Racisme en intimidatie in Haagse woonwijk

17-04-2014 22:13 113 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ruiten die worden ingegooid, graffiti met hakenkruizen, intimidatie en een varkenskop tegen een gevel: in de Haagse volkswijk Duindorp zijn sinds eind vorig jaar minstens zes van zulke incidenten geweest tegen allochtone bewoners en woningzoekenden.



Foto: ANP

De gemeente Den Haag liet donderdag weten ''dit gedrag niet te tolereren'' en kondigde maatregelen aan.

Omroep West kaartte de problemen als eerste aan na een rondgang in de wijk. Diverse 'oorspronkelijke bewoners' zeiden tegen de regionale omroep dat ''buitenlanders niet in Duindorp horen''.



''Wij vinden dit heel ernstig en zijn bezig het op te lossen met de betrokken partijen. We willen dit in de kiem smoren'', zegt een woordvoerster van woningcorporatie Vestia, die woningen verhuurt in de wijk.

Zij kent één concreet geval van een huurder die na een maand vertrok vanwege intimidaties. Volgens Omroep West worden allochtonen ''stelselmatig weggepest'', maar in die omschrijving kan Vestia zich niet vinden.

De corporatie kent een aantal buurtbewoners die betrokken zijn geweest bij de incidenten. De vestigingsmanager gaat met hen in gesprek om duidelijk te maken dat ze grenzen overschrijden.

In het uiterste geval kunnen bewoners die anderen intimideren worden uitgezet, aldus Vestia. Volgens de woordvoerster is van een aantal incidenten aangifte gedaan. Cijfers kon de politie niet direct geven.

Burgemeester

''Dit gedrag tolereren we niet'', liet ook burgemeester Jozias van Aartsen via zijn woordvoerder weten. ''Niet in Duindorp, niet in Scheveningen, nergens in de stad.''

Hij verwijst naar soortgelijke incidenten in de burgemeestersbuurt in Loosduinen, ongeveer drie jaar geleden. ''Toen hebben we hard en direct ingegrepen in samenwerking met de politie en de woningcorporatie. Dat doen we nu ook in Duindorp.''
Alle reacties Link kopieren
Het omgekeerde gebeurt ook.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Barbie was toch ook niet welkom in Duindorp?
Alle reacties Link kopieren
Zeer triest dit. Dat filmpje......te erg gewoon http://www.gelderlander.n ... iet-in-duindorp-1.4320506
Alle reacties Link kopieren
Duindorp wilt niets van buiten, hetzelfde overkomt je als je uit niet duindorp komt.

En voor elke groep zoeken ze het juiste anti middel.



Dus het is niet anti-medelanders (geef het een term)

Het is anti-nietduindorpers.
Alle reacties Link kopieren
Is niet anders als in een klein dorp op het platteland, daar willen ze ook geen mensen 'van buiten'.
Alle reacties Link kopieren
Binnen iedere hechte gemeenschap worden nieuwkomers met argusogen bekeken. Dat lijkt me overigens een normaal menselijk trekje.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Ik woon in een klein dorp op het platteland. 800 inwoners, iedereen kent elkaar.



Ik zie nergens hakenkruizen, ingegooide ramen en leuzen op muren op de huizen van de multi culti randstad-import die de laatste jaren zich vestigen in de buitenwijk. Sterker nog, ik ben zelf hier ooit ook als haagse import gekomen (horror).godzijdank niet uit Duindorp.



Ik hoop dat de burgemeester ism. Vestia ook echt gaat handhaven en dat het niet alleen spierballentaal is. Anders voorzie ik een snelle Duindorp-epidemie voor het hele land op korte termijn, mark my words...
Alle reacties Link kopieren
Het is het laatste microvlekje in Den Haag waar mensen nog gewoon onder elkaar kunnen zijn.

Een wijk waar hele gewone mensen elkaar gewoon nog kunnen verstaan en daarom elkaar ook nog kennen.

Als je slim bent, en dus een goede studie gedaan hebt met vervolgens het bijbehorende goede inkomen, dan kun je met je geld een huis kopen in een dure, witte buurt met gelijkgestemden. Dat zie je heel veel. Maar dat noemen we dan geen discriminatie.

Maar als je dus niet zo slim bent, en dus niet zo veel verdient, en aangewezen bent op een sociale huurwoning, dan wordt je dus gedwongen om met alle ellende van de hele wereld samen te wonen. Je verstaat niemand meer in je eigen buurt en begrijpt er niks meer van.

Ik snap deze mensen wel eigenlijk. Ook al is het moreel niet goed.
Alle reacties Link kopieren
Waar mensen nog gewoon onder elkaar kunnen zijn....





Oei. Ik hoop dat je beseft wat je eigenlijk zegt in 1 zin.
Alle reacties Link kopieren
Echt niet te geloven wat ik hier allemaal lees, vergeleken met de minder, minder topics zullen we maar even zeggen. De omgekeerde wereld hier.
odi et amo
Alle reacties Link kopieren
quote:Anouar schreef op 17 april 2014 @ 22:44:

Waar mensen nog gewoon onder elkaar kunnen zijn....





Oei. Ik hoop dat je beseft wat je eigenlijk zegt in 1 zin.





Jawel, dat besef ik heel erg goed. Maar ik heb zelf jaren in allerlei achterstandswijken gewoond. En het is gewoon een feit dat allerlei migranten hier wel komen genieten van onze verzorgingsstaat, maar domweg weigeren om de simpelste dingen als bijvoorbeeld de taal te leren. Dat maakt het bijzonder lastig om op een normale manier te communiceren en daarom op een betekenisvolle manier samen te leven. In een wijk waar niemand jouw taal beheerst voel je je een totale vreemde.



Het is heel makkelijk om morele oordelen te hebben vanuit een dure, witte wijk. Of vanuit een migrantensubcultuur.
We zijn allemaal mensen, dus ja dit soort gedrag vind ik onvolwassen.
Alle reacties Link kopieren
Geloof me, ik heb ook in een wijk gewoond waar vriendinnen 's avonds niet meer bij mij in de straat durfden te komen.

Het is niet dat ik je punt niet snap. En ja: Wassenaar hoeft deze discussie niet te voeren, dat is ook duidelijk.



Maar toch verzet alles in mij zich tegen dit soort al te makkelijke zinnetjes. Gevaarlijk, om die vergoelijkend rond te strooien,
Alle reacties Link kopieren
quote:jo12345 schreef op 17 april 2014 @ 22:41:

Het is het laatste microvlekje in Den Haag waar mensen nog gewoon onder elkaar kunnen zijn.

Een wijk waar hele gewone mensen elkaar gewoon nog kunnen verstaan en daarom elkaar ook nog kennen.

Hele gewone mensen? Die elke buitenstaander weg willen hebben en dat duidelijk maken met bedreiging en geweld?



En de enige plek in Den Haag? Wat een onzin. Alsof je allemaal dezelfde afkomst moet hebben om een buurt leuk te maken.

quote:Als je slim bent, en dus een goede studie gedaan hebt met vervolgens het bijbehorende goede inkomen, dan kun je met je geld een huis kopen in een dure, witte buurt met gelijkgestemden. Dat zie je heel veel. Maar dat noemen we dan geen discriminatie.

Maar als je dus niet zo slim bent, en dus niet zo veel verdient, en aangewezen bent op een sociale huurwoning, dan wordt je dus gedwongen om met alle ellende van de hele wereld samen te wonen. Je verstaat niemand meer in je eigen buurt en begrijpt er niks meer van.

Ik snap deze mensen wel eigenlijk. Ook al is het moreel niet goed.Gelijkgestemden opzoeken is menselijk. De lijn trekken bij mensen met een andere afkomst is racisme. Om over hakenkruizen en ingegooide ruiten nog maar te zwijgen.
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
Precies de reden dat stadsbewoners massaal de volkswijken zijn uitgevlucht. Nu het omgekeerde gebeurt heet het natuurlijk weer 'racisme'. What's new.
Alle reacties Link kopieren
quote:Anouar schreef op 17 april 2014 @ 22:39:

Ik woon in een klein dorp op het platteland. 800 inwoners, iedereen kent elkaar.



Ik zie nergens hakenkruizen, ingegooide ramen en leuzen op muren op de huizen van de multi culti randstad-import die de laatste jaren zich vestigen in de buitenwijk. Sterker nog, ik ben zelf hier ooit ook als haagse import gekomen (horror).godzijdank niet uit Duindorp.



Ik hoop dat de burgemeester ism. Vestia ook echt gaat handhaven en dat het niet alleen spierballentaal is. Anders voorzie ik een snelle Duindorp-epidemie voor het hele land op korte termijn, mark my words...Dit is al jaren aan de hand in Duindorp, dus ik denk niet dat het een soort aanzet voor landelijke rellen is o.i.d.
What a nuanced anxiety
Scheveningen zou er niet dood willen worden gevonden, vooral niet in Duindorp, wat een discriminerende zooi daar. Die vent van het bewuste interview is een randdebiel met IQ van poffertje.

Kan als Haagse heel veel hebben maar dit kán en mág niet.
Alle reacties Link kopieren
Selectieve verontwaardiging van de linkse meuk.

Hele volksstammen autochtonen zijn uit hun oude volksbuurt/ wijk weggepest en weggetreiterd en iedereen keek de andere kant op.

Nu de allochtonen de klos zijn is het weer knuffeltijd en willen ze de oorspronkelijke bewoners uit hun huis zetten om aan hun ideale Multi culti plaatje te voldoen.



https://www.youtube.com/watch?v=scnM1TeJK7g



De bewoners van Duindorp zouden eigenlijk koophuizen moeten hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:kerstklok schreef op 17 april 2014 @ 22:15:

Barbie was toch ook niet welkom in Duindorp?Hahaha, geweldige relativering. En het klopt, was ook ellende
Alle reacties Link kopieren
quote:carola_c schreef op 17 april 2014 @ 23:33:

Selectieve verontwaardiging van de linkse meuk.

Hele volksstammen autochtonen zijn uit hun oude volksbuurt/ wijk weggepest en weggetreiterd en iedereen keek de andere kant op.

Nu de allochtonen de klos zijn is het weer knuffeltijd en willen ze de oorspronkelijke bewoners uit hun huis zetten om aan hun ideale Multi culti plaatje te voldoen.



https://www.youtube.com/watch?v=scnM1TeJK7g



De bewoners van Duindorp zouden eigenlijk koophuizen moeten hebben.

Ik herinner me alleen zaken waarbij homostellen werden weggepest, en daarbij was de verontwaardiging niet van de lucht.



Volgens mij heeft geen enkele politieke kleur hier een adequate oplossing voor.
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
http://www.omroepwest.nl/ ... weggepest-door-jeugdbende
Alle reacties Link kopieren
http://www.ad.nl/ad/nl/10 ... est-door-jeugdbende.dhtml
Wat een ontzettend goed nieuws voor homostellen die op gewelddadige wijze zijn weggepest uit hun woning. Eindelijk komt burgemeester en woningbouw tot conclusie dat dit niet kan.
Alle reacties Link kopieren
http://www.youtube.com/watch?v=vbhIjaYNmuU



Ik vind samenscholende Tokkies met hun scooters ook behoorlijk intimiderend en bedreigend.



En Lammy IEDEREEN die ergens wordt gepest door wie dan ook moet beschermd worden, Homo, moslim, Fries, Rotterdammer, Turk, Antilliaans. Iedereen moet tegen dat soort uitschot beschermd worden.



@Carola C.. ben je al eens een keer in therapie geweest voor die obsessie voor allochtonen/moslims/Marokkanen/Links etc etc? In werkelijk elke topic die hier wordt geopenden ben je er als de kippen bij om te proberen te overtuigen dat de groep die jij viseert maar niet deugt, geen recht van spreken heeft, moet vertrekken etc etc. Spoor jij eigenlijk wel helemaal of niet?

Zeg eens wat vind JIJ nou eigenlijk van die Tokkies die mensen wegpesten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven