Mijn vriend is zijn baan verloren. Door mij.

05-03-2014 20:01 119 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,



Vandaag is mijn vriend zijn baan verloren. Door mij. Het begon als volgt; drie weken geleden vertelde mijn vriend aan me dat een collega van hem verliefd op hem was. Ik vond dit geen probleem, zag dit alleen maar als een compliment tegenover mijn vriend, maar toch voelde het niet helemaal lekker. Had toen besloten het maar te laten gaan. Een week geleden moest mijn vriend opeens met haar werken, omdat ze bij verschillende bedrijven werken ( maar toch collega's, bedrijven zitten naast elkaar en gebruiken elkaars voorzieningen ) en de baas van die bedrijven vind dat ze overal ervaring op moeten doen. Zo dus die collega en mijn vriend. Die avond ( het was een nachtdienst ) heeft ze van alles geprobeerd bij mijn vriend, tot opsluiten in het magazijn aan toe, zodat hij alleen met haar was. Mijn vriend heeft me dit allemaal eerlijk verteld en zelfs toen heb ik het laten gaan. Alleen vandaag knapte er iets bij me, waardoor ik een erg boze, maar toch heel nette mail aan haar heb geschreven. Met aan het einde een zin dat ietwat op een bedreiging lijkt, maar het daar eigenlijk veel te onschuldig voor is. Mijn vriend werd binnen een uur door zijn baas opgebeld en die zei dat ie nog twee weken kon werken, en daarna zijn spullen kon pakken door dit voorval. Nu heb ik het er de hele dag met mijn vriendinnen erover gehad en vind ik toch eigenlijk dat het een beetje overdreven is ( van zijn baas ). Ik bedoel, je mag er toch iets van zeggen als vriendin als een vrouw jouw man probeert te versieren en te verleiden?

Ik zit er heel erg mee en zou graag jullie mening willen horen!
leef je dromen na, anders vergeet je te leven.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog nooit een vrouw een man seksueel zien intimideren, behalve Demi Moore in Disclosure en zelfs daar vond ik het niet erg geloofwaardig.



Is je vriend misschien een pathologische leugenaar? Werkt hij daar überhaupt wel?
Alle reacties Link kopieren
quote:scarry schreef op 05 maart 2014 @ 22:50:

Ik heb nog nooit een vrouw een man seksueel zien intimideren, behalve Demi Moore in Disclosure en zelfs daar vond ik het niet erg geloofwaardig.En dus gebeurt het niet? Beetje naïef.
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
Het zal best gebeuren, maar opmerkelijk is het wel (itt man die vrouw seksueel intimideert daar ken ik talloze voorbeelden van).
Alle reacties Link kopieren
@Dubiootje: Eerlijk gezegd vind ik het naief om zonder meer te geloven dat je vriend seksueel geintimideerd wordt, maar dat ben ik. Het komt gewoon niet heel veel voor. Het kan, maar... opmerkelijk is het wel.
Alle reacties Link kopieren
quote:scarry schreef op 05 maart 2014 @ 22:59:

@Dubiootje: Eerlijk gezegd vind ik het naief om zonder meer te geloven dat je vriend seksueel geintimideerd wordt, maar dat ben ik. Het komt gewoon niet heel veel voor. Het kan, maar... opmerkelijk is het wel.Dat geloof ik ook niet zonder meer, maar niet omdat seksuele intimidatie door vrouwen niet voor zou komen.
Ga in therapie!
Ik denk dat je vriend niet de hele waarheid verteld heeft. Goede kans dat die collega een heel ander verhaal heeft verteld aan haar baas, en dat verhaal plus jouw mail hebben voor het ontslag gezorgd.



Hoe dan ook, je vriend moet bezwaar aantekenen tegen het ontslag. Is hij lid van een vakbond of hebben jullie een rechtsbijstandsverzekering, vraag advies en stuur zo snel mogelijk een aangetekende brief waarin je vriend zegt dat hij het ontslag niet accepteert.



Al was het alleen maar omdat hij zonder protest straks geen ww krijgt.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij kan hij echt niet zo maar ontslagen worden bij een contract. Hooguit op non actief worden gezet. Er moet dan een ontslagprocedure worden gestart.

Het is wel de verkeerde weg die jij hebt gewandeld, maar als ik jouw vriend was zou ik een gesprek aanvragen. Mogelijk ook even het juridisch loket bellen.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk ook niet dat jouw vriend op basis van dit voorval ontslagen kan worden. Daarnaast begrijp ik wel dat je nogal emotioneel was na het voorval, maar jouw vriend nam jou in vertrouwen over wat er gebeurde dus de kans dat hij jou ooit nog wat toevertrouwd is nihil. Als je haar al ging aanspreken had je dat telefonisch of in persoon moeten doen, zeker niet per e-mail (ZWART-OP-WIT!).



De reactie van zijn baas is nogal extreem. Zal wel komen door de recessie?
No love without lost
Het is een beetje raar dat er geen hoor en wederhoor plaatsvindt en dat de vriend direct wordt ontslagen. En hij wordt per direct ontslagen, maar moet nog wel twee weken werken? Klopt niks van.



Of dit is een faketopic, of de vriend laat wat details achterwege.
Die baas had zowel de collega, als de vriend op het matje moeten roepen om te horen wat er precies is gebeurd. En dan pas beslissen wat er moet gebeuren. Makkelijkste oplossing zou zijn om die twee niet meer samen te laten werken. Hij koos ervoor om hem te ontslaan (terwijl zij de boosdoener is zogenaamd). Klopt echt geen zak van. Misschien neukt ze de baas?
Alle reacties Link kopieren
quote:scarry schreef op 05 maart 2014 @ 22:50:

Ik heb nog nooit een vrouw een man seksueel zien intimideren, behalve Demi Moore in Disclosure en zelfs daar vond ik het niet erg geloofwaardig.



Is je vriend misschien een pathologische leugenaar? Werkt hij daar überhaupt wel?



Misschien is dat de reden dat een baas zoiets weglacht ipv het serieus te nemen. Wat natuurlijk een kwalijke zaak is.



Andersom zou het hek van de dam zijn.



Vriend had dan ook al voordat hij (weer) met de dame in kwestie moest werken, hier werk van moeten maken. Zorgen voor openbare ruimtes, niet alleen met haar zijn, en zo verder.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
je leest wel eens van die verhalen waarbij je denkt: dat zal wel een heel erg eenzijdige kant van het verhaal zijn. Daar moeten dingen veranderd of weggelaten zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat jouw vriend jokt, of jij....dat kan ook!

En bedreigen really??



Don't hate the girl for trying.
quote:grenada schreef op 06 maart 2014 @ 09:17:

je leest wel eens van die verhalen waarbij je denkt: dat zal wel een heel erg eenzijdige kant van het verhaal zijn. Daar moeten dingen veranderd of weggelaten zijn.Volgens mij krijgen we ook geen reactie meer, zo te zien...
Alle reacties Link kopieren
quote:dubiootje schreef op 05 maart 2014 @ 22:52:

[...]





En dus gebeurt het niet? Beetje naïef.+1
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
quote:scarry schreef op 05 maart 2014 @ 22:59:

@Dubiootje: Eerlijk gezegd vind ik het naief om zonder meer te geloven dat je vriend seksueel geintimideerd wordt, maar dat ben ik. Het komt gewoon niet heel veel voor. Het kan, maar... opmerkelijk is het wel.





Waarom zou je je vriend niet geloven als hij je zoiets vertelt? Ik heb geen enkele reden om aan de woorden van mijn vriend te twijfelen.



Seksuele intimidatie bij mannen komt steeds meer voor trouwens, of het wordt mee aangegeven. Welliswaar ook vaan van mannen naar mannen toe, maar omdat het weinig voorkomt het niet geloven vind ik een rare manier van relatie hebben.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
quote:grenada schreef op 06 maart 2014 @ 09:17:

je leest wel eens van die verhalen waarbij je denkt: dat zal wel een heel erg eenzijdige kant van het verhaal zijn. Daar moeten dingen veranderd of weggelaten zijn.Dat kan ook in verband gebracht worden met herkenbaarheid.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
Help, er worden weer kisten opgegraven...
Grappig hoe iedereen de veronderstelling van TO zonder enige kritiek volgt. Omdat TO verband suggereerrt tussen haar bedreiging en zijn ontslag, gaat vrijwel iedereen hier uitleggen dat dat geen ontslaggrond kan zijn.



Nee, maar als je uit de mail van de partner van je werknemer weet dat hij zijn werktijd niet met werken vult, maar in een magazijn met een collega doorbrengt, dan heb je wel degelijk een uitstekende ontslaggrond. En gezien het twee-weken verhaal waarschijnlijk geen ontslag maar een niet verlengd contract.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven