Mode & Beauty alle pijlers

hoevaak draag jij het zelfde?

17-04-2014 21:43 113 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoevaak doen jullie andere kleren aan in de week? Ik doe twee of drie dagen de zelfde broek aan maar dan niet achter elkaar, daarna doe ik het in de was. Dan zitten er twee weken of 1,5 tussen dat ik hem uit de kast haal en weer aan trek. In blousjes en truitjes en jasjes ben ik wel anders. als ik twee dagen een truitje heb aangehad doe ik die denk drie of vier weken later weer aan. Sommige jasjes zijn ggewoon favoriet en die draag ik dan elke week wel een keer. Hoe verschillend zijn jullie met de kleren? Ik zie soms echt mensen die elke dag wat anders aan hebben.. wat vinden jullie daar van? En hoeveel jaar doe je met de kleding?
Alle reacties Link kopieren
quote:hiltje schreef op 17 april 2014 @ 23:04:

Ik heb een grote kast vol met mooie kleding maar ivm gewicht en gemakzucht draag ik ongeveer 4 setjes heel veel en de rest nauwelijks.



Ik hang gedragen kleding wel terug in de kast als het nog niet gewassen hoeft te worden.Herkenbaar, heel veel kleding en dan uit gemakszucht maar 20% dragen ofzo. Ik betrap me er soms op dat ik het zonde vind om sommige kleren aan te trekken want dan slijten ze. Om er dan na enkele jaren achter te komen dat ik het niet meer leuk vind....dus nu ben ik mezelf aan het dwingen om gewoon alles te dragen. Geen excuses meer.
Alle reacties Link kopieren
quote:itsme26 schreef op 17 april 2014 @ 23:00:

[...]





pfoe, kan ik het zweet weer van mijn voorhoofd vegenGatver! Dat vlekt!
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb eigenlijk elke dag een andere combinatie aan, ik heb niet echt vaste combinaties die ik samen draag. Het meeste kan ik onderling met elkaar combineren omdat ik veel dezelfde kleurtinten in mijn kast heb hangen. Het is maar net wat voor weer het is, wat ik ga doen en waar ik zin in heb. De ene dag zijn dat jeans en sneakers, de andere dag een rok en pumps.



Wel draag ik bepaalde kledingstukken heel regelmatig. Omdat ze zo leuk zijn
Alle reacties Link kopieren
Heel verschillend.



Vroegah droeg ik niet zo vaak hetzelfde. Ik vond het leuk om zo lang mogelijk niet twee keer dezelfde kleding aan te doen. Sloeg nergens op. Toen ik mijn vriend leerde kennen, dacht hij serieus dat ik dingen maar één keer droeg en dan iets nieuws (en met nieuw bedoel ik: nieuw uit de winkel). What was he thinking?! Het geld groeit me niet op de rug.

Inmiddels ben ik al zo'n 2,5 jaar zwanger/ontzwangeren/zwanger/ontzwangeren.

Mijn gewicht is niet heel stabiel, dus is mijn kledingkeuze wat beperkter. En twee kleintjes die de boel onder spugen/snotteren/kotsen etc etc is ook niet bevorderlijk.



Ik doe iets anders aan als mijn vorige outfit vies is. Soms is dat na een kwartier, soms na drie uur. En soms, HEEL soms is mijn outfit na een dag nog niet onder gespuugd/gesnotterd/gekotst! En trots als ik dan ben, trek ik de volgende dag gewoon weer dezelfde kleding aan. Vaak om het na 10 minuten dan alsnog te verversen...
quote:Scamp schreef op 17 april 2014 @ 22:11:

Ik heb nu twee broeken en een paar vestjes/topjes en dus heb ik de meeste dagen hetzelfde aan.

Who cares.



Same here. En van dingen die ik heel mooi of fijn vind koop ik gerust meerdere stukken. Soms in een andere kleur, soms in dezelfde kleur. Je zou dus zomaar kunnen denken dat ik heel lang achter elkaar hetzelfde draag maar dat is dus niet zo, heb gewoon veel dingen dubbel of driedubbel. Je zou me inderdaad kunnen uittekenen in mijn kleding.



Een truitje draag ik 1 dag, maximaal 2 dagen en broeken 2-3 dagen. Verder koop ik nu heel weinig kleding omdat ik nog heel veel mooie en leuke kleren heb liggen waar ik uit ben gegroeid. Maar ben nu bezig met afvallen en 1 item past alweer! Dus als ik straks wat meer afgevallen ben kan ik weer wat meer afwisseling in mijn kleding aanbrengen. Verheug me erop.
Alle reacties Link kopieren
Hier precies hetzelfde als Nemesis.



Ik zou nooit iets terug in de kast leggen wat al gedragen is. Gevolg: een traphek vol met gedragen kleding.
Alle reacties Link kopieren
Oh dat doe ik dan weer wel Frizz. Gedragen en niet vies/stinkend? De kast in! Ook ivm kreuken en een te volle studentenkamer
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een mobiel kledingrek in onze walkinn kleding kamer staan. Kleding die ik een dag heb gedragen hang ik daar weer op. De shirtjes onder bloesjes en jasjes gaan wel na 1 dag dragen in de was, ik wil nog wel eens zweten na een lange dag. Blouses die gekreukt zijn gaan sowieso in de was, blouses die nog netjes zijn trek ik later in de week nog eens aan met een ander shirtje er onder.
Alle reacties Link kopieren
Na een dag dragen gaat alles in de wasmand. Is het niet vuil door modderpoten van hond, dan wel een smeer jam of ander spul dankzij zoon of eigen geknoei.

De zeldzame keren dat ik 18.00 haal zonder vlekken is het volledig verkreukeld.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Ik draag bovenkleding 1 dag omdat ik een sterks lichaamsgeur heb. Vind ik niet fris.

Broeken draag ik soms wat langer, paar dagen.

Heb veel dezelfde broeken (jeans) maar veel verschillende topjes/truien.
Alle reacties Link kopieren
Ik draag iedere dag wel wat anders, ik heb een app die me iedere dag suggesties doet voor een outfit. Als de kleding nog fris ruikt aan het einde van de dag dan gaat het terug de kast in, maar shirts gaan wel meestal de was in na een dag.



Het maakt mij verder niet zoveel uit of mensen meerdere dagen hetzelfde dragen, maar ik heb zo ontzettend veel kleren, ik vind afwisselen leuker.
Ik draag alles maximaal twee dagen. Daarna gaat het in de was. De kinderen dragen alles 1 dag en daarna gaatchet in de was. Helaas is wassen noodgedwongen ern hobby geworden. Er komt nog een baby bij maar de was stijgt significant onevenredig *zucht*
quote:Mlle_j schreef op 17 april 2014 @ 22:28:

Wat doen jullie met kleding die je een keer hebt gedragen en nog een keer (of twee) aanwilt? In de kast? Op een aparte plek in de kast? Over een stoel? Ik vind dat lastig.In de slaapkamer op de grond
Alle reacties Link kopieren
Elke dag wat anders. Ol mijn werk draag ik helaas bedrijfskleding, dus ben al blij dat ik mijn eigen dingen aan kan. Sommige items draag ik wel vaker dan andere. Spijkerbroek twee dagen masr dan in een andere combinatie. Hangt van mijn stemming af en wat ik ga doen die dag.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb op dit moment 3 setjes kleding. Erg weinig maar ik ben aan het lijnen en heb geen zin om iedere maand nieuwe kleding te kopen. Het wordt dan een duur grapje. Mocht ik dadelijk m'n streefgewicht hebben bereikt dan ga ik flink shoppen, heb er nu al zin in!
Shirts 1 dag, vesten en jurken 1 a 2 dagen, ligt eraan of ik een actieve dag heb gehad / veel heb gezweet



Broeken 1 a 2 dagen. Heb een hond en we lopen veel, ook door het bos, en daar is het vaak nogal blubberig. Of hond springt blij tegen me op, of loopt vlak langs me nadat hij in een baggersloot is gesprongen.

Ach, daar is de wasmachine voor..
quote:Scamp schreef op 17 april 2014 @ 22:11:

Ik heb nu twee broeken en een paar vestjes/topjes en dus heb ik de meeste dagen hetzelfde aan.

Who cares.



O scamp wil jij mijn puberella dat even vertellen?

Ben ik misschien eindelijk van dat 2x per dag omkleden van haar af..
Alle reacties Link kopieren
Ik draag broeken soms een week, soms twee dagen. Shirtjes en vestjes/truien in principe 2 dagen, tenzij ik heel erg heb gezweet. Vaak draag ik shirtjes dan nog wel buiten mijn werk om. En de kleren die ik al wel gedragen heb maar nog niet vies zijn, die liggen bij over de badrand.
It ain't me
Ik let er ook totaal niet op wat een ander draagt eigenlijk. En of dat 2 dagen achter elkaar hetzelfde is. Ik doe dat zelf ook rustig. Als het verder niet vies is, kan ik het nog een dag aan. Daarna gaat het dan in de was.

Iets wat nog wel kan, maar ik die dag niet draag blijft meestal op een stoel liggen of gaat heel soms terug de kast in.

Ik kan heel veel van mijn kleding combineren. Heb veel dezelfde kleuren. Heel veel in roze/perzik en ik heb een heleboel in de maritieme stijl dus rood/blauw/wit. Mijn kledingkast hangt ook op kleur
Broeken draag ik twee dagen achter elkaar en dan gaat het de was in. Bovenstukken draag ik één keer. Soms, als het niet te veel ruikt naar zweet, gaan ze wel eens de droger in met een wastrommel doekje.



Ik heb nu zwangerschapskleding en heb nu twee broeken, een paar longsleeves, 2 blouses met bijpassend topje voor er onder en onlangs twee shirts gekocht voor het warmere weer. Voorheen had ik heel veel goedkope kleding en dat was altijd een drama. Ik deed het zelden aan en ging na een halfjaar weer mee met het Leger Des Heils. Ik ga na mijn zwangerschap dan ook maar een heel minimale garderobe aanschaffen, want ik ben gewoon zo'n spijkerbroek - en - top - persoon. Niet direct een basic truitje, maar wel een aantal blouses voor het werk en dan een jeans blouse of seizoenskleding voor de vrije dagen.
Ik heb voor werk een aantal standaard kledingstukken, maar genoeg voor variatie. Ik werk als oppas en comfortabele kleren die vies mogen worden vind ik daarom erg belangrijk.

Onder tshirts, ik draag bijna altijd een.hemdje eronder om zo'n ordinair decolleté bij broeken te vermijden, gaan na 1 dragen de was in. Normale tshirts na 2 keer en broeken na 2/3 keer. Vesten niet eens super vaak, die hang ik liever uit. Dat is trouwens ook meteen, net als sommige broeken, een kledingstuk dat ik soms 2 dagen achter elkaar aandoe.



In de weekenden tover ik altijd leuke jurkjes uit de kast met leuke hakken eronder! Dat is namelijk niet echt een outfit waarmee ik een 3 jarige peuter achterna te rennen. Dat gezegd te hebben zijn er genoeg moeders die wel op naaldhakken hun kinderen komen ophalen. Ik snap echt wel dat je er leuk uit wil zien, maar erg handig lijkt het mij niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik draag alles meestal 2 dagen. Ben ook niet zo'n zweter, dus dat kan dan wel. Maar ik varieer wel veel. Als ik een blouse 2 dagen draag, dan bijvoorbeeld de ene dag met een skinnyjeans en de andere dag met een rokje.
Ik heb niet veel broeken en dan ook nog twee favorieten, waardoor het lijkt alsof ik altijd hetzelfde aan heb. Zelfde met shirtjes en vestjes.

Maakt mij niet zoveel uit, ik doe aan wat ik lekker vind zitten en wat handig is voor mijn werk, kinderopvang. Wie het niet mooi vindt kijkt maar de andere kant op
Grappig dit soort topics hoe verschillend we met wel of niet vaker iets aan hebben bezig kunnen zijn.

Ik let niet zo op anderen maar als iemand die ik vaak zie heel vaak het zelfde aan heeft valt het me uiteindelijk wel op.

Ik doe broeken afhankelijk van wat er gebeurd is, bv bos geweest, of lang door de stad geweest, of de hele dag thuis geweest, van 1 tot soms wel 4 x aan. Shirts elke dag schoon, Nh om de 3 dagen onderbroek elke dag en trui en vest afhankelijk van de stof. Meerdere keren katoen gaat snel de was in ivm geur en wol niet zo vaak. Gedragen kleding welke ik nog schoon genoeg vind gaat terug de kast in.

En ik heb best veel kleding maar je kunt me vaak in het zelfde zien lopen omdat dat dan mijn favoriet is op dat moment. Ik heb bv heel veel rokjes en jurkjes, deze hele winter niet aan gehad, omdat ik zo geen zin in rokjes had.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vandaag voor de derde dag achtereen dezelfde trui aan. Hoef niet te werken en schoon shirt eronder, dus niemand die het ziet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven