Laatste loodjes "meimama's"

08-04-2014 20:44 192 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kom uit het groepje mama worden in mei en het leek me leuk een vers topic erbij te hebben om zo samen de laatste loodjes te delen met elkaar.
Alle reacties Link kopieren
dank jullie wel zal als ik thuis ben laten weten hoe het is gegaan,

genieten jullie nog maar even van het getrappel

gaat nou toch voor iedereen opschieten

ook allemaal goed je rust pakken
Alle reacties Link kopieren
Spannend pregnantlove!! Hoop gauw wat te horen!



Wij zijn net terug van de liggings/groeiecho (36+1), kindje ligt mooi ingedaald en was nu circa 2600 gram. Helemaal op schema dus! Meteen nog even voor de zekerheid geslacht gecheckt (bij 20-weken echo was het lastig te zien), maar het is inderdaad een meisje

Nu lekker genieten van m'n eerste echte verlofdag, de wasmachine maakt iig al overuren...
Sinds een paar dagen heb ik hele gekke druk in mijn endeldarm en het gevoel alsof ik een bal tussen mijn benen heb zitten waardoor ik niet meer recht kan lopen. Herkent iemand dit mbt indalen?
Alle reacties Link kopieren
Theedoekje ja dat herken ik. Soms meer en soms minder. Rot gevoel is dat he?



Pregnantlove gaat het goed?



Luibi was alles ok in het ziekenhuis?



Ik heb een zinnig consult gehad bij de anesthesist! Voel me klaar een rustig voor de bevalling nu alleen nog wachten tot mijn moeder in Zweden is!
Ja inderdaad Floortje. Ik hoopte al dat anderen dit zouden herkennen aangezien ik al weken met dreigend vroeggeboorte rondloop. Hier ben ik dus eigenlijk wel heel blij mee.
Alle reacties Link kopieren
Theedoekje heb je ook weeën? Of ontsluiting? Want als dat zou is zou ik wel even met je vk bellen hoor.

Was het jouw eerste? Ik dacht van niet.... Bij mij is het de 2de en merk dat mijn bekkenbodem toch niet meer helemaal is wat ie was
Het is inderdaad mijn eerste kind..



Wat merk jij met verschil tussen je eerste en tweede zwangerschap wat betreft bekkenbodem?
Alle reacties Link kopieren
Theedoekje ehhh nou dat ik soms in mijn broek pies als ik moet niesen (vreselijk) en dat het allemaal erg zwaar voelt. Met name als ik op de wc zit bijvoorbeeld.



Wanneer moet je weer voor controle? Ik zou het anders wel even melden hoor, beter een keer te veel checken als te laat. Hoeveel weken ben je nu? Ik 36+0 of volgens mijn berekening 37+1
Ik heb over een paar dagen weer controle. Er zijn een aantal tekenen waarbij ik meteen moet bellen en dit is er niet 1 van, dus ik kijk het nog even af. Ik woon niet te ver van het ziekenhuis dus ik ben er zo.



Heb je die klachten alleen met deze zwangerschap of waren deze blijvend?
Alle reacties Link kopieren
Nee gelukkig alleen nu en ik hoop dat het straks weer overgaat. Zo niet dan trek ik aan de bel hoor!
hi allemaal,

Ik heb al alles gelezen vanaf mobiel en nu met laptop eindelijk ook eens posten. Ik ben nu bijna 35 weken zwanger, 2de zoontje op komst. Word vaak moe van mijn hormonen, maagzuur en spierpijn maar verder eigenlijk niets te klagen, ook al doe ik dat wel ;)

Floortje mag ik vragen wat de anesthesist zei? Ik had tijdens 1ste bevalling ruggenprik, voelde in begin niets maar uiteindelijk oh die ruggenweeen, viel zooo tegen, deed ongelooflijk zeer. Toen ik mocht persen had ik helemaal geen pijn, alsof de ruggenprik nog niet was uitgewerkt, voelde vlak na de bevalling pas mijn voeten tintelen. Ben benieuwd of de pijnstilling niet te sterk mag, alsof je anders geen kracht heb om te persen, dus ben heel benieuwd wat voor uitleg hij gaf.



Ik las ook dat er hier een zelfstandig ondernemer is die dus niet echt zwangerschapsverlof heb, datzelfde geld voor mij. Kan bericht niet zo snel vinden dus weet naam even niet, maar gaat het nog goed met werk en rust combineren? Ik vind het beetje lastig.....als je al 3 kinderen heb en fulltime moeder ben heb je ook geen zwangerschapsverlof....maar merk wel dat energie op begint te raken. Maar ja wil ook dingen afhandelen, als kindje er eenmaal is heb je het iig 1ste maand echt superdruk. Gelukkig doe ik meeste werk met computer / laptop, kan dus ook weleens lui op bed, en als kindje er eenmaal is kan je ook vaak wat doen tijdens de borstvoeding.



Pregnantlove ik ben heel benieuwd hoe het daar gaat, hopelijk heb je goede bevalling gehad en ben je al lekker thuis en anders wel binnenkort.



Oh ja tip voor degenen die nog snel wat leuke kleertjes willen kopen, c&a heeft nu op veel kleding 40% korting en geen verzendkosten. Ik heb veel maat 98 gekocht voor mijn 2-jarig zoontje maar kon niet laten ook paar babypakjes te kopen voor straks. ;)



Ik ga maar eens naar bed....voel ik me hopelijk morgen even niet als zombie die net wereldreis af heeft gelegd. ;)
Alle reacties Link kopieren
@pregnantlove; hoe gaat het?

@sanny; leuk jou ook hier te 'zien'!
Alle reacties Link kopieren
ik ben bevallen dinsdagavond van een gezonde zoon jordy 3190 gram en 49 cm lang



ben helemaal verliefd op míjn mannetje mochten woensdag weer naar huis , vriend mocht bij ons slapen in het ziekenhuis



het is snel gegaan ochtend tablet had toen 2 cm middag 4 cm vliezen gebroken en om kwart over drie aan de ween opwekkers om vijf uur 5 cm en toen ging snel om 19.00 volledig ontsluiting en om 19.20 is hij geboren,



de gynaecoloog is er bijgebleven vanaf half zes ik met mijn allergieën een morfine pompje had gehad omdat ik in een ween storm zat maar heb verder ook geen last ergens van geef borstvoeding zodat jordy betere imuunsysteem krijgt was een verassing ik dacht het niet te mogen gaat goed

hij ligtvlekker naastvme in zijn bedje te slapen



met jullie ook.alles goed
Gefeliciteerd met je zoon pregnantlove!!!!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen ;)



Op 15-04 ben ik trotse mama geworden ;). Ik was 38 weken zwanger. En het is allemaal super snel gegaan. 15 min geperst en er zonde kleerscheuren vanaf gekomen;) mijn zoontje is dolgelukkig met zijn zusje. En ze doet het super goed. We zijn nu lekker aan het genieten, zo gek had totaal niet verwacht eerder te bevallen. Maar nu ze er is kan ik al geen sec meer zonder haar!!



Hoe is het met jullie? Laatste loodjes voor sommige? Dit weekend is Pasen, nog leuke plannen??
@Pregnantlove, wauw van harte gefeliciteerd!!



@Mamaroos, ook van harte gefeliciteerd!! Super zeg!



Ik had gisteren controle. Alles nog potdicht en de baby zit nog hoog.
Alle reacties Link kopieren
@pregnantlove en mamaroos; gefeliciteerd!!! Fijn dat alles goed is gegaan! Geniet van deze bijzondere tijd!!
Alle reacties Link kopieren
Jee wat kan t opeens snel gaan! Gefeliciteerd Pregnantlove en mamaroos!

Fijn dat alles zo goed is gegaan.

Geniet van jullie wondertjes!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd mamaroos en pregnantlove! Geniet ervan!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Pregnantlove en mamaroos! Leuk dat jullie kindjes er al zijn. Nu idd genieten en jezelf lekker in de watten laten leggen!

Mamaroos: was je oudste eerder of later dan je 2e? Ergens ga ik er ook helemaal vanuit dat deze ook weer minstens een week te laat komt, zou het echt heel gek vinden als ik ook ineens eerder zou bevallen.



@liubi: Controleren ze bij jou dan ook nu al of je ontsluiting hebt? Ik heb dat bij VK-controle hier in NL nog nooit gehad. Ben soms best benieuwd eigenlijk of er al iets gebeurd is.



Verder zware week gehad, mijn dochter had (bleek achteraf) de 6e ziekte met 41 graden koorts 4 dagen lang en dus ook slapeloze nachten tot gevolg. Super zielig voor haar, maar ook best zwaar voor ons....



Verder lekker aan het nestelen: alles moet weg en opgeruimd en ik moet en zal soms ineens naar de stad om nog bepaalde spulletjes te kopen:). Ook bezig met het babyboek van mijn dochter, eindelijk tijd om nu dit soort dingen te doen.



Hebben jullie nog dingen die je perse gedaan wil/moet hebben voordat de bevalling zich aandient?
Alle reacties Link kopieren
Thnx



Mijn zoontje kwam met 39+2. Dit keer was ik heilig ervan dat ze later zou komen. Maar toch al met 38 weken.
Alle reacties Link kopieren
Rustig hier! Is iedereen al aan het bevallen??
Alle reacties Link kopieren
Nope nog niet! 38 wkn vandaag..
quote:jenn88 schreef op 24 april 2014 @ 21:54:

Rustig hier! Is iedereen al aan het bevallen??Nee, helaas nog niet.
Nog geen baby hier...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven