Wat eet je op dit moment? Deel 8!

23-12-2013 22:07 3017 berichten


Welkom in alweer het achtste deel van het topic 'wat eet je op dit moment?'



Begonnen als telegramstijl-topic is dit topic uitgegroeid tot een topic waarop gezellig gekletst wordt over eten, drinken en alles wat daarmee te maken heeft.



Of je nu vroeg op bent of dat het gaat om een nachtelijke snack, of gewoon een lekker kopje koffie of thee, het kan hier allemaal! Van snackbar tot sterrenrestaurant!



Iedereen is welkom om gezellig mee te komen schrijven dus schuif gezellig aan en heel veel plezier in het nieuwe deel!



En we komen van hier:

Deel 7
Lieve Thee, wat naar dat je al zolang zo ontzettend veel pijn hebt... Verder sluit ik me aan bij Sri.



Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel. Gelukkig ijsvlek uit m'n nieuwe vestje gegaan. En sri, pijn sloopt idd. Ben er zo moe en verdrietig van. Kan zo niet iets bedenken wat jullie voor me zouden kunnen doen maar waardeer het aanbod wel. Even Suits afkijken en dan hopelijk snel in slaap vallen.

Misschien tot morgen en verder wil ik, met reden, niet al te veel details hier neerzetten.

Slaap lekker voor straks!
Gelukkig dat je nieuwe vestje weer schoon is! En wat fijn dat je weer eens iets voor jezelf hebt kunnen kopen aan kleding. En begrijp helemaal dat je hier niet al teveel kwijt wil, maar mijn mailbox staat altijd open voor je
Alle reacties Link kopieren
@thee heel veel beterschap hoop dat je je snel weer wat beter zult voelen.



Vandaag lekker lamsvlees in blokjes gesneden met paprika, UI, knoflook en koriander dit lekker gebakken en gevuld in Turkse broodjes met triosla, komkommer en tomaat erbij rostirondjes. Eindelijk hadden ze ze weer bij de aldi was al bang dat ze uit het assortiment waren gegaan.
Voor de zoveelste keer straks pasta met zelfgemaakte tomatensaus uit de vriezer. Echtgenoot is ziek, zwak, misselijk en doodmoe, slaapt nu, maar wil straks waarschijnlijk wel wat eten. Snel klaar is vital, en bovendien wil ik zo Great British Menu zien.

Dat wordt weer een strakke planning... hoop ik.
Vanavond lekkere macaroni gegeten, moeder van vriend had voor ons gekookt. Erg lief. En makkelijk want we hoefden het alleen maar op te warmen. Voor straks nog een lekkere gele Paas-tompouce. Heb verder niets met Pasen maar vond ze er zo lekker uitzien.
Hoop dat het nu wat beter gaat met je man, Sri!
Alle reacties Link kopieren
Vandaag lekker frietjes en broodje knakworst gegeten.
Alle reacties Link kopieren
Lees wel hier hoor maar even niet zo 'schrijverig'.



Vanavond wel gegeten: rundersaucijsje, spinazie met een eitje en aardappels.

En wat aardappels extra gekookt om morgen op te bakken.
May, echtgenoot is er gelukkig weer bovenop, want we kregen een zakenrelatie te eten, en dan kan je toch niet aankomen met een opgewarmd prakje pastasaus.

Wel een complicatie, waarvan ik gelukkig op de hoogte was: het was een Indonesiër die een gruwelijk hekel aan Indisch eten heeft.

Dan maar iets volslagen neutraals als een biefstukje, haricoverts en wat aardappelgratin. Je moet toch wat .

Ik verheug me nu al op de ayam pedis vanavond, en ik ben me ook weer eens te buiten gegaan aan onde-onde.
Oh lekker Thee, gekookte aardappels de dag erna opbakken



Fijn dat het weer beter gaat met je man, Sri! Hahaha, een Indonesiër die een hekel heeft aan het eten! Ik moet zeggen dat ik vooral moeite heb met heel pittig/scherp, daar kan ik niet tegen.



En lekker, onde-onde! Had vorige week weer eens een sponscake gemaakt, maar zoals oma hem maakte krijg ik hem nooit. Vriend hier is ook dol op spekkoek



Net een kaasbroodje gegeten, met een glas ice tea zero.

Geniet van de ayam pedis vanavond!
Ik begin trouwens verwend te worden, merk ik. Hoef geen supermarktbrood meer maar wil alleen nog maar vers brood van de bakker Het liefste een lekker lampionnenbrood, heerlijk! Heb er net weer twee gehaald, voor vandaag en morgen. Ik denk dat er straks nog wel een boterhammetje in gaat, heb er nu al zin in!
Nou, de ayam pedis staat op, maar... had ik de vorige keer de dop niet goed op de oliefles gedraaid. Valt die verrekte fles op de tegels en nou heb ik een schaatsbaan .

Ik ben al extra keukenrol gaan lenen bij de buren en ga maar wat verzinnen met allesreiniger en kokend water.

En dan heet het vandaag ook nog goede vrijdag. Mooi niet!
Oh Sri wat balen! Misschien eerst afwasmiddel, dat ontvet goed.



Net in de stad een latte macchiato gedronken met mijn beste vriendin, was erg gezellig!
Alle reacties Link kopieren
Oh Sri wat erg dat is echt mijn grootste nachtmerrie.



@Hilary lekker machiatto hé is de enige koffie die ik lust.



Net ontbeten met 3 speltbth kaas en jam, chocopasta en pittige worst.



Nu lekker poetsen hoef gelukkig alleen de benedenverdieping boven heb ik gisteren al gedaan. Straks met mijn moeder naar de ikea dus ga nu alvast erwtensoep maken voor man en kids. Lekker makkelijk.
Alle reacties Link kopieren
Geen idee wat onde-onde is, zal het eens in google gooien.



Olie op de vloer is een drama, 2 of 3 jaar terug bleef ik met mijn voet achter verlengsnoer haken, inhoud frituurpan bijna volledig over de vloer. Wat een ellende. Succes met het schoonmaken en geniet van je ayam.



Chocodonut, 'even' erwtensoep maken? Ik trek daar, buiten het weken van de erwten de nacht ervoor, wel een groot deel van de zondag voor uit, maar is me nu te bewerkelijk. Shop ze bij Ikea, breng je zo'n lekkere taart voor me mee? Hoe heet die nou ook alweer?



Gister onverwacht even centrum in geweest en dus weer een BigMac op, met kleine portie frietjes. Realiseerde me niet dat het Goede Vrijdag = alles vroeg gesloten is. Wel nog snel even laten knippen bij BrainWash.

May de opgebakken aardappels schuiven dus door naar vavond. Gister ook nog 2 gebakjes gehaald bij de lekkere bakker, heb nog een half appelmeisje.



Afspraak internist kan helaas niet vervroegd worden, ook niet via HA, dus nog wachten (met veel pijnstillers) tot 30 april.
Jakkes Thee, wat duurt het dan nog lang hè, tot 30 april. Sterkte in de tussentijd.



Onde-onde zijn ballen van ketanmeel (meel van kleefrijst) die gevuld worden met een gezoete pasta van mungbonen. Dat zijn de bonen waar taugé uit groeit. Na het vullen krijgen die ballen een jasje van sesam en gaan ze de frituur in.

Een vreselijke klus om zelf te doen (en ik hou toch echt wel van koken), maar mijn toko heeft gelukkig hele goeie.



Het oliedrama is goed afgelopen. Ik zat te klooien met allesreiniger (geen afwasmiddel in huis) en gloeiend heet water, dus brandde achter elkaar mijn vingers.

Op het ogenblik dat ik zat te overwegen om de hele keuken maar in de fik te steken, kwam echtgenoot thuis en die heeft me met een kop thee in de zitkamer geparkeerd. Hij is aan de gang gegaan met de vloerwisser om het ergste weg te halen en heeft toen de hele zaak met zand bestrooid, om de rest van de olie en het water op te nemen.

Na een uurtje met een harde bezem de hele zaak de tuin in gezwiept en de vloer nog een keer nageschrobd. Klaar. Een huishoudelijke eega kan toch zo handig zijn!

Hij kan dan wel niet koken, maar dat vergeef ik hem graag.
Alle reacties Link kopieren
Dat zou ik 'm ook vergeven sri

Onde-onde klinkt vooralsnog niet als iets dat mijn nieuwe verslaving zou kunnen worden, maar je weet maar nooit.



Geen zin om naar AH te gaan ondanks dat Lidl niet alles heeft, de andere dingen komen dan volgende week wel weer.



Nu een banaan en glas sinaasappel/perziksap.
Ja, het klinkt wel gek hè, die onde-onde. Het is inderdaad zoiets van: je bent er dol op of je vindt het vreselijk. In het Engels hebben ze daar zo'n mooie term voor: 'an acquired taste'.



Ik ben vanmorgen om 8 uur al naar AH geweest. Ik hààt die tent met dit soort dagen. Ik laat tegenwoordig nogal eens bezorgen, maar groente en fruit wil ik toch echt zelf uitzoeken.



Fijne dagen vast, allemaal. Of in elk geval, zo fijn mogelijk.
Veel plezier vanmiddag Chocodonut! En i love macchiato, haha!



Thee, wat naar dat je zolang moet wachten. Sterkte! En appelmeisjes zijn ook lekker, die had ik laatst bij de Jumbo gehaald.



Sri, ik zou het hem ook vergeven hebben

Supermarkten zijn nu echt de hel inderdaad, ben net alleen even naar de bakker geweest voor een fijn tarwe lampionnenbrood. En naar de Primera voor nieuwe sigarettenshag.



Zometeen vers lampionnenbrood met knakworsten!

Jullie ook allemaal fijne Paasdagen, en ik sluit me bij Sri aan, zo fijn mogelijk in ieder geval. Ik heb er eigenlijk helemaal niets mee en ik moet ook nog vanalles...
Bah, allebei de dagen volgepland
Alle reacties Link kopieren
Jullie balen van volle dagen en ik had wel graag ergens een lunch of brunchafspraak gehad. Ook al eet ik nog niet zoveel, vind dat altijd wel gezellig en nog liever dat ik het thuis maak voor visite.



Merk wel dat ik vandaag alleen maar naar Lidl heb gelopen, niet zo moe en dus kookzin en -energie. Denk dat het wel lekker wordt. De op te bakken aardappels staan op in brokjes met paprikpoeder, bieslook, kpkruiden en wat zout. Plakjes verse champignon gebakken met zwarte peper. Haricots verts (wel blik) staan nu te 'bakken' met wat kerrie en gaat zo samen met de champignons. Erbij een stukje varkenshaas. Lekker een roseetje erbij en straks weer mijn crime night op Net5.



Kon niet goed kiezen want er ligt ook nog een schnitzel, denk dat ik daar morgen mijn variant van een cordon bleu van maak.



May, heb je dan verse knakworst of blik? Heb zelf nog geen lekkere blikversie gevonden, bijna allemaal zo slap. Heb meestal wel een schaaltje verse in de vriezer van AH of C1000.
Lieve Thee We wonen wat ver uit elkaar maar ik zou graag een keer met je brunchen of lunchen Normaal gesproken vind ik het ook wel leuk maar door omstandigheden nu ben ik een beetje onrustig.



Eet smakelijk alvast en geniet van je roseetje erbij! Wij hebben net lekkere pasta bolognese gegeten, vriend heeft heerlijk gekookt!



We zijn er net achter dat we een lekkage hebben in het washok, scheur in het plafond en er druppelt water uit. Ook dat nog, zucht. Net gebeld en hopelijk is de monteur hier snel.



Over knakworsten: had die van de Aldi, uit een glazen pot.
Alle reacties Link kopieren
Da's erg lief van je May en het komt er vast wel een keer van. Wil ook wat langer wat stabieler zijn want leef nu aardig met de dag.



Het eten was heerlijk maar zit, voor mijn doen, wel vol nu. En pasta bolognese is altijd wel lekker vind ik.

Wel balen van jullie lekkage, komt de monteur nog nu, op zaterdagavond?

Zal eens kijken als ik weer eens bij Aldi kom.
Alle reacties Link kopieren
Ben super geslaagd bij de ikea had extra planken en uirschuifbare draadmanden voor mijn voorraadkast gekocht. Die ga ik zo leeghalen en schoonmaken dan kan manlief die voor mij erin zetten.



@thee de erwtensoep heeft wel 2 uur staan te pruttelen met zo bedoel ik maar lekker makkelijk alles in de pan gooien. Maar ik maak het ook op de Marokkaanse manier. Dat is met UI, knoflook, komijnpoeder, peper en heel veel olijfolie dit allemaal met de staafmixer blenderen als alles gaar is. En dan eten wij dat met brood.



Zo even iets bakken om mee te nemen als ik op ziekenbezoek ga. Weet alleen nog niet wat.



Ik had gehoopt om lekker lang uit te slapen op mijn vrije dag maar ben helemaal klaarwakker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven