Trouwen in 2013/2014 deel IX

14-11-2013 11:36 1989 berichten
Alle reacties Link kopieren




Voor alle romantische, stijlvolle, stoere, moderne, traditionele, net-een-beetje-anderse, ontzettend lieve bruiden en bruiden-to-be: een geheel nieuw, fris en vers topic!







Iedereen is welkom om zich hierbij aan te sluiten, kom lekker binnenvallen en vertel ons je aanzoek verhaal!



wil je in de tabel erbij, eruit of klopt er iets niet laat het even weten via pb of shout out, sorry als ik je nog niet toegevoegd heb, tis niets persoonlijks





naam datum budget Miriammm15 november 2013 Moniekkdecember 2013 Slappekletspraat 14 februari 2014 Elko half april 2014 Prulletje 2 mei 2014 filesofeetje 9 mei 2014 Marloes85 24 mei 2014 Doedel juni 2014 Raggedydoll juni 2014 Mssfiddler juni 2014 Bambam38 22 juni 2014 Lotte_joy 7 juli 2014 missmystique 11juli 2014 Missrabbit juli 2014 Spicy1958 begin juli 2014 Celine* juli 2014 Kippelingetje 1 augustus 2014 ¤4000,-/5000,- Lena91 augustus 2014 Musha augustus 2014 ¤15.000 Wished- 4 september 2014 AnnBritt 5 september 2014 ovb ¤10.000 Rosekapje 5 september 2014 ¤10.000,- EssientialBliss 12 september 2014 < ¤7000,- Zobella 12 september 2014 ± ¤10.000,- LaVerie Oktober 2014 ¤15.000 Groenogig_monster oktober 2014 HelgaC najaar 2014¤5.000,-Lisboa2015¤7.000,- missm83 mei 2015 voetjesinhetzand mei 2015 ¤6000,-/ ¤7000,- Pirel 13 mei 2015 Abigail8315 mei 2015¤10.000,- Sonietsjka 5 juni 2015 ¤20.000,-
Alle reacties Link kopieren
Taarten zijn tricky!

Heb zelf op een trouwlocatie gewerkt en veel huwelijken gepland, dus ook van iedereen de taart gezien. Taarten kunnen niet tegen warmte, dan zakken ze compleet in. Check ook even je locatie; wij hadden een enorme koeling maar de schappen zijn 0.80 hoog dus een taart van 1.20 komt op de grond op een krat te staan. Met alle risico's kies liever voor een dubbele dan een driedubbele



Check ook de ingredienten;

Mocht je meerdere mensen die bv geen lactose, suiker, gluten mogen, laat dan 1 klein taartje maken die je bovenop zet. Hier doe je dan geen lactose, geen gluten, misschien zelfs andere vulling in maar wel (zo goed als) dezelfde buitenkant. Of laat cupcakes bijmaken (evt ook voor kindjes)
Geniet van elke dag!
Alle reacties Link kopieren
Ja... Wat voor topper doen jullie er op? Of juist niet?

Hoe doe je dat met de kaastaart? Versieren met druiven ook?
Just because I rock, doesn't mean I'm made of stone.
Alle reacties Link kopieren
quote:mrsnem schreef op 17 april 2014 @ 14:24:

Taarten zijn tricky!

Heb zelf op een trouwlocatie gewerkt en veel huwelijken gepland, dus ook van iedereen de taart gezien. Taarten kunnen niet tegen warmte, dan zakken ze compleet in. Check ook even je locatie; wij hadden een enorme koeling maar de schappen zijn 0.80 hoog dus een taart van 1.20 komt op de grond op een krat te staan. Met alle risico's kies liever voor een dubbele dan een driedubbele



Check ook de ingredienten;

Mocht je meerdere mensen die bv geen lactose, suiker, gluten mogen, laat dan 1 klein taartje maken die je bovenop zet. Hier doe je dan geen lactose, geen gluten, misschien zelfs andere vulling in maar wel (zo goed als) dezelfde buitenkant. Of laat cupcakes bijmaken (evt ook voor kindjes)Dank je, goed om te weten! Zat idd ook aan cupcakes te denken voor de kleintjes.
Just because I rock, doesn't mean I'm made of stone.
Alle reacties Link kopieren




Dit doet het ook altijd goed en ziet er geweldig uit. De aardbeien krijgen dan een soort laagje (doorzichtig) met een smaakje.. Dus je aardbei smaakt naar Appel ofzo. En kan ook met chocola. Altijd leuke reacties..
Geniet van elke dag!
Alle reacties Link kopieren
Haha, ook leuk!



Wat ga je zelf doen? Je hebt genoeg inspiratie op kunnen doen zo te lezen
Just because I rock, doesn't mean I'm made of stone.
Alle reacties Link kopieren
Hier stond dat verhaaltje over m'n werk,

Ivm herkenbaarheid en privacy dronken bruid weggehaald



Ik weet dus vooral wat ik niet wil
Geniet van elke dag!
Alle reacties Link kopieren
Hahaha... Oh dear ja, teveel input werkt ook niet.

Maar dat je in ieder geval weet wat je niet wilt, dat is in ieder geval al iets
Just because I rock, doesn't mean I'm made of stone.
Alle reacties Link kopieren
quote:roan2013 schreef op donderdag 17 april 2014 15:08 Hahaha... Oh dear ja, teveel input werkt ook niet.

Maar dat je in ieder geval weet wat je niet wilt, dat is in ieder geval al iets Of de bruid die te dronken was en door ons personeel naar bed is gebracht. Ze gooide zo de jurk uit..
Geniet van elke dag!
Alle reacties Link kopieren
leuke baan mrsnem haha, dan maak je nog eens wat mee!

de taart word mag sowieso in de koeling bij ons restaurant/feestlocatie maar idd wel even een tip om te vragen hoe groot er max in de koeling past.

wij gaan voor een wat kleiner model taart voor ong 35-40 pers, en daarbij komen onze favoriete taarten en gebakjes van bakkers en restaurants uit de omgeving.. ik regel voor ieder taartje/gebakje een andere topper, heb de meeste al in huis wil alleen nog zo'n monogram topper maken:



verder heb ik 2x setje vintage porseleinen poppetjes, 2 konijntjes, en een lego koppeltje :D
Alle reacties Link kopieren
@Musha - taartvragen:

Wat voor vormen en groottes ze maakt

Welke smaken ‘cake’ beschikbaar zijn (dus echt de lagen van de taart)

Welke smaken ‘jam’ er zijn (met jam bedoel ik dat spul wat meestal tussen twee lagen cake inzit, jam, creme, saus, ik weet het woord niet goed.

De kosten!

Hoe lang van te voren ze de taart maakt

Wie er verantwoordelijk is voor het transporteren van de taart

Of zij echt degene is die de taart maakt of dat dat door een assistent gedaan wordt

Of er een back-up plan is voor het geval de taart omvalt of instort voordat hij aangesneden is



Wij doen bruidstaart en kaastaart. Het aansnijmoment levert ERG veel verwarring op bij onze locaties want in de US wordt de taart altijd aangesneden either als dessert, of bijna aan het eind van de avond - feest wordt stopgezet, muziek gaat uit, taart aangesneden en gegeten (na een drie gangen diner!), muziek weer aan, feest weer verder.

Een paar mensen dachten dat we de taart alleen wilden aansnijden tijdens de receptie, en hem als dessert of later op de avond wilden serveren. Ik viel van mijn stoel van verbazing. Wie bedenkt er nou zoiets!? Dan wordt hij toch oud?

Kazen gestapeld als bruidstaart doen wij als toetje. Heb er nu al zin in :D
Accept what you can't change, change what you can't accept
Alle reacties Link kopieren
Btw, die dronken bruid deed me denken aan iets wat ik op The Knot las, over erge dingen die kunnen gebeuren tijdens je huwelijksdag, en een dame vertelde dat haar man helemaal starnakel was geworden, ergens had gekotst, en door zijn best man en vader in bed was getakeld. Zij heeft zijn best man laten opruimen en voor hem laten zorgen, en is naar de kroeg gegaan met vrienden, als soort van after party.

Ik vond het zo’n enorm coole actie van haar! Echt super dat je je door zoiets niet op je kop laat zitten. Hoop enorm dat mocht het mij overkomen, dat ik dan zo ben als zij
Accept what you can't change, change what you can't accept
Alle reacties Link kopieren
Haha nice!



Ik heb de tips even in mn tel gezet, geheugensteuntje kan nooit kwaad.



Amerikanen hebben idd wel wat gekke gebruiken (in onze hollandse ogen), maar dat slaat idd nergens op.

Mmm lekker hapje bruidskarton!

Zonde!



Haha, kan me voorstellen dat als je kaas mist en het dan bijna een delicatesse is... Ik mis het al als ik op vakantie ben

Hoe bevalt het je verder, in Soedan zit je toch?
anoniem_198706 wijzigde dit bericht op 17-04-2014 17:05
Reden: Tikgeit
% gewijzigd
Just because I rock, doesn't mean I'm made of stone.
Wat erg een dronken bruid die jullie in bed moesten leggen! Je hebt al heel wat meegemaakt zo te lezen mrsnem....

@roan, wij verzieren de kaastaart met druiven, misschien nog wat noten en verse vijgen. We hadden het zelf bedacht en ik dacht heel origineel te zijn maar op pinterest zijn er meerder soorten te vinden. Aan sonietsjka heb ik beloofd na onze trouwerij hier een foto van de kaastaart te plaatsen dus over een paar weekjes zien jullie hoe die is geworden.
Alle reacties Link kopieren
Nog even een update na mn taarten gesprek, we zijn net pas terug, t was gewoon ontzettend gezellig ( zij is een vriendin van mn nicht dus dat verlaagd de drempel wel) maar ze weet ook heel goed waar ze het over heeft, en dat gaf een rustgevend gevoel, alles kan alles mag en ze doet totaal niet moeilijk dusss hij wordt zo:

http://pinterest.com/pin/101331060340722690/

Maar de kleuren worden wat feller en

Met chocolade cake vanbinnen en bokkenpootjes creme mnmmm kan niet wachten!

Iemand nog vragen?
Alle reacties Link kopieren
musha je link doet het hier niet.



Wij hebben ook de taartsmaak bepaald vandaag! Het wordt Zwitserse room met kersen. Alleen wij wilden van die regenbooglaagjes aan de binnenkant. Nu weten we alleen niet of dat eigenlijk wel kan met de kersen en de room, dus we zijn weer in afwachting van een antwoord van de bakker...



Haha wat een verhalen allemaal mrsnem!
Alle reacties Link kopieren
Ik kan hem niet openen Musha.



Mijn schoonzus maakt voor ons een liggend glazen hart met onze namen erin als caketopper.



Onze bruidstaart wordt onorthodox. We hebben een aantal mensen in onze omgeving die een soort vaste taarten (de appeltaart van opa, een witte chocoladetaart van zus en een kwarktaart van andere zus) maken en daaruit gaan we onze bruidstaart opmaken. Door wel met een standaard en met versiering (dmv bloemen) te werken blijft het toch een beetje klassiek. Ik lust zelf niet graag normale bruidstaart, dus dit is een goede oplossing en we vinden het heel persoonlijk om taarten uit onze familie tradities te gebruiken.
I choose happy!
Alle reacties Link kopieren
Oops! Nieuw linkje..

http://blog.hwtm.com/2013 ... alhigh-tea-bridal-shower/
Alle reacties Link kopieren
Oh toffe kleuren. Ben erg benieuwd naar het eindresultaat.
I choose happy!
Alle reacties Link kopieren
Al dat gepraat over taarten, ik krijg er helemaal zin in zoets van!



Wij openen ons Nederlandse feest met koffie en gebak, waarschijnlijk met tompouce van een lokale bakker. Moeilijk te eten maarja, zo lekker, dat hebben we er wel voor over! ;)
Alle reacties Link kopieren
Wat gaaf dat je zus dat kan, essential, klinkt heerlijk hoor die familie taarten :D wij hebben eigenlijk ook zoiets maar toch een kleine bruidstaart voor t gezicht en t aansnijden..



@minnim gewoon doen wat je lekker vind hoor! Dat is toch t belangrijkste!
Alle reacties Link kopieren
@Musha, supermooi! Krijg je toch idd spontaan trek van



@ Essential, ik vind dat een mooi idee! Denk dat je opa en zussen zich daarbij ook wel vereerd zullen voelen.



Wat een heerlijke voorbeelden allemaal, krijg er nog meer zin in om te gaan proeven



Gelukkig heb ik daarna nog een pasafspraak haha
Just because I rock, doesn't mean I'm made of stone.
Alle reacties Link kopieren
Mooie taart musha! Ben benieuwd hoe die eruit gaat zien met wat fellere kleuren. Wij moeten ook nog gaan bedenken wat we willen voor taart. De locatie vraagt natuurlijk een hoog bedrag voor een taart voor 35 personen. Dus even op zoek naar een goede ‘taartenbakker’ in de buurt



In de tussentijd heeft vriend zijn pak gekocht en ik mijn bruidsschoenen! Fijn om weer wat dingen van mijn lijst af te strepen. Ik heb (nog) geen dromen gehad over de bruiloft, maar misschien gaat dat nog wel komen haha.



@Bedankjes Marloes85 wat een leuk idee zo’n goodiebag! Wij zijn nog aan het kijken naar bedankjes. We willen eigenlijk iets hebben waar mensen later ook nog wat aan hebben, maar het moet niet te duur worden! (ongeveer 100 bedankjes) Misschien wordt het toch een eetbaar bedankje…..



@Dagplanning Rond 9 uur start onze dag. Dan is ook de fotograaf al aanwezig. Rond 12:00 uur hebben we een gezamenlijk lunchen met de daggasten en wij gaan rond 13:00 uur weg om foto’s te maken. Om 15:00 uur is de ceremonie en daarna toosten met taart. 3-gangen diner om 18:00 uur en feest start om 20:30 uur.



@Prulletje voor jou is het bijna zover! Spannend hoor! Alles al geregeld, of zijn er nog wat last-minute dingen te doen?
Alle reacties Link kopieren
Goh, ik was hier aan het lezen en kreeg opeens inspiratie voor een bedankje. Heb het idee nu aan m'n vriend voorgesteld dus we zullen zien of hij het wat vindt, maar het idee is een combinatie van een klein zakje bruidsuikers (zoiets: http://www.organzazakjes.nl/Huwelijksbe ... rukt-zakje) en een gift aan een voor ons persoonlijk betekenisvolle non-profit (via de I Do Foundation) met zo'n kaartje aan het zakje vastgemaakt.



Oh, krijg net een mail van m'n vriend, hij vindt het een goed idee. Woei!
Alle reacties Link kopieren
Mooie taart musha!



Ik bedacht dat het leuk zou zijn om de taart in dezelfde kleur/stijl te doen als de kaart.

Wij willen onze kaarten via internet bestellen. Geen drukker oid, vinden we te duur. Heb al mooie kaarten gezien bij kaartje2go en tadaaz. Iemand ervaring mee? Of nog andere tips waar we kaarten kunnen bestellen?
Alle reacties Link kopieren
Goed idee Minnim!



Ik heb (zie hierboven) al veel voorbij zien komen.. Krasloten, Een foto van het bruidspaar (gewoon bij de 1 uur service laten afdrukken), hele kleine potjes met snoepjes, goodybags (wel tof), klein flesje wijn met etiket van bruidspaar.

Een gift is idd leuk en origineel. Die bedankjes worden meestal toch na een week weggegooid.



Ik denk dat ik een groepsfoto vermaak tot kaartje en een week later opstuur ?
Geniet van elke dag!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven