echt met verlof, ik blijf studeren tot het niet meer gaat. Hoe meer ik af heb voor de bevalling des te beter!

Verder heeft man 14-17 juni vrij, dus dan gaan we last minute iets leuks verzinnen; luieren op eigen terras/wandelen in het bos bij ons op 5 min/dagje er op uit/hotelletje of misschien al wel bevallen?

Jullie lezen het al, ik ben nog niet echt mentaal toe aan het veranderende leven.

Ik heb er wel echt zin in, maar het voelt gewoon onwerkelijk. Voel me soms net een man, bij wie de knop pas omgaat wanneer de baby werkelijk in mijn armen ligt. Termijl mijn man zelf een soort nesteldrang heeft en al tegen de baby/buik praat

As dinsdag heb ik weer een controle, dan over 2 wkn een echo. Ben benieuwd hoe groot de kleine dan is. Wie weet komt bij het zien van de kleine de realisatie.



Aap, gaat jouw zwangerschap ook zo relaxt?



en moeders, hoe is het bij jullie? Gebroken nachten? ( misschien ben ik daarom zo relaxt, ik geniet nu nog van alles dat zn gangetje gaat ;)

Maar ik denk dat jullie ook enorm aan het genieten zijn van jullie zoons en dochters!
Alle reacties Link kopieren
Lieve dames

Ik stop definitief met schrijven.



Mag ik uit de tabel ?



Zal mij verhaal doen... de keurige 16 weken moeders voor moeders uitgeplast.

Vorige week een geslachtbepaling gehad een jongen ! Hierop was te zien dat de blaas erg vergroot was. Door gestuurd naar een gynecoloog voor een medische uitgebreide echo.

Deze heeft gisteren plaatsgevonden... onze nachtmerrie is werkelijkheid geworden.... we hebben een korte 16 weken mogen genieten van een prachtig wondertje in me buik... de blaas is vergroot ons ventje kan niet plassen waardoor het terug word opgenomen in de niertjes. De niertjes hebben nu al vele beschadiging opgelopen. Doordat hij niet kan plassen. Gaat het vruchtwater op en daardoor zal hij niet verder kunnen groeien en al hij overlijden. We hebben besloten het kindje te laten halen en met veel verdriet en pijn af scheid te gaan nemen. morgen hebben we nog 1 afspraak en daarna zal de afspraak worden ingeplant. Er word nog onderzoek gedaan op het kindje of het een chromosoom afwijking is of domme pech. Ze gaan van het laatste uit. Maar naar alle tegenslagen vind ik erg moeilijk om daar ook op te hopen. Dus ik laat alles open.. en zie wat er op me af gaat komen....

Natuurlijk hopen we op het beste en kunnen we snel het nieuwe mmm traject in met nieuwe eerlijke kansen... en is een volgende keer wel gegund voor ons. Het zal weer een zware tijd worden.



Zo verlang je ontzettend naar iets moet je er van alles voor doen en doorstaan... en word het je zo hard weer afgenomen. war is het leven hard.



Liefs aap

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven