November/december 2011/januari 2012 (4)

11-11-2013 20:39 2518 berichten
Alle reacties Link kopieren
*Poef, weg!*
Alle reacties Link kopieren
We zijn weer terug: geen afwijkingen te zien! Over een half jaar weer op controle. De vraag blijft natuurlijk wat er wel met Modusje is, maar dit is het niet. Dus we vieren nu een klein feestje met een flesje melk En Modusje heeft eindelijk wat langer achter elkaar geslapen na het toevoegen van johannesbroodpitmeel aan zijn fles, dus misschien voelt hij zich gewoon een stuk beter als er echt flink veel vulling is zijn bolle buikje zit.
Alle reacties Link kopieren
Modus, wat heerlijk!!! Gaan jullie nu wel verder gericht onderzoeken of, en zo ja wat, er kan zijn met modusje?



Pom, succes!!!



Lelie, nu eindelijk met die zwangere billen van je onderuit met een kop thee en het kiind tijdschrift??? Of heb je hem nog niet binnen? Hier wel, ik werd wakker van het ding dat op de mat viel (ja, ik sliep tot half 2, en kon het heel goed gebruiken. Begin me eindelijk wat beter te voelen).



Over dat hele medicaliseren van de zwangerschap, ik ben er niet erg mee bezig, zie wel af en toe wat op fb voorbij komen, maar ik weiger gewoon. Ik doe er niet aan mee. Ben het er zoooo niet mee eens! Ik doe het niet. Mocht ik ooit nog een keer zwanger worden, natuurlijk... En heel even he, voor mijn beeldvorming, weet iemand dat; 3500 is een gemiddelde toch?? Dan hoeven we een kind van 8 pond toch nog niet zwaar te noemen? Ik bedoel, wie is er nou helemaal gemiddeld? Dat is toch alleen maar een optel- en deelsom van iedereen bij elkaar? En, wanneer is dat gemiddelde berekend? Als in; wij nederlanders worden ook steeds groter. Als het gewicht uit de middeleeuwen stamt is het wellicht tijd voor wat opschuren van nieuwe standaarden? Ok, erg gechargeerd, dat snap ik ook wel Maar toch, weet iemand preciezer hoe dit zit?



Overigens ga ik denk ik al zo ver om zelfs groeiecho's te weigeren. Die heb ik 1x gehad bij lammetje, omdat de vk haar diploma net had en ze het zo leuk vond om het aan te bieden! Maar het eerste dat ze al riep, nog voor ze begon, is dat die echo zo onnauwkeurig is, dat ik me eeeeeecht niet druk moest maken als het gewicht afweek van de verwachting! Ok.... Dus waarom doen we dit dan?



Ik snap dat je de randgevallen er uit wil pikken. En ik snap dat je er op tijd bij wil zijn als er echt iets mis is. En ik begrijp dat het een heel delicaat onderwerp is, zeker voor mensen waar het uiteindelijk allemaal niet helemaal ok was. Maar, we draaien wel een beetje door als we gewoon maar iedereen het ziekenhuis in jagen. En dat gebeurt nu al. Het merendeel van de zwangeren die ik ken, worden al doorgestuurd voor een of ander onderzoek. Het merendeel! Is natuurlijk niets statistisch aan, mijn eigen bevindingen. Maar ik vind het schokkend! En dan vragen we ons af waarom de zorg zo duur is....?



Ok, enough! Ik moet eens leren bijtijds te stoppen over dit soort onderwerpen. En me er niet zo over op te winden



Overigens net als Zeeph beide jongens 8 pond. En het suikerprotocol is nooit genoemd. Maar waarschijnlijk omdat de vk's het met voelen allemaal op 7 pond schatten. Mijn jongens waren gewoon groot, en erg in verhouding



En Weetje, komt goed meid!! Maar ik snap dat je er even van schrok. Dat soort dingen wil je toch ook gewoon liever niet horen. Houd voorlopig maar goed vast aan je gevoel! Dat is 9 van de 10 keer ook kloppend.



Hmm... even eten voorbereiden. Scheelt zo weer vliegen.
Alle reacties Link kopieren
Groeiecho is alweer uit het pakket hoor! Daar vallen ze je niet mee lastig. Ik "hou" overigens wel van de medicalisering van een zwangerschap. Het geeft mij weer (schijn-) zekerheid dat alles goed in de gaten wordt gehouden. Ik had bij beide bevallingen ook echt een ruggenprik nodig (en verder medisch ingrijpen). Ik was dus blij dat ik al in het ziekenhuis was en dat de ruggenprik zonder veel gezeur of wachttijd wordt gegeven in de meeste ziekenhuizen. Ik hoop dus met name dat er keuzes blijven dat iedereen de zorg krijgt die zij nodig achten/ zich goed bij voelen. De berichten op FB vind ik zelf dus een beetje overtrokken naar 1 richting (natuurlijke bevalling thuis is per definitie het beste en iets waar elke vrouw voor zou moeten kiezen). Ik vind dat het aangeboden moet worden, maar niet iedereen kan en wil een thuisbevalling, en de voor-en nadelen moeten eerlijk en helder met elke vrouw doorgenomen worden.



En sterkte Weetje. Overigens hebben ze met een groeiecho bij Minimodus vastgesteld dat hij 9 pond moest zijn (was 7 uiteindelijk), en Modusje was "heel gemiddeld" bij een echo met 40 weken (met ruim 9 pond uiteindelijk). Kortom, die groeiecho's zeggen geen bal, en daarom worden ze ook niet meer standaard aangeboden sinds dit jaar.
Modus fijn!



@de rest tja weer een reden om geen fb te hebben . Ik vond de test wel fijn, maar ik heb er zelf om gevraagd en dat scheelt. Geen rare gevoel van opgedrongen ofzo hier. Groeiecho heb ik wel geweigerd. Zoveel mogelijk rust in de buik, vond/vind ik.



Gesprek ging goed. Pitch ging niet helemaal lekker, maar mijn punt is wel duidelijk gemaakt . De verbeterpunten neem ik gewoon mee. Grootste compliment was toch wel de opmerking "Pom, ik denk dat je idd met dit plan een markt in handen hebt". Ben erg tevreden voor nu. Even zijdelings nog info verkregen over een groot project waar zij mee bezig zijn en nu heb ik in mijn hoofd gehaald dat ik daar betrokken wil zijn. Dus ik ben komende weken off line en ga als de wiedeweerga mij verdiepen in de materie. Rouge jou vergeet ik niet. Als Minipom vanavond in bed ligt, dan reageer ik op je mail! Fijne paasdagen iedereen!
Alle reacties Link kopieren
Het is dat er ruim 2 jaar tussen zit, anders zou je denken dat ze de gegevens hebben verwisseld, Modus .



Schaap, hij is binnen! En nee, nog geen rust... Vanmiddag even bijgekletst met een vriendin, een post partum broek voor mijzelf gemaakt (een toonbaardere versie van de pyjamabroek ) en een heel eind opgeschoten met het eerste pakje voor bebelis! En vanmorgen hadden we zwemles, boodschappen en natuurlijk een strijk liggen

Rusten komt wel als ik tussen 6 plankjes lig. Overigens is de keuze voor vervroegd verlof wel een goede geweest, want ik heb helemaal geen last meer van m'n bil. Geen ischias dus, maar echt verrekt of zo. Maaarrrrrr... Ik hoef nu niet meer alles op 1 middag en avond te plannen, want ik heb nu ook de ochtend. En dat is fijn!



Pom, wat een mooi compliment! Lees je wel mee of hebben we echt even een ban?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb niks tegen een glucose test. Ze prikken even bloed geloof ik over 4 weken. En idd ouderschaps diabetes staat helemaal los van zwangerschaps diabetes. Ach je weet hoe dat gaat. Et iets wat ergens in een dossier staat...

Ben eigenlijk niet eens zo heel erg bang dat Beetje heel groot is, 2,5 week terug lag alles precies op schema. Ben alleen benieuwd waarom mijn baarmoeder een gekke vorm heeft...

We zien het morgen wel!

En ik dacht dat 7 pomd bij 40 weken normaal was? Jeetje zou idd wel 8 zijn geweest bij/na 40 weken.



Modus! Ben echt superblij voor jullie! Wat een opluchting!
Alle reacties Link kopieren
Tussen 6 plankjes leest ie niet echt lekker hoor Lelie



Pom, wat een fantastisch compliment! Die kan je maar mooi in je zak steken!



Modus, ik sprak ook puur voor mezelf. Voor de maatschappij ben ik volkomen voor keuzevrijheid! En dat is eerlijk gezegd ook de strekking van de verhalen die ik weer op fb lees Ieder zijn ding toch? Gelukkig is iedereen anders! En daarom zou iedereen moeten kunnen kiezen voor een plek van bevallen waar ze zich het meest op haar gemak voelt. Dat heeft tenminste meerwaarde.



Schaap heeft vandaag gewoon ruim 2 uur gewandeld op de hei, met zijn tante en oma. Barefoot en alles. Want mijn zus doet er alles aan om ze zo perfect mogelijk op te laten groeien: klasieke muziek, paleo eten, op blote voeten lopen zijn een paar van haar maatregelen Ze boffen maar met zo'n tante!
Alle reacties Link kopieren
Ohw wacht! Ik rust nu ook... Met 1oog kijk ik nu the passion. Straks weer met twee. En een doos tissues. Die stomme Zwangerschapshormonen lieten me al snotteren bij de woorden van Beau die zeiden dat Maria weet dat ze haar kind gaat verliezen. En dan die dramatische blik van Simone.. Perfect gecast!



Maar je hebt een punt, tussen 6 plankjes leest ie lang niet zo lekker... Morgenavond op de bank?



Nou, als al onze kinderen om en nabij de 8 pond waren bij 40 weken, is dat dan niet het nieuwe gemiddelde
Alle reacties Link kopieren
Oh en schaap... Je mag wel wat meer een voorbeeld nemen aan je zus, dan .
Alle reacties Link kopieren
Spannende tijden dus Pom! Volgens mij ben je hartstikke goed & gemotiveerd bezig met je bedrijf, goed zeg. Jammer dat ik niet meer tijd had om je erover te bevragen zondag



Ik ben ook voor glucosetests, stel je voor.. Zonder test was mijn ruime 8 ponder vast een tienponder geworden! En ik ben me er door n vriendin die gynaecoloog is & in Afrika heeft gewerkt erg van bewust dat die mooie 'natuur' aan bevallingen duízenden vrouwen en baby's hun leven kost :(



Jullie ook lekker lang weekend? Ik kijk uit naar eieren verven & cake versieren met minimuk! Ze is zo vrolijk en schattig ❤️ Vandaag kwam ik de meisjes van crèche halen recht uit werk (erg nette kleding) zegt minimuk 'mamaaaa, wat heb jij nou aan?" Hahaha bijdehandje. De leidsters lagen dubbel zo grappig klonk het.



En we hebben thuis een slabbetje met n krokodil erop dus ik zeg 'kijk minimuk, een krokodil! die bijt in je bil' Zegt ze : 'nee das een slabbetje!'



Echt ik lig tegenwoordig regelmatig in een deuk
Alle reacties Link kopieren
Gisteren zei Minimodus tegen mij toen ik zijn toetje wilde afruimen omdat hij er mee aan het kliederen was: Mama, dat hebben we niet afgesproken!
Alle reacties Link kopieren
Oh modus ook hilarisch hahahahaha
Alle reacties Link kopieren
Hani, even over je Afrika-stukje..

Hoe weet je dat die moeders niet ook in de problemen komen juist door de medici? Ik weet niet of je een poosje geleden die uitzending met Tanja Jess hebt gezien. Een vrouw mocht voor een tientje bevallen in de kliniek ipv thuis op de grond. Ze mocht alleen niets eten & drinken. Plus... Ze lag zo gekanteld dat haar hoofd lager dan haar voeten lag. Lichte helling, maar toch.

Ik vind het dan niet gek dat je uitgeput raakt... En vergeet ook niet de slechte hygiene. Onvoldoende steriliseren, warmte, broeien..

In het land waar ons bedrijf zit 'bestel' je een keizersnee en dezelfde dag mag (moet) je weer naar huis. Nazorg? Wat is dat?



Maar goed, ik heb inmiddels veel gelezen en überhaupt het hele beeld van op je rug liggen en persen is wel fijn voor de gyn/vk (goed zicht!)

Maar echt een natuurlijke houding is het niet. Het maakt het eigenlijk moeilijker omdat je geen zwaartekracht hebt die meewerkt en je bekken zo op z'n smalst zijn... Ik ken geen dier dat op z'n rug baart...



Overigens maakt dat niet dat ik vind dat een thuisbevalling heiligmakend is. Of we de medische wereld maar compleet moeten afschaffen. Absoluut niet...

Ik geloof eerder dat je juist een fijne bevalling kan hebben op een plek waar je je veilig voelt. En of dat nou thuis, in een kraamkliniek of in het ziekenhuis is. Het zal mij m'n reet roesten waar je je kind baart, (van mij part in de Appie naast de chippies ) als je er maar positief op terug kijkt :-)



Ik denk namelijk wel dat veel verhalen gebaseerd zijn op angst. En ik hoor liever positieve verhalen dan de horrorverhalen van de buurvrouw haar nichtje, die een vriendin heeft die...



(Plus, ik hou m'n zorgkosten graag laag. De gyn vraagt een hoger tarief en als alle zwangeren straks sowieso naar de gyn moeten voor doodnormale controles.. Dan zien we dat ook terug in de zorgkosten. Daar bedank ik dan weer wel voor...)
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde absoluut niet zeggen dat ziekenhuizen zaligmakend zijn (zelf helaas mindere ervaringen gehad)



maar wel dat de natuur qua bevallen ook ernstige risico's kent (bv wegvallen hartslag baby/ levensbedreigende bloedingen moeder/ omstrengeling ed) die medisch gezien toch vrij 'makkelijk' opgelost kunnen worden en voorkomen dat kind of moeder overlijdt.



en het is inderdaad hartverscheurend dat in arme landen ziekenhuizen - waar men dan verwacht goed terecht te komen- ook vaak juist kwaad doen door gebrek aan (hygiene-) middelen & kennis :(
Alle reacties Link kopieren
Wauw, drie poepluiers (en een lachende ieniemienie) midden in de nacht! Das voor t eerst. Gelukkig lekker vrij morgen



Zwaai naar eventuele andere schermen!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!



Rougefils is aan het spoken geweest vannacht, maar gelukkig nog maar 1 dag. Ik begin met mijn hobbyklas vandaag dus het komt vast goed!



Rougefils was 3710 gram bij de geboorte, 40 weken en 4 dagen. Met 4 weken was hij 3900 gram en met ruim 2 maanden tikte hij net de 5 kilo aan..
Alle reacties Link kopieren
Hahaha ik snap wel dat iniminimuk wel moet lachen! Dat lucht vast op, 3 poepbroeken!



En ik had ook niet verwacht hoor, dat je ziekenhuizen zaligmakend zou vinden. Ook daar gaan dingen mis. Het is blijkbaar gewoon een spannende ontgroening van je nieuwe titel: moeder worden je weet namelijk nooit precies hoe het zal lopen.



Rougefils aan het spoken? What happend? Gelukkig mag je met je hobbyklasje beginnen



Ik ga voor het eerst een ochtend naar de stad met een zindelijke leliepeuter. Geen idee hoe dat zal gaan. Breng voor de zekerheid maar een potje mee en reserve-kleding (hoewel dat laatste ook wel de standaard is. Ze wilt nog wel op tijd aangeven dat ze moet plassen en vervolgens zo gaan zitten dat ze over de rand heen piest...). En voor de absolute noodgevallen ook maar een luier.. Ik weet het anders ook niet... Hopelijk ga ik als een pakezel en heb ik het eigenlijk helemaal niet nodig
Alle reacties Link kopieren
Gisteren heb ik voor het eerst Minimodus met Modusje van het kdv gehaald. Minimodus was opeens grote broer. (Hij is thuis niet geïnteresseerd, behalve om te benoemen dat Modusje vieze billen heeft). De andere kinderen mochten absoluut niet van hem de maxi cosi aanraken. Dat werd verteld: "afblijven", "wegwezen", "mijn baby" en eventuele handen op de MC werden door Minimodus weer verwijderd. De leidster vertelde dat als ze Minimodus vragen naar Modusje dat hij nauwelijks reageert, maar dat ze nu zien dat hij er wel erg mee bezig is. Minidmodus wilde eigenlijk ook demonstreren dat hij wel even de maxi cosi naar de auto kon dragen (hij kwam niet ver) en dat hij sowieso groot is want hij klom keurig in en uit de auto en autostoel, inclusief armen door de riemen (toch een voordeel van de Tobi dat ze al goed hangen).
Alle reacties Link kopieren
Oh Rouge nog maar even en dan jij ook lang weekend! Eerst nog ff knutselklasje



Echt knap lelie dat ze al zo goed zindelijk is! Veel plezier vandaag.



En heerlijk dat Minimodus zo beschermend doet over z'n broertje, doen ze alleen bij hun favoriete speelgoed toch, zo reageren



Nog steeds super opgelucht voor jullie ivm kleine broer!
Rouge, je hebt mail!
Alle reacties Link kopieren
Succes vandaag Lelie!! Wel echt super stoer hoor! Zonder luier naar de grote stad!! Ben erg benieuwd hoe het gaat



Hier begint eindelijk wat energie terug te komen. Alleen die hoofdpijn nog. Hopelijk is dat morgen wel weg, want ik heb vandeweek al kunnen constateren dat bijholteontsteking en meer dan 10 cm onder water gaan niet bepaald een pretje is.



Schaap is vrij. Goede vrijdag natuurlijk. Dus die scharrelt lekker om me heen. En ik doe van alles en nog wat. Opruimen, was wegwerken. Koekjes bakken.... Schaap wilde koekjes, maar die hebben we nooit in huis. Dus maar aan de bak! Alleen, vindt schaap ze nu niet lekker Zijn ze lekker voor mij Lammetje zal zo wel weer wakker worden, en het zonnetje schijnt. Dat is mooi, want we moeten er op uit!



Mooi om te zien hoe minimodus toch wel bezig is met zijn broer. En die maxicosi tillen ja! Dat probeert schaap ook wel eens. Om dan tot de conclusie te komen dat die toch wel "heeeuuuul zwaaj" is.



Eieren schilderen.... zal ik de gok wagen en wat spullen voor MrSchaap inslaan voor morgen? Heeft ie wat te doen met de jongens
Alle reacties Link kopieren
Het ging echt supergoed. Toen we bij de Veendee waren gevraagd of ze moest plassen en zo de toiletdame van de Veendee gespekt . En aan het einde, in een restaurantje nog geplast. Ik ben een pakezel voor niets geweest



Ben ook wel goed geslaagd in stofjes. 1 stofje is alleen wel scheef geknipt... Dat is wel erg jammer... Vooral omdat mijn enige echt 'dure' stofje is. Verder ben ik los gegaan in tricot, ¤3,- de meter XD



Modus, toch wel erg lief dat hij zo beschermend is! Misschien dat hij thuis gewoon nonchalant wilt doen?
Alle reacties Link kopieren
Nou echo gehad en niks aan de hand! Baarmoeder ligt 'gewoon' hoog en hij ligt op de dag af op schema! Druk gemaakt om niks dus! De echo dame vond het al gek dat ik alweer langs kwam.



Wauw Lelie wat goed van leliepeuter! echt een hele dame al zeg. en mooi dat je geslaagd bent met je stofjes. Gister was ik nog vlakbij jullie! in H! even ene collega geholpen. Heb even aan jou en rouge gedacht!



@Modus, wat lief van minimodus, toch veel trotser dan hij thuis dus laat merken.



Ik heb ook lekker lang weekend! Even bijkomen en genieten van Jeetje.
Alle reacties Link kopieren
Weetje, wat fijn! Kopzorgen voor niets. Beter voor niets!! Weer helemaal gerustgesteld dus



Lelie, wat goed van leliepeuter!!!!



Lammetje hier vindt het kennelijk allemaal niet snel genoeg gaan en heeft er sinds vandaag weer 2 vaardigheden bij. Zo kan hij nu opstaan. Vanuit het niets, dus niet optrekken. Nadat hij dit 2 keer had gedaan besloot hij dat dat ook wel moest kunnen met speelgoed in 1 hand. En dat klopt, dat kan hij dus ook Nu kruipt hij eigenlijk niet meer, hij staat op en loopt weg...... Verder kan hij in zijn handen klappen Vet stoer!! hihi
Alle reacties Link kopieren
En dat was dan je baby, schaap :-O! Ik zou nu toch wel een gesprekje aan gaan met MrSchaap... Leeftijdstechnisch is lammetje natuurlijk nog wel een baby, maar die vaardigheden...



Weetje, fijn dat de echo alle zorgen direct weer teniet deed!



Schaap, ik ben nog steeds niet aan "opvoeders en huttenbouwers" toegekomen. Af en toe blader ik vluchtig, wat ruikt hij lekker nieuw .



Maar vanmiddag heeft leliepeuter een cadeautje voor bebelis uitgezocht. Ze koos een loophondje, van hout. Daarna zijn we nog even op een koppie geweest bij m'n moeder. Leliepeuter heeft een geniale boodschappenmandje gekregen. En bebelis heeft een rompertje gekregen. Dat wordt het eerste rompertje, heb ik besloten! En zelf heb ik milestone-kaarten gekregen! Die zijn leuk! (Subtiele hint van mijn moeder. Wat heb ik geklaagd dat ik geen fotoboek heb. "De tweede heeft het altijd minder. Nu kan jij goed je best doen ;-)")



En vanavond heb ik het eerste pakje voor bebelis bijna afgerond. Ik mis nog een paar snaps... Balen! Dus ik mag weer bestellen... En weer bij die winkel met die enorm lange levertijd, want ze hebben ze natuurlijk niet in die maat bij m'n andere adresje.

Gelukkig verwacht ik bebelis nog niet.

Maar ik ben wel heel trots, want het patroontje loopt door op de buik!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven