Uitgerekend 2e helft november deel 2

01-04-2014 15:27 217 berichten
Alle reacties Link kopieren
Verder onder een algemeen account!

Inloggegevens: mamanovember


Voor wijzigingen: inloggen onder bovengenoemd account. Klik op wijzigen (middelste pictogram rechtsboven) en zorg dat je tussen de haakjes blijft, anders klopt de tabel niet meer.



naamleeftijd..e kindjeuitgerekende datumbijzonderhedenMaraW291e31-10 anne680301e3-11 melsch282e8-11dazzled251e12-11loes_82311e en 2e11-11 J/M manon1989241e15-11amvp281e16-11 meisjelisch232e17-11 mon312e18-11iris29372e en 3e19-11 , 5 juni geslachtsechosuwes372e19-11 4 juli 20 weken echomarlois291e25-11 ils86271e20-11juutt251e26-11viva-schaapje311e27-11Dock1938321e27-11 meisje
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 09:53
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
2.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@Mon Wat is er ook alweer aan de hand bij jou waardoor je een indicatie hebt/had?
Alle reacties Link kopieren
@amvp Aaah zo mooi dat je het hartje hebt gehoord en gezien! Fijn dat alles goed is!



@melsch Leuk dat ze op je werk zo positief reageerden, ik kan ook niet wachten op de termijnecho haha. En wel vervelend van die waterpokken op heet KDV…



@Mon82 Aan de ene kant wel vervelend dat je niet weet waar je aan toe bent en dat je zo lang moet wachten op het hele „hoe en wat”!



Hier gaat alles nog steeds prima. Ben volgens de ruwe schatting vandaag precies 9 weken zwanger. Ik voel me overdag goed alleen als ik ‚s middags een dutje heb gedaan dan ben ik daarna een uur kots en kotsmisselijk? Terwijl ik voor de rest helemaal geen last heb van misselijkheid of iets, alleen na een middagdutje die ik af en toe doe… Vreemd! Ik kan ook niet wachten tot volgende week woensdag, dan heb ik mijn 10 weken echo, zo leuk en heb er zo’n zin in!
Alle reacties Link kopieren
@amvp, ik had bij mijn zoon een medische indicatie omdat ik de ziekte van Crohn heb. Nu slik ik daar al 2 jaar geen medicijnen meer voor dus daarvoor hoef ik misschien niet in het ziekenhuis te blijven. Inmiddels heb ik ook een trage schildklier, maar dat hoeft misschien ook niet steeds via de gyn te worden gecontroleerd. Zijn nog wel wat andere medische dingetjes, ik stond in de verkeerde rij toen de ellende werd uitgedeeld ofzo :P Wacht het wel even af, zou graag gewoon normaal willen zijn haha!



@Manon, het is wel okee hoor, zou heel leuk zijn als ik gewoon bij een normale verloskundigenpraktijk kan, is een stuk minder klinisch als in het ziekenhuis Ben heel benieuwd!

Vervelend dat je na een slaapje zo misselijk bent.... Geef je er aan toe, krijg je dat ook nog.... Misschien iets van gemberthee ofzo drinken? schijnt te helpen...
Alle reacties Link kopieren
Wat goed om te lezen dat er nog steeds/weer goede echo's waren. Dat stelt gerust (en ook weer een beetje niet omdat ik dan denk oh jee ik zal dan toch niet degene zijn bij wie het mis is?). Maar goed ik ga me daar niet te druk om maken.



@manon,wat apart dat je je dat ene uurtje dan net niet goed voelt. Misschie helpt het om iets te eten voordat je het dutje doet?



Ik lees ook dat meerdere dames inderdaad al wat last krijgen van meer kwaaltjes. Ik kan er ook een hele hoop afvinken. Ben de hele dag soort van misselijk/wiebelig in de buik. Ik heb nog niet hoeven overgeven, maar het gevoel is er wel constant. En juist geen obstipatie maar hele rommelige darmen. Ik loop echt rond als een spook want ik heb hierdoor ook heel weinig energie. Werken gaat daardoor ook minder goed. Vandaag maar weereen dagje thuis, want ik trek het niet goed. Ik wil het alleen nog niet vertellen op mijn werk. Ben pas 8 weken... Maar het is ook niet makkelijk om het geheim te houde zo. Moet dan elke keer zo vaag doen over mijn klachten. Dus ik ga het volgende week wel vertellen aan mijn leidinggevende en vragen of ik tijdelijk minder uren kan werken. Iets meer tijd om 's morgens op te staan en iets eerder weg zodat ik niet instort... Ben ik nou een aansteller? Ik hoor niemand anders over minder werken. Of heb ik gewoon pech? Ik begreep trouwens ook van de verloskundige dat je immuunsysteem onderdrukt wordt in deze eerste fase van je zwangerschap omdat natuurlijk de helft van het vruchtje vreemd is en dan wordt voorkomen dat het wordt afgestoten. Dus je bent dan ook bevattelijker voor iets anders, dus misschien heb ik ook nog wel iets anders onder de leden. Maar wat??



@echo's: ik begreep van mijn verloskundige dat de eerste echo de termijnecho is en dat ze die pas doen op het moment dat het vruchtje 2 cm is (dus niet te vroeg). Want als je een echo doet als het vruchtje nog niet 2 cm is dan vergoedt de verzekering het niet. Herkennen jullie dit?



Sorry, het is een beetje een echopost geworden, maar ik zit er wel heel erg mee dat ik me te slecht voel om hele dagen te werken...
Alle reacties Link kopieren
@Dock Je bent geen aansteller! Ik werk 36-uur en heb daardoor 1x in de twee weken op donderdag vrij. Daarnaast heb ik "toevallig" de afgelopen week die ik 5 dagen moest werken de vrijdag vrij genomen voor groot tuinonderhoud. Maar je begrijpt, ik heb alleen de lunch voor man, vader, schoonvader verzorgd en me verder niet met het rooien van de boom bemoeid.



Deze week Goede Vrijdag vrij, dus ik hou me staande doordat ik iedere week 'maar' 4 dagen hoef te werken. Volgende week de Paasmaandag vrij en de donderdag weer m'n vaste vrije dag. Op deze extra vrije dagen kan ik een halve dag wat in en om huis doen en de rest ben ik in bed/op de bank te vinden. Het zijn deze extra dagen die me er doorheen slepen!



Daarnaast heb ik werk waarbij het niet opvalt dat ik minder doe dan anders.Want reken maar dat mijn concentratie vermogen veel minder is en de productiviteit flink gekelderd is. Vooral na 14.00 uur is het een beetje uitzitten tot 17.00 uur.
Alle reacties Link kopieren
En vanochtend maar weer een test gedaan gelukkig nog steeds positief! Kan mezelf heerlijk gek maken zo! Volgende week echo, dan hopelijk meer zekerheid!



Wat betreft kwaaltjes, deze zijn hier niet echt aanwezig. Alleen die vermoeidheid... Herkenbaar hoor Dock, helemaal geen aanstellerij! Ik heb nu heerlijk vakantie, fijn even bijkomen en een middagdutje doen als zoonlief gaat slapen!



Gefeliciteerd weer met alle positieve echo's, fijn om te lezen.



Ben benieuwd wat je aangeraden is wat betreft die waterpokken Melsch. Voor jou gevaarlijk, maar voor zoonlief wel fijn als hij het een keer gehad heeft, ben je daar ook weer vanaf!
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar hoor! Maar ook ik heb werk waarbij het niet zo opvalt dat ik af en toe wat minder doe. Probeer mijn rooster zo rustig mogelijk te houden. Het liefst ga ik ook tussen 16-19 even plat, helaas gaat dat niet haha Tijdens die uren vallen mijn ogen echt dicht.



Heb verder veel steken in mijn buik, ik hou het maar even op m'n darmen en bandenpijn. Blijf nog wel 'checken' op de wc, jullie ook?
quote:suwes schreef op 17 april 2014 @ 13:05:

Ben benieuwd wat je aangeraden is wat betreft die waterpokken Melsch. Voor jou gevaarlijk, maar voor zoonlief wel fijn als hij het een keer gehad heeft, ben je daar ook weer vanaf!



VK heeft me naar het ziekenhuis gestuurd voor een bloedafname met spoed. Gisteren na mijn werk geprikt, krijg nu als het goed is morgen de uitslag. Ze testen naast de standaard glucose-test op antistoffen voor waterpokken en gelijk ook voor de vijfde ziekte. Fijn om dan eindelijk eens te weten of ik nou terecht (speelde in 1e zwangerschap ook met kinderen van vrienden) zieke kinderen ontweek. Kans op antistoffen zonder dat je ooit de waterpokken zichtbaar hebt gehad is 80%, dus ik heb goede hoop!



Hier van de week ook plotseling een heftige steek toen ik opstond van de bank... Wow, schrok me kapot! Was ervan overtuigd dat dit het einde was. Maar achteraf dan vermoedelijk toch een soort bandenpijn. Pfff, nog 6 dagen tot de termijnecho
Alle reacties Link kopieren
Ha meiden, ik kom binnenkort weer meekletsen hoor. Ben zo moe 's avonds en er gebeurt nogal veel momenteel. M'n dochter heeft net haar 1e verjaardag gevierd en we hebben een huis gekocht. Vandaag intake bij vk gehad, morgen de termijnecho en daarna doorverwijzing naar de gyn. Ben heel benieuwd naar de echo, is ook alweer 3 weken geleden dat we de 1e echo hadden. Tot snel met een wat socialere post ;)
Alle reacties Link kopieren
Oef ja, heel herkenbaar die steken/buikpijn!

Ik heb het ook heel vaak als ik plat lig en moet hoesten/niezen. Echt heel heftige steken onderin m'n buik.. Nu trek ik vaak snel m'n benen op haha!



Spannend melsch, hopelijk heb je die antistoffen gewoon. Meteen weer een zorg minder he ;)



Ik loop bij een gynaecoloog dus ook medisch en krijg volgens mij heel vaak een echo. Bij de eerste wel in ieder geval maar ik geloof dat ze het nu niet meer standaard per controle doen?

Ik vind het wel echt jammer dat het zo medisch is allemaal, heb echt een veel gezelliger beeld van de verloskundige haha!



Hebben jullie ook allemaal zo'n gespannen buik? Die van mij is echt heel hard en het voelt van binnen ook heel gespannen. Niet fijn want ik krijg nu echt nare buikpijn van m'n broeken.



Wel fijn zeg, al het goede nieuws! Wel een heel verschil met het uitgerekend half/in september topics toen..
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Hier ook een kloppend hartje gezien! Echt heel erg leuk. . Helaas schijn ik niet zo ver te zijn als ik dacht! Dat is wel jammer want ik wil die drie mnd zo snel mogelijk voorbij hebben.. de vk zei wel dat de kans dat het mis gaat aanzienlijk kleiner wordt als het hartje klopt en de aanleg/ vruchtzakje goed is...



Ik dacht dat ik mij meer zwanger zou voelen na de echo, maar nog steeds erg onwerkelijk. . Vooral omdat ik vrijwel geen klachten heb. Van t weekend gaan we het aan onze ouders vertellen. . .



Melsch ik hoop dat j antistoffen hebt dat is een zorg minder!

Ook ik wordt getest op de vijfde ziekte en rode hond ivm met mijn werk.
Alle reacties Link kopieren
Iris, doe maar lekker rustig aan! Je klinkt behoorlijk druk inderdaad haha ;) Moet er veel gebeuren aan het huis? Hoe was je termijnecho vandaag?



Fijn emma (ik kort je naam even af hoor) dat je een kloppend hartje hebt gezien Hoe ver ben je nu? En hoe ver dacht je dat je was..?



Ik heb dinsdag de 2e echo en ben dan rond de 10 weken. Vind het zo spannend weer! Beetje bang ook dat het hartje niet meer klopt (nergens op gebaseerd maar oké!). Wel fijn zo'n druk Paasweekend, gaat de tijd lekker snel.
quote:lisch schreef op 18 april 2014 @ 20:02:

Ik heb dinsdag de 2e echo en ben dan rond de 10 weken. Vind het zo spannend weer! Beetje bang ook dat het hartje niet meer klopt (nergens op gebaseerd maar oké!).Tsjah, je bent in ieder geval niet de enige Kijk ook echt uit naar een goede termijnecho, heldere uitgerekende datum en alles om dat hele miskraam-gebeuren los te laten. Mijn VK had al vrij snel door hoe ik in elkaar zat dus heeft me de vorige keer (bij 8 weken) wat percentages gegeven. Met een lengte die klopt met de termijn die je zelf in je hoofd had, met een kloppend hartje én met een goede dooier ( hoe heet dat voedingsding?) is de kans op een miskraam nog maar 2-3%... Daar kunnen we ons de komende dagen aan vasthouden!
Alle reacties Link kopieren
Nog een goede echo hier! Wat een bijzondere en prachtige ervaring om het eindelijk te zien en het hartje te zien kloppen! Daarnaast nog meer goed nieuws. De financiering voor ons koophuis is bijna zo goed als rond. We kunnen met een hoop mooi en goed nieuws het weekend tegemoet! Iedereen fijne dagen! Voor diegene die zich wat minder voelen sterkte en rust een beetje uit!
Live the life you love..love the life you live!
Gefeliciteerd Juutt, dubbel goed nieuws!



Iedereen de paasdagen een beetje goed doorgekomen?



Nog 2 nachtjes slapen en dan, op woensdag, de termijnecho! Daarna eindelijk heerlijk losgaan met nieuwe zwangerschapskleding zoeken!
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat het huis verkocht is, kun je meteen aan de babykamer beginnen Juutt



Wij hebben het met Pasen verteld aan onze ouders, wat een leuke reacties kregen wij. Echt hartverwarmend. Het is zo fijn om ons geluk te kunnen delen!

Ben nu 8 weken en de onzekerheid wordt met de dag wat minder maar toch blijft er altijd nog wat spanning, zal het allemaal wel goed blijven gaan... Over 2 weken weer een echo!



Het is trouwens ontzettend fijn om in dit eerste trimester zo veel vrije dagen te hebben, vinden jullie ook niet. Heerlijk om steeds maar 4 dagen te hoeven werken!



Zijn er nog mensen die vanaf week 8 misselijk zijn geworden? Ik hoop zo dat ik de dans ontspring...
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn Juutt!



Veel plezier/succes morgen Melsch. Heb je de zwangerschapskleding nu ook al nodig? Of alvast voor over een aantal weken? ;) Heb je de uitslag al trouwens?



Wat fijn Viva-schaapje dat je zulke leuke reacties kreeg! Hadden ze het al een keer verwacht bij jullie of kwam het toch nog onverwachts?



Ik heb vandaag mijn 2e echo gehad! Alles was goed! Zooo opgelucht weer, pfoe.. Was druk aan het bewegen dus 3 metingen gedaan haha maar ik lijk nu 2 dagen vooruit gezet te zijn naar 15 nov! Dus nu 10 wkn en 3 dgn



Oké, ik loop bij een gynaecoloog en had nu een ander. Ik was zelf helemaal blij door de echo en hij had een heel verhaal over de combinatie test en de NIPT (dat ie sinds 1 april aangeboden wordt in NL) En blablabla. En of wij er al over nagedacht hadden. Maar ik snapte echt even het verschil tussen die 2 dingen niet meer en geen idee wat er nu precies allemaal gedaan gaat worden haha :') Waren zelf eerst van plan om het niet te doen maar toch aardig spontaan besloten om het wel te testen maar geen idee of dat nu de combinatietest gaat worden?

Of krijg je een NIPT als de combinatie test niet goed is?



Haha oké ik voel me echt een sukkel nu maar bij de vorige zwangerschap ging alles vanzelf en kwam dit niet eens ter sprake. Zie nu op de afsprakenkaart staan dat ik 10 mei weer moet maar dat is op een zaterdag dus dat klopt ook al niet. Hahaha! Oja en ik moest standaard bloedtest doen maar wanneer..? Haha wat een chaoot!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog geen positiekleding nodig. Ik was tot een aantal weken geleden altijd erg sportief, maar die 8 uur sporten in de week haal ik bij lange na niet meer. Ik voel dus wel dat ik wat papperiger begin te worden, maar sprake van een buik is er niet echt. Ik denk omdat vet minder zwaar is dan spier de weegschaal hetzelfde blijft aangeven. Verder draag ik ook geen onwijs strakke kleding, broeken zijn/waren een maatje te groot doordat ik door het jaar heen (wel of geen wedstrijdseizoen) niet hetzelfde weeg. Ik ga als het ware mijn winterpostuur in, ipv dat ik in deze tijd van het jaar normaal trainingsuren opvoerde en dus wat dunner werd.



Na een goede echo hebben wij afgelopen week onze naaste familie en beste vrienden ingelicht. Op donderdag en vrijdag zijn we daarvoor onze beide ouders gaan bezoeken. Zowel mijn ouders als schoonouders hebben we een fotolijstje gegeven met het gedichtje "Je kunt me nog niet horen. Je kunt me nog niet zien. Maar als ik in november ben geboren, mag ik in dit lijstje misschien?" Heel leuk om het besef van de boodschap langzaam op hun gezichten te zien verschijnen. Mijn eigen ouders reageerden super super blij en de schoonouders (wat introvert) vooral verrast.

Op zondag vierden we de verjaardag van mijn man en hij had die dag dit shirt aan. Eigenlijk pikte niemand de boodschap op, dus vroeg hij aan zijn zussen "Wat vinden jullie van mijn T-shirt?". Iedereen reageerde gewoon heel leuk en enthousiast, super leuke Paasdagen gehad dus!
Alle reacties Link kopieren
Hier vind me meer informatie Lisch: http://www.meerovernipt.nl/
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuke manier om het te vertellen amvp. Dat sporten herken ik, ik heb er gewoon de puf niet meer voor 's avonds. Positiekleding ook nog niet nodig, maar dat zal niet lang meer duren.



Lisch fijn dat de echo goed was! Wel vervelend dat de gyn zo warrig was. Hadden wij de vorige keer ook. Zo van bloedprikken is meestal rond de 10 weken. Komt de ass om de volgende afspraak te plannen, dus je moet bloed laten prikken... ik weet ook niet hoe het zit met nipt. Wij hebben ervoor gekozen om de combi test niet te doen.



Melsch hoe was de echo?



Juutt gefeliciteerd met de goede echo en het huis. Moet een geruststelling zijn.



Heel verhaal weer, sorry als ik iemand vergeten ben.



Ik ben aan het wachten op dinsdag, de 12 weken grens en weer een controle. Ik heb trouwens al de uitnodiging gehad voor de zwangergym, start al op 8 mei.
Alle reacties Link kopieren
Ook hier een kloppend hartje!! Zo naar die eerste echo toe geleefd en zo fijn om te zien dat alles goed was!! Ben nu 9 weken en 3 dagen volgens de meting. Gelijk daarna een rondje gedaan langs onze ouders en broers en zussen. Ook hele fijne reacties gehad!!
Alle reacties Link kopieren
Nog meer goede echo's, wat fijn!

Amvp, wat een leuke manier om het te vertellen, met dat lijstje.

Juutt, gefeliciteerd met het huis! Ga je binnenkort dan al verhuizen?



Wij hebben het met pasen ook aan mijn ouders en broertjes en zusje verteld. De ouders van mijn vriend vertellen we het pas volgend weekend waarschijnlijk want die wonen aan de andere kant van het land... Was wel raar om het te vertellen want ik heb dus nog geen echo gehad. Vanavond ein-de-lijk intake bij de vk.

Ondertussen helaas nog steeds moe en misselijk.... Werk een paar uur minder en als ik thuis kom ga ik meteen plat. Ik hoop echt dat het binnenkort beter gaat.



Gaan jullie trouwens iets van zwangerschapsyoga oid doen?
Heel korte reactie, want moet eigenlijk naar werk sprinten: echo was goehoed!!!!



Precies 12wk0, UD 5-11-2014... Oow, wat een opluchting! Voel me eindelijk helemaal zwanger en heb vandaag ook gelijk mijn zwangerschapsbroek aangedaan en heerlijk, wat zit dat weer lekker
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd!!
Alle reacties Link kopieren
Klinkt als een leuk Pasen, amvp! Fijn dat iedereen zo blij en enthousiast was Haha grappig shirt had hij aan.. Ik zal waarschijnlijk die hint ook niet oppikken Pff sporten.. Ik ga mezelf dwingen vanaf volgende week weer 2 of 3 x p.w. te gaan.



Bedankt viva-schaapje! Klopt dus idd dat je eerst de combinatietest hebt en als die niet goed is, de NIPT..



Oeh bijna 12 weken loes, schiet op! Merk jij al dat je een buikje krijgt, aangezien het er 2 zijn..?



Fijn he Ils, zo'n goede echo



Dock, hoe ging de intake? Ik zie je niet in de tabel staan trouwens..? Kreeg je ook meteen een echo? Ben benieuwd!

Ik herken het wel ja.. Ik voel me echt waardeloos. Tijdens het koken moet ik heel veel zitten tussendoor omdat ik duizelig/misselijk word.

Ik ga geen zwangerschapscursus o.i.d. doen. Jij?



Jaaa, melsch wat fijn! Ohh wat heerlijk moet dat zitten haha! Ik vind het bij mezelf echt nog een beetje overdreven eerlijk gezegd haha maar ik kan niet wachten om die broeken weer uit de kast te trekken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven