Geld & Recht alle pijlers

WIA /arbeidsongeschiktheidspensioen, een welkome aanvulling!

17-04-2014 18:04 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die een WIA uitkering heeft: vergeet niet om in je pensioenvoorwaarden te kijken. Vaak heb je recht op een premievrije opbouw van je pensioen, een aanvullend arbeidsongeschiktheidspensioen als je in de vervolguitkering komt, of een excedent pensioen. Dit moet je zelf aanvragen, het gaat dus niet 'automatisch'.

Je moet ook goed bestuderen wat het pensioenfonds je schrijft. Een vriendin van mij kreeg in eerste instantie te horen dat zij er geen recht op had, maar na bestuderen van de voorwaarden en het reglement, en een stevige brief, bleek dat ze dat recht toch wel had (toen hebben we een feestje gevierd). Kan duizenden euro's per jaar schelen. Dit zijn rechten die je zelf hebt opgebouwd door je deelname aan het pensioenfonds. Dus aarzel niet om het aan te vragen. Zijn er meer mensen die hiermee hebben geworsteld, en hoe is het afgelopen?
Het Pensioenfonds? Je weet dat er heel veel verschillende pensioenfondsen zijn? Met allemaal eigen regels en voorwaarden?



Tof dat je mensen wil wijzen op hun (verworven) rechten, maar je brengt het iets te stellig naar mijn smaak. Niet iedere werknemer bouwt zoiets op, niet iedereen in de WIA heeft recht op zulke aanvullingen, niet alle aanvullingen lopen in de duizenden euro's en niet iedereen moet er zelf achterheen. Pas op dat je mensen niet blij maakt met een dooie mus.
Alle reacties Link kopieren
quote:bij_zonder schreef op 17 april 2014 @ 18:41:

Het Pensioenfonds? Je weet dat er heel veel verschillende pensioenfondsen zijn? Met allemaal eigen regels en voorwaarden?



Tof dat je mensen wil wijzen op hun (verworven) rechten, maar je brengt het iets te stellig naar mijn smaak. Niet iedere werknemer bouwt zoiets op, niet iedereen in de WIA heeft recht op zulke aanvullingen, niet alle aanvullingen lopen in de duizenden euro's en niet iedereen moet er zelf achterheen. Pas op dat je mensen niet blij maakt met een dooie mus.Ik begrijp je wel een beetje, maar joh, lees het nog eens over. Wie weet er nu niet dat er vele pensioenfondsen zijn? Ik wil helemaal geen dooie mussen. Maar al is er maar één iemand die er iets aan heeft om haar/zijn inkomen aan te vullen dan heeft dit topic zijn nut. Ik zeg toch ook dat je de voorwaarden moet bestuderen? Het is gewoon jammer om geld te laten liggen waar je recht op hebt, zeker als je krap zit.
WIA krijg je van het UWV, bij welk pensioenfonds moet ik dan zijn?
Alle reacties Link kopieren
Dankje!
Alle reacties Link kopieren
quote:Annapalona schreef op 17 april 2014 @ 20:16:

WIA krijg je van het UWV, bij welk pensioenfonds moet ik dan zijn?Bij die van je laatste werkgever.
Alle reacties Link kopieren
Scheelt mij inderdaad 200 euro p/m/
quote:lila01 schreef op 17 april 2014 @ 20:21:

[...]





Bij die van je laatste werkgever.



Ik ben ziek uit dienst gegaan met een tijdelijk contract, geloof dr niks van dat dat voor iedereen geldt.

Maar wel bedankt voor de tip, ik ga wel even kijken van de week!!!
Alle reacties Link kopieren
Klopt, maar zus heeft er geen recht op helaas!
Girls compete with each other, women empower one another
bij mij loopt het idd door.. (Wao dan.)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven