Het mooie inrichtingen-topic.

07-08-2013 10:34 2267 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt het al: ik kijk graag naar mooie interieurs om inspiratie op te doen voor mijn eigen huis(je). Ik zou graag zienw at jullie als forummers nu mooie inrichtingen vinden en hoop vooral dat er veel plaatjes geplakt worden hier.



TO begint: ik hou van brocante, lief en romantisch. En van oudere huizen met balkenplafonds, rare hoekjes en vides.





Schattige studio (al mis ik persoonlijk een beetje kleur)





O ja, en ik zag ergens een bed dat gemaakt was van houten palets. Ik weet niet hoeveel gewicht dat draagt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pumps_italiaans schreef op 08 april 2014 @ 17:25:

[afbeelding] Ja, en dit is ook een leuk idee. Als je zulke kratjes hebt liggen. Is een salontafel. En het moet ook staan.

Hee grappig, die had ik op mijn Pinterest staan. Alleen vind ik de bank op de achtergrond zo lelijk dat ik hem weer 'ontpind' heb.



Dit is een Ikea PAX:



Erg mooi gedaan vind ik.



Studio van 20m²:







Mooie salontafel:

What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
Pfff ik 'moet' ook een kamer inrichting en weet gewoon echt niet wat ik wil. Ik vind alles zo leuk.

Het probleem is dat ik echt alles moet kopen, behalve het bed. Als ik weer meubels had zouden er veel minder leuke combi's zijn.

Ik dacht, laat ik hier eens gaan kijken voor wat leuke ideeën, maar dit helpt weinig. Té veel leuke dingen.
Silence is golden. Duct tape is silver.
Alle reacties Link kopieren
Wat voor kamer missmisery, slaapkamer of multifunctioneel?



Ik herken het wel, dat je heel veel leuk vindt. Als je snel moet beslissen is het lastig, maar zijn er dingen/stijlen/meubels die je al een langere tijd leuk vindt?

Ik geloof zelf in niet te veel plannen: als je valt voor een tafel, gewoon kopen, ook als het een andere stijl is dan je andere meubels. Dan krijg je vanzelf een persoonlijke mix van dingen die je stuk voor stuk mooi vindt.
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
Het is een kamer in een studentenhuis, dus bed, bureau en eventueel een zitje.

Het is niet zo groot, 14m², rechthoekig met aan de korte zijde een groot raam. En er is een wasbak.

Ik heb even door het topic gestruind en vind deze stijl erg mooi http://media-cache-ec0.pi ... a78a23b47219e28158aae.jpg

Sowieso denk ik dat ik de kamer niet te donker moet maken aangezien het niet heel ruim is.



Het bed is trouwens zwart en niet heel opvallend ofzo, als dat nou knal paars was ofzo zou het al zo veel schelen in de opties.

Verder ben ik bang dat als ik te veel wit doe het nogal kil wordt.
Silence is golden. Duct tape is silver.
Alle reacties Link kopieren
Oh, dan is die studio van hierboven misschien iets voor jou. Is wel iets groter maar alles zit erin en doordat ze alles in dezelfde kleur heeft, is het best rustig ondanks dat het zo vol staat.



Hoogslaper aan de korte kan zonder raam, zitje of kastruimte daaronder, mooi bureau met bureaustoel bij het raam?



Nog wat kleine studio's voor indelingsideeën:







Wit hoeft niet kil te zijn, als je zorg voor afwisseling in structuur. Geen strakke lijnen en glanzende lak, maar matte verf, stoffering in wit/natureltinten. Als je het combineert met hout krijg je ook een warmere sfeer.

Maar ik ben bevooroordeeld, ik houd van de scandinavische stijl met veel hout en wit.
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
Als het om een studentenkamer gaat is je budget ook niet torenhoog neem ik aan.



Ik zou voor je meubels nu vooral voor praktisch en goedkoop gaan en daar niet teveel in investeren.

Waarschijnlijk heb je nml nu geen plaats voor je droombank en die geweldige eettafel waar 6 tot 8 stoelen omheen kunnen.



Ik zou me richten op marktplaats en Ikea en zeker die nieuwe lijn die hier net gepost is van Ikea kun je heel leuk verven en er je eigen knoppen op zetten.



Waar je wel in kunt investeren zijn mooie dingen aan de muur en assecoires zoals mooie vazen en kandelaars. Dat zou ik je echt aanraden. Dat soort dingen neem je mee naar grotere huizen en vind je altijd een plekje voor en het is later heel leuk als je van bepaalde mooie stukken kunt zeggen dat je ze al sinds je studententijd hebt.



Dat geldt eventueel ook voor een fauteuiltje. Zoek op marktplaats een echt mooi antiek of retro stoeltje voor zo'n 100,- tot 200,- en doe er een plaid over en kussens in. Als je later geld hebt kun je het dan opnieuw laten stofferen.
Alle reacties Link kopieren
Hier gewoon als voorbeeld wat stoeltjes die ik zo van marktplaats haal en waarvan ik het waard zou vinden om er in te 'investeren'



30 euro:





85 euro





80,- voor 2

Ik zag bij de Kringloop een Poang stoel voor 12,95. Daar hadden ze zelf een bekleding toegevoegd. Ik geloof dat daar iemand vrij recent is afgetudeerd. Er staat best veel Ikea, maar ze vragen 50% van de nieuwwaarde. Dat vind ik veel geld. Maar soms een losse stoel en kussentjes die in de wasmachine gewassen kunnen worden. Dat loont.

Kun je rustig verder kijken. Is minder dan de reiskosten naar de Ikea. Voor tijdelijk is het prima.



En van de Poang kost het kussen maar 20 euro. Get onderstel kost iets meer. Zit heerlijk dit stoel, maar neemt veel ruimte in.

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/20094559/



Zomaar een voorbeeld. Ze staan er niet altijd. Is tref.

Het is wel goed om te kijken wat de nieuwwaarde is. Ik heb bij de Kringloop al een keer iets gezien dat duurder was geprijsd dan de nieuwwaarde.



En er is ook een Laiva serie. Deze kast is er voor 14,95 bij bepaalde vestigingen. Zal niet zo lang meegaan. En deze expedit is maar 19,95 en de Kallax is 24,95 en zelfs in roze Die kan je - moet wel stevig zijn - aan de muur hangen. Als je er een paar neemt dan kan je die afwisselend boven en onderste rij naast elkaar door laten lopen voor een ruimtelijk effect en los van de grond lijkt het groter.

Dit kleine lampje kost 2,49.



O ja, ook even letten op de draagkracht per vak van de kasten. Die is beperkt. Ook de inzet kan je niet in alle kasten vast maken. Die zijn bedoeld voor de grotere kasten.
Alle reacties Link kopieren
Die Poang zit heerlijk inderdaad, prima voor een studentenkamer. Qua ruimte: je kunt er een mand o.i.d. onder zetten.



Niet mijn gebruikerlijke stijl:







Beide afbeeldingen komen van 10 tips decorating with Ikea. Best een leuk artikel.
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren


Afschuwelijke gordijnen, maar wat een mooie kleur voor de slaapkamermuren, zeker met die blauwe plaid op het bed.
What a nuanced anxiety
Lampje vind ik ook wel mooi, maar niet op die plaats.

Ik heb zelf 2 room wit glas met een werkje en dan 2 naast elkaar.

Maar moet wel op de juiste hoogte en de beste afstand tussen de lampen. Kan een totaal ander licht of beeld geven.



Bij mij zie je niet dat het plafond eigenlijk moet worden bijgewerkt.

Het geeft een gericht licht boven de eettafel en de lichtsterkte geeft een ander kleurtje aan het glas. Is ook iets om uit te proberen.

De kleuren op zich zijn wel mooi, maar niet in die combinatie.

Ik zag recent een schilderij van Vincent van Gogh in die tinten.

Ik zal het eens opzoeken.

Groet en misschien tot woensdag. Ik ga eitjes eten en genieten van de zon op mijn balkon.
Maar misschien dat diezelfde kamer met wat herschikking opeens veel mooier wordt. (* ik wil niet beledigen... *)


Nieuwe lamp van Ikea. Met een touwtje kan je dimmen door de bol te sluiten. Open kan je het binnelampje zien zitten. Is van binnen oranje of groen.



en dit is niet de afbeelding, maar hoe komen ze er bij dat hij niet vrolijk geweest kan zijn? Ik denk eerder dat hij zich rot voelde door geldgebrek. En hij is Vincent van Gogh. Ik heb ook een voorkeur voor blijde kleuren. Gaat alleen vervelen op de duur. Ik heb dus meerder hoezen voor mijn kussens voor de nodige variatie. Ook is het wel lekker om wat rustiger te zijn door minder kleuren. Het felle blauw van schermen en licht in het algemeen houden wakker. En dat is niet zo handig als je moet rusten.



In de zomer meer kleuren door meer licht en ook meer energie.

Misschien toch een geval van hyperactiviteit bij Vincent van Gogh.
Ik zou anders best wel een reproductie op de muur van mijn WC willen. Ik zit met een kale witte muur die nog kleur moet krijgen. Is niet zo groot. Misschien dat ik gewoon een print maak en die dan met behangsellijm (via paint geprint in 4 delen) tegen de muur plak.

Dan ben ik sneller klaar. Ik heb ook nog wat goedkope kastjes gekocht bij Ikea die er goed bij kleuren.



Het heet: the_garden_at_arles
Alle reacties Link kopieren
Ik wil even klagen.

Klagen over hoeveel geld dit topic me kost.

Het inspireert me, maakt me hebberig, maar ook creatief. Na dit topic (dat ik normaliter tracht te omzeilen) volgt steevast een rondje Marktplaats. En een (quasi nonchalante) strijd met m'n man, die alles dan weer in den lande op moet gaan halen...



Love it!
conversation = awareness
Alle reacties Link kopieren
quote:Miss_Communicatie schreef op 29 april 2014 @ 19:51:

Ik wil even klagen.

Klagen over hoeveel geld dit topic me kost.

Het inspireert me, maakt me hebberig, maar ook creatief. Na dit topic (dat ik normaliter tracht te omzeilen) volgt steevast een rondje Marktplaats. En een (quasi nonchalante) strijd met m'n man, die alles dan weer in den lande op moet gaan halen...



Love it!Haha, wat leuk! Ik ben precies zo en mijn huis is bijna vol. Laatste score was afgelopen weekend, een hele mooie foto geprint op aluminium. Kwam uit een ontwerpstudio. Voor een paar tientjes een kunstwerk.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pumps_italiaans schreef op 29 april 2014 @ 19:40:

Ik zou anders best wel een reproductie op de muur van mijn WC willen. Ik zit met een kale witte muur die nog kleur moet krijgen. Is niet zo groot. Misschien dat ik gewoon een print maak en die dan met behangsellijm (via paint geprint in 4 delen) tegen de muur plak.

Dan ben ik sneller klaar. Ik heb ook nog wat goedkope kastjes gekocht bij Ikea die er goed bij kleuren.



Het heet: the_garden_at_arles



Als je iets groots op een muur wil is IXXI heel leuk, pumps. Heb ik net ontdekt. Helaas zijn al mijn muren vol.

Je kunt uit een heel assortiment van musea kiezen maar ook zelf een foto laten afdrukken. Ik zag een paar voorbeelden in een woontijdschrift en dat zag er nog mooier uit dan op de site.



http://www.ixxidesign.com/
Alle reacties Link kopieren
Hier nog een leuke site: gevonden op marktplaats.



http://www.gevondenopmarktplaats.nl/



Met recente unieke vondsten op marktplaats zodat je zelf niet hoeft te zoeken.
quote:hiltje schreef op 29 april 2014 @ 22:22:

[...]





Als je iets groots op een muur wil is IXXI heel leuk, pumps. Heb ik net ontdekt. Helaas zijn al mijn muren vol.

Je kunt uit een heel assortiment van musea kiezen maar ook zelf een foto laten afdrukken. Ik zag een paar voorbeelden in een woontijdschrift en dat zag er nog mooier uit dan op de site.



http://www.ixxidesign.com/



Nee, het kan niet groot. Mijn wc is maar klein.

Ik heb alleen geen zin om tegen de witte muur aan te kijken.

Ik overweeg dus om even tijdelijk een paar plaatjes te hangen totdat ik definitief besloten heb wat het mooist is. Er zijn teveel alternatieven.



Ik heb net 2 kastjes gekocht - in de aanbieding - die heel goed bij mijn tegels kleuren. De kastjes kunnen op meer plaatsen gehangen worden dan in de keuken.Zijn klein, maar geven extra bergruimte zonder opvallend aanwezig te zijn.

Ik kan hier goedkoop kleurenprints maken. En zodoende...

Maar is absoluut alleen om te bekijken of het wel zou staan. Is lang niet zo mooi als het origineel. (Ik heb de laatste weken nogal wat ideetjes laten gaan.)



Maar die kastjes waren in de aanbieding bij Ikea voor 50%, maar alleen die kleur. En alleen deze kleur staat hier.

Moet nog een paar vloerkleden terug geven - gelukkig kan dat - die mooi zijn. Maar ze staan hier niet.

Ik had visite en die dacht ook dat het wel mooi zou passen. Als het ligt dan is toch heel anders.
quote:Miss_Communicatie schreef op 29 april 2014 @ 19:51:

Ik wil even klagen.

Klagen over hoeveel geld dit topic me kost.

Het inspireert me, maakt me hebberig, maar ook creatief. Na dit topic (dat ik normaliter tracht te omzeilen) volgt steevast een rondje Marktplaats. En een (quasi nonchalante) strijd met m'n man, die alles dan weer in den lande op moet gaan halen...



Love it!



Noou, ik ben vandaag bij de Kringloop geweest. Ik was voor 4 euro klaar. En kan een ander cadeau terug gaan naar Ikea.

Ik vond een leuke - ongebruikte! - mok en glas. Ik had ook al succes met een paar - op kookwas bestendige - speelgoedjes. Heb nu een pop van een serie die een vorige keer ook warm onthaald werd. Kind stond te springen van plezier. Ja, dan gaat de pop van Ikea weer terug.

En ik heb een vorige keer een mooie (wens)lamp gevonden die heel goed staat, maar dat was de vorige keer. Visite vond die ook heel mooi. Ook een andere lamp kan terug naar Ikea. Ik moest wel alles weer omhangen, maar is telkens weer leuk als het dan toch weer net iets beter staat. Op het moment heb ik even geen lampen meer nodig.



Ik spaar dus geld door dit topic.

Het spoort aan om nog wat meer te bekijken en te zoeken.

De ideetjes stapelen zich op.

Maar beter alternatieven dan geen keuze.
En wat de afbeeldingen betreft. Ik zat ook aan bepaalde tekeningen van Mescher te denken. Zoals bijvoorbeeld deze:

of dit soort - maar dat is een andere die ik vond op zoek naar Mescher -



En een graancirkel heeft ook wel wat, maar is te groot voor zo'n kleine ruimte.



Zo'n optische tekening is wel iets voor op het toilet, vind ik. Duurt even voordat het duidelijk is hoe het in elkaar steekt.



Maar mooi vinden en passen in je huis. Het is nog even puzzelen.



Deze is het dus waar ik ook aan dacht, maar dan in een passende kleur.

Pump_italiaans, weet je ook wie M.C. (Maurits Cornelis) Escher was? Het was een Nederlandse tekenaar die graag in Italië verbleef. Hij heeft zelfs tekeningen gemaakt van bepaalde kustdorpjes. Ook erg mooi!
Alle reacties Link kopieren
The color wheel

Artikel op apartment therapy dat goed uitlegt hoe kleuren werken en hoe je goede combinaties maakt, met veel voorbeelden.
What a nuanced anxiety
quote:Cheery schreef op 01 mei 2014 @ 23:26:

Pump_italiaans, weet je ook wie M.C. (Maurits Cornelis) Escher was? Het was een Nederlandse tekenaar die graag in Italië verbleef. Hij heeft zelfs tekeningen gemaakt van bepaalde kustdorpjes. Ook erg mooi!Ik denk ook dat je nog veel meer mooie dingen vindt als je zoekt op Escher.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven